AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Thijs » do okt 24, 2019 1:48 pm

LucaS schreef:Overigens liet Chelsea gisteren zien wat Ajax had moete doen met de blessuretijd tegen TH. Dan hadden we Chelsea wellicht getroffen voor de supercup voor de CL van start ging
Haha inderdaad, dat was ff een masterclass wedstrijdje doodmaken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40870
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 2:44 pm

Ja, klopt. Daar kunnen wij wat van leren.

Wat een protest betreft. Dat is voor wat betreft het resultaat van de wedstrijd volledig kansloos. Waar het misschien wel iets voor kan betekenen is het professionaliseren van deze situatie voor de toekomt. Hoe meer terecht commentaar hoe groter de kans dat het gaat verbeteren.

Het is nu een hele rare combinatie. Aan de ene kant wil men heel professioneel tot op de centimeter nauwkeurig buitenspel kunnen vaststellen. Maar daar staat dan tegenover dat de techniek daar niet in mee gaat. Als je op zulke kleine marges wil controleren dan moet je ook echt éxact het moment van spelen hebben. Je moet dan bij wijze van spreken zelfs discussie voeren of dat het moment is dat de passende speler de bal met z'n voet raakt of het moment dat die bal de voet verlaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door mattie » do okt 24, 2019 5:37 pm

wimpey schreef:Geen veldspeler zat er lekker in, toch? Aan de bal leek Ajax totaal niet scherp. Het was uitglijden, knullig balverlies of terug.

Experiment met Alvarez kan in de kast. Die jongen heeft altijd minimaal 2 balcontacten. Haalt de snelheid en verrassing eruit. Beek op 10 vond ik ook matig. Jorginho kon dominant zijn, want Beek verdedigt niet terug.

Denk echt dat EtH terug moet naar de tekentafel, want dit middenveld heeft te weinig kwaliteit. Er lag zoveel ruimte. Dan gaat het om open draaien, een keer raken. Kon Ajax gister niet.

VAR en pingelmoment was zuur. Maar soms moet je een pot verliezen, om daarna stappen te kunnen maken. Ajax heeft echte middenvelders. Geef Gravenberch, Eiting of Ekkelenkamp een kans tegen de kakkies.
]

Midden veld met Promes/Beek is nog slechter en mag nooit meer opgesteld worden, want zelfs de mindere goden in de Eredivisie staan zo voor Onana
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Cruijff » do okt 24, 2019 9:14 pm

Alexander schreef:Tuurlijk was de VAR schandalig, maar we moeten naar de kern kijken. Ajax speelde ongekend slecht, zoals eigenlijk al de afgelopen 3 weken.
Peter schreef: Ik vond het overigens een vrij verdiende nederlaag, hoor. Chelsea had het betere van het spel en ook de betere kansen.

Dat vind ik toch wel heel overdreven.
Toen Promes die bal erin legde was de voorsprong gewoon verdiend.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Monkey Tonk » do okt 24, 2019 9:57 pm

Het was een totaal verkeerde VAR beslissing. Waarom proberen ze het wiel opnieuw uit te vinden? Laat gewoon de beslissing op het veld staan tenzij er overduidelijk bewijs is van het tegendeel, zoals in de NFL. En waarom keek deze scheidsrechter niet zelf, en liet hij zich vertellen wat de beslissing was? Dat is een open deur naar corruptie. Schuif iemand in een kamertje buiten beeld een koffertje geld toe. (Ajax-supporters zijn ook niet welkom bij Chelsea, terwijl Ajax juist uit zo sterk is. Er klopt iets niet. Met een winter-WK in Quatar op de kalender, zou ik niet al teveel vertrouwen in de onkreukbaarheid van voetbalbobos. De rijke clubs hebben al tijden het alleenrecht op de CL, dus waarom zouden ze een opdondertje als Ajax ertussen laten komen als geld ook buiten het veld kan spreken? - Ik beweer niet dat dit zo is. Alleen dat de mogelijkheid en het motief er zijn. Het helpt niet dat ze een valse VAR foto laten zien, waaruit het moment van spelen niet te zien is).

Daarnaast is er wat buitenspel betreft ook nog iets als the spirit of the law tegenover the letter of the law. Letterlijk de wet toepassen of in de geest van de wet handelen. Millimeterwerk is nooit de bedoeling geweest toen men iets wilde vinden tegen de balletjesafwachters. Ik zou de interpretatie van de lijn zelf eens onder de loep nemen. Je kunt ook een lijn trekken waarbij het geen buitenspel is zolang de minst diepe voet van de diepste aanvaller niet dieper staat dan de laatste voet van de laatste verdediger. Een contactlijn ipv een grenslijn. Wat moeilijker voor de grensrechter, maar daar heb je de VAR voor.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Cruijff » do okt 24, 2019 10:49 pm

Monkey Tonk schreef:Het was een totaal verkeerde VAR beslissing. Waarom proberen ze het wiel opnieuw uit te vinden? Laat gewoon de beslissing op het veld staan tenzij er overduidelijk bewijs is van het tegendeel, zoals in de NFL. En waarom keek deze scheidsrechter niet zelf, en liet hij zich vertellen wat de beslissing was? Dat is een open deur naar corruptie. Schuif iemand in een kamertje buiten beeld een koffertje geld toe. (Ajax-supporters zijn ook niet welkom bij Chelsea, terwijl Ajax juist uit zo sterk is. Er klopt iets niet. Met een winter-WK in Quatar op de kalender, zou ik niet al teveel vertrouwen in de onkreukbaarheid van voetbalbobos.
Ajax is extreem sterk voor de dag gekomen in Europese uitwedstrijden, mede doordat de fans in grote getalen en vooral extreem luidruchtig het stadion min of meer overnemen.
Waardoor het vrijwel niet meer als een uitwedstrijd voelt.

In een stadion van een grote tegenstander spelen kan op een bepaalde manier zelfs nog beter voelen dan in eigen stadion en een soort van druk meebrengen die op een of andere wijze lekkerder aanvoelt dan 2x53000 spiedende ogen in je eigen stadion.

Zelfs in een stijf uitverkocht stadion in Munchen waar je vroeg 1-0 achter kwam en waar Ajax onder de voet dreigde te worden gelopen was het uitvak zwaar de baas.

Het is dan een ultiem lekkere kick om dmet een paar duizend euforische mafkezen die uitgoal te vieren, daar gaat echt vrijwel niets overheen.

Monkey Tonk schreef:Het was een totaal verkeerde VAR beslissing. Waarom proberen ze het wiel opnieuw uit te vinden?
Zowel de FIFA als de UEFA gedragen zich als dictatoriaal geleidde staten met geheel eigen regels.
Vernieuwingen en moderne technologie zijn extreem lang tegen gehouden.

De scheidsrechter kijkt niet zelf, het zou kunnen dat ze een software voor een buitenspel check hebben maar dat betekent dan nog niet dat die software op de juiste manier wordt gebruikt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Toppie » vr okt 25, 2019 8:22 am

Even een snel theorietje Uit gelijk bij Chelsea en thuis winnen van Valencia klaar voor de volgende ronde

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door LucaS » vr okt 25, 2019 11:01 am

Ander theorietje; we zijn minder sterk dan vorig seizoen, dus misschien is het beter om te proberen de EL weer heel ver te komen. En is het dus geen ramp als we derde worden
I think I lost my fucking headache

De Dominee
Berichten: 5803
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door De Dominee » vr okt 25, 2019 12:01 pm

Helemaal niet gek inderdaad, al vraag ik me af of Ziyech, Onana, Beek etc zich voor de EL kunnen opladen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40870
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Marillion » vr okt 25, 2019 2:25 pm

Nou, mocht dat zo zijn wil ik ze er wel even aan herinneren hoe het spelen voor een voetbalclub tegen een vorstelijk salaris ook alweer precies werkt.

Mocht Ajax derde worden in de poule dan hebben die spelers het aan zichzelf te danken dat ze verder zouden moeten in de EL. Ik denk overigens dat ze daar echt wel iets in zouden zien. Die verloren finale vraagt toch om een kans op revanche.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » vr okt 25, 2019 2:32 pm

Zijn nog maar 3 basisspelers over van die ploeg + Donny?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40870
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Marillion » vr okt 25, 2019 2:39 pm

En Neres, die viel ook nog in.

Gaat snel he? Voor je het weet staat er een heel ander elftal.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie