OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Marillion » zo jul 23, 2017 8:47 pm

Komende woensdag gaat onze nieuwe Europese campagne van start in de derde voorronde van de CL. Plaats van handeling is Nice en de tegenstander is de plaatselijke OGC. De eerste serieuze test dus voor Marcel Keizer en zijn selectie.

Dit is de spelerslijst die door Ajax is ingeleverd:

Andre Onana
Benjamin van Leer
Norbert Alblas
Stan van Bladeren
Joël Veltman
Matthijs de Ligt
Davinson Sánchez
Carel Eiting
Nick Viergever
Damil Dankerlui
Léon Bergsma
Mauro Savastano
Deyovaisio Zeefuik
Donny van de Beek
Daley Sinkgraven
Hakim Ziyech
Amin Younes
Václav Černý
Lasse Schöne
Frenkie de Jong
Noussair Mazraoui
David Neres
Klaas-Jan Huntelaar
Mateo Cassierra
Kasper Dolberg
Justin Kluivert

Daar mag nog één speler aan worden toegevoegd.

Aftrap om 20:45!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door zeux » zo jul 23, 2017 8:59 pm

D'r zijn er een paar die misschien nog wel op een transfer hopen. Wie weet inspireert hen dat extra.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Javiskamp » ma jul 24, 2017 7:36 am

Ik mis Dijks... :confused.gif:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door wimpey » ma jul 24, 2017 7:49 am

De helft van onze selectie + trainer kun je als rookie betitelen. Ik hoop er natuurlijk het beste van, maar verwacht een gevalletje Rostov. Ergo: een tegenstander die fysiek, qua tempo en geslepenheid simpelweg gehakt maakt van een naïef Ajax.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door InnerHarbour » ma jul 24, 2017 7:56 am

Vorig jaar maakte ik vaak een lolletje van die voorspellingen maar als ik nu serieus ben, ik zie het niet gebeuren. Het lijkt mij dat de nummer 3 van de Franse competitie gewoon te sterk voor Ajax is. Misschien tovert Keizer een tactisch grapje uit zijn hoge hoed. :biggthumpup.gif:
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma jul 24, 2017 8:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Marillion » ma jul 24, 2017 8:15 am

Ik geef Ajax eerlijk gezegd ook weinig kans. Al heb ik vorig jaar in de aanloop naar de ontmoeting met Lyon begrepen dat we het altijd erg goed doen tegen Franse clubs.

Het elftal van Nice ken ik niet maar bovenin meedraaien in Frankrijk betekent dat je een goed elftal hebt. Er is ook budget genoeg als je een speler als Balotteli onder contract hebt en je Dortmund weg kunt sturen wanneer ze je trainer willen hebben. Wij missen ten opzichte van vorig seizoen met Klaassen een belangrijke speler. En dan hebben we natuurlijk nog te maken met een trainerswissel en de tragiek rondom Nouri. Dat laatste heeft natuurlijk niet alleen impact op de groep vanwege het persoonlijke drama maar het zorgde ook gewoon voor een minder effectieve voorbereidingsperiode.

Het zou mooi zijn als we in ieder geval een uitslag kunnen behalen die kansen geeft in de return. Een gelijkspel of desnoods een kleine nederlaag, als het even kan met een uitdoelpunt erbij. Dan is er in de return wellicht iets mogelijk als de Arena er massaal achter gaat staan.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door wimpey » ma jul 24, 2017 8:38 am

Marillion schreef: Wij missen ten opzichte van vorig seizoen met Klaassen een belangrijke speler. En dan hebben we natuurlijk nog te maken met een trainerswissel en de tragiek rondom Nouri.
We missen Traoré ook he. Als ik dan linksbuiten Kluivert op rechtsbuiten tegen Lyon maar wat zie doen... :excited.gif:

Je hebt als directie vanaf mei 2 maanden de tijd om het op tijd (VCL dus) op de rails te hebben staan. Als ik dan die spelerslijst bekijk. :excited.gif: Van Dankerlui, Bergsma e.c. hoef je echt niet veel te verwachten. Jongens als Cerny en Dijks gaan in de herkansing. De pijnpunten backs, Schöne, Younes + vervanger Klaassen zijn niet aangepakt. Prutswerk dus.

Heb ook zeer m'n twijfels bij Keizer. Die laat zich wel heel makkelijk wat aanleunen door het TH. En tegen Lyon was het niet om aan te gluren. Al met al lijkt deze ploeg me kansloos tegen de nummer 3 van Frankrijk.

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door GangstaRiB » ma jul 24, 2017 8:59 am

wimpey schreef:
Marillion schreef: Wij missen ten opzichte van vorig seizoen met Klaassen een belangrijke speler. En dan hebben we natuurlijk nog te maken met een trainerswissel en de tragiek rondom Nouri.
We missen Traoré ook he. Als ik dan linksbuiten Kluivert op rechtsbuiten tegen Lyon maar wat zie doen... :excited.gif:

Je hebt als directie vanaf mei 2 maanden de tijd om het op tijd (VCL dus) op de rails te hebben staan. Als ik dan die spelerslijst bekijk. :excited.gif: Van Dankerlui, Bergsma e.c. hoef je echt niet veel te verwachten. Jongens als Cerny en Dijks gaan in de herkansing. De pijnpunten backs, Schöne, Younes + vervanger Klaassen zijn niet aangepakt. Prutswerk dus.

Heb ook zeer m'n twijfels bij Keizer. Die laat zich wel heel makkelijk wat aanleunen door het TH. En tegen Lyon was het niet om aan te gluren. Al met al lijkt deze ploeg me kansloos tegen de nummer 3 van Frankrijk.
Yep. Tegen Lyon vond ik vooral de omschakeling dramatisch. Lyon liep een paar keer dwars door de hele verdediging heen. Daar baart zorgen want dat is 'trainbaar'. Vorig jaar was Traoré vaak de pispaal, maar kijk voor de gein eens even hoeveel verdedigende arbeid die jongen leverde en zet daar Kluivertje tegenover....
En als Younes en Kluivertje hun dag niet hebben, dan komt er geen bal bij Dolberg. En als Dolberg geen bal krijgt, hoe gaan we dan goals maken? Want Ziyech is nog niet zo ver als Klaassen.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Cluijffert » ma jul 24, 2017 9:44 am

Ach, de excuses heeft het TH vast al klaar liggen. Het vertrek van Bosz zal de reden zijn dat alle geweldige plannen die ze hadden klaarliggen zoveel vertraging opliepen dat die supertalenten toen al weggekaapt waren door Europese topclubs. En tussen neus en lippen door zal het Nouri drama nog vermeld worden als reden van eventueel falen.

Zo zal Keizer maandenlang de hand boven het hoofd gehouden worden, tot ie uiteindelijk afgeserveerd wordt met de woorden "kwam nog te vroeg voor hem" en "toch niet de ontwikkeling gemaakt die we hadden verwacht" en "Ajax kiest altijd voor eigen opleiding, dat brengt natuurlijk meer risico's met zich mee"

Maar goed, er is nog wat tijd... wie weet waarmee ze nog voor de eerste wedstrijd (en bij een flinke nederlaag erná) mee gaan komen... des Ajax.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door 999 » ma jul 24, 2017 12:24 pm

De vooruitzichten zijn dat je deze keer wel gigantisch op je bek gaat.Maar goed dat dachten we tegen Lyon ook.Misschien we hebben we dat beetje geluk en denken deze Fransen ook weer dat AJAX een gemakkelijke prooi voor ze gaat worden, net als Lyon.Tja, Keizer , ik ken heel de man zijn trainers loopbaan niet goed genoeg om er echt een oordeel over te geven.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jul 24, 2017 12:53 pm

Maar nu hebben we Halb Mensch Halb Tier niet meer, die de groep kan motiveren...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Marillion » ma jul 24, 2017 3:32 pm

De uiteindelijke wedstrijdselectie:

Doel:
Andre Onana, Benjamin van Leer, Stan van Bladeren;
Verdediging:
Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Davinson Sanchez, Nick Viergever, Deyovaisio Zeefuik, Damil Dankerlui;
Middenveld:
Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Carel Eiting, Lasse Schöne, Frenkie de Jong;
Aanval:
David Neres, Klaas Jan Huntelaar, Amin Younes, Kasper Dolberg, Justin Kluivert.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Alexander » ma jul 24, 2017 3:33 pm

Ben bang dat deze wedstrijd ervoor gaat zorgen dat de terugwedstrijd een formaliteit is. Ajax is qua materiaal nog lang niet klaar, wat onbegrijpelijk genoeg is.

3-0.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door columbus » ma jul 24, 2017 3:39 pm

Vrees het ook. Na het Dijks-nieuws ben ik er alweer klaar mee. Een gemiddelde zaterdagamateur heeft zijn zaken beter op orde. Vanaf mei weet men al dat selectie voor deze wedstrijd in orde had moeten zijn. 200 miljoen op de bank met dan geloven met louter rookies de klus willen klaren.

Zo frustrerend! Ajax heeft de middelen om de komende 10 jaar fluitend kampioen te worden. Ze doen er alleen geen hol mee

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Sandro » ma jul 24, 2017 3:42 pm

999 schreef:De vooruitzichten zijn dat je deze keer wel gigantisch op je bek gaat.Maar goed dat dachten we tegen Lyon ook.
Toen gingen we in de uitwedstrijd dan ook op ons bek.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

De Dominee
Berichten: 6004
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door De Dominee » ma jul 24, 2017 3:51 pm

Marillion schreef:De uiteindelijke wedstrijdselectie:

Doel:
Andre Onana, Benjamin van Leer, Stan van Bladeren;
Verdediging:
Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Davinson Sanchez, Nick Viergever, Deyovaisio Zeefuik, Damil Dankerlui;
Middenveld:
Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Carel Eiting, Lasse Schöne, Frenkie de Jong;
Aanval:
David Neres, Klaas Jan Huntelaar, Amin Younes, Kasper Dolberg, Justin Kluivert.
Geen Cerny? Tuurlijk...
columbus schreef:Vrees het ook. Na het Dijks-nieuws ben ik er alweer klaar mee. Een gemiddelde zaterdagamateur heeft zijn zaken beter op orde. Vanaf mei weet men al dat selectie voor deze wedstrijd in orde had moeten zijn. 200 miljoen op de bank met dan geloven met louter rookies de klus willen klaren.

Zo frustrerend! Ajax heeft de middelen om de komende 10 jaar fluitend kampioen te worden. Ze doen er alleen geen hol mee
Dat. +1.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door 999 » ma jul 24, 2017 3:52 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
999 schreef:De vooruitzichten zijn dat je deze keer wel gigantisch op je bek gaat.Maar goed dat dachten we tegen Lyon ook.
Toen gingen we in de uitwedstrijd dan ook op ons bek.
Ja precies, dubbeltje op zijn kant.Ik bedoel maar.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door InnerHarbour » ma jul 24, 2017 3:55 pm

Marillion schreef:De uiteindelijke wedstrijdselectie:

Doel:
Andre Onana, Benjamin van Leer, Stan van Bladeren;
Verdediging:
Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Davinson Sanchez, Nick Viergever, Deyovaisio Zeefuik, Damil Dankerlui;
Middenveld:
Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Carel Eiting, Lasse Schöne, Frenkie de Jong;
Aanval:
David Neres, Klaas Jan Huntelaar, Amin Younes, Kasper Dolberg, Justin Kluivert.
JA met wat aanvulling
YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Arthur » ma jul 24, 2017 3:56 pm

Dat valt nou ook wel weer mee. Uit bij Lyon waren we de 1e helft gewoon beter, het ging pas mis in de 2e helft.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Arthur » ma jul 24, 2017 3:59 pm

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:De uiteindelijke wedstrijdselectie:

Doel:
Andre Onana, Benjamin van Leer, Stan van Bladeren;
Verdediging:
Joël Veltman, Matthijs de Ligt, Davinson Sanchez, Nick Viergever, Deyovaisio Zeefuik, Damil Dankerlui;
Middenveld:
Donny van de Beek, Hakim Ziyech, Carel Eiting, Lasse Schöne, Frenkie de Jong;
Aanval:
David Neres, Klaas Jan Huntelaar, Amin Younes, Kasper Dolberg, Justin Kluivert.
JA met wat aanvulling
Als je de hele selectie bekijkt is dat zeker waar, maar de basis is op Klaassen en Traore na intact gebleven. Dan zou je toch mogen verwachten dat het verval niet meteen supergroot is.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Lionel » ma jul 24, 2017 4:09 pm

Voor de basisploeg zeker niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door InnerHarbour » ma jul 24, 2017 4:12 pm

De kracht van Ajax was vorig seizoen dat hij blessures, vormverlies, schorsingen niet meteen veel zwakker werd. Verder was het knotje vooral Europees goed bezig en is Beek geen Klaassen.

Zolang de eerste 11 heel blijven zal het in de Nederlandse competitie nog wel gaan maar een blessure bij Sanchez en een schorsing van de Ligt en you are fucked. Het lijkt mij dat je de zomer gebruikt om de mindere plekken in je elftal te versterken, nou Ajax is niet versterkt, Ajax is IMO alleen maar zwakker geworden.
YNWA

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Arthur » ma jul 24, 2017 4:22 pm

InnerHarbour schreef:De kracht van Ajax was vorig seizoen dat hij blessures, vormverlies, schorsingen niet meteen veel zwakker werd.
Dat is altijd zo tegen het eind van het seizoen, omdat er dan een paar talenten zijn aangesloten. Vorig seizoen begonnen we zonder De Lig en Kluivert bij de selectie en wisten we ook nog niet wat we van Dolberg konden verwachten. Volgens mij vonden we toen de selectie ook te smal.
Het lijkt mij dat je de zomer gebruikt om de mindere plekken in je elftal te versterken, nou Ajax is niet versterkt, Ajax is IMO alleen maar zwakker geworden.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Sterker nog, dat kan niemand ontkennen aangezien er basisspelers zijn weggegaan en geen basisspelers zijn gehaald.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jul 24, 2017 4:53 pm

Sterker nog, het is een open deur van jewelste.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: OGC Nice - Ajax 26-07-2017

Bericht door InnerHarbour » di jul 25, 2017 6:36 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:By the way; wie kan uit zijn hoofd, behoudens Balotelli, nog 5 spelers van het geweldige Nice opsommen? Niet googelen he!
Ik niet maar deze knul zal wel niet slecht zijn
OGC Nice kan mogelijk niet lang genieten van Malang Sarr. De pas achttienjarige verdediger geniet concrete interesse van Chelsea, Barcelona en Real Madrid, terwijl Arsenal eveneens belangstelling heeft. (Le10Sport)
Lees meer op www.voetbalzone.nl
Wat verder opvalt, ze hebben buiten Balotelli maar 2 aanvallers in hun squad maar wel een berg middenvelders. Hoe spelen die, 4-5-1?
YNWA

Plaats reactie