APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door elliquido » za aug 17, 2019 10:10 pm

Uit naar cyprus. Hopelijk vindt de sateliet het gsp stadion te nicossia

Late wedstrijd, hopelijk geen bedtijd voor onze puppies.

Uiteraard de cl variant. Is ziyech fit? Is mazz fit? En wie speelt op rcv?

Dit mag niet misgaan




Het GSP-stadion (Grieks: Στάδιο Γυμναστικός Σύλλογος "Τα Παγκύπρια", Stadio Gymnastikos Syllogos "Ta Pankipria") is een voetbalstadion in de Cypriotische hoofdstad Nicosia. Het stadion heeft een capaciteit van 22.859 plaatsen en is daarmee het grootste stadion van Cyprus. Het stadion werd in 1999 gebouwd en geopend. In dit stadion spelen de voetbalclubs APOEL Nicosia, Olympiakos Nicosia en Omonia Nicosia hun thuiswedstrijden, evenals het Cypriotisch voetbalelftal. Het stadion wordt weleens verward met zijn voorganger, het Old GSP Stadium. Dit stadion lag ook in Nicosia en heeft een capaciteit van 12.000 plaatsen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Marillion » zo aug 18, 2019 8:12 pm

Promes en Ziyech zijn niet blessurevrij uit de wedstrijd tegen VVV gekomen. Zul je net zien, twee blessures tegelijk in één linie. Ik weet niet hoe ernstig het is maar zo vroeg in het seizoen wil je geen risico's nemen. Daarom misschien starten met Huntelaar? Je haalt dan wel aanspeelpunt Tadic uit het centrum maar je krijgt er een ervaren jongen voor terug met het nodige gif. Hij is bovendien in vorm.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Ajaciedjuh » zo aug 18, 2019 8:27 pm

Dolberg :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door 999 » zo aug 18, 2019 10:14 pm

Voordeel van een brede selectie ...

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Historicus » zo aug 18, 2019 11:26 pm

Dolberg schijnt voor 20 miljoen naar Nice te gaan.

Maar dinsdag al weer. APOEL klinkt als een club die we wel moeten kunnen hebben. Maar je weet het maar nooit. In elk geval trekt de karaveen weer voort.

Ben benieuwd naar de opstelling van Ten Hag.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2019 7:59 am

Morgen alweer...

Ik hoop op Alvarez in de basis. Hij moet het ook nog laten zien, maar slechter dan Veltman of Schuurs zal het niet zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 19, 2019 8:01 am

Mr. Ajax schreef:Morgen alweer...

Ik hoop op Alvarez in de basis. Hij moet het ook nog laten zien, maar slechter dan Veltman of Schuurs zal het niet zijn.
Hijzelf hint vooral op een plek op het middenveld.

Ziyech en Mazraoui zijn mee, Promes niet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door GangstaRiB » ma aug 19, 2019 8:56 am

Op basis waarvan moet Alvarez spelen? Geloof dat EtH teruggrijpt naar de 11 die het tegen PAOK deden. Jammer dat Promes niet meekan.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Mano » ma aug 19, 2019 9:04 am

Mr. Ajax schreef:Morgen alweer...

Ik hoop op Alvarez in de basis. Hij moet het ook nog laten zien, maar slechter dan Veltman of Schuurs zal het niet zijn.
dan heb jij zeker niet de oefenpartij gezien tussen Ajax 1 en Ajax 2
Die jongen had geen idee wat er van hem verwacht wordt. Hij kan vast voetballen maar liep als een vis op het droge
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2019 9:17 am

GangstaRiB schreef:Op basis waarvan moet Alvarez spelen?
Op basis van zijn niveau en kwaliteiten (wat ik van hem gezien heb). Is van een ander niveau dan Veltman of Schuurs. Heeft ook (op jonge leeftijd) behoorlijk wat ervaring (WK, Gold Cup etc.).
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door GangstaRiB » ma aug 19, 2019 9:35 am

Mr. Ajax schreef:
GangstaRiB schreef:Op basis waarvan moet Alvarez spelen?
Op basis van zijn niveau en kwaliteiten (wat ik van hem gezien heb). Is van een ander niveau dan Veltman of Schuurs. Heeft ook (op jonge leeftijd) behoorlijk wat ervaring (WK, Gold Cup etc.).
Ja en Magallan had al een paar van die Argentijnse derby's achter z'n kiezen. Dat was echt een sloper. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 19, 2019 9:38 am

Mr. Ajax schreef:
GangstaRiB schreef:Op basis waarvan moet Alvarez spelen?
Op basis van zijn niveau en kwaliteiten (wat ik van hem gezien heb). Is van een ander niveau dan Veltman of Schuurs. Heeft ook (op jonge leeftijd) behoorlijk wat ervaring (WK, Gold Cup etc.).
Da’s wel een heel wankele basis om hem te verkiezen boven Schuurs of Veltman. Ik schrok best wel van zijn potje tegen Jong Ajax. Natuurlijk, hij zal talent hebben enzo, maar moet duidelijk nog wennen. Om hem dan maar voor de leeuwen te gooien centraal achterin in De Wedstrijd Om De Vele Miljoenen Euro’s, ik weet het niet..

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door wimpey » ma aug 19, 2019 9:42 am

Een enkeltje voor Maga kon er blijkbaar niet af...

Onana
Maz Veltman Martinez Nico
Alva Blind
HZ Beek Neres
Tadic

Wanneer het niet loopt, kun je binnen je 11 wisselen.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2019 10:43 am

GangstaRiB schreef:
Mr. Ajax schreef:
GangstaRiB schreef:Op basis waarvan moet Alvarez spelen?
Op basis van zijn niveau en kwaliteiten (wat ik van hem gezien heb). Is van een ander niveau dan Veltman of Schuurs. Heeft ook (op jonge leeftijd) behoorlijk wat ervaring (WK, Gold Cup etc.).
Ja en Magallan had al een paar van die Argentijnse derby's achter z'n kiezen. Dat was echt een sloper. :smallgrin.gif:
Een tikkie selectief, want je gaat totaal voorbij aan het eerste gedeelte van mijn argument. Maar goed.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Yopii » ma aug 19, 2019 12:37 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Da’s wel een heel wankele basis om hem te verkiezen boven Schuurs of Veltman. Ik schrok best wel van zijn potje tegen Jong Ajax. Natuurlijk, hij zal talent hebben enzo, maar moet duidelijk nog wennen. Om hem dan maar voor de leeuwen te gooien centraal achterin in De Wedstrijd Om De Vele Miljoenen Euro’s, ik weet het niet..
Dat gaat ook niet gebeuren. Ten Hag laat het team voorlopig zoveel mogelijk intact. Stel je voor dat Alvarez nat gaat, dan is hij meteen getekend. Mag je die jongen niet aandoen.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Mano » ma aug 19, 2019 12:51 pm

Als Ajax geconcentreerd blijft spelen, moeten ze tot kansen komen en wellicht wel tot winst.
Zodra het lijkt alsof de wedstrijd in de tas zit, wordt het link.

Wat je nu nog vaak ziet, is dat spelers uit de positie gaan lopen en dat dit niet wordt opgevangen door anderen.
Die 'klasse' is er nog niet. Om zelfregulerend (uitspraak van EtH) de zaak op te lossen.
Als Schuurs opstoomt, zal Marin en/of Blind moeten inzakken maar die zijn nu (soms) nog te veel met hun eigen taken bezig.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2019 3:23 pm

Yopii schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Da’s wel een heel wankele basis om hem te verkiezen boven Schuurs of Veltman. Ik schrok best wel van zijn potje tegen Jong Ajax. Natuurlijk, hij zal talent hebben enzo, maar moet duidelijk nog wennen. Om hem dan maar voor de leeuwen te gooien centraal achterin in De Wedstrijd Om De Vele Miljoenen Euro’s, ik weet het niet..
Dat gaat ook niet gebeuren. Ten Hag laat het team voorlopig zoveel mogelijk intact. Stel je voor dat Alvarez nat gaat, dan is hij meteen getekend. Mag je die jongen niet aandoen.
Ik zou het ook te snel vinden. Hij heeft 20 minuten meegedaan. En dan mag het er aan de bal misschien aardig uitzien. Hij was wel nogal laks bij dat tegendoelpunt. Geef die jongen even een aantal wedstrijden om zich erin te spelen. Ik verwacht overigens dat dit eerder op het middenveld zal gebeuren. Daar ligt kennelijk ook zijn voorkeur.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2019 4:07 pm

De selectie:

Andre Onana
Bruno Varela
Kjell Scherpen
Perr Schuurs
Joël Veltman
Edson Álvarez
Noussair Mazraoui
Daley Blind
Lisandro Martínez
Nico Tagliafico
Donny van de Beek
Razvan Marin
Hakim Ziyech
Dani de Wit
David Neres
Klaas Jan Huntelaar
Dusan Tadic
Jurgen Ekkelenkamp
Noa Lang
Sergiño Dest

Promes dus niet mee. Noa Lang zit er wel bij.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Alexander » ma aug 19, 2019 4:25 pm

Magallan nu al niet meer in de selectie?

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 19, 2019 4:29 pm

Alexander schreef:Magallan nu al niet meer in de selectie?
Viel me niet eens op... :blush.gif: Goed zo.

Ik blijf me afvragen of er niet iemand met meer potentie in plaats van De Wit mee kan gaan. Lijkt me echt zo'n zonde. Zie nog liever Kenneth Taylor of Llansana meegaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Marillion » ma aug 19, 2019 4:53 pm

Ik snap wel waarom hij dat doet. Er zijn absoluut betere voetballers maar De Wit brengt veel energie mee. Er zijn momenten in een wedstrijd dat zoiets van pas komt. Dat je meer behoefte hebt aan iemand die meters maakt, een duel aangaat en het elftal probeert aan te jagen. Dit zijn geen wedstrijden waarin je één of ander jong ventje ineens voor de leeuwen wil gooien.

Magallan is wel een heel duidelijk signaal, alweer. Alvarez in, Magallan out. Het zou goed zijn voor die jongen als hij deze transferperiode nog kan vertrekken. Desnoods op huurbasis. Want dit is een uitzichtloze situatie. Daar heeft niemand wat aan.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Historicus » ma aug 19, 2019 6:39 pm

Marillion schreef:Ik snap wel waarom hij dat doet. Er zijn absoluut betere voetballers maar De Wit brengt veel energie mee. Er zijn momenten in een wedstrijd dat zoiets van pas komt. Dat je meer behoefte hebt aan iemand die meters maakt, een duel aangaat en het elftal probeert aan te jagen. Dit zijn geen wedstrijden waarin je één of ander jong ventje ineens voor de leeuwen wil gooien.

Magallan is wel een heel duidelijk signaal, alweer. Alvarez in, Magallan out. Het zou goed zijn voor die jongen als hij deze transferperiode nog kan vertrekken. Desnoods op huurbasis. Want dit is een uitzichtloze situatie. Daar heeft niemand wat aan.
Hoeveel heeft Ajax ook al weer betaald voor Magallan? Dat kun je bijna afschrijven, dat bedrag. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Arthur » ma aug 19, 2019 6:44 pm

Ik ben blij dat ze gewoon hun verlies pakken en niet met hem blijven aanmodderen omdat hij zo duur was.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 19, 2019 6:44 pm

Historicus schreef:
Marillion schreef:Ik snap wel waarom hij dat doet. Er zijn absoluut betere voetballers maar De Wit brengt veel energie mee. Er zijn momenten in een wedstrijd dat zoiets van pas komt. Dat je meer behoefte hebt aan iemand die meters maakt, een duel aangaat en het elftal probeert aan te jagen. Dit zijn geen wedstrijden waarin je één of ander jong ventje ineens voor de leeuwen wil gooien.

Magallan is wel een heel duidelijk signaal, alweer. Alvarez in, Magallan out. Het zou goed zijn voor die jongen als hij deze transferperiode nog kan vertrekken. Desnoods op huurbasis. Want dit is een uitzichtloze situatie. Daar heeft niemand wat aan.
Hoeveel heeft Ajax ook al weer betaald voor Magallan? Dat kun je bijna afschrijven, dat bedrag. :excited.gif:
Slecht gescout, mag eigenlijk niet, maar kan een keer gebeuren. Gelukkig staan er genoeg voltreffers tegenover.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: APOEL - AFC Ajax di 20-08 21:00 uur

Bericht door Jöhnk » ma aug 19, 2019 7:10 pm

Magallan is voor mij de meest onbegrijpelijke aankoop die Ajax ooit heeft gedaan. Ze hebben er ook nog eens drie transferperiodes achteraan gelopen!

Mijn vertrouwen in Overmars heeft een enorme deuk gekregen. Niet dat iemand daar wakker van zal liggen, maar toch. Hoe kon hij dit doen? Ik begrijp het echt niet, het lijkt wel sabotage.

Plaats reactie