ADO Den Haag - AFC Ajax 06 oktober 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: ADO Den Haag - AFC Ajax 06 oktober 12:15

Bericht door Monkey Tonk » wo okt 09, 2019 11:26 pm

Michels was de grootste, want die zette Ajax en Ajax-voetbal vanuit het niets op de kaart. Voerde ook een professionele aanpak in.

Cruijff was geniaal. Liep over van de ideeen. Experimenteerde in het begin teveel met de vliegende keep. Cruijff is de grootste voetbalfilosoof ooit, over de hele wereld. Dankzij zijn invloed wordt er nu 'overal' op hoog niveau aanvallend gevoetbald.

Van Gaal profiteerde van het fundament dat Cruijff had neergelegd. Ging daar heel gedisciplineerd mee om. Daarna liet hij zien niet veel eigen ideeen te hebben. Het concept van Oranje tegen Spanje (5-1) had hij vlak voor het WK van Koeman overgenomen.

Ten Hag profiteert van het fundament dat via de Fluwelen Revolutie werd gelegd. Echt weer geniaal van Cruijff om de jeugd sneller te ontwikkelen. Ei van columbus, maar je moet het wel kunnen. Toen EtH werd aangesteld schreef ik dat hij me aan iemand deed denken, maar dat ik het beter voor me kon houden. Dat was in de tijd dat men over zijn taal viel... Nu kan ik het wel zeggen. In zijn gedrevenheid deed hij me denken aan Michels. Hij praat veel sneller, maar dat past wel bij de snelle manier waarop in voetbal gedacht moet worden.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie