Valencia - Ajax 02-10-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door De Dominee » vr okt 04, 2019 11:10 am

Boabdil schreef:Haha Schuurs.

Gozer kan er geen flikker van joh. En die Gravenberch zit onder Raiola. Dus die gaat niet verlengen.
Schuurs en Gravenberch, inderdaad. We kunnen wel lacherig doen, maar Ajax moet opletten dat ze jonge spelers de kans blijven geven. Die moeten ze verdienen, maar uiteindelijk moet de trainer ze wel (een keer) opstellen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Lionel » vr okt 04, 2019 11:20 am

Als ze (bijna) goed genoeg zijn. Schuurs is dat gewoon (nog) niet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Monkey Tonk » vr okt 04, 2019 11:24 am

Ik vond Maz vorig jaar beter in de CL dan Dest nu. Maz scoorde tegen Bayern uit, en tegen Benfica thuis. Tegen Valencia had ik de eerste helft de indruk dat we zonder rechtsback speelden. Dus geef Maz zijn stek terug. Twee cruciale doelpunten. En wie vergeet die sliding om de bal tegen Real Madrid binnen te houden? Maz is onderdeel van 'het' team. Dest valt vooral op door nutelloze schijnbewegingen.

Blij dat Beek gebleven is. Wat was hij goed. Hij wordt dus wel steeds beter, terwijl FdJ en de Ligt net aanklampen bij teams die niet op een hoger niveau spelen. Bij Ajax kun je gewoon tot wereldster uitgroeien tegenwoordig, en die overstap naar het buitenland kun je dan later als gearriveerde superster maken.

Ajax speelt niet compact meer (noodgedwongen omdat verdedigers er anders uitgesprint worden), dus het wedstrijdbeeld in de CL wordt een beetje 'onze aanval tegen hun verdediging' en 'hun aanval tegen onze verdediging'. Het middenveld werd zo overgestoken door beide teams. Met zoveel wereldklasse als bij Ajax voorin kan dat prima.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Lionel » vr okt 04, 2019 11:30 am

Monkey Tonk schreef:Ik vond Maz vorig jaar beter in de CL dan Dest nu. Maz scoorde tegen Bayern uit, en tegen Benfica thuis. Tegen Valencia had ik de eerste helft de indruk dat we zonder rechtsback speelden. Dus geef Maz zijn stek terug. Twee cruciale doelpunten. En wie vergeet die sliding om de bal tegen Real Madrid binnen te houden? Maz is onderdeel van 'het' team. Dest valt vooral op door nutelloze schijnbewegingen.

Blij dat Beek gebleven is. Wat was hij goed. Hij wordt dus wel steeds beter, terwijl FdJ en de Ligt net aanklampen bij teams die niet op een hoger niveau spelen. Bij Ajax kun je gewoon tot wereldster uitgroeien tegenwoordig, en die overstap naar het buitenland kun je dan later als gearriveerde superster maken.

Ajax speelt niet compact meer (noodgedwongen omdat verdedigers er anders uitgesprint worden), dus het wedstrijdbeeld in de CL wordt een beetje 'onze aanval tegen hun verdediging' en 'hun aanval tegen onze verdediging'. Het middenveld werd zo overgestoken door beide teams. Met zoveel wereldklasse als bij Ajax voorin kan dat prima.
Wat een gelul. We hadden 1-4 achter kunnen staan bij rust. Tegen veel teams gaan we eraf als we zo spelen als tegen Valencia hoor.

Dest mag inderdaad wel wat meer verdedigen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door elliquido » vr okt 04, 2019 12:02 pm

4-1 achter, serious???
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Lionel » vr okt 04, 2019 12:51 pm

Penalty, bal op de paal, bal die op Onana werd geschoten (waar Blind overigens goed positie koos vond ik).
Dat zijn er al 3.

Ajax heeft verdient gewonnen want wij hebben ook flink wat kansen gemist.

Maar bij een 1-1 of 2-1 achterstand krijgen zij nog meer ruimte. Had het dan wel willen zien. Maakt nu niet meer uit. 2e helft pakten we het, op het begin na, echt goed op. Werd er echt goed gespeeld. Maar de 1e helft hadden we geluk.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13712
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Thijs » vr okt 04, 2019 1:35 pm

De Dominee schreef: Tripje Valencia was overigens fantastisch. Woensdag einde middag bij beachclub El Marina...slippertjes, korte broek, biertje in de zon drinken met tientallen Ajacieden en deuntjes van de (vrouwelijke) DJ op de achtergrond. Prachtig stadion, vanuit het uitvak mooi zich op de ondergaande zon. Daarnaast nog even door de stad gefietst en de hoogtepunten bekeken natuurlijk.

:biggthumpup.gif:
We zijn ook nog even bij die beachclub geweest, maar zaten wel veel Amsterdamse penose-figuren, haha.

Maar inderdaad, Valencia is een geweldige stad. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40876
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Marillion » vr okt 04, 2019 1:59 pm

Thijs schreef:
De Dominee schreef: Tripje Valencia was overigens fantastisch. Woensdag einde middag bij beachclub El Marina...slippertjes, korte broek, biertje in de zon drinken met tientallen Ajacieden en deuntjes van de (vrouwelijke) DJ op de achtergrond. Prachtig stadion, vanuit het uitvak mooi zich op de ondergaande zon. Daarnaast nog even door de stad gefietst en de hoogtepunten bekeken natuurlijk.

:biggthumpup.gif:
We zijn ook nog even bij die beachclub geweest, maar zaten wel veel Amsterdamse penose-figuren, haha.

Maar inderdaad, Valencia is een geweldige stad. :biggthumpup.gif:
Ah, je hebt de andere AT'ers gevonden! :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2019 2:47 pm

Thijs schreef: We zijn ook nog even bij die beachclub geweest, maar zaten wel veel Amsterdamse penose-figuren, haha.
Een gast die ze De Dominee noemen, wellicht? :biggrin.gif:

Is Valencia een aanrader om met je wederhelft naartoe te gaan?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Cruijff » vr okt 04, 2019 3:18 pm

Valencia is een prachtige en hartstikke gezellige stad. Met het gezin of als de kinderen thuis blijven en je met je vrouw daar een paar dagen heen gaat zit je nooit mis.

wimpey schreef:
Thijs schreef: We zijn ook nog even bij die beachclub geweest, maar zaten wel veel Amsterdamse penose-figuren, haha.
Een gast die ze De Dominee noemen, wellicht? :biggrin.gif:
:biggrin.gif: :biggrin.gif:

Marillion schreef:
Thijs schreef:
We zijn ook nog even bij die beachclub geweest, maar zaten wel veel Amsterdamse penose-figuren, haha.
Ah, je hebt de andere AT'ers gevonden! :smile-ajax.gif:
:biggrin.gif: :hypocrite.gif: Sorry dat mijn vrienden en ik van de Spaanse stranden onze hangout hebben gemaakt.
Hoop dat 't je niet te veel schrik heeft aan gejaagd. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Cruijff » vr okt 04, 2019 8:43 pm

Ik kijk erg uit naar het reisverslag van WiekentCees en ook naar een wat langer verslag van Thijs! :onfire.gif: :onfire.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr okt 04, 2019 10:49 pm

Heb me uitstekend vermaakt, heerlijk weer, mooie stad (zeker eens heengaan met je vrouw, Wimpey), heb uit-ste-ken-de paella op bij El Rall, wel daarna even moeten zoeken naar een tent die wat later op de avond/nacht open was (gevonden), woensdag naar het strand aan de noordzijde, want in al die penose bij de Marina Beach Club hadden we geen zin, op het gemakkie terug naar appartement om te douchen en bij de corteo kijken die op zo’n 100 meter van ons appartement startte, stuk meegelopen, een pukkelig gastje die namens de ultra’s kwam vertellen dat ik mijn shirt moest uittrekken en boven mijn hoofd moest zwaaien verteld dat ie héél snel een eind op moest tyfen, op enig moment vakkundig tussen de ME doorgeglipt om voor de meute in Mestalla te zijn, omdat we fraaie foto’s in de avondschemering wilde maken (gelukt), vlak bij het stadion een Mokumse mafkees tegengekomen die vroeg:

‘mannuh, waar mottuh wuh naar binnen?”

‘weet ik ook niet gap maar volluguns mij erruguns aan de noord-oostseide ofzo;

oh, ok, dan loop ik effies met jullie mee, maar dan goan wuh eerst een partijtje knokkuh, ok?”

‘... wat bedoel juh, ouwe?’

‘Nou gewoon, lekker knokkuh. (loopt op een man of 10 Valenciasupporters af. Wij waren met zijn drieën) HEEEEE, KUTSPANJOLUH, KOM EENS HIERRRRRR!”

(Wij vragen ons af: gaat ie nou gotvurruhdorie ons in een vechtpartij met ongelijke cijfers trekken???)

(Hij loopt agressief op de inmiddels alerte Spanjolen af, trekt vlak voor ie bij ze is zijn kaartje tevoorschijn en roept) ‘Wér is tis part of thuh steediom wér wie hef toe bie?’

Ze wijzen ons naar het noord-oosten, iedereen opgelucht.

‘Jaaaaaaa, daar had ik jullie goed tuh pakkuh hè?

‘Sodemieter een end op, kolerelijer’

De wedstrijd hebben jullie ook gezien. Kon alle kanten op. Uiteraard zeiden we tegen elkaar na de tamelijk onverwachte 0-2; “die kon natuurlijk niet uitblijven!”

Mestalla stond zeer hoog op mijn bucketlist, geweldig stadion, steile tribunes, beetje Argentijnse architectuur. Top. Na de wedstrijd nog wat tapa’s en verdejo op. Het werd láát, want ja, het was heerlijk zwoel weer enzo.

Donderdagochtend brak als een aap na 3 uur slaap op een terrasje in het Spaans aan Chinese serveerster uitgelegd dat we als ontbijt chuevos con pane y bacon wensten en muy espressootjes, kregen vervolgens allemaal een bord friet. Toch maar opgegeten, want wie het eej pleen toe ketch. Via Lissabon, want was goedkoper. Vertraging, of course, en wat onrustige magen en darmen na dit uitgebalanceerde ontbijt, maar ja, het was het waard.

Nota bene: vliegschaamte ken ik niet, maar zolang belastingen en vliegmaatschappijen een retour Amsterdam-Valencia honderden euro’s duurder maken dan mijn huidige reis Amsterdam-Parijs-Valencia en Valencia-Lissabon-Amsterdam lijkt me er op het klimaatbeleid nog wel wat winst te boeken valt.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door wimpey » za okt 05, 2019 8:07 am

Mooi verhaal weer, Cees! :biggthumpup.gif:

Herkenbaar ook. Wij gingen altijd met z’n 3en naar uitwedstrijden. Het was een kwestie van duck ‘n dive: beetje onder de radar blijven om niet in de problemen te raken. Mafkezen en groepen ontwijken dus. Vaak zagen we Ajacieden pas in het stadion. :smallgrin.gif:

Voor Chelsea heb ik een kaartje, via een CFC season ticket holder. Chelsea heeft nogal een rep qua hoolies, dus het zal me geen enkele moeite kosten op instinct wie dan ook te ontwijken. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 05, 2019 10:24 am

@WKCDWN :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 06, 2019 9:32 am

De Dominee schreef:
Monkey Tonk schreef:Het lijkt me meer waarschijnlijk dat er nog iemand bij zal komen als je in de CL overwintert.
Wellicht, maar wie dan? Propper? Een RCV? We moeten oppassen dat we jongens als Schuurs en Gravenberch niet blokkeren.
"El Patriarca"..., misschien. https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=360506

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door wimpey » zo okt 06, 2019 9:39 am

Nog een LCV? :smallgrin.gif: RCV lijkt me logischer.

Maar eerst maar eens wat overbodige meuk lozen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Valencia - Ajax 02-10-2019

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 06, 2019 3:32 pm

Zou het bijna vergeten...

Wat een steekbal ... Hoe vaak zie je zo'n afgemeten no-look pass?

TaDA!-dic
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie