Valencia - Ajax 02-10-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Cruijff » wo okt 02, 2019 10:16 pm

Peter schreef:Zo gigantisch veel individuele klasse. Maar ook zo fantastisch op elkaar ingespeeld. Beste aanval ter wereld. Ja, echt waar. Ter wereld.

En toch kan de ploeg echt nog veel en veel beter worden en kunnen ze nu al veel beter waren dan vandaag.

Zoals Monkey Tonk in augustus 2018 al zei, dit Ajax kan de Champions League winnen.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Lionel » wo okt 02, 2019 10:18 pm

Ik zit erbij alsof het normaal is dat wij 0 3 winnen in Valencia
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Marillion » wo okt 02, 2019 10:20 pm

De volgende stap is dat we dat voetbal uit de tweede helft ook kunnen spelen in de eerste helft. En dan doel ik uiteraard op het verschil van intensiteit bij de tegenstander.

Dit soort avonden kunnen een enorm positieve impact hebben. Het vertrouwen groeit en dat help enorm omdat op tijd spelen of druk zetten beter gaat als spelers durven. Volgende speelronde tegen Chelsea maar eens kijken of het nog wat beter kan. Vooral met meer controle in de eerste helft.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door wimpey » wo okt 02, 2019 10:23 pm

Ajax zou kampioen van Spanje worden. PL is gedevalueerd.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Lionel » wo okt 02, 2019 10:30 pm

Alles kan. Maar we werden bij vlagen ook scheel gespeeld he.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door elliquido » wo okt 02, 2019 10:34 pm

Prachtige wedstrijd, fantastisch resultaat!!
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13397
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Arthur » wo okt 02, 2019 10:38 pm

Peter schreef:
Jöhnk schreef:
Peter schreef:Goede analyse van Donny. Inhoudelijk goed.
Ja, hij ziet het wel.

Uitstekende tweede helft. Beste van het seizoen.
Ja valt me wel vaker op. Hij snapt ‘t.

Bij Tadic is altijd alles goed. Ik weet dat hij wil blijven na zijn carrière, maar uit z’n analyses hoor ik nooit een kenner ofzo. Qua speler is ‘ie fantastisch trouwens. Bizar dat zo’n jongen bij ons voetbal op zijn leeftijd.
Klopt. Hopelijk is dat ook een taaldingetje.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door wimpey » wo okt 02, 2019 10:47 pm

Lionel schreef:Alles kan. Maar we werden bij vlagen ook scheel gespeeld he.
Inter vergat Baffa op te rollen. Piqué Langlet is niveau Te Wierik.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Lionel » wo okt 02, 2019 10:53 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Alles kan. Maar we werden bij vlagen ook scheel gespeeld he.
Inter vergat Baffa op te rollen. Piqué Langlet is niveau Te Wierik.
Niet gezien. Alleen de samenvatting.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Cruijff » wo okt 02, 2019 11:22 pm

Arthur schreef:
Peter schreef:
Bij Tadic is altijd alles goed. Ik weet dat hij wil blijven na zijn carrière, maar uit z’n analyses hoor ik nooit een kenner ofzo. Qua speler is ‘ie fantastisch trouwens. Bizar dat zo’n jongen bij ons voetbal op zijn leeftijd.
Klopt. Hopelijk is dat ook een taaldingetje.

Ach, hij geeft gewoon de doorsnee voetballers antwoorden. Draait een vrij standaard riedeltje af voor alle tv stations.


Positief was dat ook hij zei dat ze helemaal geen geweldige wedstrijd hadden gespeeld, dat er nog veel beter zou moeten kunnen. Ziyech, Ten Hag en Van de Beek hadden woorden van diezelfde strekking.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Ramona » do okt 03, 2019 5:01 am

elliquido schreef:Prachtige wedstrijd, fantastisch resultaat!!
Man man man...pffff...ik heb genoten! :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:
Hoe zullen onze mede-ATers dit wel niet beleefd hebben in het stadion! Echt vet!


Wat zijn die tribunes fokking stijl zeg...! :baaa.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Nihad » do okt 03, 2019 7:03 am

Gelukkig stond Donny weer veel te diep bij die 0-3 :hypocrite.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Toppie » do okt 03, 2019 7:04 am

Die schijts verziekt wel het verloop van dit toernooi met die overdreven gele kaarten smijten Heeft de Uefa weer waardeloze schijtsrechters aangesteld die zich graag laten zien 4 kaarten zijn gewoon belachelijk :1evil.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Mano » do okt 03, 2019 7:15 am

Ik vond Valencia niet slecht spelen. Zeker de eerste helft niet. Tweede helft heb ik ze na de eerste 5min niet meer gezien. Met de hoge intensiteit waarmee valencia speelde, dat kon je gewoon geen 90min volhouden.

Derde goal een typische Ajax goal inmiddels.

Er waren momenten in het strafschopgebied van Valencia dat Ajax de bal had en dat het er zo druk was.... Dat je dacht: kansloos! En dan kreeg Tadic toch, door al die benen heen, de bal en haalt uit of Promes en die legt gelijk af.
Technisch zijn ze voorin zo goed dat in niet normaal.

euhm Veltman speelde een prima. Tja nooit verwacht dat ik dit zou zeggen na een CL tegen Valencia :hypocrite.gif:

Ik zag Blind ook regelmatig coachen naar de verdediging en de 2 latino's ervoor. En elke was het : naar voren, aansluiten(beweging). Dat is wel een puntje van aandacht. Het middenveld is genegen om terug te lopen ipv naar voren.

2 potjes, 6 punten :ajaxscarf.gif:
.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Mano » do okt 03, 2019 7:21 am

EtH, hij zag wat er verkeerd ging, greep in gedurende de rust en daarna was de angel uit de wedstrijd.
Zo, das balen voor Valentijn & Mike

"BREAKING: Ten Hag belt met Schreuder in de rust!"
:smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door wimpey » do okt 03, 2019 7:27 am

Mano schreef: euhm Veltman speelde een prima. Tja nooit verwacht dat ik dit zou zeggen na een CL tegen Valencia :hypocrite.gif:
Paar shaky momenten, maar alle respect. Big boots to fill. De afstemming met Dest en de VMs is nog niet altijd optimaal, maar dat is logisch.

Al is die Alvarez een beetje een mysterie: voor rust liet ie grote gaten vallen, maar na rust was ie prima solide.
Mano schreef: "BREAKING: Ten Hag belt met Schreuder in de rust!"
:smallgrin.gif:
Ja, het genie wordt node gemist... In Hoffenhem dan he. Met Nagelsmann speelden ze daar CL. Met Schreuder zal het moeilijk worden in de BuLi te blijven.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Mano » do okt 03, 2019 7:53 am

altijd leuk om te lezen:
De Spaanse media zijn onder de indruk van het optreden van Ajax in het Champions League-duel met Valencia (0-3 zege) op woensdagavond. De enige Nederlander die kritiek krijgt, is Valencia-doelman Jasper Cillessen.

AS introduceert Ajax als de Europese grootmacht van weleer, die de wetten van het toernooi kent. 'In de Champions League krijg je een tik wanneer je het niet verwacht. De tegenstander kan je zelfs vermorzelen, ook al verdien je dat niet. Mede daardoor is de Champions League de Champions League en heeft Ajax er vier gewonnen.'

De krant heeft ook lyrische woorden in petto voor de huidige ploeg uit Amsterdam. 'Ajax is een team dat rondrent als jonge eekhoorns, geraffineerd springend van tak naar tak zonder het ronde nootje aan hun voeten te verliezen, en dat geleid wordt door de twee veteranen Blind en Tadic aan de twee uiteindes van het veld.'

Cillessen
AS stelt ook dat Cillessen verkeerd gepositioneerd stond bij de openingstreffer van Hakim Ziyech en dat hij zich daarna niet herpakte. 'De Nederlandse keeper had zijn avond niet en had bij zijn weerzien met Ajax meer kunnen doen bij alle tegengoals.'

Andere media sloten waren ook kritisch op Cillessen en waren eensgezind over het hoogtepunt van de avond. 'Ziyech hoefde niet in het strafschopgebied te komen om de tribunes op te schrikken met een kanon uit zijn linker, die als een wiskundige parabool over de verraste Cillessen heen viel', aldus Marca, dat naast Ziyech ook Donny van de Beek en Andre Onana aanstipte als uitblinkers.

Laatstgenoemde hield namelijk opnieuw knap zijn doel schoon. 'Het was logisch dat Valencia zou profiteren van het risicovolle spel van de Nederlanders met zoveel aanvallers en een hoge druk. Valencia dook keer op keer op voor de neus van Onana, maar het ontbrak aan het geluk dat Ajax had', beweert Marca, dat desondanks genoot van de uitploeg. 'De charme die Ajax vorig seizoen opwekte bij neutrale fans door heel Europa is niet verloren gegaan. Het blijft een fascinerend team dat de kijker verleidt op basis van snelheid en precisie, met een vleugje anarchie in de aanval dat het systeem van de tegenstander ontregelt.'

El Mundo Deportivo sloot zich daar in andere bewoordingen bij aan. 'Ajax overmeesterde Mestalla en vernietigde Valencia met aanvallend voetbal. De verticale drang naar voren van Ajax, een team met een bewonderenswaardig offensieve geest, zorgde ervoor dat Mestalla constant met het hart in de keel zat. Het is een harde klap die zo snel mogelijk vergeten moet worden. Valencia lijkt veroordeeld tot de strijd om de tweede plaats met Chelsea.'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Lionel » do okt 03, 2019 7:57 am

De laatste 40 minuten waren ronduit indrukwekkend. Bizar hoog niveau.

1e helft was puur genieten voor de neutrale kijker. Ik werd compleet gek.

Maar wauw. Dit Ajax.

Vanaf vorig seizoen:

14 winst, 8 gelijk, 2 verlies
48 voor, 21 tegen.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Mano » do okt 03, 2019 8:00 am

Realistisch gezien schort er nog wel wat aan het spel. Valencia kon soms echt het middenveld oversteken en als ze iets meer geluk hadden gehad, hadden ze er 2 gemaakt.

Maar, vorig jaar waren we enorm verbaasd over Bayern uit. Hoe Ajax zich daar liet zien. Je ging met 1-1 naar huis en een goed gevoel. Nu kom je met 0-3 thuis en dus ook een goed gevoel en EtH is niet gek! Die zag ook waar het aan mis ging bij Ajax. Die gaat daar echt mee aan de slag.

Voorin zit het wel goed, ook al zie ik liever Neres (in vorm) dan Promes (in vorm)



Het grote gevaar is 'gewenning'
het geluid uit de kleedkamer was al minder luidruchtig dan vorig seizoen. ook winnen went :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Alexander » do okt 03, 2019 9:35 am

Ongekend dit. Ongelofelijk ook. Zat af en toe met kippenvel voor de tv. Natuurlijk is het nog niet goed genoeg, maar je speelt die gasten bij vlagen compleet zoek he. Alvarez was de eerste helft een verschrikking, maar herpakte zich goed. Weet niet wat we aan moeten met die jongen. Ook wel genoten van Promes. Was heel sceptisch toen hij kwam, maar ik vond 'm gisteren eigenlijk heel goed spelen. Dreigend, balvast. Die jongen kan je er prima bij hebben.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Alexander » do okt 03, 2019 9:37 am

Wel grappig trouwens dat Siem steeds minuten krijgt. Ik vind Ten Hag geen type die spelers opstelt als ze op de training niet presteren. Dan moet die jongen het daar wel goed doen dus.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Nihad » do okt 03, 2019 10:28 am

De goal van Ziyech vroeg in de wedstrijd maakte dat dit een totaal andere wedstrijd werd. Nu moest Valencia komen. M.u.v. de penalty, heeft dat eigenlijk niet tot veel uitgespeelde kansen geleid. Alleen de bal op de paal in de 1e helft. Tweede helft had Valencia weer 2 kansen, maar dat waren wel van richting veranderde schoten. Gelukkig hebben we daarvoor Onana.

Al met al een uitstekend resultaat. Ongelofelijk, maar we doen het beter dan een jaar geleden....
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58872
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door 999 » do okt 03, 2019 10:36 am

Er spelen natuurlijk geen koekenbakkers bij Valencia .En ja het kan dan wel rommelen daar maar dat heeft niks met Valencia spelers kwaliteiten te maken.We hadden het geluk wel aan onze kant, maar goed iemand zei ooit "Geluk dwing je ( moet je ) afdwingen ).Jammer dat het AJAX centrum met momenten het echt helemaal kwijt is.Persoonlijk vind ik Veltman in dit elftal de zwakste schakel, zowel verdedigend als opbouwend .Is er nergens een verdediger ( voor mij part transfer vrij ) te vinden met meer kwaliteiten als Veltman zodat het centrum er weer als een blok staat zoals vorig seizoen ?.

Vond het geen penalty trouwens, hij zakte al door zijn hoeven voordat de sliding begon.Maar ja , sliding moet je ook daar niet maken.

Verder 6 uit 2 .. Kon slechter ... :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op do okt 03, 2019 10:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Toppie » do okt 03, 2019 10:38 am

Alexander schreef:Wel grappig trouwens dat Siem steeds minuten krijgt. Ik vind Ten Hag geen type die spelers opstelt als ze op de training niet presteren. Dan moet die jongen het daar wel goed doen dus.
Het is elke keer heel vreemd als ik Siem in beeld zie , het lijkt wel groundhog day, maar waarschijnlijk kan hij het nog op dit nivo :confused.gif: :hypocrite.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Gaizka1985 » do okt 03, 2019 10:48 am

Cruijff schreef:
Peter schreef:Zo gigantisch veel individuele klasse. Maar ook zo fantastisch op elkaar ingespeeld. Beste aanval ter wereld. Ja, echt waar. Ter wereld.

En toch kan de ploeg echt nog veel en veel beter worden en kunnen ze nu al veel beter waren dan vandaag.

Zoals Monkey Tonk in augustus 2018 al zei, dit Ajax kan de Champions League winnen.
Daar geloof ik niet in, naast dat alles dan weer ontzettend moet meezitten zoals vorig seizoen, maar het centrum met Veltman - en Blind is gewoon niet goed genoeg (alhoewel Veltman zich tot nu toe goed staande houdt). Dan zal er in de winter een CV van het kaliber Sanchez gehaald moeten worden.

Maar overwinteren is al een wereldprestatie, alles daarna is bonus!

Plaats reactie