Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door peter » wo sep 25, 2019 9:39 pm

Blind is mijn MOTM. Deed veel goed.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Trab » wo sep 25, 2019 9:43 pm

Peter schreef:Blind is mijn MOTM. Deed veel goed.
Absoluut. Met afstand.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Lionel » wo sep 25, 2019 9:45 pm

Schitterende voetballer hoor.

Gravenberch opstellen ipv Alvarez en Marin aub.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door wimpey » wo sep 25, 2019 9:45 pm

Grootste winst van deze pot lijkt me Donny op 6. Het verschil tussen hem op 10 en Promes na rust op 10 was enorm.

Blind ook mijn MOTM. Tadic weer eens MVP met die heerlijke assist bij de 1-0. Jammer dat hij uitgerekend tegen zo'n ploeg niet scoort. Z'n collega's hadden 'm ook wel wat meer mogen helpen om te scoren, vind ik.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Lionel » wo sep 25, 2019 9:46 pm

wimpey schreef:Promes pakt bij 4-0 effe geel. Tja.
Hij hield wel in om juist geen overtreding te maken. Dit echt weinig fout hier.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Jöhnk » wo sep 25, 2019 9:47 pm

wimpey schreef:Gravenberch nu voor Beek. Leuk!
Tja, hoe snel zal hij in Italië zitten? Of in Eindhoven?

Dit soort wedstrijden zijn reclame voor de beneliga.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Lionel » wo sep 25, 2019 9:47 pm

wimpey schreef:Grootste winst van deze pot lijkt me Donny op 6. Het verschil tussen hem op 10 en Promes na rust op 10 was enorm.

Blind ook mijn MOTM. Tadic weer eens MVP met die heerlijke assist bij de 1-0. Jammer dat hij uitgerekend tegen zo'n ploeg niet scoort. Z'n collega's hadden 'm ook wel wat meer mogen helpen om te scoren, vind ik.
Donny lifte vorig jaar mee op Tadic en vooral Frenkie. Zijn rol werd overschat. Promes prikt ze namelijk ook gewoon.

Donny op 6 dan maar. Kan sowieso niet slechter dan Alvarez. Voetballen kan hij natuurlijk wel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door peter » wo sep 25, 2019 9:49 pm

Overigens mogen we wel naar 16 clubs of naar een BeNeLiga hè. Dit Fortuna is niveau onderbond.

Moeilijke opgave voor Ten Hag. Op basis van de statistieken kan hij niet om Promes heen. En dan Donny op 6. En tegen sterkere clubs speel je met een extra controlerende zes en zonder Neres.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Iniesta » wo sep 25, 2019 9:52 pm

Lionel schreef:Schitterende voetballer hoor.

Gravenberch opstellen ipv Alvarez en Marin aub.
direct twee spelers vervangen?? :)

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Trab » wo sep 25, 2019 9:53 pm

Peter schreef:Overigens mogen we wel naar 16 clubs of naar een BeNeLiga hè. Dit Fortuna is niveau onderbond.

Moeilijke opgave voor Ten Hag. Op basis van de statistieken kan hij niet om Promes heen. En dan Donny op 6. En tegen sterkere clubs speel je met een extra controlerende zes en zonder Neres.
Ik vind Neres vanaf links beter dan Promes. Promes rendeert eigenlijk alleen op 10.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Lionel » wo sep 25, 2019 9:56 pm

Eens. Tegen betere teams heb je juist een beter middenveld nodig. Donny gewoon op 6 laten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Giacomo Puccini » wo sep 25, 2019 10:20 pm

Of een beetje rouleren he. Veltman zou je normaal gesproken meteen eruithalen en Alvarez een linie naar achteren. Maar in zijn huidige vorm laat je hem gewoon staan (dat ik als grote Veltman criticaster dat nog eens zou toegeven..) totdat hij weer begint te klungelen, dan haal je weer een ander plan uit de kast. Voorin ook gewoon de jongens in vorm opstellen en een keer iemand met pijntjes aan de kant houden. We hebben meer dan 11 basisspelers, geen overbodige luxe als we weer Europees willen overwinteren.
Ajax!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Monkey Tonk » do sep 26, 2019 6:09 am

Nog steeds 1 centrale verdediger verwijderd van een team dat kan aansluiten bij de wereldtop. Ik hoop dat de knip daarvoor opengaat als Ajax in de CL overwintert.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door wimpey » do sep 26, 2019 7:24 am

Eens met Trab: Promes op 10. Waarbij hij geen 10 is, maar meer een schaduwspits. Neres verdient in deze vorm een plek op de bank.

Wat vonden we van Gravenberch? Ik vond het nogal vlak, maar dat waren Alvarez en Marin ook. Beek op 6 met Martinez, lijkt me. Beek op 10 was jl. zondag en ook gisteren spelen met een man minder.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Lionel » do sep 26, 2019 7:36 am

wimpey schreef:Eens met Trab: Promes op 10. Waarbij hij geen 10 is, maar meer een schaduwspits. Neres verdient in deze vorm een plek op de bank.

Wat vonden we van Gravenberch? Ik vond het nogal vlak, maar dat waren Alvarez en Marin ook. Beek op 6 met Martinez, lijkt me. Beek op 10 was jl. zondag en ook gisteren spelen met een man minder.
Gravenberch was vrij vlak maar hij had wel 1 leuke actie waaraan je kan zien dat die jongen 1) talent heeft en 2) een middenvelder is. Die jongen zou, op basis van zijn kwaliteiten die ik heb gezien in de jeugd, een man-meer kunnen creëren op het middenveld.

Marin was gewoon ronduit slecht. Niet eens vlak. Alvarez vind ik ook geen middenvelder. En ook geen controleur. Want hij doet niet aan controleren. Hoe vaak onderschept hij nou een bal of haalt hij een aanval eruit? Toch nooit? Je kan daar net zo goed Schuurs neerzetten.

Donny hoort in dit Ajax niet op 10. Hij speelt veel te diep en aangezien we niet iemand op het middenveld hebben die voor een overtal zorgt kom je dus een man tekort. Promes is ook geen echte 10 maar hij werkt hard, hij scoort doelpunten en hij is meer aanspeelbaar dan Donny is in de opbouw (zie PSV-uit o.a.). Zet Donny maar op 6 naast Martinez.

Veltman was overigens prima. Blind was ook echt sterk. Paar schitterende ballen hoor.

Neres was niet best maar hij wordt ook niet echt lekker gebruikt. Niet heel gek met Alvarez achter zich. Die kan er weinig van als middenvelder.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Mano » do sep 26, 2019 7:41 am

Donny & Martinez lijkt mij een prima blok.
Waarbij Donny gevoel voor ruimte heeft en naar voren kan als het spel het toelaat.

Veltman is dus beter dan Alvarez als CV. Oftewel Alvarez is eigenlijk ook een miskoop.
Het is een slechte middenvelder en achterin is Veltman beter.
Alvarez is echt wel getest achterin op de training en blijkbaar geeft EtH de voorkeur aan Veltman.

3 verdedigers gekocht (schuurs/magallan/alvarez) en Veltman wint...
Dat kan beter! :excited.gif:


Voor de rest gewoon prima resultaat.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Lionel » do sep 26, 2019 7:44 am

Mano schreef:Donny & Martinez lijkt mij een prima blok.
Waarbij Donny gevoel voor ruimte heeft en naar voren kan als het spel het toelaat.

Veltman is dus beter dan Alvarez als CV. Oftewel Alvarez is eigenlijk ook een miskoop.
Het is een slechte middenvelder en achterin is Veltman beter.
Alvarez is echt wel getest achterin op de training en blijkbaar geeft EtH de voorkeur aan Veltman.

3 verdedigers gekocht (schuurs/magallan/alvarez) en Veltman wint...
Dat kan beter! :excited.gif:


Voor de rest gewoon prima resultaat.
Of Alvarez op het middenveld en Veltman is een betere optie voor het team dan Alvarez achterin en Marin op het middenveld.

Maar het aankoopbeleid is niet best nee.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Alexander » do sep 26, 2019 8:48 am

Met Alvarez en Marin in de ploeg kom je nooit tot fatsoenlijk voetbal. Zou het eens proberen met Gravenbergh, ik zie het wel in hem.

Je sleept je voor dit soort potten echt naar het stadion hoor. Is voor niemand leuk dit.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 26, 2019 9:07 am

Marin speelde de 2e helft een heel behoorlijke pot. :neutral.gif:

Uitblinker was idd Blind, wat een passes heeft hij. :biggthumpup.gif: Slaat regelmatig verschillende lijnen over, waardoor de spelers ineens ruimte hebben. Ik vond overigens Promes ook vanaf links niet slecht. Kwam ook toen veel dreiging vandaan.

Blind, Veltman (wederom :neutral.gif: ), Promes en Tadic waren de beste aan Ajax kant. Neres, ondanks zijn goal het minste. Dest was ook slordiger dan de afgelopen wedstrijden. Minder tegenstand, minder concentratie!?

Tegen dit soort tegenstanders moet je gewoon met een echte spits spelen en niet met Tadic in de spits. Er zijn dan te weinig aanvallers in de 16.
Promes zou ik mooi op 10 laten staan, omdat vd Beek prima erachter kan spelen. Voor het totale team is dat het beste. Beide hebben diepgang, maar met Promes voeg je ook nog een stuk extra snelheid toe. Dat is lastiger te verdedigen. Kind van de rekening lijkt Neres te worden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Mano » do sep 26, 2019 9:14 am

Ajaciedjuh schreef:Marin speelde de 2e helft een heel behoorlijke pot. :neutral.gif:

Uitblinker was idd Blind, wat een passes heeft hij. :biggthumpup.gif: Slaat regelmatig verschillende lijnen over, waardoor de spelers ineens ruimte hebben. Ik vond overigens Promes ook vanaf links niet slecht. Kwam ook toen veel dreiging vandaan.

Blind, Veltman (wederom :neutral.gif: ), Promes en Tadic waren de beste aan Ajax kant. Neres, ondanks zijn goal het minste. Dest was ook slordiger dan de afgelopen wedstrijden. Minder tegenstand, minder concentratie!?

Tegen dit soort tegenstanders moet je gewoon met een echte spits spelen en niet met Tadic in de spits. Er zijn dan te weinig aanvallers in de 16.
Promes zou ik mooi op 10 laten staan, omdat vd Beek prima erachter kan spelen. Voor het totale team is dat het beste. Beide hebben diepgang, maar met Promes voeg je ook nog een stuk extra snelheid toe. Dat is lastiger te verdedigen. Kind van de rekening lijkt Neres te worden.
Hoeft niet in de eredivisie. Daar kan je vd Beek op de plek van Alvarez zetten
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Lionel » do sep 26, 2019 9:17 am

Ajaciedjuh schreef:Marin speelde de 2e helft een heel behoorlijke pot. :neutral.gif:

Uitblinker was idd Blind, wat een passes heeft hij. :biggthumpup.gif: Slaat regelmatig verschillende lijnen over, waardoor de spelers ineens ruimte hebben. Ik vond overigens Promes ook vanaf links niet slecht. Kwam ook toen veel dreiging vandaan.

Blind, Veltman (wederom :neutral.gif: ), Promes en Tadic waren de beste aan Ajax kant. Neres, ondanks zijn goal het minste. Dest was ook slordiger dan de afgelopen wedstrijden. Minder tegenstand, minder concentratie!?

Tegen dit soort tegenstanders moet je gewoon met een echte spits spelen en niet met Tadic in de spits. Er zijn dan te weinig aanvallers in de 16.
Promes zou ik mooi op 10 laten staan, omdat vd Beek prima erachter kan spelen. Voor het totale team is dat het beste. Beide hebben diepgang, maar met Promes voeg je ook nog een stuk extra snelheid toe. Dat is lastiger te verdedigen. Kind van de rekening lijkt Neres te worden.
Ik zou Neres gewoon blijven opstellen hoor. Het middenveld was echt zwak de 1e helft.

Wat deed Marin beter dan de 2e helft?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Mano » do sep 26, 2019 9:23 am

Alexander schreef:Met Alvarez en Marin in de ploeg kom je nooit tot fatsoenlijk voetbal. Zou het eens proberen met Gravenbergh, ik zie het wel in hem.

Je sleept je voor dit soort potten echt naar het stadion hoor. Is voor niemand leuk dit.
Die gaat niet doorbreken bij Ajax zolang hij niet verlengd. Raiola gaat niet verlengen en dan gaat hij niet spelen.
gevalletje Raiola vs Ajax.

Jammer maar helaas
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door wimpey » do sep 26, 2019 9:24 am

Ajaciedjuh schreef:Marin speelde de 2e helft een heel behoorlijke pot. :neutral.gif:
'Onwennig' dekt de lading m.i. beter. :hypocrite.gif: Dit is geen Ajax-speler, sorry. Alvarez gaat het ook lastig krijgen bij Ajax, lijkt me. Is van alles wat, maar blinkt nergens in uit.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Lionel » do sep 26, 2019 9:24 am

Of hij gaat wel verlengen als hij ziet dat er kansen zijn om door te breken. Hij speelde natuurlijk niet zomaar gisteren.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Fortuna Sittard 25-09-2019

Bericht door Ajaciedjuh » do sep 26, 2019 9:52 am

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef:Marin speelde de 2e helft een heel behoorlijke pot. :neutral.gif:
'Onwennig' dekt de lading m.i. beter. :hypocrite.gif: Dit is geen Ajax-speler, sorry. Alvarez gaat het ook lastig krijgen bij Ajax, lijkt me. Is van alles wat, maar blinkt nergens in uit.
2e helft was prima van Marin. Goed in duels, snelle passing, betrokken bij de goal van Promes. Of hij het gaat redden weet ik ook niet. Tot nu toe was het slecht tot matig, maar als het goed is, mag dat ook gezegd worden.

Alvarez doet het prima. Nieuwe speler, in nieuwe cultuur en ploeg. Het ziet er niet verfijnd uit en het is geen technicus, maar heeft een giga loopvermogen. Heeft goed oog voor de situaties. Dit soort spelers heb je nodig, om de verfijnde ‘echte Ajax-spelers’ tot hun recht te kunnen laten komen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie