Voorbereiding seizoen 2017/2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Thijs » vr mei 26, 2017 3:10 pm

Nou, het voordeel van een EL-finale verliezen is dat we weer 'lekker' voorrondes hebben. Twee keer een loting, dat is natuurlijk altijd leuk. Ajax start met de voorbereiding op 29 juni.

Omdat slechts tien clubs in Europa meer punten verzamelden dan Ajax zijn we nu sowieso al geplaatst in beide voorrondes. Op dit moment zijn we nr. 26 van Europa. Ter vergelijking: PSV is nr. 42, AZ 65 en Feyenoord (scroll scroll) 89.

Allereerst de derde kwalificatieronde van de Champions League. Deze wedstrijden zijn op 25/26 juli en 1/2 augustus.

Geplaatst:
Dinamo Kiev
Ajax
Viktoria Pilzen
CSKA Moskou
Club Brugge

Mogelijke tegenstanders:
Steaua Boekarest
Young Boys Bern
OGC Nice
Griekse tegenstander (Panionios, PAOK, Panathinaikos, AEK, hun play-offs zijn nu bezig)
Istanbul Bahaksehir

Wint Ajax, dan mag het weer voor de PO's van de Champions League gaan spelen. Groepsfase EL is dan sowieso weer gegarandeerd. Verliest Ajax, dan mag het naar de PO's om de Europa League.

In de PO's om de CL zal Ajax, indien het deze haalt, dus wederom geplaatst zijn.
Geplaatst:
Sevilla
Dinamo Kiev
Ajax
Liverpool
Napoli (of Roma)

Ongeplaatst:
Sporting Lissabon
Hoffenheim
CSKA Moskou (uit 3e voorronde)
Club Brugge (uit 3e voorronde)
Steaua Boekarest (uit 3e voorronde)

ALS Ajax de groepsfase Champions League haalt wordt het ingedeeld in pot 3.

Maar eerst vakantie.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door mattie » vr mei 26, 2017 4:13 pm

Tja en door de Uefa heb je nu nog interlands... krankzinnig gewoon.. las dat Ajax op 29-6 alweer begint... ivm CL voorronde..
Nou lekkere vakantie dus
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Lionel » vr mei 26, 2017 9:05 pm

Met een beetje pech loot je Nice en Hoffenheim.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 9:25 pm

En met wat minder pech niet. :confused.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Gaizka1985 » vr mei 26, 2017 9:46 pm

Lionel schreef:Met een beetje pech loot je Nice en Hoffenheim.
Als we over 2 wedstrijden van clubs als Schalke & Lyon kunnen winnen (niet gemakkelijk, maar toch), moeten dat soort tegenstanders ook te verslaan zijn! Als dat lukt verwacht ik dat de meeste spelers zullen blijven en gaat het een mooi seizoen worden :ajaxscarf.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Demosthenes » vr mei 26, 2017 9:52 pm

Eerst maar eens zien welke spelers Ajax tot zijn beschikking heeft. Ik kan me geen seizoen herinneren waarin bij de start van de competitie er nog niemand van de basiself was vertrokken.

Plaatsing voor de EL is een must, de CL is te hoog gegrepen voor Ajax, maar weer meedoen t/m kwartfinale EL is al mooi genoeg. Zo lang de nummer 6 van Engeland ruim 26.000.000 (Football Leaks, er zat ergens een verstopte bonus van ruim 3 miljoen) euro voor één jaar aan een ± 35-jarige spits betaalt, is er een Nederlands team slechts opvulling, wordt Ajax gedoogd, zo lang er geen Europese topcompetitie is, want tegen een Nederlands team speel in de poule met een B-team. Ajax in de finale van de EL, de eerste drie ronden misschien nog het A-team, maar daarna niet meer.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Lionel » za mei 27, 2017 7:42 am

Gaizka1985 schreef:
Lionel schreef:Met een beetje pech loot je Nice en Hoffenheim.
Als we over 2 wedstrijden van clubs als Schalke & Lyon kunnen winnen (niet gemakkelijk, maar toch), moeten dat soort tegenstanders ook te verslaan zijn! Als dat lukt verwacht ik dat de meeste spelers zullen blijven en gaat het een mooi seizoen worden :ajaxscarf.gif:
Dan moeten we niet weer weken zoeken naar de juiste vorm en opstelling. Dat was mijn punt. Rostov zouden we nu ook zoekspelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door InnerHarbour » za mei 27, 2017 8:22 am

Toch grappig dat diversen Ajacieden het verschil in begroting/salaris tussen dat van Ajax en Manchester United maar blijven benadrukken terwijl ik ze daar nooit over hoor als Ajax van pakweg Willem II wint waar het verschil evenredig is. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Khraa » za mei 27, 2017 8:30 am

InnerHarbour schreef:Toch grappig dat diversen Ajacieden het verschil in begroting/salaris tussen dat van Ajax en Manchester United maar blijven benadrukken terwijl ik ze daar nooit over hoor als Ajax van pakweg Willem II wint waar het verschil evenredig is. :smallgrin.gif:
Volgens mij is er hier niemand die niet van Ajax verwacht van Willem 2 te winnen. Bullshit dus.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Lionel » za mei 27, 2017 8:33 am

Inderdaad. Gelul weer.

Heeft die Daley en een prijs en speelt hij CL. Kunnen ze bij Liverpool niet zeggen...
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Lionel » za mei 27, 2017 8:59 am

Bovendien is er ook wel een verschil in benadering. 1 van de 34 wedstrijden, regelmatig voor of na een Europese wedstrijd of topwedstrijd, of een finale.

Hoevaak wint de underdog nou een finale?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door InnerHarbour » za mei 27, 2017 11:47 am

Heerlijk dat ontkennen bord voor de kop heren huilen over het geld van de PL maar het noooit hebben over het verschil tussen Ajax en de onderkant van de eredivisie. :biggrin.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Lionel » za mei 27, 2017 12:21 pm

Ajax moet altijd winnen van Willem 2. Maar een competitie is anders een finale. Anders zou United ook geen zesde staan. Of Leicester kampioen worden.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door InnerHarbour » za mei 27, 2017 2:58 pm

Beste Rishi, ik snap dat er verschil is tussen een finale en de competitie maar daar ging het mij niet om. Ik weet niet hoe vaak wordt er afgegeven op het vele geld en de PL die het voetbal kapot zou maken. Edoch, clubs als Juve, Barcelona, Madrid, PSG, Bayern geven net zoveel uit, maar die worden niet genoemd, net zomin als het verschrikkelijke verschil in begroting tussen Ajax en de rest.

Moet ik om lachen en signaleer het af en toe, wat zoals gewoonlijk niet op prijs wordt gesteld, niet dat mij dat ook maar iets doet, blijf het zo nu en dan onder jullie neus wrijven. :hypocrite.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Lionel » za mei 27, 2017 5:10 pm

Perisic voor 45 miljoen naar United... Maar we hadden moeten winnen natuurlijk :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Demosthenes » za mei 27, 2017 6:42 pm

Lionel schreef:Perisic voor 45 miljoen naar United... Maar we hadden moeten winnen natuurlijk :excited.gif:
Zal wel iets meer zijn, vergeet de bonussen (€ 1.000.000 als je ook kunt trainen?) niet en zaakwaarnemers weten dat MU betaalt zo enkele tientallen miljoen voor de zaakwaarnemer, m.a.w. misschien € 70 miljoen? Een basisplaats? Nee, voor dat bedrag niet.

Naar Engeland en China ga je voor het geld, niet voor hert spelletje.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Gaizka1985 » za mei 27, 2017 6:51 pm

Lionel schreef:
Gaizka1985 schreef:
Lionel schreef:Met een beetje pech loot je Nice en Hoffenheim.
Als we over 2 wedstrijden van clubs als Schalke & Lyon kunnen winnen (niet gemakkelijk, maar toch), moeten dat soort tegenstanders ook te verslaan zijn! Als dat lukt verwacht ik dat de meeste spelers zullen blijven en gaat het een mooi seizoen worden :ajaxscarf.gif:
Dan moeten we niet weer weken zoeken naar de juiste vorm en opstelling. Dat was mijn punt. Rostov zouden we nu ook zoekspelen.
Bosz heeft het aardig op de rit, zeker thuis is Ajax tot mooie dingen in staat! Ik verwacht daarnaast weinig uitgaande transfers, Klaasen is de enige waar ik echt rekening mee hou. Ik denk dat de rest nog wel zo verstandig is om nog 1 jaar ervaring op te doen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Cruijff » za mei 27, 2017 7:10 pm

Gaizka1985 schreef: Bosz heeft het aardig op de rit, zeker thuis is Ajax tot mooie dingen in staat! Ik verwacht daarnaast weinig uitgaande transfers, Klaassen is de enige waar ik echt rekening mee hou. Ik denk dat de rest nog wel zo verstandig is om nog 1 jaar ervaring op te doen.
Klopt, op zich zou nagenoeg elke speler in de selectie het komende seizoen bij Ajax nog wat te zoeken hebben. Een 'gereed product' voor een topploeg in een grotere league is niemand van de spelers en in geen enkele linie heeft een Ajacied constant gepiekt.

Het wordt gaandeweg de zomer nog wel link. Veel clubs zijn dan of aan het shoppen / of hengelen de spelers niet binnen die bovenaan de lijstjes stonden / of beginnen het seizoen met een teleurstellend resultaat en dan is de kans er wel dat onder meer een Dortmund aan Klaassen of andere Ajax spelers gaat trekken.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Gaizka1985 » zo mei 28, 2017 9:24 am

Mocht Klaasen vertrekken, een middenveld met van de Beek, de Jong & Ziyech zou toch een prima alternatief zijn?

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door elliquido » zo mei 28, 2017 7:33 pm

check even in mijn topic bij transfers en geruchten. veel spelers hebben volgend jaar een aflopend contract. dat wordt dan bijtekenen of verkopen. ik verwacht dus eigenlijk veel vertrekkende spelers
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Mano » ma mei 29, 2017 8:19 am

Ik weet zeker dat we een aantal spelers gaan verliezen en dat er door Marc serieus geshopt moet worden.

Viergever, Veltman, tete, Klaassen, Traore en Younes zullen verdwijnen. Het effect kan zelfs betekenen dat Sanchez denkt: Dan ga ik ook maar, team valt uit elkaar.

In het slechtste geval moet je 5 basisspelers vervangen.
Dan heb je op de bank een aantal spelers die gaan (Tete, Westerman, Riedewald)
dan wordt de selectie wel mager
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Gaizka1985 » ma mei 29, 2017 8:29 am

Mano schreef:Ik weet zeker dat we een aantal spelers gaan verliezen en dat er door Marc serieus geshopt moet worden.

Viergever, Veltman, tete, Klaassen, Traore en Younes zullen verdwijnen. Het effect kan zelfs betekenen dat Sanchez denkt: Dan ga ik ook maar, team valt uit elkaar.

In het slechtste geval moet je 5 basisspelers vervangen.
Dan heb je op de bank een aantal spelers die gaan (Tete, Westerman, Riedewald)
dan wordt de selectie wel mager
De namen die jij noemt zijn wel op te vangen intern, behalve de rechtsback:

Onana
? - Sanchez - de Ligt - Sinkgraven

van de Beek - Ziyech - de Jong

Neres - Dolberg - Kluivert

Ik verwacht/hoop dat het elftal er volgend seizoen ongeveer zo uit ziet. Ik denk dat Bosz door gaat met Sinkgraven als linksback, en ik hoop met name dat Sanchez blijft (dat zou echt een aderlating zijn).

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door InnerHarbour » ma mei 29, 2017 8:43 am

Je kan ook met de B1 gaan spelen.

Alleen maar jonge jongens, die zoals altijd terugslagen hebben. Nee, daar kom je het seizoen niet mee door als je landskampioen wilt worden en ver in Europa.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Ajaciedjuh » ma mei 29, 2017 9:10 am

Mocht inderdaad Klaassen, Veltman, Younes, Viergever vertrekken, dan valt bijna alle ervaring weg.

Schöne zal wel blijven, maar gaat zeer waarschijnlijk zijn positie verliezen aan Donny. Dat wil zeggen dat de scouting ervaren kwalitatiefsterke spelers moet halen..... dat is nou net niet het sterkste punt :blush.gif:

Jeugdscouting is goed op orde, maar ervaring..... ik verwacht dat Veltman, Viergever zullen blijven. Younes zal afhankelijk zijn van wat er komt uit Duitsland.
Ik hoop dat ze Klaassen nog 1 jaar kunnen houden. In het licht van ervaren spelers, zal het me daarom ook niet verbazen dat ze Huntelaar halen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Voorbereiding seizoen 2017/2018

Bericht door Cruijff » ma mei 29, 2017 9:48 am

Ajaciedjuh schreef:Mocht inderdaad Klaassen, Veltman, Younes, Viergever vertrekken, dan valt bijna alle ervaring weg.

Schöne zal wel blijven, maar gaat zeer waarschijnlijk zijn positie verliezen aan Donny. Dat wil zeggen dat de scouting kwalitatiefsterke spelers moet halen..... dat is nou net niet het sterkste punt :blush.gif:
Younes en Viergever willen beiden zelf graag blijven. Daar moet je dan wel op anticiperen, oftewel een contract onder hun neus leggen en een plaatje schetsen dat ze enthousiasmeert.
Ajaciedjuh schreef: Schöne zal wel blijven, maar ....... Dat wil zeggen dat de scouting kwalitatiefsterke spelers moet halen..... dat is nou net niet het sterkste punt :blush.gif:
Weet ik niet...
Schöne, Moisander, Cillessen, Milik, Ziyech, Sanchéz, Onana, Dolberg. Poulsen die een nuttige rol heeft gehad. Zie er vast nog een aantal over het hoofd, maar hier heb je al rap 9 aankopen die kwaliteit toe hebben gevoegd. Zo slecht doet de scouting het de laatste jaren niet.

Plaats reactie