AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 24, 2019 8:46 am

999 schreef:
elliquido schreef:Hakim bewees vandaag precies waarom de grote clubs hem niet willen.
Eerder dat Hakim vergat die hij in een team speelt.
Dit is Cruijffiaanse taal, Voets..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 8:48 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:....
Het is niet zo dat ik nu zondag op mijn gemakkie naar de JCA ga voor de Klassieker...
Tja, zo zit ik er nu ook een beetje in. Op elke positie een betere speler en toch lichte twijfel omdat Ajax het even kwijt lijkt te zijn en onze beste spelers niet in goede doen zijn.
999 schreef:
elliquido schreef:Hakim bewees vandaag precies waarom de grote clubs hem niet willen.
Eerder dat Hakim vergat die hij in een team speelt.
Hij is gewoon niet fit. Het was natuurlijk niet voor niets dat hij al een aantal wedstrijden geen 90 minuten heeft gespeeld én hij de interlands heeft laten lopen.

Eigenlijk moet je 'm gewoon niet opstellen en laten herstellen. Maar de aantrekkingskracht van deze wedstrijd is daarvoor kennelijk te groot. Zondag zit je met hetzelfde verhaal.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Mano » do okt 24, 2019 8:49 am

Marillion schreef: Die afgekeurde goal is wel echt een gotspe. De VAR zou er moeten zijn om onrecht te herstellen, niet om het te veroorzaken. Ik wil er de nederlaag niet aan ophangen want Ajax was niet goed. Maar feit is wel dat je gewoon op 1-0 moet komen en dan weet je niet hoe het verder loopt. Ik kan er echt niet bij dat zoiets kan gebeuren. :1evil.gif:
Precies dit

VAR is in het leven geroepen om misstanden te verhelpen maar dan moet je wel gekwalificeerd personeel achter de schermen zetten.

Staat los van het niveau van Ajax maar geeft zo'n wedstrijd wel een andere dynamiek.
Rood/Geel/overtreding, dat kan nog discutabel zijn, daar zit een stukje inschatting/mening scheidsrechter bij. Intentie, hardheid, gestrekt been etc.

maar buitenspel is zo klaar als een klontje.
Staat de speler buitenspel als de bal vertrekt - antwoord NEE!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » do okt 24, 2019 8:54 am

Bizar he.

Met 1-0 voor ga je echt wel anders voetballen. En de tegenstander ook. Misschien had je dan ook verloren. Maar dit is gewoon zuur.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Mano » do okt 24, 2019 8:54 am

Als Ajax niet zijn rug recht, kan je er tegen Lille en Valencia ook een paar om je oren krijgen.
Dat zijn geen koekenbakkers van het niveau voorronde Europa league.

Dat middenveld van ons is erg onzeker en bevat verdomd weinig voetbal.
de latinos blijven ook hangen, ze verdedigen niet graag hoog. Plakken liever tegen de verdediging aan.


Gravenberch ipv Alvarez ben ik wel benieuwd naar. (niet in een CL pot, eerst gewoon in de eredivisie uitproberen :hypocrite.gif: )
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door peter » do okt 24, 2019 9:06 am

Er ging heel veel mis. Wat mij betreft speelde alleen Blind een heel goede pot. Ajax had het lastig tegen Chelsea omdat ze heel hoog en goed druk zetten. Alvarez kwam wel eens vrij, maar die kan het spel toch niet verleggen. Daar waar je vorig jaar Frenkie met een man in de rug altijd durfde aan te spelen was het nu toch wat onzekerder. Martinez kreeg de bal nog wel eens, maar die jongen wilde maar niet simpel spelen. Dat was dus gelijk ook het grootste probleem he. Zenuwen. Daardoor werd het verschrikkelijk onnauwkeurig en liep men ook uit positie.

Ik vond het overigens een vrij verdiende nederlaag, hoor. Chelsea had het betere van het spel en ook de betere kansen.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Alexander » do okt 24, 2019 9:10 am

Tuurlijk was de VAR schandalig, maar we moeten naar de kern kijken. Ajax speelde ongekend slecht, zoals eigenlijk al de afgelopen 3 weken. De voorste 4 zijn er nog allemaal, maar het komt er totaal niet uit. Zal er vooral mee te maken hebben dat ze te laat worden aangespeeld. Van Martinez en Alvarez komt slechts zelden een goede pass. Maar nog vervelender, zeker Alvarez heeft echt geen idee waar die moet lopen. Doet echt zo goed als alles verkeerd. Ten Hag kan het niet maken om de jongens uit Jong nu maar eens een kans te geven, want dit slaat nergens op.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Mano » do okt 24, 2019 9:15 am

Ik denk dat Ajax een zaak heeft tegen de Uefa.

VAR buitenspel controle is exacte wetenschap.
Er zit 0 interpretatie in
Het verkeerde moment 'toetsen' is gewoon een grove fout.

Ik weet niet wat voor voorwaarden er getekend zijn en hoe de UEFA zich indekt voor dit soort misstanden maar je moet iets exact meten en dat meet je niet :confused.gif: In elk ander beroep ben je aansprakelijk voor de gevolgen.

Wat ook bijzonder is, waarom wordt die VAR lijn getoond zonder het beeld van vertrek van de pass?
maar dat is complot-denken :smallgrin.gif:


staat verder los van de wedstrijd btw, want Ajax was niet zo goed als ze kunnen zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 9:17 am

Dit voelt in ieder geval weer een beetje vertrouwd. We verliezen een potje en er deugt helemaal niets of niemand meer. :smile-ajax.gif:

Maar terug serieus. Waar het vorig seizoen langzaam steeds beter ging is de lijn zich de afgelopen weken negatief aan het ontwikkelen. Dat zal niet alleen komen door de onderbreking van de interlands. Er is dus werk aan de winkel voor Ten Hag en zijn staf.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door wimpey » do okt 24, 2019 9:19 am

Peter schreef:Er ging heel veel mis. Wat mij betreft speelde alleen Blind een heel goede pot.
Die vond ik toch echt ook makkelijke ballen verspelen. Net als Hakim, Tadic, Nico. Ze staken elkaar aan. Team trok de lijn van RKC door.
Ik vond het overigens een vrij verdiende nederlaag, hoor. Chelsea had het betere van het spel en ook de betere kansen.
Eens, het betere team won. Ze zetten druk op Blind en lieten Veltman vrij. Lampard deed dat goed. Kwam bij dat hun middenveld met middenvelders bezet was, waardoor ze die linie gaande de wedstrijd steeds meer in handen kregen. Ze brengen dan 100M aan aanvallers vanaf de bank, m.n. Pulisic was een plaag voor Ajax. Daar had Ten Hag wel een tegenzet mogen doen. Voor mijn part zet je daar Promes (i.m.o. de beste aan Ajax-kant) neer, want meer dan 0-0 zat er niet in.

Ajax oogt niet fris (meer). Continentale toernooien en VCL lijkt er bij steeds meer spelers in te gaan hakken. Zo'n Alvarez die bij de 0-1 met handjes op de rug staat in de 16. :excited.gif: Goed ingeburgerd, was ie aan het oefenen voor de Elfstedentocht? Martinez zit er doorheen, Dest ook. Die moeten in de luwte.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Thijs » do okt 24, 2019 9:21 am

Marillion schreef: Maar terug serieus. Waar het vorig seizoen langzaam steeds beter ging is de lijn zich de afgelopen weken negatief aan het ontwikkelen. Dat zal niet alleen komen door de onderbreking van de interlands. Er is dus werk aan de winkel voor Ten Hag en zijn staf.
Nouja, precies een jaar geleden speelden we ook niet al te best tegen Benfica maar vloog ie er in de laatste minuut via een been van een tegenstander wél in.

Wat niet wegneemt dat we gewoon iets minder goed zijn dan vorig jaar, en voor mijn gevoel idd iets 'vermoeider ogen'.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » do okt 24, 2019 9:24 am

Alexander schreef:Tuurlijk was de VAR schandalig, maar we moeten naar de kern kijken. Ajax speelde ongekend slecht, zoals eigenlijk al de afgelopen 3 weken. De voorste 4 zijn er nog allemaal, maar het komt er totaal niet uit. Zal er vooral mee te maken hebben dat ze te laat worden aangespeeld. Van Martinez en Alvarez komt slechts zelden een goede pass. Maar nog vervelender, zeker Alvarez heeft echt geen idee waar die moet lopen. Doet echt zo goed als alles verkeerd. Ten Hag kan het niet maken om de jongens uit Jong nu maar eens een kans te geven, want dit slaat nergens op.
Ik roep hier al maanden dat het komt door het middenveld. Maar toen werd ik voor gek verklaard :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » do okt 24, 2019 9:25 am

wimpey schreef:
Peter schreef:Er ging heel veel mis. Wat mij betreft speelde alleen Blind een heel goede pot.
Die vond ik toch echt ook makkelijke ballen verspelen. Net als Hakim, Tadic, Nico. Ze staken elkaar aan. Team trok de lijn van RKC door.
Ik vond het overigens een vrij verdiende nederlaag, hoor. Chelsea had het betere van het spel en ook de betere kansen.
Eens, het betere team won. Ze zetten druk op Blind en lieten Veltman vrij. Lampard deed dat goed. Kwam bij dat hun middenveld met middenvelders bezet was, waardoor ze die linie gaande de wedstrijd steeds meer in handen kregen. Ze brengen dan 100M aan aanvallers vanaf de bank, m.n. Pulisic was een plaag voor Ajax. Daar had Ten Hag wel een tegenzet mogen doen. Voor mijn part zet je daar Promes (i.m.o. de beste aan Ajax-kant) neer, want meer dan 0-0 zat er niet in.

Ajax oogt niet fris (meer). Continentale toernooien en VCL lijkt er bij steeds meer spelers in te gaan hakken. Zo'n Alvarez die bij de 0-1 met handjes op de rug staat in de 16. :excited.gif: Goed ingeburgerd, was ie aan het oefenen voor de Elfstedentocht? Martinez zit er doorheen, Dest ook. Die moeten in de luwte.
Je hebt Mazraoui op de bank? Waarom werd hij er niet ingebracht?

Ik vind het dus geen verdiende overwinning voor Chelsea. Ajax is een penalty en een geldig doelpunt door de neus geboord. Dan kan je niet zeggen dat Chelsea de betere kansen had hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door peter » do okt 24, 2019 9:31 am

Penalty? Die heb ik dan gemist.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Marillion » do okt 24, 2019 9:33 am

Die situatie met hands direct in het begin neem ik aan? Ik heb dat niet terug gezien dus weet niet of dat een penalty was.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door wimpey » do okt 24, 2019 9:49 am

Peter schreef:Penalty? Die heb ik dan gemist.
2e minuut ofzo. Promes werd buitenspel gegeven, wat het niet was. Bal kwam bij Beek, die de bal richting Abcoude schoot, maar kwam tegen arm van Alonso.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door peter » do okt 24, 2019 9:53 am

Ah ja die situatie. Die Alonso heeft een mooie stijl, trouwens. Had trouwens een makkie gisteravond.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door Lionel » do okt 24, 2019 9:54 am

Marillion schreef:Die situatie met hands direct in het begin neem ik aan? Ik heb dat niet terug gezien dus weet niet of dat een penalty was.
100%
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door brigade zuid » do okt 24, 2019 10:02 am

Mano schreef:Ik denk dat Ajax een zaak heeft tegen de Uefa.

VAR buitenspel controle is exacte wetenschap.
Er zit 0 interpretatie in
Het verkeerde moment 'toetsen' is gewoon een grove fout.

Ik weet niet wat voor voorwaarden er getekend zijn en hoe de UEFA zich indekt voor dit soort misstanden maar je moet iets exact meten en dat meet je niet :confused.gif: In elk ander beroep ben je aansprakelijk voor de gevolgen.

Wat ook bijzonder is, waarom wordt die VAR lijn getoond zonder het beeld van vertrek van de pass?
maar dat is complot-denken :smallgrin.gif:
Je zou voor de gein hier idd gewoon eens een zaakje van maken bij de UEFA, kijken hoe ze reageren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door 999 » do okt 24, 2019 10:09 am

brigade zuid schreef:
Mano schreef:Ik denk dat Ajax een zaak heeft tegen de Uefa.

VAR buitenspel controle is exacte wetenschap.
Er zit 0 interpretatie in
Het verkeerde moment 'toetsen' is gewoon een grove fout.

Ik weet niet wat voor voorwaarden er getekend zijn en hoe de UEFA zich indekt voor dit soort misstanden maar je moet iets exact meten en dat meet je niet :confused.gif: In elk ander beroep ben je aansprakelijk voor de gevolgen.

Wat ook bijzonder is, waarom wordt die VAR lijn getoond zonder het beeld van vertrek van de pass?
maar dat is complot-denken :smallgrin.gif:


Je zou voor de gein hier idd gewoon eens een zaakje van maken bij de UEFA, kijken hoe ze reageren.
Sowieso vreemd dat de VAR niet het hele plaatje liet zien.Maar goed zoals Trab al zei, je kan er 10 dagen over lullen maar .. Neemt niet weg dat als het klopt je bewust het verkeerde frame-moment kiest om buitenspel aan te geven .. En dat is natuurlijk zeer kwalijk ...

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door wimpey » do okt 24, 2019 10:32 am

brigade zuid schreef: Je zou voor de gein hier idd gewoon eens een zaakje van maken bij de UEFA, kijken hoe ze reageren.
Dat zou ik zeker doen. Die lul zit er om foute beslissingen terug te draaien i.p.v. zelf foute beslissingen te nemen.

Dit geintje kan Ajax tientallen miljoenen kosten.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door El Clavo » do okt 24, 2019 11:14 am

wimpey schreef:
Peter schreef:Penalty? Die heb ik dan gemist.
2e minuut ofzo. Promes werd buitenspel gegeven, wat het niet was. Bal kwam bij Beek, die de bal richting Abcoude schoot, maar kwam tegen arm van Alonso.
Sterker nog, Chelsea scoorde uit precies dezelfde situatie en toen mocht het wel door.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door wimpey » do okt 24, 2019 12:48 pm

Vreemd, je kunt toch om tekst en uitleg vragen? Laat de UEFA maar verklaren waarom die lamme Pool de goal afkeurde.
'Ajax gaat bij UEFA geen navraag doen over VAR-moment'

Werd het doelpunt van Quincy Promes nou wel of niet terecht afgekeurd wegens buitenspel? Het is de vraag die velen bezighoudt, daags na het treffen tussen Ajax en Chelsea (0-1). Bij Ajax zelf wil men er niet te lang bij stil staan: er wordt geen navraag gedaan bij de UEFA.

Dat weet Ajax Life donderdagmiddag te melden. "Wij van Ajax Life zijn dan benieuwd: gaat Ajax nog navraag doen bij de Uefa? Terwijl we hiernaar vragen bij de perschef – niet met het idee om een rel te ontketenen – heft Ten Hag zijn handen ten hemel en gebruikt het woord ‘achterhoedegevecht’. Nog een opmerking of twee later blijkt dat Ajax geen plannen heeft om bij de Uefa te vragen of alles goed is verlopen", zo klinkt het.

"Je hebt er natuurlijk weinig aan als blijkt dat het doelpunt van Ajax wel goedgekeurd had moeten worden en de wedstrijd hoeft echt niet overgespeeld – het gaat over navraag doen en niet over protest indienen of beroep aantekenen – maar zo’n situatie evalueren kan op z’n minst interessant zijn voor een volgende keer", aldus Ajax Life.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door LucaS » do okt 24, 2019 1:00 pm

:1evil.gif:
brigade zuid schreef:
Mano schreef:Ik denk dat Ajax een zaak heeft tegen de Uefa.

VAR buitenspel controle is exacte wetenschap.
Er zit 0 interpretatie in
Het verkeerde moment 'toetsen' is gewoon een grove fout.

Ik weet niet wat voor voorwaarden er getekend zijn en hoe de UEFA zich indekt voor dit soort misstanden maar je moet iets exact meten en dat meet je niet :confused.gif: In elk ander beroep ben je aansprakelijk voor de gevolgen.

Wat ook bijzonder is, waarom wordt die VAR lijn getoond zonder het beeld van vertrek van de pass?
maar dat is complot-denken :smallgrin.gif:
Je zou voor de gein hier idd gewoon eens een zaakje van maken bij de UEFA, kijken hoe ze reageren.
Ik weet dat et een andere tijd is, maar.Ajax heeft ooit eens een goal.tegen gehad terwijl de bal feitelijk naast was (bilbao Ajax). Die bleef ook gewoon staan. UEFA gaat daaar.niets aan doen, behalve wellicht die VAR een paar keer niet aanwijzen voor UCL
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - Chelsea woe 18:55

Bericht door LucaS » do okt 24, 2019 1:20 pm

Overigens liet Chelsea gisteren zien wat Ajax had moete doen met de blessuretijd tegen TH. Dan hadden we Chelsea wellicht getroffen voor de supercup voor de CL van start ging
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie