AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door 999 » do mei 09, 2019 4:37 pm

Ajaciedjuh schreef:Het zal wel emotie zijn, maar om allerlei spelers aan te wijzen als schuldige of Overmars die bepaalde spelers wel of juist niet heeft gehaald.......

Na 22 jaar hebben we de halve finale CL gehaald. Met oogstrelend voetbal, met wedstrijden waar de 500 Miljoen + ploegen zijn weggespeeld. We hebben gisteren onnodig verloren en vooral de manier waarop ‘hurts like hell’. Maar....... oh wat ben ik trots, wat hebben ze mij ontzettend laten genieten. En ja, de teleurstelling is zo groot, omdat we zo dicht bij de finale zaten. Maar ik kan alleen maar zeggen, dat dit seizoen mijn diepe en onvoorwaardelijke liefde voor Ajax in zoveel mooie wedstrijden, acties, goals, spelplezier, opvatting tot uiting is gekomen. Gewoonweg Wow. :ajaxscarf.gif: En ja, gisteren deed pijn en ook bij kwam vreugde, intens verdriet, huilen, schelden allemaal bij elkaar...... dat kan alleen voor zoiets moois...... mijn cluppie Ajax. :smile-ajax.gif:
Precies, daarnaast AJAX mag 90 Miljoen bijschrijven op hun rekening en gaan spelers ( Die toch zouden vertrekken ) mede dankzij dit resultaat ook voor een heel ander bedrag weg ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door zeux » do mei 09, 2019 5:36 pm

30 seconden gvd. Dààr ben ik voorlopig effe nog niet overheen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Mano » do mei 09, 2019 5:47 pm

Trab schreef:Spurs werd sterker na de wissel Llorente. Blind en De Ligt hadden weinig vat op hem. Desondanks zijn de goals vooral te wijten aan eigen naïviteit en slecht verdedigen. De 1-2 wordt ingeleid door een eigen vrije trap waarbij zowel De Ligt als Blind in de 16 vde spurs staan. Dat risico moet je niet nemen als je 2-0 voor staat. Gevolg: afvallende bal voor spurs, centrum ligt open en spurs straft het af met een genadeloze counter. Bij de 2-2 staan we met 11 man rond de eigen 16. En nog laten we Trippier vrij op rechts voorgeven en staan er 2 man vrij in het centrum. Dat is gewoon slecht verdedigen. Dat Onana in eerste instantie nog redde was een mirakel. Die goal in blessuretijd was ook onnodig. Eerst al verspeeld Tadic dom die bal bij de cornervlag ipv tijd te winnen. En daarna weer slecht verdedigen in de laatste seconden. De Ligt gaat een kopduel aan buiten de 16 die hij niet hoeft aan te gaan en verliest. Magallan glijdt a la chivu half uit, maar dan nog had Nico het kunnen herstellen met een bloktackle. Hij blijft echter staan kijken en steekt geen poot uit. Sowieso 1 vde zwakste gisteren. Bij die kans van Alli liep hij ook te slapen. Doodzonde dit en oonodig. Ten Hag valt weinig te verwijten. Wissels waren logisch.
Precies dit. De ligt ging op in zijn enthousiasme en stond bij de 2-1 veels te ver naar voren.
Bij de 2-0 mag hij best wat van het gas af. Ik vergeef het hem meteen btw, maar dat is het gebrek aan ervaring die hij nog ontbeert oo zulke momenten.
Bij de 2-2 staan er te veel lucht te dekken en is er een miscommunicatie van Onana en schone.
Daarna paniek en veel slechte beslissingen.

Al die what ifs en namen droppen... geen nut. Collectieve fouten die professioneel zijn afgestraft
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Trab » do mei 09, 2019 5:53 pm

zeux schreef:30 seconden gvd. Dààr ben ik voorlopig effe nog niet overheen.
Nee ik ook niet. Zo onnodig. Denk dat Ajax de enige club in de wereld is waarbij het voor kan komen dat met nog een paar seconden op de klok en met de laatste lange bal vde wedstrijd een 1 tegen 1 situatie mogelijk is.. Gooi dat strafschopgebied vol! Het is de laatste lange bal. Mag toch nooit een 1 tegen 1 uit voortkomen?
Tottenham deed het overigens wel slim in de 2e helft. Llorente zocht steeds Blind op ipv de Ligt. En als hij zich liet inzakken dan dekte Blind vaak door zonder succes. Gevolg: Llorente laat bal op Eriksen vallen, en er ligt een groot gat tussen de ligt en tagliafico doordat blind weg is. Moura kon steeds in dat gat duiken.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Sandro » do mei 09, 2019 5:56 pm

Trab schreef:
zeux schreef:30 seconden gvd. Dààr ben ik voorlopig effe nog niet overheen.
Denk dat Ajax de enige club in de wereld is waarbij het voor kan komen dat met nog een paar seconden op de klok en met de laatste lange bal vde wedstrijd een 1 tegen 1 situatie mogelijk is.
Daar doe je Ajax tekort mee vind ik. Genoeg voorbeelden van topteams die iets vergelijkbaars is overkomen. Het kan echt de beste overkomen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door zeux » do mei 09, 2019 6:00 pm

Sandro schreef:
Trab schreef:
zeux schreef:30 seconden gvd. Dààr ben ik voorlopig effe nog niet overheen.
Denk dat Ajax de enige club in de wereld is waarbij het voor kan komen dat met nog een paar seconden op de klok en met de laatste lange bal vde wedstrijd een 1 tegen 1 situatie mogelijk is.
Daar doe je Ajax tekort mee vind ik. Genoeg voorbeelden van topteams die iets vergelijkbaars is overkomen. Het kan echt de beste overkomen.
Bayern tegen United in 99?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Mano » do mei 09, 2019 6:01 pm

Highlights, nabeschouwingen, reacties, ik heb ze tot nu toe nog even vermeden.

Had iemand in augustus gezegd: halve finale CL, had ik em direct getekend.
Nu baal ik als een stekker.

Trots met een baal-sausje. Hoe zuur.
Misschien is kansloos ten onder gaan wel lekkerder dan weet je: dit is ons plafond en kan je erin berusten.
Nu weet je: zat meer in maar je krijgt het niet. Eigenlijk door fouten vanuit onervarenheid.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Trab » do mei 09, 2019 6:11 pm

Sandro schreef:
Trab schreef:
zeux schreef:30 seconden gvd. Dààr ben ik voorlopig effe nog niet overheen.
Denk dat Ajax de enige club in de wereld is waarbij het voor kan komen dat met nog een paar seconden op de klok en met de laatste lange bal vde wedstrijd een 1 tegen 1 situatie mogelijk is.
Daar doe je Ajax tekort mee vind ik. Genoeg voorbeelden van topteams die iets vergelijkbaars is overkomen. Het kan echt de beste overkomen.
Ik heb het over een 1 tegen 1 situatie he? Niet over een klutsbal die er nog invliegt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door brigade zuid » do mei 09, 2019 6:19 pm

zeux schreef:30 seconden gvd. Dààr ben ik voorlopig effe nog niet overheen.
Neuh ik ook niet, als we straks die schaal hebben en Liverpool speelt Spurs helemaal door de war in Madrid dan zal ik nog weer een poging wagen om dit drama een plekje te geven.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Trab » do mei 09, 2019 6:22 pm

Mano schreef:Highlights, nabeschouwingen, reacties, ik heb ze tot nu toe nog even vermeden.

Had iemand in augustus gezegd: halve finale CL, had ik em direct getekend.
Nu baal ik als een stekker.

Trots met een baal-sausje. Hoe zuur.
Misschien is kansloos ten onder gaan wel lekkerder dan weet je: dit is ons plafond en kan je erin berusten.
Nu weet je: zat meer in maar je krijgt het niet. Eigenlijk door fouten vanuit onervarenheid.
Vind het knap als mensen kunnen relativeren, maar ik kan niks met uitspraken van aan het begin vhet seizoen hadden we hiervoor getekend. Het gaat om het nu en we stonden op 30 seconden vde finale. Zo’n kans krijgen we niet snel weer.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Mano » do mei 09, 2019 6:32 pm

het is geen relativeren maar in augustus had ik dit niet voor mogelijk gehouden. (alleen MT geloofde erin)
Na Juve dacht ik echt, we gaan de finale halen maar durfde het niet uit te spreken.

Het grote verneukeratieve hiervan is dat we weten dat de groep uit een klapt.
Als je de groep samen hield, was het ook zuur maar dan weet je wel: Dit kunnen we en we zijn volgend jaar meer ervaren.
De Ligt, met 17 een EL finale en met 19 een CL halve finale als captain. Die jongen is gepokt en gemazzeld met 21.
Alleen plukt Ajax daar de vruchten niet van, op een x aantal miljoenen na.

Het fundament valt uiteen en dat maakt dit verlies (naast de wijze waarop) zuurder dan zuur.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Trab » do mei 09, 2019 6:37 pm

Mano schreef:
Het grote verneukeratieve hiervan is dat we weten dat de groep uit een klapt.
Als je de groep samen hield, was het ook zuur maar dan weet je wel: Dit kunnen we en we zijn volgend jaar meer ervaren.
De Ligt, met 17 een EL finale en met 19 een CL halve finale als captain. Die jongen is gepokt en gemazzeld met 21.
Alleen plukt Ajax daar de vruchten niet van, op een x aantal miljoenen na.

Het fundament valt uiteen en dat maakt dit verlies (naast de wijze waarop) zuurder dan zuur.
Precies. Zo klote mano. Zo dichtbij. Hele nacht niet van geslapen.

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Wouter » do mei 09, 2019 6:58 pm

Ajax Rules schreef:@wouter; je moet gewoon weten wanneer je je bek moet houden, mafkees. Mensen zitten hier stuk, sommigen zouden liever een dubbele beenbreuk oplopen dan wat ze gisteren hebben meegemaakt (a once in a lifetime drama).

En ja, op je werk of in je social cirkel zul je een schild moeten opbouwen. Maar dit is een supporters-forum. Waar ook anderen welkom zijn, mits je niet loopt te trollen. Je verdient wat mij betreft een levenslange ban, die er uiteraard weer niet zal komen. En ik hoop dat je het nooit in je hoofd haalt om in real life zo grappig te zijm bij de verkeerde mensen (not me overigens, ik ben niet zo van de fysieke agressie).
Rustig maar. Ajax heeft bewonderenswaardig gepresteerd, en geloof het of niet, maar ik vind het jammer dat ze het niet hebben gehaald. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt, maar er zijn toch echt veel ergere dingen in het leven, dus "once in a lifetime drama" vind ik nogal overdreven. Kop op, over een week is Ajax waarschijnlijk de welverdiende kampioen en dan kijkt heel Amsterdam en omgeving terug op een fantastisch seizoen. :aai.gif:

Misschien dat je iets minder gevoelig bent voor dit soort dingen als je voor een club bent die zelden iets wint. :confused.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door zeux » do mei 09, 2019 7:18 pm

Wouter schreef:
Misschien dat je iets minder gevoelig bent voor dit soort dingen als je voor een club bent die zelden iets wint. :confused.gif:
:ajaxsmiley.gif:

For the record: ik vind je een open poster, die (ook) kritisch naar Ajax kijkt. Geen enkel probleem met je houding. En een trol ben je al helemaal niet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Jöhnk » do mei 09, 2019 7:32 pm

Jezus wat ben ik hier ziek van. Het woord ‘trots’ beschrijft allesbehalve mijn gevoel. Ze hebben het fantastisch gedaan hoor, maar dit is zo ontzettend klote.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Cluijffert » do mei 09, 2019 8:21 pm

Ajaciedjuh schreef:Het zal wel emotie zijn, maar om allerlei spelers aan te wijzen als schuldige of Overmars die bepaalde spelers wel of juist niet heeft gehaald.......

Na 22 jaar hebben we de halve finale CL gehaald. Met oogstrelend voetbal, met wedstrijden waar de 500 Miljoen + ploegen zijn weggespeeld. We hebben gisteren onnodig verloren en vooral de manier waarop ‘hurts like hell’. Maar....... oh wat ben ik trots, wat hebben ze mij ontzettend laten genieten. En ja, de teleurstelling is zo groot, omdat we zo dicht bij de finale zaten. Maar ik kan alleen maar zeggen, dat dit seizoen mijn diepe en onvoorwaardelijke liefde voor Ajax in zoveel mooie wedstrijden, acties, goals, spelplezier, opvatting tot uiting is gekomen. Gewoonweg Wow. :ajaxscarf.gif: En ja, gisteren deed pijn en ook bij kwam vreugde, intens verdriet, huilen, schelden allemaal bij elkaar...... dat kan alleen voor zoiets moois...... mijn cluppie Ajax. :smile-ajax.gif:
Sterker nog, het was zo'n seizoen dat in Europa op momenten a la Ajax 1994-1995 aanvoelde, en qua prestige en uitstraling naar het buitenland toe vergelijkbaar. Halve finale is een ding, maar waar universeel teleurgesteld wordt gereageerd op onze uitschakeling en dankwoorden in vele talen worden gesproken voor ons spel... serieus, waar maak je dat nog mee? Het grote Barcelona van enkele jaren geleden wellicht? Maar winnaars van de afgelopen jaren in ieder geval hebben op voetballiefhebbers aanzienlijk minder liefdesverklaringen uitgelokt dan wij dit seizoen...
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Monkey Tonk » do mei 09, 2019 8:36 pm

Trab schreef:
Mano schreef:Highlights, nabeschouwingen, reacties, ik heb ze tot nu toe nog even vermeden.

Had iemand in augustus gezegd: halve finale CL, had ik em direct getekend.
Nu baal ik als een stekker.

Trots met een baal-sausje. Hoe zuur.
Misschien is kansloos ten onder gaan wel lekkerder dan weet je: dit is ons plafond en kan je erin berusten.
Nu weet je: zat meer in maar je krijgt het niet. Eigenlijk door fouten vanuit onervarenheid.
Vind het knap als mensen kunnen relativeren, maar ik kan niks met uitspraken van aan het begin vhet seizoen hadden we hiervoor getekend. Het gaat om het nu en we stonden op 30 seconden vde finale. Zo’n kans krijgen we niet snel weer.

Het is afgrondelijk. Ik heb er niet veel aan gedacht vandaag, maar als ik er aan denk is het met verbijstering. En dat zal altijd zo blijven. Als je op een normale manier wordt uitgeschakeld is dat te accepteren, maar dit? Dit is het uitroepteken na zo'n schitterend CL seizoen? Dat kan helemaal niet. We moeten een protest indienen. Er klopt niets van.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Sandro » do mei 09, 2019 9:07 pm

Trab schreef:
Sandro schreef:
Trab schreef:
Denk dat Ajax de enige club in de wereld is waarbij het voor kan komen dat met nog een paar seconden op de klok en met de laatste lange bal vde wedstrijd een 1 tegen 1 situatie mogelijk is.
Daar doe je Ajax tekort mee vind ik. Genoeg voorbeelden van topteams die iets vergelijkbaars is overkomen. Het kan echt de beste overkomen.
Ik heb het over een 1 tegen 1 situatie he? Niet over een klutsbal die er nog invliegt.
AJAX speelt niet zo vaak wedstrijden op dit absolute topniveau. Je ziet op dit niveau vaker dat een ploeg dominant is en de andere ploeg uit de tegenaanval scoort. Ik zie het net nog Arsenal doen. Het tempo is zo hoog, dat een klein foutje dodelijk kan zijn. En dat kan ook in de laatste minuut...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Wouter » do mei 09, 2019 9:30 pm

zeux schreef:
Wouter schreef:
Misschien dat je iets minder gevoelig bent voor dit soort dingen als je voor een club bent die zelden iets wint. :confused.gif:
:ajaxsmiley.gif:

For the record: ik vind je een open poster, die (ook) kritisch naar Ajax kijkt. Geen enkel probleem met je houding. En een trol ben je al helemaal niet.
Ach, ik geef toe dat ik af en toe een plaagstootje uitdeel. Maar voor mij is een grapje of een plagerijtje ook iets wat bij het voetbal hoort.

Toen ik een puber was kon ik er dagen kapot van zijn als Vitesse verloor. Maar dan word je ouder, overlijden er familieleden en een vriend (op zijn fucking 32e!) aan kanker, krijg je te maken met criminelen die uiteindelijk opgepakt worden, waarna de wijkagent je vertelt dat je meteen 112 moet bellen als er onbekenden onverwachts bij de poort verschijnen ivm mogelijke wraakacties (met slapeloze nachten als gevolg), zie je een collega mentaal naar de klote gaan omdat zijn baby is gestorven en word je neef bij een overval keihard toegetakeld. Nou, misschien ligt aan mijn "gebrek aan empathie", maar ik neem het voetbal niet meer zo serieus en kijk tegenwoordig alleen maar naar het voetbal om ervan te genieten of om er anders in ieder geval om te lachen. En kan ik me niet meer zo goed voorstellen dat iemand zich zo druk maakt om een verloren voetbalwedstrijdje, ookal deed ik dat een jaar of twintig geleden zelf ook.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Javiskamp » do mei 09, 2019 10:14 pm

Zonder dat alles wat jij hebt meegemaakt ...

Voetbal is bijzaak...

Leuk als het goed gaat... zo niet...jammer mar helaas. De spelers komen er ook wel weer overheen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Marillion » do mei 09, 2019 10:21 pm

Ok, het schijnt dus allemaal toch echt waar te zijn wat ik gisteren in de Arena heb zien gebeuren. Eerst dacht ik dat ik het niet goed zag. Toen dacht ik dat de VAR wel zou ingrijpen. Dat het een slechte droom was. Maar het staat ook vandaag nog gewoon op teletekst dus ontkennen heeft waarschijnlijk echt geen zin meer. :blush.gif:

Over de wedstrijd ga ik het niet meer hebben. Ik ga ook niets meer terugkijken. Er is in de tweede helft genoeg fout gegaan. Speler A, B of C had iets kunnen doen om een doelpunt te voorkomen. We hadden anders kunnen wisselen. We hadden een van onze andere kansen kunnen benutten. We hadden beter op balbezit kunnen spelen. Maar dat is dus allemaal niet gebeurd. Weg is de droom. Wat rest is een enorme kater en de mooie herinneringen aan de eerdere wedstrijden. We zullen het ermee moeten doen.

Wat wel fijn zou zijn is als:
- Ik geen advertenties meer te zien krijg van vliegtickets naar Madrid.
- Ook niet van hotelovernachtingen.
- mensen die normaal helemaal niets met voetbal hebben hier niet ineens heel dramatisch over gaan doen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Iniesta » do mei 09, 2019 10:52 pm

Dat laatste blijft een irritant fenomeen. Met NL elftal trek ik het nog net, maar bij Ajax is het bloedirritant.
Collega s die vragen of ik ook zo baal, terwijl ze werkelijk geen idee hebben wat Ajax betekent, dat dit wellicht weer tig jaar duurt en dat in elk geval deze mix van deze generatie qua kwaliteit en persoonlijkheid/ revolutionair voetbal/ aansprekende tegenstanders wegblazen nooit meer terugkomt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door brigade zuid » do mei 09, 2019 10:59 pm

Van die collega's die je niet ziet als ze van Real of Juve winnen maar vandaag wel met een grijns op hun kop gelijk om half 9 binnenkomen om te vragen of ik gisteravond nog genoten had.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door WP_Legend » do mei 09, 2019 11:28 pm

Of in Oz wonen, waar geen hond om voetbal geeft maar mijn baas gisterochtend lachend binnenloopt en keihard SPURS schreeuwt naar mij...tja dan begrijp je iets niet.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Tottenham Hotspur 08-05 halve finale part 2

Bericht door Monkey Tonk » vr mei 10, 2019 12:24 am

Marillion schreef:Ok, het schijnt dus allemaal toch echt waar te zijn wat ik gisteren in de Arena heb zien gebeuren. Eerst dacht ik dat ik het niet goed zag. Toen dacht ik dat de VAR wel zou ingrijpen. Dat het een slechte droom was. Maar het staat ook vandaag nog gewoon op teletekst dus ontkennen heeft waarschijnlijk echt geen zin meer. :blush.gif:

Het wachten is nog steeds op de VAR.

Ajax was niet scherp. Dat schreef ik bij de 1-0 stand. In de verste verte was er niet de felheid van de thuiswedstrijden tegen Real en Juve. Maar ja, bij een 2-0 ruststand maakt het niet zo heel veel meer uit. Normaalgesproken.

Ajax maakte dezelfde fout als tegen Bayern. De buit was binnen, bij 2-1, maar ze 'voelden dat er meer inzat'. Groepswinnaar was het doel, maar dat was opeens vergeten. Ook toen werd de score omgebogen naar 2-3, voordat het toch nog 3-3 werd.

Je kunt alleen maar concluderen dat Ajax de les van die wedstrijd niet geleerd heeft. Waarom staan de Ligt en Blind allebei in het strafschopgebied van de tegenstander bij een spelhervatting? Om er 3-0 van te maken? Is de 3-0 belangrijker dan het voorkomen van de 2-1?

Het was Ajax, en het stond 2-0, en toch keek ik met afgrijzen, omdat die Dolberg-malloot dacht dat het een slapstick film was. Buster Keaton keek ook altijd zo. Alleen was dat wel leuk. Al het CL-succes was met Tadic als valse spits, in de geliefde steekpassenvariant. De laatste grote Ajaxwedstrijd waarin Dolberg in de basis stond? De 6-2 blamage in R'dam. Daarmee zijn we bij de tweede keer dat Ajax niet van het verleden geleerd heeft.

Maar wacht eens. Daar komt waarempel het vlindergewicht Sinkgraven ook het veld in dartelen. De betrouwbaarheid zelve ter versterking van de verdediging. Waar hebben we dit eerder gezien? Heerenveen 4-4, toen de goals Ajax ook om de oren vlogen?

Er is alles aan gedaan om het Ajax van vlak na de winterstop in de tweede helft op het veld te krijgen. Samen uit, samen thuis. That's the spirit! We winnen samen, en we verliezen samen. Een zo'n fout kan misschien nog wel, twee wordt heel moeilijk, maar drie?

Niettemin was er nog een fraaie klap of de vuurpijl. De fiere rots in de branding. De machtige Magallan. Had Donny zowaar een publiekswissel verdient? Oh nee, het was om tijd te rekken. Afijn, waarom zouden we hem niet nog eens wat seconden voor de leeuwen gooien? Vers uit Argentinie gaven we hem toch ook al de leiding over de achterhoede? Inmiddels zijn we full circle bij de 6-2. Ajax kreeg toenertijd in twee wedstrijden 10 goals om de oren. Dus zo gek is het niet dat de Spurs er 3 maken in een helft. (het gemiddelde is 2.5 per helft, maar in uitwedstrijden telt de halve goal dubbel)

Als je nu echt niet in de finale wilt komen, zeg dat dan gelijk. Dan bel ik die ouwe Neef eens op om te kijken of er nog een plekje open is op zijn punnikclub.

Nee, dit helpt ook niet. Het was het proberen waard. Groepstherapie. Als ze niet schieten kunnen ze ook niet van je winnen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie