Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Tottenham Hotspur - Ajax 30-04-2019

Bericht door elliquido » do apr 18, 2019 10:34 am

Halve finale kampioenen leuague !!!!!


In 1882 werd Hotspur Football Club opgericht door leerlingen van een plaatselijke school samen met Hotspur Cricket Club. Men denkt dat de naam Hotspur geassocieerd is met Sir Henry Percy (Sir Harry Hotspur), die in de omgeving woonde in de 14de eeuw. Later nam de club de naam Tottenham Hotspur aan om zich te onderscheiden van een ander team, London Hotspur.

Sir Henry Percy, ook bekend als Harry Hotspur (20 mei 1364 – 21 juli 1403), was een middeleeuws Engels ridder. Zijn bijnaam "Hotspur" kreeg hij vanwege zijn opvliegend karakter.
Hij verwierf snel faam in gevechten tegen de Schotten en de Fransen. Hij vocht tegen de Schotten van James Douglas, 2e graaf van Douglas in de nachtelijke Slag bij Otterburn in augustus 1388. Hij werd gevangengenomen, maar kwam vrij voor losgeld. Hij trok naar Calais in 1391 en diende als gouverneur van Bordeaux van 1393 tot 1395.
Na zijn terugkeer naar Engeland hielp hij samen met zijn vader om Richard II van Engeland van de troon te stoten ten voordele van Hendrik IV van Engeland. Hij vocht samen met zijn vader in de Slag bij Humbleton Hill.
Samen met de broer van zijn vader, Thomas Percy, graaf van Worcester leidde hij in 1403 een opstand tegen Hendrik, samen met Owain Glyndŵr. Hij sneuvelde in de Slag bij Shrewsbury, toen hij zijn vizier opende om lucht te happen werd hij dodelijk getroffen door een pijl in de mond.


En ja beste Ajacieden, deze middeleeuwse virtuele pijl zal de spurs wederom treffen door ons aller Ajax, de lievelingen van de wereld, de vrijdenkers uit mokum, de Amsterdam globetrotters , de babypups, het idee en het voetbalgeloof tegen het grote geld. De steekpasses zullen als pijlen uit de voeten komen van onze archers Frenkie en Hakim, de slag achterin zal gewonnen worden door sir Matthijs lightendale en de cavalerie , aangevoerd door ironfist Donny breakheart , zal door het spursgebied denderen en de spurshuurlingen in totale paniek brengen. Bring out your Dead !!!!!

Spurs spelen nog vol voor de championsleague plaatsen in engeland , met slechts 1 punt voorsprong op plek 5 Chelsea. Ze mogen zaterdag tegen de Citizens, again, en dan nog een leuk rijtje met brighton, west ham ! , bournemouth en Everton om ook op 12 mei eindigen.

Kane out
Son geschorst
Sissoko geblesseerd
Lalalana twijfel.
Delli Ali gebroken hand

Ons programma en kampioenschapsbal is reeds bekend

Eerst uit dus in het vernieuwde en prachtige spurs kasteel.

De eerste slag is een daalder waard, dus hup Ajax hup, dappere strijders fier en koen :ajax.gif: niets anders dan glorie ende zilvervloot
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax
Berichten: 14528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Mr. Ajax » do apr 18, 2019 10:37 am

elliquido schreef:Halve finale kampioenen leuague !!!!!


In 1882 werd Hotspur Football Club opgericht door leerlingen van een plaatselijke school samen met Hotspur Cricket Club. Men denkt dat de naam Hotspur geassocieerd is met Sir Henry Percy (Sir Harry Hotspur), die in de omgeving woonde in de 14de eeuw. Later nam de club de naam Tottenham Hotspur aan om zich te onderscheiden van een ander team, London Hotspur.

Sir Henry Percy, ook bekend als Harry Hotspur (20 mei 1364 – 21 juli 1403), was een middeleeuws Engels ridder. Zijn bijnaam "Hotspur" kreeg hij vanwege zijn opvliegend karakter.
Hij verwierf snel faam in gevechten tegen de Schotten en de Fransen. Hij vocht tegen de Schotten van James Douglas, 2e graaf van Douglas in de nachtelijke Slag bij Otterburn in augustus 1388. Hij werd gevangengenomen, maar kwam vrij voor losgeld. Hij trok naar Calais in 1391 en diende als gouverneur van Bordeaux van 1393 tot 1395.
Na zijn terugkeer naar Engeland hielp hij samen met zijn vader om Richard II van Engeland van de troon te stoten ten voordele van Hendrik IV van Engeland. Hij vocht samen met zijn vader in de Slag bij Humbleton Hill.
Samen met de broer van zijn vader, Thomas Percy, graaf van Worcester leidde hij in 1403 een opstand tegen Hendrik, samen met Owain Glyndŵr. Hij sneuvelde in de Slag bij Shrewsbury, toen hij zijn vizier opende om lucht te happen werd hij dodelijk getroffen door een pijl in de mond.


En ja beste Ajacieden, deze middeleeuwse virtuele pijl zal de spurs wederom treffen door ons aller Ajax, de lievelingen van de wereld, de vrijdenkers uit mokum, de Amsterdam globetrotters , de babypups, het idee en het voetbalgeloof tegen het grote geld. De steekpasses zullen als pijlen uit de voeten komen van onze archers Frenkie en Hakim, de slag achterin zal gewonnen worden door sir Matthijs lightendale en de cavalerie , aangevoerd door ironfist Donny breakheart , zal door het spursgebied denderen en de spurshuurlingen in totale paniek brengen. Bring out your Dead !!!!!

Spurs spelen nog vol voor de championsleague plaatsen in engeland , met slechts 1 punt voorsprong op plek 5 Chelsea. Ze mogen zaterdag tegen de Citizens, again, en dan nog een leuk rijtje met brighton, west ham ! , bournemouth en Everton om ook op 12 mei eindigen.

Kane out
Son geschorst
Sissoko geblesseerd
Lalalana twijfel.
Delli Ali gebroken hand

Ons programma en kampioenschapsbal is reeds bekend

Eerst uit dus in het vernieuwde en prachtige spurs kasteel.

De eerste slag is een daalder waard, dus hup Ajax hup, dappere strijders fier en koen :ajax.gif: niets anders dan glorie ende zilvervloot

Mooi man! :ajax.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Cruijff » do apr 18, 2019 10:50 am

Mr. Ajax schreef:
Mooi man! :ajax.gif:

Zeker mooi man!
En wordt dit ook jouw volgende Europese uitwedstrijd Mr. Ajax? :headbang.gif:

wimpey
Berichten: 51911
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door wimpey » do apr 18, 2019 10:52 am

Lalalana is Lamela.

Eric Dier miste ik gisteren ook, evenals Harry Winks.

Verder is natuurlijk de vraag of ze Vincent Janssen in de Arena op de tribune zetten of dat ie in London moet blijven. :smallgrin.gif:

Ik vind die backs defensief heel zwak. Tripleer, Rose. En die Aurier kan er helemaal geen ene hout van.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Cruijff » do apr 18, 2019 11:02 am

elliquido schreef:Men denkt dat de naam Hotspur geassocieerd is met Sir Henry Percy (Sir Harry Hotspur), die in de omgeving woonde in de 14de eeuw. Later nam de club de naam Tottenham Hotspur aan om zich te onderscheiden van een ander team, London Hotspur.

Thomas Percy, graaf van Worcester leidde hij in 1403 een opstand tegen Hendrik, samen met Owain Glyndŵr. Hij sneuvelde in de Slag bij Shrewsbury, toen hij zijn vizier opende om lucht te happen werd hij dodelijk getroffen door een pijl in de mond.[/i]

En ja beste Ajacieden, deze middeleeuwse virtuele pijl zal de spurs wederom treffen door ons aller Ajax, de lievelingen van de wereld, de vrijdenkers uit mokum, de Amsterdam globetrotters , de babypups, het idee en het voetbalgeloof tegen het grote geld. De steekpasses zullen als pijlen uit de voeten komen van onze archers Frenkie en Hakim, de slag achterin zal gewonnen worden door sir Matthijs lightendale en de cavalerie , aangevoerd door ironfist Donny breakheart , zal door het spursgebied denderen en de spurshuurlingen in totale paniek brengen. Bring out your Dead !!!!!

Fraai stukje proza!! :neutral.gif: Hulde chef! :headbang.gif: :headbang.gif:
Ik zal de beleefdheid opbrengen om de selectie van de Spurs op kwalitatief vlak niet recht in hun smoel uit te lachen, maar krijg toch een wat valse grijns om mijn smoel.

Neem bijvoorbeeld iemand als Dele Alli. Toegegeven, hij behoort niet tot de slechtsten daar, dat beweer ik niet, maar in Engeland wordt echt gedaan alsof dat qua talent echt helemaal de piek is van wat er valt op te leiden :smallgrin.gif: :drecul.gif: / in dit geval betekende opleiden hem voor 6.600.000 overkopen van de Dons.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Monkey Tonk » do apr 18, 2019 11:40 am

Ajax is favoriet om de finale te halen bij de bookmakers. In de andere halve finale is Barca de favoriet.

De bordjes zijn nu voor het eerst verhangen. Ajax staat in de halve finale als favoriet. Verdiend, gebaseerd op de resultaten, maar je moet er wel om kunnen gaan. De teller staat weer op nul. Spurs staan in de halve finale, en zijn 'dus' beter dan Real Madrid en Juventus, en Ajax zal nu nog scherper moeten zijn.

City speelde gedisciplineerd en ronduit saai in de heenwedstrijd, en liet zich verleiden tot hotseknotsenvoetbal in de return. Ze vielen door de mand, maar Spurs vielen ook door de mand. Ze komen per ongeluk terug naar 4-3, via een heupbal, en daarna probeert Eriksen nog wel roet in het eten te gooien, maar dat lukte net niet danzij de VAR. In Engeland vinden ze het allemaal prachtig, maar op het continent is dat geen CL-voetbal.

De finale is binnen bereik. Tenzij Ajax denkt dat het tegen Tottenham Hotseknots speelt.

wimpey
Berichten: 51911
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door wimpey » do apr 18, 2019 11:45 am

Monkey Tonk schreef: In Engeland vinden ze het allemaal prachtig, maar op het continent is dat geen CL-voetbal.
Idd. Engelse vriend appte me gister: mooiste CL-pot ooit. :excited.gif: Nee, buddy, het was een puinhoop.

Hopelijk spelen de Spurs ook zo open tegen Ajax. Beide ploegen hadden het middenveld tot no go area verklaard. :excited.gif: Heel lekker om eerst uit te spelen, Spurs zal aanvallen en zeeen aan ruimte weggeven.

wimpey
Berichten: 51911
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door wimpey » do apr 18, 2019 11:47 am

Monkey Tonk schreef:Ajax is favoriet om de finale te halen bij de bookmakers. In de andere halve finale is Barca de favoriet.
Liverpool is veel beter dan Baffa. Tenzij de 12e man zich ermee gaat bemoeien.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door GangstaRiB » do apr 18, 2019 11:49 am

wimpey schreef:Lalalana is Lamela.

Eric Dier miste ik gisteren ook, evenals Harry Winks.

Verder is natuurlijk de vraag of ze Vincent Janssen in de Arena op de tribune zetten of dat ie in London moet blijven. :smallgrin.gif:

Ik vind die backs defensief heel zwak. Tripleer, Rose. En die Aurier kan er helemaal geen ene hout van.
Mag ik zeggen dat Vertonghen ook een draaicirel van een vrachtwagen heeft en zodra hij rechts gepasseerd wordt er geen houden aan is?

Gisteren ook weer een paar keer gezien dat hij de bal en de man volledig kwijt is.

wimpey
Berichten: 51911
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door wimpey » do apr 18, 2019 11:54 am

GangstaRiB schreef: Mag ik zeggen dat Vertonghen ook een draaicirel van een vrachtwagen heeft en zodra hij rechts gepasseerd wordt er geen houden aan is?

Gisteren ook weer een paar keer gezien dat hij de bal en de man volledig kwijt is.
Ik vond Alderweireld nog meer onzeker. Houterig. Vreemd dat Sánchez niet speelde.

Mr. Ajax
Berichten: 14528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Mr. Ajax » do apr 18, 2019 11:55 am

Cruijff schreef:
Mr. Ajax schreef:
Mooi man! :ajax.gif:

Zeker mooi man!
En wordt dit ook jouw volgende Europese uitwedstrijd Mr. Ajax? :headbang.gif:
We gaan het proberen, al wordt het bijna onmogelijk om als SVA-leden aan kaarten voor het uitvak te komen, denk ik. Voor de thuiswedstrijd wordt het ook niet makkelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door GangstaRiB » do apr 18, 2019 11:56 am

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Mag ik zeggen dat Vertonghen ook een draaicirel van een vrachtwagen heeft en zodra hij rechts gepasseerd wordt er geen houden aan is?

Gisteren ook weer een paar keer gezien dat hij de bal en de man volledig kwijt is.
Ik vond Alderweireld nog meer onzeker. Houterig. Vreemd dat Sánchez niet speelde.
Ik vond ze alle 22 onzeker. Er zit zoveel druk op die ploegen om die CL te pakken. Bij Juventus werkte het verlammend, bij City-Spurs was het een chaos aan beide kanten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Cruijff » do apr 18, 2019 11:59 am

Monkey Tonk schreef:Ajax is favoriet om de finale te halen bij de bookmakers. In de andere halve finale is Barca de favoriet.

De bordjes zijn nu voor het eerst verhangen. Ajax staat in de halve finale als favoriet. Verdiend, gebaseerd op de resultaten,

Logisch.
Denk dat in die andere halve finale Liverpool toch een zeer behoorlijke kans heeft.

Hoe ver liggen de odds uit elkaar?

wimpey
Berichten: 51911
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door wimpey » do apr 18, 2019 12:02 pm

GangstaRiB schreef: Ik vond ze alle 22 onzeker. Er zit zoveel druk op die ploegen om die CL te pakken. Bij Juventus werkte het verlammend, bij City-Spurs was het een chaos aan beide kanten.
Eriksen en Alli lieten niets zien. De Bruyne was super, Sterling ook erg goed. Maar David Silva, Gündogan. :excited.gif:

Beide defensies waren lachwekkend. De coaching eigenlijk ook. Het lag open en het bleef open liggen. Geen correctie d.m.v. omzetting of wissel. Spurs-manager had mazzel dat Llorente die bal erin heupte. Voor de rest deed die gast 0 goed. En wat die Pep bezielt om in zo'n wedstrijd z'n beste speler maar 5 minuten te geven? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Cruijff » do apr 18, 2019 12:04 pm

Mr. Ajax schreef:
Cruijff schreef:
Mr. Ajax schreef:
Mooi man! :ajax.gif:

Zeker mooi man!
En wordt dit ook jouw volgende Europese uitwedstrijd Mr. Ajax? :headbang.gif:
We gaan het proberen, al wordt het bijna onmogelijk om als SVA-leden aan kaarten voor het uitvak te komen, denk ik. Voor de thuiswedstrijd wordt het ook niet makkelijk.

Jij hebt aantal jaartjes terug ook nog ff in Londen gewoond en gewerkt herinner ik me.
Reis je dan niet gewoon sowieso ff af?

Spurs thuisvak kan een optie zijn of anders sowieso gewoon ff sfeer proeven. Zo'n halve finale beleving tegen zo'n 'echte club' uit 1882 met een zeer fanatieke aanhang is uniek man.

De Dominee
Berichten: 5899
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door De Dominee » do apr 18, 2019 12:18 pm

Mijn tickets + hotel meteen na de kwartfinale winst al geregeld. Nu hopen op kaarten voor het uit vak, heb een normale SSC. Hoeveel man kan er in dat uitvak? Iemand een idee?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Mr. Ajax » do apr 18, 2019 12:19 pm

Dat kan ik niet aan, vrees ik. Als ik die kant op ga moet dat voor in het uitvak zijn. Ik neem aan dat we iets van 3000 kaarten krijgen? SVA-leden komen niet eens in de buurt van een kans maken, toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Cruijff » do apr 18, 2019 12:29 pm

De Dominee schreef:Mijn tickets + hotel meteen na de kwartfinale winst al geregeld. Nu hopen op kaarten voor het uit vak, heb een normale SSC.
Ja ons hotel is ook reeds geboekt. Gaan gewoon met de auto vanaf Duinkerken.
Dan rijd je altijd langs meerdere plekken waar behoorlijk wat familieleden van me vroeger gevochten hebben. Niet alleen in WO II maar ook in de Eerste Wereldoorlog al. Blijft altijd bijzonder.
De Dominee schreef:Hoeveel man kan er in dat uitvak? Iemand een idee?
Grotere stadioncapaciteit dus ik neem aan een groter uitvak ook dan bij Juventus.
Maar het zal ongetwijfeld veel te weinig blijven om aan de vraag te kunnen voldoen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Monkey Tonk » do apr 18, 2019 12:29 pm

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef:Ajax is favoriet om de finale te halen bij de bookmakers. In de andere halve finale is Barca de favoriet.

De bordjes zijn nu voor het eerst verhangen. Ajax staat in de halve finale als favoriet. Verdiend, gebaseerd op de resultaten,

Logisch.
Denk dat in die andere halve finale Liverpool toch een zeer behoorlijke kans heeft.

Hoe ver liggen de odds uit elkaar?
Ajax ongeveer 5% meer kans op finale dan Spurs. Barca ongeveer 13% meer kans op finale dan Liverpool.

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Alexander » do apr 18, 2019 1:47 pm

Vliegticket naar Londen zojuist geboekt voor mijn 6e Europese uitwedstrijd van dit seizoen. En wat voor eentje. Nu al zenuwachtig voor, juist omdat we kansen hebben. Die backs kunnen er niets van. Toby en Jan vond ik vrij matig.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11429
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Toppie » do apr 18, 2019 1:53 pm

He he he niet overschatten deze club, eerst voetballen en dan zien we weer verder. Remember 2017 finale MU, wat een teleurstelling was dat :blush.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door El Clavo » do apr 18, 2019 2:09 pm

Precies, dat kan dus het grootste gevaar zijn, onderschatting.

Mr. Ajax
Berichten: 14528
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Mr. Ajax » do apr 18, 2019 2:14 pm

El Clavo schreef:Precies, dat kan dus het grootste gevaar zijn, onderschatting.
Kan me niet voorstellen dat er in de halve finale van de Champions League sprake van onderschatting zal zijn. Ik vrees een stuk meer voor de instelling bij de resterende competitiewedstrijden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13376
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Nihad » do apr 18, 2019 2:38 pm

We moeten ze niet onderschatten, zeker niet.
Maar ze missen hun 2 beste spelers eerste wedstrijd. Nou, das toch een meevaller lijkt mij.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23221
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Tottenham hotspur - afc Ajax 30-04

Bericht door Cruijff » do apr 18, 2019 2:42 pm

pi_alfa, bekend van zijn doorgaans prachtige filmpjes rondom de wedstrijdbeleving heeft voor deze pot via dit filmpje alvast een preview gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=KCbBXvle34s

Plaats reactie