RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13353
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Nihad » ma okt 21, 2019 8:41 am

Het is wel zorgelijk. Dit is namelijk niet de eerste wedstrijd die we ruk spelen. Fortuna, Groningen, Ado en nu RkC waren ook allemaal slecht.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Alexander » ma okt 21, 2019 12:42 pm

Misschien toch niet zo een goede trainer?

Mr. Ajax
Berichten: 14499
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 21, 2019 2:27 pm

Alexander schreef:Misschien toch niet zo een goede trainer?
Geintje?

We hebben er in meer dan 10 jaar niet zo goed voorgestaan qua punten op alle fronten. De spelers kunnen het niet helemaal opbrengen tegen de laagvliegers in de eredivisie, wat op zich wel kwalijk is en natuurlijk ook aan de trainer ligt, maar de ondergrens ligt tegenwoordig echt een stuk hoger dan voorheen. En ook dat ligt aan de trainer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Lionel » ma okt 21, 2019 2:31 pm

Eens.

Al moet/kan hij misschien in dit soort wedstrijden vaker wat andere spelers de kans geven. Want het is echt een kwestie van mentaliteit.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14499
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 21, 2019 2:50 pm

Lionel schreef:Eens.

Al moet/kan hij misschien in dit soort wedstrijden vaker wat andere spelers de kans geven. Want het is echt een kwestie van mentaliteit.
Gedeeltelijk mee eens. Misschien moet hij dat doen, maar als hij een totaal vertrouwenloze Marin of een onwennige Gravenberch in een team gooit die totaal geen zin heeft om ervoor te gaan en om afspraken na te komen, kun je ook zomaar puntverlies oplopen in zo'n wedstrijd.

Ik ben wel van mening dat hij jongens als Siem en Labyad niet meer in de selectie moet opnemen. Daar heb je echt niks aan en ze zullen het sowieso niet beter doen dan Gravenberch, Ekkelenkamp, Lang & co.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Lionel » ma okt 21, 2019 2:53 pm

Snap je hoor. Maar wellicht werkt zoiets ook wel aanstekelijk.

Labyad.. weg ermee. Voor Siem moet een andere oplossing komen.

Overigens een andere discussie maar met KJH in de spits speel je wel echt een 'compleet' ander spelletje dan met Tadic. Lijkt me ook niet heel handig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13353
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Nihad » ma okt 21, 2019 3:15 pm

Klopt. Dan kan je nog beter met Siem spelen.

Ten Hag meot wat meer rouleren. Jeugd meer de kans geven. Die hebben iig meer de drang om zicht te bewijzen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door wimpey » ma okt 21, 2019 4:23 pm

Lionel schreef: Overigens een andere discussie maar met KJH in de spits speel je wel echt een 'compleet' ander spelletje dan met Tadic. Lijkt me ook niet heel handig.
KJH speelt op een postzegel. Dan wordt het speelveld automatisch lang. Wanneer je dan positioneel niet goed staat, krijg je zo'n 1e helft als tegen RKC: dat iedere ketser bij hun terecht komt en ze ruimte hebben.

Tadic is Ajax' scharnier, de brains. Die moet in de as staan, hij laat het hele team beter functioneren. Komt nog bij dat ie op links de snelheid mist.

Verder natuurlijk eens dat het aan de instelling ligt. Ajax speelde zeer matig tegen ADO, RKC en Fortuna. Die kregen ook flinke kansen. Dat Ajax tegen PAOK, Lille en Valencia kansen weggeeft: soit. Maar tegen dat soort ploegen...

Vraag me trouwens af of het opstellen van jong talent dat probleem deels de kop indrukt. Ten Hag zal vinden dat ze het niet verdienen (want Dest speelt vrijwel alles (en goed ook)).

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Lionel » ma okt 21, 2019 8:52 pm

Mee eens. Tadic in de spits.

Wat het jonge talent betreft: Zie het niet als kritiek op EtH maar Dest kreeg de kans omdat Maz er het begin niet was toch? Durft hij het ook aan met Traore? Die er nu 3 in heeft liggen bij JA.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Marillion » ma okt 21, 2019 9:27 pm

Ik denk dat een aantal jonge spelers vanaf de winterstop meer speeltijd gaat krijgen. Eerst een half seizoen minuten maken bij Jong Ajax, dan mee op trainingskamp waarna er twee of drie minuten zullen gaan maken.

Het mag van mij persoonlijk wel wat vlotter. Maar ik denk dat ze steeds de afweging maken hoeveel kans op speeltijd er is. Iemand als Traore heeft nu meer aan 90 minuten Jong Ajax dan aan 10 minuten invallen bij een 3-0 voorsprong bij het eerste elftal.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: RKC Waalwijk - AFC Ajax 19 oktober 18:30

Bericht door Mano » di okt 22, 2019 7:00 am

Het zijn geen jonkies die ZO goed zijn dat ze Ajax direct versterken. Ze kunnen misschien mee met het niveau maar niet versterken. Dan heb je niets aan een invalbeurt tegen RKC waarbij het hele team verzaakt. Dan komt zo'n jongen te zwemmen en zal hij het niveau niet doen stijgen. Laat hem eerst vertrouwen winnen door in een goed lopend Ajax te stappen.

Wimpey stelt net 2 punten.
Tadic spits ipv KJH en mentaliteit.

Ik denk dat Ajax makkelijk moet kunnen winnen met KJH in de spits tegen RKC.
sterker nog, met mij in de spits moeten ze kunnen winnen.
Het was dus totaal mentaliteit en verzaken van taken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie