AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » do mei 09, 2019 11:17 am

LucaS schreef:Precies. Dag rouwen, hopelijk dubbel binnen halen en daarna met trots op dit seizoen terugkijken.
That's it. Hopelijk kan deze groep dat qua mentale veerkracht opbrengen. Je hebt er een aantal nodig die de rest uit de put kunnen trekken.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Trab » do mei 09, 2019 11:28 am

Spurs werd sterker na de wissel Llorente. Blind en De Ligt hadden weinig vat op hem. Desondanks zijn de goals vooral te wijten aan eigen naïviteit en slecht verdedigen. De 1-2 wordt ingeleid door een eigen vrije trap waarbij zowel De Ligt als Blind in de 16 vde spurs staan. Dat risico moet je niet nemen als je 2-0 voor staat. Gevolg: afvallende bal voor spurs, centrum ligt open en spurs straft het af met een genadeloze counter. Bij de 2-2 staan we met 11 man rond de eigen 16. En nog laten we Trippier vrij op rechts voorgeven en staan er 2 man vrij in het centrum. Dat is gewoon slecht verdedigen. Dat Onana in eerste instantie nog redde was een mirakel. Die goal in blessuretijd was ook onnodig. Eerst al verspeeld Tadic dom die bal bij de cornervlag ipv tijd te winnen. En daarna weer slecht verdedigen in de laatste seconden. De Ligt gaat een kopduel aan buiten de 16 die hij niet hoeft aan te gaan en verliest. Magallan glijdt a la chivu half uit, maar dan nog had Nico het kunnen herstellen met een bloktackle. Hij blijft echter staan kijken en steekt geen poot uit. Sowieso 1 vde zwakste gisteren. Bij die kans van Alli liep hij ook te slapen. Doodzonde dit en oonodig. Ten Hag valt weinig te verwijten. Wissels waren logisch.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Lionel » do mei 09, 2019 11:40 am

Kans van Alli vond ik vooral een weergaloze pass van Eriksen, met zijn links!

Eriksen voor de verdediging was fantastisch.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » do mei 09, 2019 12:02 pm

Lionel schreef:Kans van Alli vond ik vooral een weergaloze pass van Eriksen, met zijn links!

Eriksen voor de verdediging was fantastisch.
Ja, die was magistraal. :blush.gif: Die gast heeft paardenlongen, loopt tegenstanders de prak in en geeft dan en passant nog loepzuivere passes daar waar het de tegenstander pijn doet. Hij en Alli waren er in London niet. Was al bang dat ze niet 2 keer anoniem zouden zijn. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Monkey Tonk » do mei 09, 2019 1:27 pm

Ik vind dit de nederlaag van Ten Hag. In beide wedstrijden had Ajax totale controle over de wedstrijd, en twee keer werd die eenvoudig weggegeven na 1 wissel bij de Spurs. Het kan nooit zo zijn dat 1 wissel bij de tegenstander het spelbeeld helemaal omgooit. En zeker niet twee keer achter elkaar. Dan hoor je bij de zijlijn wat aanwijzingen het veld in te slingeren, zodat de balans weer goed is.

Maar toch is niet helemaal juist. Er spelen namelijk hele andere zaken...

Dolberg doe mij denken aan hoe de onzichtbare Dood zou spelen. Uiteraard kan de Dood geen knikker raken, want die schopt dwars door de bal heen zonder die te beroeren. Gelukkig dus dat de Dood niet zichtbaar is, anders zou het de honderden miljoenen toeschouwers al snel duidelijk worden dat voetbal bepaald geen specialiteit is van deze geduchte paniekzaaier. En toch liep daar opeens de Dood. Duidelijk waarneembaar. Deze was blijkbaar zo opgewonden over het wereldschokkende Ajax-sprookje dat hij dit wel eens van dichtbij mee wilde maken. In de opwinding was hij alleen zijn ontzichtbaarmakende manteltje vergeten. Kan iedereen gebeuren. Daar zwierde en zwieberde die nare pierlala dan over onze graszoden. De holle ogen, de emotieloze gelaatsuitdrukking, het zweverige en afwezige.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Alexander » do mei 09, 2019 1:39 pm

Schone is een sympathieke jongen, maar is in de grote wedstrijden wel steeds de eerste die door de ondergrens zakt he. Met een goede (en vooral wat snellere) 6 had Ajax 1 juni in Madrid gespeeld.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Toppie » do mei 09, 2019 1:45 pm

Alexander schreef:Schone is een sympathieke jongen, maar is in de grote wedstrijden wel steeds de eerste die door de ondergrens zakt he. Met een goede (en vooral wat snellere) 6 had Ajax 1 juni in Madrid gespeeld.
Ach ja achteraf , mijn vraag was meer voor deze wedstrijd wat is erger deze verliezen of de finale, denk dat als je er zo dicht bij bent je de finale verliest harder aankomt dan deze misschien. Was thuis beginnen beter geweest dit zullen we nooit meer weten wel knap dat er nu zo 6 spelers die in NL zijn begonnen in de finale staan waarvan 4 ex ajacieden.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » do mei 09, 2019 1:52 pm

Alexander schreef:Schone is een sympathieke jongen, maar is in de grote wedstrijden wel steeds de eerste die door de ondergrens zakt he. Met een goede (en vooral wat snellere) 6 had Ajax 1 juni in Madrid gespeeld.
En met een adequate vervanger voor Neres. En met Wöber i.p.v. die miskoop. En met een linksback die oog heeft voor ruimte en tegenstander. En met een middenveld dat niet overlopen wordt door Eriksen, Alli en Sissoko.

Ajax heeft geroeid met de riemen die het had. We hebben als fans al het gehele seizoen vastgesteld dat een kern van 12 of 13 man het moest doen. Ze (spelers en staf) hebben het fantastisch gedaan. Zelden zó genoten van een Ajax-seizoen.

Nu de 34e binnenhalen. Laten spelers, staf en fans nog 2 keer de krachten bundelen, zodat deze prachtige ploeg bereikt wat het verdient.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Gezond verstand » do mei 09, 2019 1:57 pm

Ik kan het nog altijd niet opbrengen om de samenvatting te kijken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Alexander » do mei 09, 2019 2:05 pm

Ben je het met me eens Wimpey dat Overmars steken heeft laten vallen? Aankoop Magallan is 100% zijn verantwoordelijkheid. Wober en vervanger Neres ligt iets genuanceerder. Ten Hag heeft letterlijk tegen Wober gezegd dat hij nog minder minuten zou gaan maken. En voor de vleugels is door Ten Hag Labyad gehaald. Dat is een hele dure en grote blunder gebleken.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » do mei 09, 2019 2:27 pm

Alexander schreef:Ben je het met me eens Wimpey dat Overmars steken heeft laten vallen? Aankoop Magallan is 100% zijn verantwoordelijkheid. Wober en vervanger Neres ligt iets genuanceerder. Ten Hag heeft letterlijk tegen Wober gezegd dat hij nog minder minuten zou gaan maken. En voor de vleugels is door Ten Hag Labyad gehaald. Dat is een hele dure en grote blunder gebleken.
Ik zie vooral een probleem in de opleiding. Tig contractspelers en blijkbaar geen adequate vervanger voor Neres. :excited.gif: Dat is echt heel kwalijk. Doorstroming dit seizoen houdt bij Lang en Ekkelenkamp wel op. Dat is erg mager. Misschien moet Ajax zich eens afvragen wat Heitinga en Ouaali's inbreng eigenlijk is?

Wöber heeft t.t.v. EtH ups en downs gekend. Ik neem aan dat EtH die Argentijn niet gescout heeft, daar zijn anderen voor. Afgaand op hun oordeel is waarschijnlijk afscheid genomen van Wöber. Hij was geen top, maar wel bruikbaar. Die Argentijn is een regelrechte miskoop. Echt een prutser. Schuurs mist ook snel- en wendbaarheid, dus dat was ook geen optie.

Labyad is gehaald omdat Ziyech zou vertrekken. Dus die heeft nu 0 wedstrijdritme. Was op momenten dat ie speeltijd kreeg ook niet goed trouwens. Bij Roda of thuis tegen PEC bijv. Zal 'm niet meer worden, inschattingsfout EtH.

F*ck it, het is zoals het is. Dit Ajax heeft z'n fans vele prachtige momenten bezorgd. Het gaat nu om de komende 2 wedstrijden. Effe doorbijten en zichzelf belonen.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door LucaS » do mei 09, 2019 2:42 pm

Mwa, 2 talenten per jaar doorstromen is gewoon goed, en ook het aantal dat Ajax zich ten doel stelt.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » do mei 09, 2019 2:53 pm

LucaS schreef:Mwa, 2 talenten per jaar doorstromen is gewoon goed, en ook het aantal dat Ajax zich ten doel stelt.
Het zijn 2 redelijke spelers, laten we het daarop houden.

Gezien alle investeringen in jeugdspelers en senioren is het echter best bizar dat Ajax-1 een mega-probleem heeft wanneer Neres niet fit is. O.a. Cerny, Kühn, Lang, Labyad hebben blijkbaar het niveau niet. Hoeveel contractspelers heeft Ajax? 80 ofzo? Bij de 18 van gisteren zaten 3 spitsen en Tadic (eigenlijk meer een '10') als enige winger.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door LucaS » do mei 09, 2019 2:56 pm

4 redelijke spelers toch? Eiting en de Wit zitten toch ook bij de A selectie? Of 1 van de 4 een topper wordt is even afwachten, maar ik sluit het nog niet uit (vooral ingeval van Lang)
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Toppie » do mei 09, 2019 3:02 pm

Als je ziet wat er op de bank zit bij TH en die begroting is het dubbele van Ajax dan is de top toch niet zo ver. Met het geld wat je nu gaat krijgen uit de CL inkomsten en verkoop, moet je naar een hoger nivo en halen wat duurder is dan een Neres of Blind , zodat je straks meer succesen en prijzen kan pakken is geen zekerheid maar wel vooruitstrevend

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door wimpey » do mei 09, 2019 3:38 pm

LucaS schreef:4 redelijke spelers toch? Eiting en de Wit zitten toch ook bij de A selectie? Of 1 van de 4 een topper wordt is even afwachten, maar ik sluit het nog niet uit (vooral ingeval van Lang)
Debuteerden 3 van de 4 niet vorig seizoen al?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Sandro » do mei 09, 2019 3:51 pm

Pfff, het was even doorbijten op het werk.

"Ik heb wel trek in een tompouce. Doe mij maar zo'n Ajax tompouce dan, die zijn lekker goedkoop".

"Ik werk nog ff door want ik zit in een lekkere flow. Ja, als je daarentegen in een Ajax flow zit moet je nu direct naar huis gaan natuurlijk".

Etc etc

Het beste is gewoon negeren...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Lionel » do mei 09, 2019 3:54 pm

Of uithalen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door raymon » do mei 09, 2019 3:55 pm

Sandro schreef:Pfff, het was even doorbijten op het werk.

"Ik heb wel trek in een tompouce. Doe mij maar zo'n Ajax tompouce dan, die zijn lekker goedkoop".

"Ik werk nog ff door want ik zit in een lekkere flow. Ja, als je daarentegen in een Ajax flow zit moet je nu direct naar huis gaan natuurlijk".

Etc etc

Het beste is gewoon negeren...
En dan woon jij nog ergens waar je niet iedere 5 minuten een Spurs supporter ziet. Op het schoolplein, bij de supermarkt, in diverse app groepjes.. vandaag was geen goede dag.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door LucaS » do mei 09, 2019 3:55 pm

Is dat zo van die tompoucen? Volgens mij gaan de shirts als warme broodjes
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door LucaS » do mei 09, 2019 3:56 pm

Dan is dit wellicht iets voor je, Ray?

https://twitter.com/blp_COYS/status/112 ... 13792?s=19
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22996
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door raymon » do mei 09, 2019 4:03 pm

LucaS schreef:Dan is dit wellicht iets voor je, Ray?

https://twitter.com/blp_COYS/status/112 ... 13792?s=19
Why would you do that to me?! :blackcat.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Ajaciedjuh » do mei 09, 2019 4:05 pm

Het zal wel emotie zijn, maar om allerlei spelers aan te wijzen als schuldige of Overmars die bepaalde spelers wel of juist niet heeft gehaald.......

Na 22 jaar hebben we de halve finale CL gehaald. Met oogstrelend voetbal, met wedstrijden waar de 500 Miljoen + ploegen zijn weggespeeld. We hebben gisteren onnodig verloren en vooral de manier waarop ‘hurts like hell’. Maar....... oh wat ben ik trots, wat hebben ze mij ontzettend laten genieten. En ja, de teleurstelling is zo groot, omdat we zo dicht bij de finale zaten. Maar ik kan alleen maar zeggen, dat dit seizoen mijn diepe en onvoorwaardelijke liefde voor Ajax in zoveel mooie wedstrijden, acties, goals, spelplezier, opvatting tot uiting is gekomen. Gewoonweg Wow. :ajaxscarf.gif: En ja, gisteren deed pijn en ook bij kwam vreugde, intens verdriet, huilen, schelden allemaal bij elkaar...... dat kan alleen voor zoiets moois...... mijn cluppie Ajax. :smile-ajax.gif:
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op do mei 09, 2019 4:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4522
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door bryan » do mei 09, 2019 4:16 pm

Na 23 jaar hebben we de halve finale CL gehaald.
22 jaar he... maar in 1997 waren we zo verwend dat we die halve-finale al vergeten waren.

Die Zeit:
Mit den Spielern von Ajax, die mit dem Siegtor Tottenhams auf den Boden sanken und eine Zeit lang regungslos liegen blieben, weinte die Fußballwelt. Ihnen gehörten die Herzen der Neutralen, denn sie waren die Außenseiter. Ajax wäre der erste Finalteilnehmer seit dem FC Porto 2004 gewesen, der nicht aus einer der vier großen Ligen Europas kommt – dank seiner Jugendarbeit, dank seiner offensiven Spielidee. Zudem werden viele Spieler den Verein in der neuen Saison verlassen, und wer weiß, wann Ajax, der Verein des einzigartigen Johan Cruyff, wieder eine solche Elf bekommt. Auch das rief dieses Spiel in Erinnerung: Fußball kann so schön und so brutal sein.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Sandro » do mei 09, 2019 4:26 pm

Zelfde gevoel als na "De Graafschap". Finale EL was ook erg, maar toch anders voor mijn gevoel. Daar leek het er op het veld gewoon echt niet in te zitten.

Het grote voordeel van deze keer is dat het niet de laatste wedstrijd van het seizoen is. Speel de frustratie van je af en maak Utrecht en Graafschap maar he-le-maal stuk :666.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie