Chelsea - Ajax 05-11-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Thijs » do okt 31, 2019 3:05 pm

Yes, dinsdag 5 november mogen we (niet) naar Chelsea!

Bedenk het volgende dilemma: stel je zou met 6 man naar Chelsea-uit gaan en zodoende al direct na de loting tickets hebben geboekt, inclusief een hostel. Zo'n kamer met 3 stapelbedden voor 6 man totaal, 144 pond, ergens in Oost-Londen.

Er komt een verbodje tussendoor, 4 man besluiten om toch niet te gaan, 2 man (waaronder ik) wel. Gratis annuleren tot a.s. zondag.
Optie 1: annuleren, 4 man krijgen hun 24 pond terug, maar dan moeten 2 man een nieuwe overnachting regelen voor veel meer geld.
Optie 2: alsnog in dat hostel gaan maar eigenlijk is een hostel gewoon kut
Optie 3: annuleren, en een lekkerrrr chill hotelletje nemen voor hetzelfde geld in de buurt van Stamford Brigde of in het centrum.

Optie 3 voelt toch een beetje als je vrienden naaien, maargoed, moeten ze eigenlijk maar mee gaan toch? :smile-ajax.gif:

We zijn er nog steeds niet uit, haha. Voor de Londen-kenners, stel dat we met onze halfslachtige pogingen toch niet binnen gaan komen, wat is een gezellige buurt/tent om de wedstrijd te kijken? Liefst zonder leipe idioten die irritant gaan doen, gewoon chill maar wel beetje sfeervol.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door elliquido » do okt 31, 2019 10:11 pm

NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 12:20 am

Thijs, als je qua budget toch in die hostels moet blijven hangen, neem dan deze: http://www.acaciahostel.co.uk

Vooral op doordeweekse dagen zelden uitverkocht, en de laatste dag prijst Booking.com hem dan vaak af naar 10 pond per persoon per nacht.
Maar via hun website kun je hem krijgen voor ruim 14.
Zit aan 14 Queensberry Place, South Kensington, London.

Is bovendien stampvol lekkere Spaanse en Franse wijven of ambitieuze dametjes die Frans willen leren, er zitten meerdere Franse taalinstituten in dezelfde straat. De buurt mag gerust poepchique genoemd worden, om de hoek bij Royal Albert Hall, South Kensington, Madonna woont er ook om de hoek. Echt een wijk voor de super rijken (en wat studenten, Imperial College zit bij dezelfde metrohalte)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 1:44 am

Thijs schreef: We zijn er nog steeds niet uit, haha. Voor de Londen-kenners, stel dat we met onze halfslachtige pogingen toch niet binnen gaan komen, wat is een gezellige buurt/tent om de wedstrijd te kijken? Liefst zonder leipe idioten die irritant gaan doen, gewoon chill maar wel beetje sfeervol.

Tip: ga 's avonds gewoon naar Noord-Londen. Bijvoorbeeld naar de straat met het Spurs stadion of naar de wijk Arsenal en dan zoek je daar vlakbij het metrostation een mooie pub? :biggthumpup.gif:
In die buurten kan er per ongeluk een Chelsea sympathisant in de pub belanden die dan wel getolereerd wordt, maar in principe zitten ze in die kroegen en in de hele buurt massaal te hopen dat Chelsea een pak op de kloten krijgt.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door raymon » vr nov 01, 2019 8:28 am

Cruijff schreef:
Thijs schreef: We zijn er nog steeds niet uit, haha. Voor de Londen-kenners, stel dat we met onze halfslachtige pogingen toch niet binnen gaan komen, wat is een gezellige buurt/tent om de wedstrijd te kijken? Liefst zonder leipe idioten die irritant gaan doen, gewoon chill maar wel beetje sfeervol.

Tip: ga 's avonds gewoon naar Noord-Londen. Bijvoorbeeld naar de straat met het Spurs stadion of naar de wijk Arsenal en dan zoek je daar vlakbij het metrostation een mooie pub? :biggthumpup.gif:
In die buurten kan er per ongeluk een Chelsea sympathisant in de pub belanden die dan wel getolereerd wordt, maar in principe zitten ze in die kroegen en in de hele buurt massaal te hopen dat Chelsea een pak op de kloten krijgt.
Ik zou vooral uit de buurt van Noord London blijven en in het centrum iets zoeken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 9:24 am

raymon schreef: Ik zou vooral uit de buurt van Noord London blijven en in het centrum iets zoeken.

Mwa, om tussen 8 uur (Britse tijd) een potje voetbal te kijken is Noord-Londen prima.

Viel me op dat in die immigrantenwijk van het Spurs stadion, met bijv een Colombiaans grillrestaurant en tig exotische supermarkten, dingen echt veel goedkoper waren dan in de stad.

Een XXL cappuccino in een enorme kop voor 1,10 kom daar maar eens op.

Op Leiceister Square merkte ik dat veel lieden, uitsmijters van discotheken enzo, Chelsea fan bleken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » vr nov 01, 2019 9:30 am

Dat ontdekte ik door de dag na Spurs-Ajax wederom een avondje in mijn Ajax shirt op pad te gaan in de stad.

Twijfelde eerst of dat als outfit wel handig was, maar je zag ook tig lieden in Barcelona shirtjes kroegen Barca tegen Liverpool volgen. Een Ajax shirtje mag er dan nog best bij, dacht ik.

En inderdaad, een beer van een uitsmijter herkende mij met m'n enorme haakneus van een dag eerder. Paar tellen later had ik een heel brede arm op een schouder liggen van een kleerkast die even een foto van mij en hem moest en zou maken om een paar lieden van Spurs wat met die 0-1 te zieken.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za nov 02, 2019 1:27 pm

Allemaal mooi en aardig maar als ik Thijs was ging ik zéér zeker niet naar Tottenham; niet alleen slechts per trein te bereiken, maar ook een hele linke buurt. Ga lekker naar Soho, bijvoorbeeld Fitzrovia Belle, prima tentje met veel tv-schermen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door raymon » za nov 02, 2019 2:04 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Allemaal mooi en aardig maar als ik Thijs was ging ik zéér zeker niet naar Tottenham; niet alleen slechts per trein te bereiken, maar ook een hele linke buurt. Ga lekker naar Soho, bijvoorbeeld Fitzrovia Belle, prima tentje met veel tv-schermen.
Jij snapt het Cees. Mijn kantoor zit ook in Soho, erg leuke buurt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door peter » za nov 02, 2019 3:05 pm

Haha hoezo zou je iemand adviseren om in Tottenham wat op te zoeken? Daar kan ik echt niet bij. Ik heb dat stuk vanaf de metro naar het stadion gewandeld vorig jaar. Zelden zo’n hopeloze wijk gezien.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door mattie » za nov 02, 2019 9:42 pm

Volgens VI. Nl geraakt Chelsea steeds fitter en sterker... Kan ik helaas van Ajax helaas niet zeggen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » zo nov 03, 2019 12:04 am

Tuurlijk is Tottenham een periferie, maar als je een wijk zoekt met echte voetbalpubs, dan zit je daar goed.

Verder zou ik lekker naar South Kensington gaan, heerlijke buurt en grenst aan de wijk Chelsea.
Soho is op zich wel gezellig, maar zit vol homo's en hippe bars die wel over overpriced maar niet super gezellig zijn. En er zit in Soho zelfs een volledig Nederlands cafe. :blush.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door raymon » zo nov 03, 2019 12:29 am

Cruijff schreef:Tuurlijk is Tottenham een periferie, maar als je een wijk zoekt met echte voetbalpubs, dan zit je daar goed.

Verder zou ik lekker naar South Kensington gaan, heerlijke buurt en grenst aan de wijk Chelsea.
Soho is op zich wel gezellig, maar zit vol homo's en hippe bars die wel over overpriced maar niet super gezellig zijn. En er zit in Soho zelfs een volledig Nederlands cafe. :blush.gif:
Dat NL café zendt overigens zelden voetbal uit is mijn ervaring.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » zo nov 03, 2019 1:28 am

Klopt inderdaad, Ray.
Je kunt er Heineken krijgen en Grolsch.

Voor wie dat wil zijn er bitterballen of een broodje Old Amsterdam kaas, de eigenaar en een paar mensen achter de bar spreken Nederlands, maar echt gezellig wil het daar zelden worden.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 03, 2019 11:40 am

Je geeft wel toptips aan Thijs, Cruijff. Eerst moet hij zijn leven wagen in een van de beroerdste wijken van Londen, nu stuur je hem naar South Kensington, waar de kans dat hij Chelsea-fans tegenkomt zeer aanzienlijk is. Straks loopt onze Thijs nog met een Chelsea grin rond!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door raymon » zo nov 03, 2019 12:21 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je geeft wel toptips aan Thijs, Cruijff. Eerst moet hij zijn leven wagen in een van de beroerdste wijken van Londen, nu stuur je hem naar South Kensington, waar de kans dat hij Chelsea-fans tegenkomt zeer aanzienlijk is. Straks loopt onze Thijs nog met een Chelsea grin rond!
Cruijff kan hard en langdurig rennen, altijd handig.

Ik zou sowieso woensdag niet in een Ajax shirtje rondlopen. Grote kans dat je een pub niet binnenkomt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » zo nov 03, 2019 1:39 pm

raymon schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je geeft wel toptips aan Thijs, Cruijff. Eerst moet hij zijn leven wagen in een van de beroerdste wijken van Londen, nu stuur je hem naar South Kensington, waar de kans dat hij Chelsea-fans tegenkomt zeer aanzienlijk is. Straks loopt onze Thijs nog met een Chelsea grin rond!
Ik zou sowieso woensdag niet in een Ajax shirtje rondlopen. Grote kans dat je een pub niet binnenkomt.
Om die reden wilde ik hem dus richting Tottenham of liever nog naar Arsenal sturen. Daar kom je als Ajacied de pub sowieso wel in en de vaste bezoekers van die pubs willen dat onze club wint.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Je geeft wel toptips aan Thijs, Cruijff. Eerst moet hij zijn leven wagen in een van de beroerdste wijken van Londen, nu stuur je hem naar South Kensington, waar de kans dat hij Chelsea-fans tegenkomt zeer aanzienlijk is.
Je hebt uiteraard wel gelijk, maar ik ben zelf gewoon nooit bang in migrantenwijken. In Londen niet, en in Amsterdam, in Den Haag of in Brussel ook niet.

raymon schreef: Cruijff kan hard en langdurig rennen, altijd handig.
:smallgrin.gif:
Klopt. Als 'Ajax jood' heel hard kunnen lopen kan nuttig zijn. :neutral.gif: :neutral.gif:
Maar zonder dollen, het is echt niet zo dat heel Londen no-go area is voor mensen in Ajax shirtjes. Het is niet een stad in Frankrijk. Menig Londenaar ziet niet eens het verschil tussen een Ajax of Arsenal shirt of let er überhaupt niet op.

Bovendien zouden Ajax leden als Menno Pot en familieleden van spelers wel gewoon de wedstrijd kunnen bezoeken als ze dat willen, dus waarom Thijs niet?
De enige nadelen die Thijs heeft is dat 't een nerveuze stuiterbal is, dat de zwarte markt peperduur zal zijn en je het risico op een John van den Heuveltje loopt.

Gebruikersavatar
kruifie
Berichten: 326
Lid geworden op: vr apr 09, 2010 3:38 pm
Locatie: Brielle

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door kruifie » zo nov 03, 2019 2:10 pm

Dinsdagmorgen richting Calais. S avonds East upper stand :blackcat.gif: :ajaxscarf.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » zo nov 03, 2019 2:19 pm

kruifie schreef:Dinsdagmorgen richting Calais. S avonds East upper stand :blackcat.gif: :ajaxscarf.gif:
Kijk, jij gaat dus gewoon wel! :biggthumpup.gif: Top! :headbang.gif: :headbang.gif:

En tuurlijk, raymon en WiekentCees hebben gelijk, Tottenham is een niet bepaald heel lekkere (migranten)wijk. Maar bij Spurs uit heb ik wel gezien dat er rondom het stadion een paar heel fijne pubs waren. En ja, het had daar beetje een rauw randje, maar persoonlijk houd ik wel van rauwe randjes.

Overigens heb je bij Finsbury Park meerdere heel fijne pubs en daar is 't allemaal best netjes. Maar Finsbury Park is meer Arsenal dan Spurs gebied.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Mano » zo nov 03, 2019 2:45 pm

Als je er hier af gaat. (Wat niet raar is, uit bij Chelsea) kan de EL zelfs nog in gevaar komen.

Cruciale pot!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door 999 » ma nov 04, 2019 11:02 am

Wordt een hele kluif.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door WP_Legend » ma nov 04, 2019 11:13 am

Gaan we niet winnen... We missen kwaliteit op t middenveld.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door elliquido » ma nov 04, 2019 11:13 am

Chelsea uit, altijd lastig
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door elliquido » ma nov 04, 2019 11:17 am

Kwaliteit op het middenveld, dat kunnen we oplossen.

Onana

Dest veldman blind nico

Donny martinez

Zyjech

Neres tadic Promes
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma nov 04, 2019 11:38 am

elliquido schreef:Kwaliteit op het middenveld, dat kunnen we oplossen.

Onana

Dest veldman blind nico

Donny martinez

Zyjech

Neres tadic Promes
Grote kans dat dit de opstelling wordt, met misschien nog Maz ipv Dest. Die miste echt te veel body in de thuiswedstrijd, werd steeds als een vlieg opzij gezet. Enige verschil is dan dat Ziyech met deze opstelling niet rechtsbuiten staat, want die verzaakte in de thuiswedstrijd nogal eens met verdedigen, waardoor Dest ineens wel heel veel Chelsea-spelers moest opvangen. Over die flank stichtten zij het meeste gevaar en kwam ook de goal voort.

Plaats reactie