AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door LucaS » zo sep 29, 2019 11:49 am

Wat was Blind weer goed gister
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Trab » zo sep 29, 2019 12:07 pm

zeux schreef:
Trab schreef:
Nogmaals, dat gat heeft niks te maken met het anders spelen van vde Beek op 10.
Als een beoogd middenvelder continu in of rond de 16 van de tegenstander staat, lijkt mij het effect dat het middenveld onderbezet raakt.
Jullie vreten energie van me. Wat wil je nou beweren? Dat Donny dieper speelt dan vorig jaar? Heb jij de afgelopen maand toen hij geblesseerd was het aantal tegenkansen zien afnemen? Ik zal je het antwoord geven: NEE. Zou het dan misschien kunnen zijn dat het niet aan Donny ligt maar aan de mensen erachter? Als jullie iets beweren kom dan met argumenten en bewijzen. Er is geen enkele statistiek die uitwijst dat we zonder Donny minder kansen tegen hebben gekregen.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 29, 2019 12:35 pm

Trab schreef:
Mr. Ajax schreef:Ben het wel enigszins met RIshi eens. Het heeft met Frenkie te maken omdat je met Frenkie en zijn ongekende inzicht praktisch altijd de controle over het middenveld had. Hij wist het gat wat Donny achter hem liet perfect te bespelen.
Dat is een illusie dat we altijd de controle over het middenveld hadden. Frenkie vind ik geweldig. Misschien wel de beste speler sinds Johan Cruijff bij Ajax. Maar ook met hem hadden we niet altijd controle en gaven we veel weg. Bayern thuis, Benfica thuis, Real uit 1e helft, Juve uit 1e helft, Tottenham uit 2e helft, Tottenham thuis 2e helft. En dan hebben we het maar niet over Heracles uit, Heerenveen thuis en Feyenoord uit.
Ajax speelt extreem aanvallend met een 10 en backs die ook continu rond de 16 van de tegenstander staan. Dan krijg je weleens een kans tegen. Dat was vorig jaar zo en dat is nu nog zo. Dat heeft niks te maken met ‘het gat’ dat Donny achter laat zoals jullie beweren. Als je met 2 zessen speelt dan heeft het geen zin om Donny ook terug te laten zakken. Hij is juist de schakel voorin waardoor het aanvalspel zo vloeiend loopt.
Stop ook met de vergelijkingen met vorig seizoen. Frenkie was vooral belangrijk in de opbouw als hij zich in liet zakken en spelers uitspeelde en met zijn snelheid waardoor hij veel kon corrigeren. Martinez bemoeit zich minder met de eerste fase van de opbouw. Die rol ligt nu meer bij Blind. Maar daar waar Frenkie veelal ballen breed speelde nadat hij zich in liet zakken en iemand had uitgespeeld, is Martinez veel meer iemand die het spel verlegd en verdeeld met crosspases etc. Is gewoon een hele andere invulling. Net als Alvarez minder balvast is dan Schone maar wel weer vaker in de 16 komt en meer loopvermogen heeft. Geef het allemaal de tijd. Zo slecht gaat het niet hoor. En in de breedte zijn we beduidend beter dan vorig seizoen met Dest en Promes erbij.
Je noemt ook meteen de 3 wedstrijden waarin we geen totale controle over het middenveld hadden (en dat waren dan ook meteen collectieve off-days). In het gros van het seizoen hadden we echt wel totale controle over het middenveld. Ook tegen Real en Juve.

Frenkie vond ik juist belangrijker bij balverlies dan in balbezit. In de omschakeling was hij degene die door zijn inzicht precies wist wat er ging gebeuren en zich ook zo positioneerde dat de rest van het team effectief druk kon zetten en de bal weer snel terugveroverde. Hij maakte het (midden)veld dus kleiner, waardoor het diep staan van Donny minder negatieve invloed had op de rest van het team. Hij maakte van de twee blokken een geheel. Nu zie je dat wie daar ook staat het of niet ziet/nog te veel twijfelt, of het wel ziet maar niet de snelheid heeft om het uit te voeren. En dan krijg je twee blokken - een verdedigende en een aanvallende - met een groot gat er tussen.

Het gaat wel langzaam beter de laatste weken, maar in mijn ogen is dit gewoon de realiteit. En dat viel ook te verwachten, met het vertrek van Frenkie. Ik zie geen een speler ter wereld die het op dit moment zo goed kan als Frenkie.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2019 1:16 pm

Jullie luisteren niet naar wat Trab zegt, willen zijn verhaal blijkbaar niet lezen en begrijpen en herhalen en RT-en continu je eigen Van de Beek praatjes waar je blijkbaar een harde van krijgt.

ALLE AJAX SPELERS zijn een groot deel van de wedstrijd roekeloos diep. Dat Dest een groot deel van de pot rechtsbuiten rent, Tagliafico continu de linksbuiten uithangt of zelfs opduikt als spits, is een heel agressief Ajax voetbal onder Ten Hag, echt een soort Totaalvoetbal 3.0.

Van de Beek is cruciaal hierin omdat op elke plek van het veld komt, heel snel kaatst, combineert diep rent en Daardoor Samen Met Tadic Koning Assist.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door wimpey » zo sep 29, 2019 1:19 pm

Ajax hield ook vorig seizoen zelden de nul. Dat Lille, Fortuna en Groningen niet scoorden, lag niet aan Ajax.

Vorig seizoen had Ajax moeite met lopende middenvelders, dit seizoen ook. Ik hoop dat EtH voortborduurt op de rol die Donny gisteren had. Dan speelt ie in z’n kracht, zeker wanneer ie weer topfit is.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 29, 2019 1:22 pm

Cruijff schreef: Van de Beek is cruciaal hierin omdat op elke plek van het veld komt, heel snel kaatst, combineert diep rent en Daardoor Samen Met Tadic Koning Assist.
Allemaal leuk en aardig, maar bij balverlies heb je doorgaans een probleem in de omschakeling omdat het middenveld onderbezet is doordat Martinez te ver naar achter staat en Donny te diep. Wat klopt hier niet aan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2019 1:22 pm

zeux schreef:
Trab schreef:
Nogmaals, dat gat heeft niks te maken met het anders spelen van vde Beek op 10.
Als een beoogd middenvelder continu in of rond de 16 van de tegenstander staat, lijkt mij het effect dat het middenveld onderbezet raakt.
Nee joh. Natuurlijk niet. :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2019 3:29 pm

Trab schreef:
zeux schreef:
Trab schreef:
Nogmaals, dat gat heeft niks te maken met het anders spelen van vde Beek op 10.
Als een beoogd middenvelder continu in of rond de 16 van de tegenstander staat, lijkt mij het effect dat het middenveld onderbezet raakt.
Jullie vreten energie van me. Wat wil je nou beweren? Dat Donny dieper speelt dan vorig jaar? Heb jij de afgelopen maand toen hij geblesseerd was het aantal tegenkansen zien afnemen? Ik zal je het antwoord geven: NEE. Zou het dan misschien kunnen zijn dat het niet aan Donny ligt maar aan de mensen erachter? Als jullie iets beweren kom dan met argumenten en bewijzen. Er is geen enkele statistiek die uitwijst dat we zonder Donny minder kansen tegen hebben gekregen.
Ach gossie. Wil je een zakdoekje voor het huilen?

Donny speelde vorig jaar ook al te diep. En dit jaar ook. Promes vulde het voor het team al beter in door wel aanspeelbaar te zijn. Dat het middenveld-duo erachter nog niet functioneert klopt ook zeker.

Maar Donny kan komend jaar niet weer zo diep spelen. Het kan wel, maar dan gaan we er Europees af.

En Real had helemaal geen 50 miljoen voor hem over. Hoe kom je daarbij? Uit je dikke duim?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58798
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door 999 » zo sep 29, 2019 3:42 pm

Lekkere loze kreet "Donny speelde te diep, vorig jaar ook al " ..

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2019 4:20 pm

Hoezo is het een loze kreet? Je kijkt toch ook naar de wedstrijden?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2019 5:12 pm

@ Mr. Ajax: ik denk dat ik grotendeels ja moet antwoorden op wat jij post, maar denk dat er nog minstens 3, 4 nuances, zelfs zeer belangrijke aspecten zijn die jij (en VOORAL LIONEL!) over het hoofd ziet.

Lionel schreef:
Trab schreef:
Nogmaals, dat gat heeft niks te maken met het anders spelen van vde Beek op 10.

Jullie vreten energie van me. Wat wil je nou beweren? Dat Donny dieper speelt dan vorig jaar? Heb jij de afgelopen maand toen hij geblesseerd was het aantal tegenkansen zien afnemen? Ik zal je het antwoord geven: NEE.
Ach gossie. Wil je een zakdoekje voor het huilen?

Donny speelde vorig jaar ook al te diep. En dit jaar ook.
NEE.
Je bent irritant Lionel, 999 heeft gelijk, je smijt hier met een loze kreet.

Uit gewoonte kijk je wel elke keer naar Ajax, maar je 'ziet' het blijkbaar niet.
Ik kan zo wel 4 dingen opsommen die je namelijk geheel hebt gemist en Trab heeft er misschien zelfs wel 514.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2019 6:21 pm

Noem die aspecten dan...

Volgens mij zijn Mr. Ajax en ik de enige in deze discussie die met inhoudelijke argumenten komen. Heb er van jou nog geen enkele gelezen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2019 6:24 pm

Trab schreef:
zeux schreef:
Trab schreef:Ajax speelt extreem aanvallend met een 10 en backs die ook continu rond de 16 van de tegenstander staan. Dan krijg je weleens een kans tegen. Dat was vorig jaar zo en dat is nu nog zo. Dat heeft niks te maken met ‘het gat’ dat Donny achter laat zoals jullie beweren.
Dat 'gat' is in het begin van dit seizoen natuurlijk wel degelijk een hoofdpijndossier geweest. Er werd - ook op dit forum - gelamenteerd dat het middenveld bij tijd en wijle non-existent was. Dat kan tegen clubs als Groningen die weinig (tot geen) aanvallende intenties hebben, maar internationaal kan het flink pijn doen.

Ik houd zeer van dit aanvallende spelletje, maar het is toch zaak de balans te vinden tussen risico en controle.
Nogmaals, dat gat heeft niks te maken met het anders spelen van vde Beek op 10. Vorig seizoen gaven we ook veel weg hoor. Of zijn we vergeten dat we de competitie begonnen met een 1-1 gelijkspel tegen Heracles, een moeizame 0-1 in Venlo en een afstraffing eind september in Eindhoven? Kijk waar we nu staan. Met een compleet nieuw middenveld en zonder Frenkie en De Ligt hebben we vrijwel geen kans weggeven tegen PSV en verdienden we eigenlijk om te winnen. 3-0 winst tegen de nummer 2 van Frankrijk met af en toe weergaloos voetbal. Wie had dat gedacht na vorig jaar. We zijn gewoon op de goede weg en het kan alleen maar beter worden.
Maar dit ontkent toch ook niemand? Misschien moet je echt zelf eens beter lezen. En niet alleen in dit topic maar ook in andere topics. No offense verder.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2019 6:25 pm

Lionel schreef:Noem aspecten dan.
Volgens mij zijn Mr. Ajax en ik de enige in deze discussie die met inhoudelijke argumenten komen. Heb er van jou nog geen enkele gelezen.
Jep :excited.gif: jij hebt met hooguit 1 ander persoon een monopolie op deugdzaam debatteren. :excited.gif:
Ik post hier boven toch dat ik minstens 4 aspecten heb die je over het hoofd ziet? Wil je ze hebben?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2019 6:32 pm

Lionel schreef:
Trab schreef: Nogmaals, dat gat heeft niks te maken met het anders spelen van vde Beek op 10. Vorig seizoen gaven we ook veel weg hoor. Of zijn we vergeten dat we de competitie begonnen met een 1-1 gelijkspel tegen Heracles, een moeizame 0-1 in Venlo en een afstraffing eind september in Eindhoven? Kijk waar we nu staan. Met een compleet nieuw middenveld. Ajax wint met 3-0 van de nummer 2 van Frankrijk met soms weergaloos voetbal. We zijn gewoon op de goede weg en het kan alleen maar beter worden.
Maar dit ontkent toch ook niemand? Misschien moet je echt zelf eens beter lezen. En niet alleen in dit topic maar ook in andere topics. No offense verder.

Ehmm :smallgrin.gif: deze jij-bak is wel een offense. :smile-ajax.gif:
Degene die moeite met lezen heeft dat is echter niet Trab, dat is jouw makke.
Begrijpend lezen althans.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2019 7:54 pm

Cruijff schreef:
Lionel schreef:Noem aspecten dan.
Volgens mij zijn Mr. Ajax en ik de enige in deze discussie die met inhoudelijke argumenten komen. Heb er van jou nog geen enkele gelezen.
Jep :excited.gif: jij hebt met hooguit 1 ander persoon een monopolie op deugdzaam debatteren. :excited.gif:
Ik post hier boven toch dat ik minstens 4 aspecten heb die je over het hoofd ziet? Wil je ze hebben?
Ja.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2019 8:05 pm

Idiote manier van discussiëren trouwens.. Ik kan wel 4 dingen noemen die je niet ziet en ze vervolgens niet benoemen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2019 8:19 pm

Ik gooi ze zo op het forum jongen, doe even rustig.
Heb ze prima in mijn hoofd zitten maar ook ik doe in mijn weekenden nog een paar andere dingen dan op AT zitten.

Lionel schreef:Idiote manier van discussiëren trouwens.. Ik kan wel 4 dingen noemen die je niet ziet en ze vervolgens niet benoemen :excited.gif:
Nee, jij gedraagt je als de idioot. Trab en ik geven je graag de argumenten, maar pffff je trekt wel een hoop energie uit ons op deze manier.
Of de argumenten ook bij je gaan landen dat wordt afwachten, of we dat dan erg vinden zien we dan wel. Zoals Johan Cruijff eens zei "als ik zou willen dat zelfs jij me zou begrijpen, dan had ik het wel beter uitgelegd".

Je gaat dingen immers pas zien als je ze door hebt.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 29, 2019 8:49 pm

Gaan jullie lekker?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2019 8:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Gaan jullie lekker?
Ja. :smile-ajax.gif:
Beetje miepen op Ajax, op de arbitrage, op een combinatie die op het veld mislukt of gaan lopen kankeren tegen elkaar hoort er bij, toch?

Ik mis IH. Die had zich hier 100% zeker in gemengd met een speldenprik aan één van ons (wsch aan beiden) of hij had iets hatelijks gezegd over het totaal niet bijzondere spel van onze club.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2019 9:04 pm

Schitterende foto van de prijzenkast in Stadion de Meer. :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:


Afbeelding


(AC loopt weer flink te stuiteren zou IH nu zeggen, AC drinkt teveel)

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2019 9:07 pm

Cruijff schreef:Ik gooi ze zo op het forum jongen, doe even rustig.
Heb ze prima in mijn hoofd zitten maar ook ik doe in mijn weekenden nog een paar andere dingen dan op AT zitten.

Lionel schreef:Idiote manier van discussiëren trouwens.. Ik kan wel 4 dingen noemen die je niet ziet en ze vervolgens niet benoemen :excited.gif:
Nee, jij gedraagt je als de idioot. Trab en ik geven je graag de argumenten, maar pffff je trekt wel een hoop energie uit ons op deze manier.
Of de argumenten ook bij je gaan landen dat wordt afwachten, of we dat dan erg vinden zien we dan wel. Zoals Johan Cruijff eens zei "als ik zou willen dat zelfs jij me zou begrijpen, dan had ik het wel beter uitgelegd".

Je gaat dingen immers pas zien als je ze door hebt.
Hahaha heerlijke manier van discussiëren heb jij.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Lionel » zo sep 29, 2019 9:07 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Gaan jullie lekker?
Ja. :smile-ajax.gif:
Beetje miepen op Ajax, op de arbitrage, op een combinatie die op het veld mislukt of gaan lopen kankeren tegen elkaar hoort er bij, toch?

Ik mis IH. Die had zich hier 100% zeker in gemengd met een speldenprik aan één van ons (wsch aan beiden) of hij had iets hatelijks gezegd over het totaal niet bijzondere spel van onze club.
Je komt met alleen maar onzin maar nog steeds met 0 argumenten...
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door Cruijff » zo sep 29, 2019 9:11 pm

Lionel schreef: Je komt met alleen maar onzin maar nog steeds met 0 argumenten...
Had InnerHarbour ook letterlijk kunnen zeggen.

Ik kan met gemak 11 of 12 argumenten geven, maar ik houd het er straks op 4 stuks. Ik post ze echt wel, daar hoef je geen seconde aan te twijfelen. Als jij dan weer met een (doorgaans vrij matige) klote oneliner, waar je soms patent op lijkt te hebben gaat komen het zij zo. Maar maak je echt maar geen zorgen dat ik geen argumenten heb.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC Ajax - FC Groningen za 19:45

Bericht door elliquido » zo sep 29, 2019 9:58 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Gaan jullie lekker?
Ja. :smile-ajax.gif:
Beetje miepen op Ajax, op de arbitrage, op een combinatie die op het veld mislukt of gaan lopen kankeren tegen elkaar hoort er bij, toch?

Ik mis IH. Die had zich hier 100% zeker in gemengd met een speldenprik aan één van ons (wsch aan beiden) of hij had iets hatelijks gezegd over het totaal niet bijzondere spel van onze club.
Je vergeet de micky mouse competitie
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie