Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Gaizka1985 » vr mei 12, 2017 10:12 am

We speelden het grootste deel van de 2e helft gewoon met een as 'de Ligt, van de Beek, Dolberg', die zijn gemiddeld 18 jaar? Echt ontzettend knappe prestatie!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door InnerHarbour » vr mei 12, 2017 10:12 am

Le T heeft een nieuw 'projectje' waarin hij zich kan uitleven. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door raymon » vr mei 12, 2017 10:19 am

Le T. schreef:
Raymon schreef: Welkom terug!
Met stokpaardjes en al.
Klopt, maar het komt nogal ironisch over dat jij dat nou zegt. :smallgrin.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door ferry » vr mei 12, 2017 10:31 am

Hahaha, Roy Keane over die kans van Guidetti tegen United:
United-icoon Roy Keane was bepaald niet verrast door de misser van de Zweed: "Hij heeft er nog nooit behendig uitgezien. Ik bedoel, kijk nou naar die gozer."
:biggrin.gif:

Tjonge wat een avond zeg. Tien jaar ouder gewoon. :-) Deed me denken aan Ajax - Torino toen ik in het Olympisch stadion zat en er een kerel naast me zat die alleen nog maar naar de grond kon kijken. Die kon het gewoon niet meer aanzien. Dat had ik gisteren nou ook.
Man wat maakten ze het zichzelf moeilijk. Maar goed, finale gehaald, laten we die 'uitwedstrijd' dan maar winnen! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Sandro » vr mei 12, 2017 10:39 am

InnerHarbour schreef:
Raymon schreef:
999 schreef:Tja, als je in het begin van het seizoen zou hebben gezegd dat AJAX vanavond de stap naar de EL finale kan gaan maken zouden ze je in een dwangbuis naar de eerste de beste psychiatrische afdeling hebben vervoerd.
Onzer AT Cruijff had dit volgens mij voorspeld.
Inderdaad, ik heb zo hard gelachen toen hij ermee kwam maar chapeau, hij had eindelijk een keer gelijk. :biggthumpup.gif:
Ok, het was begin december dus niet helemaal aan het begin van het seizoen, maar toch :neutral.gif:
Sandro_Calaaabro schreef:Als wij nog een keer een Europese prijs willen winnen dan is dit seizoen een relatief goede kans. We hebben Dolberg. We hebben Ziyech. Sanchez. Klaassen die in dit team belangrijk werk verricht. En ja, ook wel wat 'prutsers' er om heen. Maar dat houd je altijd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door De Dominee » vr mei 12, 2017 11:40 am

wimpey schreef:Gekkenhuis! Op het veld, in de stad gisteravond. Waanzin. In een ramvolle kroeg niet alle details meegekregen, maar Ajax bleek wel weer een aardige keeper en spits te hebben.

Ik zie hartstochtelijk voetbal, met een gezonde portie Cruijffiaanse bluf. Prima trainer, die Bosz. Alleen moet ie in Stockholm niet 3 wissels weggooien. Veltman en Younes kunnen er geen klote van. En veel beweging om Schöne heen is voor hem dodelijk. Ajax heeft duidelijk betere spelers dan die 3 op de bank zitten, dus dat gaat in Zweden geen probleem vormen. Toch?!

Onze „Eurofighter“ Viergever viergeven we z’n slechte avond maar. Traoré schijnt in de belangstelling van Lyon te staan. Deed geen lekkere sollicitatie gisteren. Deed denken aan Spud Murphy in Trainspotting.

Goed, nu dus Man U. Dat speelt nog net zo stroperig en zielloos als onder Van Gaal. Die grote sterke mannen zijn technisch vrij matig. Zet ze onder druk en ze raken de kluts kwijt. Gewoon de juiste 11 opstellen en je eigen ding doen.
Younes heeft tegen een geparkeerde bus wellicht nog waarde. Veltman en Schone mogen idd banken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door brigade zuid » vr mei 12, 2017 11:51 am

Veltman krijgt al het hele jaar de voorkeur, waarom zou hij dan in de laatste wedstrijd opeens gaan wisselen? Veltman gaat gewoon spelen. Hopelijk stelt hij Riedewald op ipv Sinkgraven maar ben er bang voor.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door GangstaRiB » vr mei 12, 2017 12:10 pm

Le T. schreef:
999 schreef:Ik erger me aan degene hier die zich aan het spel van Traore ergeren.Er moet toch blijkbaar altijd minimaal een pispaaltje bij AJAX gezocht worden.
Dat ergert mij ook, vooral ook omdat het ons zwakker maakt dan nodig. Maar zijn laatste 20 minuten waren ook echt heel ergerlijk, hij liep meerdere keren in de weg bij een mooie aanval omdat hij niet snapte wat er gebeurde, en hij had meerdere keren dat hij wel de controle had, maar de bal gewoon op de verkeerde plek voor zichzelf neerlegde zodat de snelheid uit de aanval was. Hij heeft het alles bij elkaar uitstekend gedaan, maar het is heel frustrerend als bij een Ajax-aanvaller het spelinzicht foetsie is in zo'n belangrijke fase.
Traore heeft veel kwaliteiten, al viel het gisteren iets tegen. Al moet ik zeggen dat ie ontzettend veel arbeid levert, zoals het meeverdedigen. Tevens kun je altijd wel de bal bij em kwijt en kan ie em goed bezig houden. Dat lukt Dolberg stukken minder.

Tevens was Tete een aantal keer de reddende engel, doodzonde dat hij weg wil. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Bosz van 'boven' te horen heeft gekregen dat ie Tete moet banken. Overmars zei vooraf aan de wedstrijd dat Tete weg wilde.
Veltman was weer enorm shaky gisteren en werd net op tijd gewisseld.

Schone kan trouwens ook niet meer in dit soort wedstrijden, het gaat veel te snel voor hem. VD Beek valt telkens uitstekend in.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Lionel » vr mei 12, 2017 2:16 pm

Eens wat betreft Traore. Maar gisteren was hij aanvallend wel echt slecht. Maar vooral zijn verdedogende actie in de eerste helft... geweldig!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Sandro » vr mei 12, 2017 3:57 pm

De Dominee schreef:Younes heeft tegen een geparkeerde bus wellicht nog waarde.
Is dat wel zo? Ik heb juist de indruk dat hij het beter doet tegen ploegen die zelf ook willen voetballen, getuigen ook zijn betere stats en spel in de EL. Hij is niet creatief en inventief genoeg om een oplossing te vinden als plan A niet werkt. Hij doet zijn acties vaak op dezelfde manier. Zoekt te snel de drukte op. En die drukte zal er wel zijn bij Man U.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door InnerHarbour » vr mei 12, 2017 4:20 pm

Lionel schreef:Eens wat betreft Traore. Maar gisteren was hij aanvallend wel echt slecht. Maar vooral zijn verdedogende actie in de eerste helft... geweldig!
Hij speelde zoals ik in de wedstrijden die ik gezien heb als rechtsbuiten kut met peren, hield nauwelijks een bal vast net zoals Dolberg en die Duitse kabouter waardoor het middenveld en verdediging onnodig vaak onder druk kwamen te staan. Het enige waar je dat knotje kan gebruiken is in de spits, maar voor een spits scoort hij niet voldoende. Wordt niet voor niks jaar na jaar uitgeleend.
YNWA

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Alexander » vr mei 12, 2017 4:26 pm

Fuck wat een pot was dit gisteren. Net terug uit Lyon was dit toch wel 1 van de spannendste wedstrijden waar ik ooit in m'n leven ben geweest. Ik werd helemaal gek, maar gelukkig hebben we het toch nog gered.

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door kruifie » vr mei 12, 2017 5:43 pm

De wedstrijd had overigens een aardige zwarte rand kunnen krijgen toen vannacht een chauffeur van een van de supportersbussen in slaap viel achter het stuur, en de bus via de berm tegen de vangrail liet rijden... het was hem in 40 jaar nog nooit overkomen en de schrik zat er behoorlijk in na alle euforie.

Je moet er toch niet aan denken dat een bus met euforische Ajacieden daar een naar ongeluk hadden meegemaakt na zo'n topavond. Gelukkig bleef het beperkt tot blikschade (de gehele zijkant vd bus) en een geëmotioneerde chauffeur.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Jesse » vr mei 12, 2017 9:29 pm

YES! Gefeliciteerd allemaal! :ajaxscarf.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 12, 2017 10:18 pm

Als zelfs Jesse terugkeert, weet je dat er iets bijzonders aan de hand is!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Thijs » za mei 13, 2017 11:28 am

GEFELICITEERD ALLEMAAL!!

Man wat een wedstrijd weer, en wat een ontlading. Heb na de 3-1 alleen maar achterstevoren in het vak gestaan, met m'n jas over mn hoofd. Ik kon de spanning gewoon niet meer verdragen en ben letterlijk de minuten gaan aftellen. Achtenvijftig, negenvijftig, ZESTIG, een, twee, drie, vier...

Schoot helemaal vol na het laatste fluitsignaal, eindelijk was het moment daar waar ik al mn hele leven over droomde.

Ik ga alleen maar genieten in Stockholm. En de komende anderhalve week.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door Giacomo Puccini » za mei 13, 2017 11:49 am

Haha Thijs, mooi man :ajaxscarf.gif:
Ajax!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Olympique Lyon - Ajax 11-05-2017

Bericht door LucaS » za mei 13, 2017 5:30 pm

Die tijd tijdens de wedstrijd ging zo mogelijk nog langzamer dan er voor
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie