Schalke 04 - Ajax

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door mattie » vr apr 21, 2017 3:11 am

Lionel schreef:
Yopii schreef:Gefeliciteerd, allemaal! :blub.gif:

Kers op de taart is dat Veltman de volgende wedstrijd niet meedoet. Wat een debiel is dat toch. Wie maakt nou zo'n overtreding op die plek met al geen op zak? Eruit met die paljas! :1evil.gif:

Schöne viel ook door de mand. Leuk voor de Eredivisie maar te weinig handelingssnelheid voor het internationale werk. Donny is nu al beter.
Eens. Komend jaar een echte zes kopen.
Donny kan het ook... Gewoon de rollen omdraaien...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Ramona » vr apr 21, 2017 4:32 am

YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!
Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:


Gefelies Allemaal! HA!!! :alc.gif: :00001732.gif: :alc.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Giacomo Puccini » vr apr 21, 2017 6:46 am

mattie schreef:
Lionel schreef:
Yopii schreef:Gefeliciteerd, allemaal! :blub.gif:

Kers op de taart is dat Veltman de volgende wedstrijd niet meedoet. Wat een debiel is dat toch. Wie maakt nou zo'n overtreding op die plek met al geen op zak? Eruit met die paljas! :1evil.gif:

Schöne viel ook door de mand. Leuk voor de Eredivisie maar te weinig handelingssnelheid voor het internationale werk. Donny is nu al beter.
Eens. Komend jaar een echte zes kopen.
Donny kan het ook... Gewoon de rollen omdraaien...
Donny lijkt me inderdaad meer een 6 dan een opvolger voor Klaassen. Ik hoop dat Ajax Klaassen weet te behouden maar vrees met grote vrezen. Draait zijn beste seizoen ooit. Napoli zie ik nog wel terugkomen, samen mey nog een stuk of wat clubs. We zullen wel iets van 30 miljoen incasseren maar wat koop je ervoor. Zou Overmars zo slim zijn geweest om een terugkoopclausule op Bazoer te bedingen? :ajaxsmiley.gif:

De interesse voor Sanchez zal wel wat geluwd zijn als de scouts gisteren hebben gekeken. Wat was die een partij slecht zeg. Won geen duel en liep alleen maar uit zijn positie. Die heeft na dit seizoen nog wel 1 of 2 seizoenen bij Ajax nodig om zich verder te ontwikkelen. Dat heeft Barcelona toch goed ingeschat. Prima voor ons trouwens, hij is voor Ajax een geweldenaar. De Ligt ernaast en Viergever linksback.
Ajax!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Toppie » vr apr 21, 2017 6:52 am

Heeft er iemand nog gevloekt bij de 3-0 :blush.gif: :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Lionel » vr apr 21, 2017 6:56 am

Achteraf was het goed dat Schalke de 3-0 scoorde.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Toppie » vr apr 21, 2017 7:01 am

Lionel schreef:Achteraf was het goed dat Schalke de 3-0 scoorde.
Dacht ik ook TV uitgedaan met een kut gevoel naar bed en 15 min later een bericht Ajax door naar de halve finale :confused.gif: :blush.gif: :headbang.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Toppie » vr apr 21, 2017 7:17 am

O ja, we hebben gewonnen op z'n duits Younes laatste minuut :biggrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr apr 21, 2017 7:42 am

Ik geloof dat ik nog leef... gefeliciteerd AT! AAAAAAAAJAAAAXXXXX!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Mano » vr apr 21, 2017 7:58 am

Wat een heerlijke ontknoping zeg :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:

Die Viergever, die we allen al 33x vergruisd hebben, scoort regelmatig de belangrijke doelpunten.

nu 2 dagen op de massagetafel tot PSV :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door peter » vr apr 21, 2017 8:11 am

Ik heb staan schreeuwen en springen voor de TV. Mooiste moment na Ajax-Twente en qua intensiteit was het zelfs nog hoger dan dat.

Sanchez vond ik overigens tergend slecht. Die jongen had een totale offday.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door zeux » vr apr 21, 2017 8:28 am

Toppie schreef:O ja, we hebben gewonnen op z'n duits Younes laatste minuut :biggrin.gif:
We hebben niet gewonnen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Lionel » vr apr 21, 2017 8:31 am

Peter schreef:Ik heb staan schreeuwen en springen voor de TV. Mooiste moment na Ajax-Twente en qua intensiteit was het zelfs nog hoger dan dat.

Sanchez vond ik overigens tergend slecht. Die jongen had een totale offday.
Eens en eens. Die was echt heel slecht. Veltman ook vaak spoorloos hoor. Schone..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door InnerHarbour » vr apr 21, 2017 8:36 am

elliquido schreef:volgens mij ging dat over 2018. daar zijn we de rechtstreekse plek al kwijt (of ajax moet de EL winnen)
Je hebt gelijk
Coëfficiënten: Ajax dit jaar kurk waar Nederland op drijft

Dankzij de sterke prestaties van Ajax in het Europa League-toernooi is Nederland naar de gedeelde negende plaats geklommen op de lijst die alleen de prestaties in dit seizoen in kaart brengt.
Nederland kwam donderdagavond naast Denemarken door Ajax' kwalificatie voor de halve finale en heeft Turkije en Rusland in het vizier, zie onderstaande tabel. De topdrie wordt gevormd door Spanje, Duitsland en Frankrijk.

De jaarranglijst is een indicatie voor de UEFA-coefficiëntenlijst, die gaat over de verrichtingen in de voorbije vijf seizoenen. Het zegt vooral dat Nederland niet op één kurk kan drijven: ondanks een knappe halvefinaleplaats moeten 'we' nog aan acht landen voorrang verlenen, omdat bijvoorbeeld Heracles Almelo weinig punten bijeen sprokkelde. Ajax heeft dit seizoen voor 21 van de 42,5 Nederlandse punten gezorgd.

Het is al enkele maanden duidelijk dat Nederland er niet meer in zal slagen voor het eind van deze jaargang de toptien of topelf van de coefficiëntenlijst te halen, waardoor de Eredivisie-kampioen van 2018 zal instromen in de Champions League-voorronde. Nederland bekleedt de dertiende positie, op zo'n 9.000 punten van nummer tien Turkije.

Door de puike prestaties van Ajax heeft Nederland een goede uitgangspositie gecreëerd om ervoor te zorgen dat de kampioen van 2019 zich wél rechtstreeks plaatst voor het miljardenbal. Op die lijst voor dat seizoen (2019/20) staat Nederland namelijk elfde, op ruim 2.000 punten van Turkije.

Allesbepalend zijn de resultaten in de komende jaargang, al kan Ajax in de lopende campagne natuurlijk nog uitstekende zaken doen.

VI.nl
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door InnerHarbour » vr apr 21, 2017 8:37 am

Lionel schreef:
Peter schreef:Ik heb staan schreeuwen en springen voor de TV. Mooiste moment na Ajax-Twente en qua intensiteit was het zelfs nog hoger dan dat.

Sanchez vond ik overigens tergend slecht. Die jongen had een totale offday.
Eens en eens. Die was echt heel slecht. Veltman ook vaak spoorloos hoor. Schone..
Nee en dan dat knotje. :excited.gif:
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Le T. » vr apr 21, 2017 9:00 am

Peter schreef: Sanchez vond ik overigens tergend slecht. Die jongen had een totale offday.
Hij is al weken wat onbetrouwbaar. Die wisselvalligheid hoort ook bij de jeugd, hopelijk herpakt hij zich zeer binnenkort.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door peter » vr apr 21, 2017 9:06 am

Kluivert wilde heel graag, maar grossierde in het maken van domme keuzes. Ook het meeverdedigen liet hij lopen. Leuk om die jongen af en toe aan het werk te zien, maar dit was wat teveel van het goede.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Demosthenes » vr apr 21, 2017 9:07 am

Terug op aarde en wat Sanchez betreft: hij heeft volgens mij al meer dan een jaar geen rust gehad, eerst die cup in Zuid-Amerika, direct door naar Ajax, tijdens de winterstop het nationale elftal en ondertussen ook meer dan twaalf Europese wedstrijden.

De vergelijking met wielrenners gaat niet op, die wielrenners hebben ander bloed, eten anders, hebben allemaal astma en tien andere ziekten waarvoor ze pillen moeten slikken enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door beelzebub » vr apr 21, 2017 9:32 am

Voor degene die nog steeds een harde plasser hebben en al F5-end alle nieuwssites afschuimen nog een gratis VI artikeltje..

http://www.vi.nl/pro-kennismaking/vier- ... telt-1.htm
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Duke » vr apr 21, 2017 9:33 am

Wer ist dafür verantwortlich, dass nach dem Spiel in der Arena "Three little birds" gespielt wurde und warum arbeitet er wahrscheinlich immer noch für Schalke?
https://www.schalker-block5.de/index.ph ... /&pageNo=2

:smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2017 9:43 am

Le T. schreef:
Peter schreef: Sanchez vond ik overigens tergend slecht. Die jongen had een totale offday.
Hij is al weken wat onbetrouwbaar. Die wisselvalligheid hoort ook bij de jeugd, hopelijk herpakt hij zich zeer binnenkort.
Klopt, ging in al zijn enthousiasme compleet door het ijs. Het lijkt wel of hij veel te graag wil. Continu uit positie.

Sowieso is er het nodige te analyseren voor de technische staf. We zijn natuurlijk helemaal blij met het eindresultaat maar Ajax speelde een hele slechte wedstrijd. Binnen twee minuten had Schalke een honderd procent kans én een bal op de paal.

Op een paar incidentele momenten ging Ajax terug naar het positiespel en toen zag je direct dat we de betere waren. Alleen liet de ploeg dat dan gelijk weer los. Ik vraag me echt af wat dat dan is. Toch onder de indruk van de ambiance en de kans om de halve finale te halen? In de volgende ronde moet dat echt anders want anders ben je kansloos.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door GangstaRiB » vr apr 21, 2017 10:14 am

:onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:

Het was niet mooi, maar het telt wel. Helemaal gek.
Met 10 man, en dan in de 2de helft van de verlenging toeslaan... dat is waanzinnig knap.
Die goal van Younes was pure powerplay, fucking geweldig.

Dit Ajax is jong en was duidelijk onder de spanning. Kan gebeuren. Dit is pure ervaring opdoen en volgende keer overkomt het je niet meer.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Mano » vr apr 21, 2017 10:17 am

Peter schreef:Kluivert wilde heel graag, maar grossierde in het maken van domme keuzes. Ook het meeverdedigen liet hij lopen. Leuk om die jongen af en toe aan het werk te zien, maar dit was wat teveel van het goede.
Zo'n Jonkie kan alleen goed spelen als de rest een goede pot speelt. Als Schone, Veltman en Sanchez al staan te schutteren, komt zo'n Kluivert ook niet meer uit de verf.

maar F$%#$ it! we zit tussen de balletjes vanmiddag :blub.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Alexander » vr apr 21, 2017 10:32 am

Bizar. Vannacht om 04.30 terug uit Duitsland gekomen. Komt in het rijtje met Ajax-Twente, maar hoe ik heb staan juichen in het stadion gaat er denk ik ruim overheen.

Geweldig dat we in de halve finale staan. Ajax was verschrikkelijk zwak, maar voor nu maakt dat even niet uit. Zo zonde hoe dit nog bijna werd weggegeven. Middenveld was geen schim van de eerste pot. Ziyech en Schone waren ronduit zwak. Daar werd de pot bijna door verloren.

Geweldig ook hoeveel Ajacieden er in het stadion waren. Schat dat er naast het uitvak minimaal 3500 supporters verspreid zaten.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door LucaS » vr apr 21, 2017 10:37 am

Het goede van Bosz is, naast het aanvallende en technsche deel, dat hij Ajax fysiek en psychisch een stuk sterker heeft gemaakt dan in het verleden. Indrukwekkend om na minstens een half uur met een man minder tegen Duitsers na 105 minuten nog boven te komen drijven
I think I lost my fucking headache

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Schalke 04 - Ajax

Bericht door Le T. » vr apr 21, 2017 10:53 am

Marillion schreef:
Le T. schreef:
Peter schreef: Sanchez vond ik overigens tergend slecht. Die jongen had een totale offday.
Hij is al weken wat onbetrouwbaar. Die wisselvalligheid hoort ook bij de jeugd, hopelijk herpakt hij zich zeer binnenkort.
Klopt, ging in al zijn enthousiasme compleet door het ijs. Het lijkt wel of hij veel te graag wil. Continu uit positie.

Sowieso is er het nodige te analyseren voor de technische staf. We zijn natuurlijk helemaal blij met het eindresultaat maar Ajax speelde een hele slechte wedstrijd. Binnen twee minuten had Schalke een honderd procent kans én een bal op de paal.

Op een paar incidentele momenten ging Ajax terug naar het positiespel en toen zag je direct dat we de betere waren. Alleen liet de ploeg dat dan gelijk weer los. Ik vraag me echt af wat dat dan is. Toch onder de indruk van de ambiance en de kans om de halve finale te halen? In de volgende ronde moet dat echt anders want anders ben je kansloos.
Ik denk dat het gewoon heel moeilijk is, dit is toch een tegenstander met betere spelers dan ze doorgaans tegenkomen, dan moeten ze tactisch, technisch en fysiek op hun tenen lopen en schiet een van die drie er weleens bij in.

En je ziet ook bij een speler als Kluivert dat hij de ervaring mist om zichzelf in de wedstrijd te spelen. Die gaat dan proberen die ene bevrijdende actie te maken terwijl je het dan beter even simpel kan houden. Younes is al wat ouder en doet dat een stuk beter, die begon vorige week zelfs zwak, maar die valt dan eerst terug op die dingen die eigenlijk altijd wel lukken om vervolgens tot uitblinker uit te groeien.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie