Chelsea - Ajax 05-11-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Monkey Tonk » do nov 07, 2019 4:34 am

Ajax had een vrije trap mee moeten hebben, maar in plaats daarvan krijgt twee rode kaarten en een penalty tegen. Nog nooit eerder vertoond. Het zegt wat over Ajax dat Chelsea doet alsof ze de wereldbeker gewonnen hebben, nadat ze thuis met 11 (lees 13 - scheidsrechter en publiek zonder Ajax-fans) tegen 9 net een 4-4 gelijkspel over de streep slepen.

Kritiek op Veltman voor deze wedstrijd vind ik niet terecht. Met zo'n aanvallende opstelling vraag je heel veel van de positionele kwaliteiten van de verdediging, en hij stond vaak prima voor belangrijke onderscheppingen; oa bij de onderschepping die de 4-1 inleidde, waar Chelsea met 6 tegen 4 stond. Beide gele kaarten voor Veltman waren onzin. Willian maakt een enorme duik na een duwtje bij de eerste prent. Op 6:21 kun je weer zien hoe Willian reageert op een tikje in de rug van Promes. Walgelijke kaartenaannnaaier. https://www.youtube.com/watch?v=uuvtMvblWg4

Lionel
Berichten: 47279
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Lionel » do nov 07, 2019 8:06 am

Eens MT. Die Willian dook echt walgelijk. Was ook weinig aan de hand.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Ajaciedjuh » do nov 07, 2019 8:06 am

Helemaal mee eens.Veltman speelt echt heel goed dit seizoen en dan komen er een paar momenten waar sommige weer de kans zien om hem helemaal af te kraken. :excited.gif:

We zijn gewoon genaaid door de schijts en uefa mafia. :1evil.gif:

Maar ....... wat een team hebben we de afgelopen jaren. :headbang.gif: We beseffen half niet hoe speciaal dit is. Dat komt waarschijnlijk pas weer over een paar seizoenen als het allemaal wat minder is. :blush.gif:
Vergeet niet te genieten!
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door wimpey » do nov 07, 2019 9:13 am

Lionel schreef:Eens MT. Die Willian dook echt walgelijk. Was ook weinig aan de hand.
Wat heeft ie daar aan de zijlijn te zoeken dan? :confused.gif:

Hoeveel gele kaarten pakte Ajax in Valencia, in Nicosia? Je kunt niet alles op scheidsrechters afwentelen: Ajax pakt simpelweg veel te veel kaarten.

Veltman is sinds 2013/14 synoniem voor uitschieters naar boven en beneden, niet voor een constant niveau. Tegen Chelsea was ie met afstand de zwakste Ajacied. Dat risico heeft Ajax genomen, door voor De Ligt geen kwalitatief hoogwaardige vervanger te halen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58863
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door 999 » do nov 07, 2019 9:31 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:Eens MT. Die Willian dook echt walgelijk. Was ook weinig aan de hand.
Wat heeft ie daar aan de zijlijn te zoeken dan? :confused.gif:

Hoeveel gele kaarten pakte Ajax in Valencia, in Nicosia? Je kunt niet alles op scheidsrechters afwentelen: Ajax pakt simpelweg veel te veel kaarten.

Veltman is sinds 2013/14 synoniem voor uitschieters naar boven en beneden, niet voor een constant niveau. Tegen Chelsea was ie met afstand de zwakste Ajacied. Dat risico heeft Ajax genomen, door voor De Ligt geen kwalitatief hoogwaardige vervanger te halen.
Natuurlijk, neemt niet weg dat het een gewoon duel is maar door dat theater van die Williams ( ook bij de 2e kaart voor Blind ) wordt het veel erger dan het is.En volgens mij heb jij, gezien al je commentaar op de " duikelingen " bij Barcelona daar een gods gruwelijke hekel aan.Trouwens dat smeken door de gehele poenclub ( men probeerde zelf de AJAX spelers weg te houden bij de scheidsrechter ) was echt walgelijk om te zien.Heel die PL. trouwens, allemaal van die kleerkasten, maar owee als je ze aanraakt in een duel , dan zijn het allemaal jankers ...
Laatst gewijzigd door 999 op do nov 07, 2019 9:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Toppie » do nov 07, 2019 9:34 am

Ben benieuwd wie er de wedstrijd tegen Lille op de plek van Veltman en Daley staan, ik denk toch ook dat Schuurs een kans kan pakken?

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door wimpey » do nov 07, 2019 9:42 am

wimpey schreef: Hoeveel gele kaarten pakte Ajax in Valencia, in Nicosia? Je kunt niet alles op scheidsrechters afwentelen: Ajax pakt simpelweg veel te veel kaarten.
In Valencia 6. In Nicosia 5 + rood voor Nous. Thuis tegen Apoel en PAOK in totaal 5. PAOK uit en Lille maar 1. Chelsea thuis 2. En dinsdag dus 1 gele en 2 rode.

In 8 wedstrijden dus 3 rood (2 * geel) en 21 gele.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Thijs » do nov 07, 2019 9:51 am

zeux schreef:(is Thijs overigens binnen geraakt of staat die in een pub ergens? )
Het was alsnog gelukt! :blub.gif:

In het treintje van Stansted naar Liverpool wat app-contact gehad en toch voorzichtig gepolst bij iemand van Ajax (haha, knipoog knipoog, als je nog ergens 2 kaarten ziet liggen op een tafeltje ;)) kon ik de kaarten die middag nog ophalen bij een hotel.

Dan kan je dag dus al niet meer stuk, als je dat hoort. Lekker op ons gemakkie naar het Imperial War Museum, lunch, biertjes drinken bij Leicester Square en vervolgens naar het hotel (dat zo chique was dat ik serieus bang was dat ze ons misschien niet eens binnen zouden laten, was namelijk niet in m'n zondagse pak gekomen) om die kaarten op te halen.

Hotel hadden we al in de buurt van Stamford Bridge omgeboekt, dus daar konden we op ons gemakkie heen om ons voor te bereiden op het echte matchday-gevoel. Op weg door zo'n typisch Engels volksbuurtje (grapje, het was zo ongelofelijk on-Engels, alleen maar kasten van huizen met witte pilaren bij de voordeur) richting het stadion en onderwijl wat pubs aandoen. Wel de pubs waar geen dikke Engelse tjappies stonden, maar het iets normalere type kroeg.

Daar met z'n 2-en aan het bier gegaan. En jullie kennen het, in de hoek een Amerikaanse vrouw van achter in de 40 met een hond, die ons na verloop van tijd aansprak en met wie we 1,5 uur hebben gekletst over Ajax, voetbal, allemaal andere dingen, totdat we toch echt richting het stadion moesten. Eenmaal buiten:
-Thijs ik denk dat ze wilde neuken
'Oh jazéker, nog 2 bier en het was binnen geweest'
-ik vond haar ook met elk biertje lekkerder worden eigenlijk
'Ja tering dat had ik dus ook'
-Wat zijn we sneu eigenlijk
'Hahaha'

:smallgrin.gif:

We hadden alleen nog weinig tijd, dus in 2 minuten 9 kipnuggets naar binnen gepropt en toch nog ff een biertje drinken in toch zo'n klassieke pub. Naar het stadion, kaarten laten zien en wat bleek, we zaten bij de 200 business-relations, spelersvrouwen, etc. Gelukkig hadden we ons qua drank nog wel ingehouden want je moet je uiteraard wel een beetje gedragen daar.

In het begin een rare gewaarwording trouwens, waarbij je bij de 0-1 je maat vastpakt en door elkaar schudt terwijl mensen om je heen 'opstaan en applaudiseren'. Gelukkig kwam de rest ook naarmate de wedstrijd vorderde meer los, want je kan natuurlijk niet na die goals van Ziyech en Donny elkaar een ferme handdruk geven en zeggen 'leuk doelpunt'.

Na de rode kaarten moest ik wel ff op m'n tong bijten, (wist ook niet welke vrouw voor me bij welke speler hoorde dus toen mijn maatje riep 'Oh nee Veltman ook rood voor praten zeker godverdomme sukkel!!!' dacht ik wel even: oei. :smallgrin.gif: ) maar het zegt ook veel over de status van Ajax dat het Chelsea-publiek lachend allemaal gebaartjes naar ons maakte na afloop. Ze hadden echt pret dat ze het tot 4-4 hadden weten schoppen, terwijl we omgekeerd als Ajacieden wel gebaald hadden dat we die 5e er niet in hadden weten prikken na 9 man, lijkt me.

Na afloop nog wat gedronken, helemaal kapot in slaap vallen, volgende dag zat ik alleen aan het hotel-ontbijt ('nee nee ik blijf wel liggen, ik moet denk ik kotsen als ik nu iets moet eten') en precies een uur voor de fake-kaping op Schiphol waren we thuis.

Conclusie: heerlijke awayday, veel avonturen, maar volgende keer gewoon weer uitvak. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Nihad » do nov 07, 2019 9:54 am

wimpey schreef:
wimpey schreef: Hoeveel gele kaarten pakte Ajax in Valencia, in Nicosia? Je kunt niet alles op scheidsrechters afwentelen: Ajax pakt simpelweg veel te veel kaarten.
In Valencia 6. In Nicosia 5 + rood voor Nous. Thuis tegen Apoel en PAOK in totaal 5. PAOK uit en Lille maar 1. Chelsea thuis 2. En dinsdag dus 1 gele en 2 rode.

In 8 wedstrijden dus 3 rood (2 * geel) en 21 gele.
De kanttekening is wel dat in de CL heel anders (dat hebben we gezien) wordt gefloten dan in de eredivisie. Meeste scheidsrechters trekken erg makkelijk geel.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Gaizka1985 » do nov 07, 2019 10:57 am

Boabdil schreef:
wimpey schreef:
wimpey schreef: Hoeveel gele kaarten pakte Ajax in Valencia, in Nicosia? Je kunt niet alles op scheidsrechters afwentelen: Ajax pakt simpelweg veel te veel kaarten.
In Valencia 6. In Nicosia 5 + rood voor Nous. Thuis tegen Apoel en PAOK in totaal 5. PAOK uit en Lille maar 1. Chelsea thuis 2. En dinsdag dus 1 gele en 2 rode.

In 8 wedstrijden dus 3 rood (2 * geel) en 21 gele.
De kanttekening is wel dat in de CL heel anders (dat hebben we gezien) wordt gefloten dan in de eredivisie. Meeste scheidsrechters trekken erg makkelijk geel.
Ik hoorde Danny Blind gister bij Ziggo vertellen dat clubs een boete krijgen bij meer dan 5 gele kaarten in een wedstrijd, dit om het spel 'schoner' te maken? Gaat slechts om € 8000 boete, maar toch.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58863
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door 999 » do nov 07, 2019 11:04 am

wimpey schreef:
wimpey schreef: Hoeveel gele kaarten pakte Ajax in Valencia, in Nicosia? Je kunt niet alles op scheidsrechters afwentelen: Ajax pakt simpelweg veel te veel kaarten.
In Valencia 6. In Nicosia 5 + rood voor Nous. Thuis tegen Apoel en PAOK in totaal 5. PAOK uit en Lille maar 1. Chelsea thuis 2. En dinsdag dus 1 gele en 2 rode.

In 8 wedstrijden dus 3 rood (2 * geel) en 21 gele.
Maar dat zegt toch helemaal geen ruk.Je hebt , zoals die Italiaan scheidsrechters die voor het minste of geringste geel trekken.Kwestie van interpretatie van een "overtreding ".Daarnaast , de ene geeft wel geel voor een handsbal , de ander weer niet ... Gisteren bij Ziggo sport CL. mix zie ik overtredingen langs komen 2 keer erger als die van Blind en Veltman zonder geel.

Tja, en die laatste 2 van Dinsdag hadden dus niet gegeven mogen worden ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 11:20 am

999 schreef:
LucaS schreef:Mwa, Ajax had afgelopen seizoen op zo'n 30 seconden na toch echt in de finale gestaan
Wat was het 7 minuten extra tijd voor .... ,ja voor wat ..

Voor TIJDREKKEN (!!!) :1evil.gif: :1evil.gif:
Dat had met name Onana niet zo opzichtig moeten doen. :666.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 11:24 am

Maar dat zegt toch helemaal geen ruk.Je hebt , zoals die Italiaan scheidsrechters die voor het minste of geringste geel trekken.Kwestie van interpretatie van een "overtreding ".Daarnaast , de ene geeft wel geel voor een handsbal , de ander weer niet
Scheidsrechters in de CL wapperen met kaarten, behalve dan die Fransman die afgelopen jaar Juventus - Ajax floot.

Het is niet mijn stijl voetbal en ik zou me schamen als Ajax het tegen Heracles gaat doen..........
.........maar
.........het is vrij simpel om Chelsea, Valencia en Benfica spelers ook een paar 'makkelijke kaarten' te bezorgen. En in de CL moet je af en toe wel op zoek gaan naar kaarten situaties, want een handsbal, een tweede kaart of een valpartij in de zestien simuleren, dat flikken deze clubs bij Ajax ook continu.

Yopii
Berichten: 18415
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Yopii » do nov 07, 2019 11:36 am

999 schreef:
wimpey schreef:
wimpey schreef: Hoeveel gele kaarten pakte Ajax in Valencia, in Nicosia? Je kunt niet alles op scheidsrechters afwentelen: Ajax pakt simpelweg veel te veel kaarten.
In Valencia 6. In Nicosia 5 + rood voor Nous. Thuis tegen Apoel en PAOK in totaal 5. PAOK uit en Lille maar 1. Chelsea thuis 2. En dinsdag dus 1 gele en 2 rode.

In 8 wedstrijden dus 3 rood (2 * geel) en 21 gele.
Maar dat zegt toch helemaal geen ruk.Je hebt , zoals die Italiaan scheidsrechters die voor het minste of geringste geel trekken.Kwestie van interpretatie van een "overtreding ".Daarnaast , de ene geeft wel geel voor een handsbal , de ander weer niet ... Gisteren bij Ziggo sport CL. mix zie ik overtredingen langs komen 2 keer erger als die van Blind en Veltman zonder geel.

Natuurlijk zegt het wel wat. In de meeste gevallen is het een kwestie van onhandigheid, verkeerde inschatting, enzovoorts. Onprofessioneel dus. Die onnodige gele kaart ergens bij de middenlijn kan je later in het toernooi opbreken.
Verkeerde inschatting = gebrek aan kwaliteit. Ajax is achterin gewoon niet zo sterk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 11:39 am

Yopii schreef: Natuurlijk zegt het wel wat. In de meeste gevallen is het een kwestie van onhandigheid, verkeerde inschatting, enzovoorts. Onprofessioneel dus. Die onnodige gele kaart ergens bij de middenlijn kan je later in het toernooi opbreken.

Onana is tot nu toe het ergste geval.
In Valencia krijgt hij geel voor tijdrekken bij een 0-3 voorsprong. Wat maakt het dan uit of je een bal of lang weg peert of een korte bal naar een teamgenoot geeft en daarbij een beetje opschiet? :confused.gif:

En bij Lille thuis kreeg hij geel door zich te bemoeien met een opstootje op 45 meter van zijn doel. :blush.gif: Sta je na 2 wedstrijden meteen al op scherp. :blush.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op do nov 07, 2019 11:42 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Yopii
Berichten: 18415
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Yopii » do nov 07, 2019 11:42 am

Precies, dat is toch gewoon oerstom? Verveelt hij zich of zo?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 11:42 am

Yopii schreef: Verkeerde inschatting = gebrek aan kwaliteit. Ajax is achterin gewoon niet zo sterk.
Het is niet alleen gebrek aan kwaliteit, soms is een bal op de arm ook gewoon pure pech.
En in zowel de Spaanse Liga als in de Premier League is veel meer vuil spel. Zij zijn er meer bedreven in. In af en toe eens gaan liggen zoals Tadic regelmatig doet MOET je helaas wel mee in dit niveau, maar dat is natuurlijk niet de Ajax huisstijl.

Deze Italiaanse scheidsrechter is natuurlijk wel een geval apart. Is pas net terug van een maand schorsing omdat hij de boel besodemieterd had.


Yopii schreef:Precies, dat is toch gewoon oerstom? Verveelt hij zich of zo?
Verveling zal het niet zijn, maar keepers als Onana en zelfs Cillessen doen soms de raarste dingen.
Onana vindt het in ieder geval wel leuk om in een vijandig stadion het publiek nog iets bozer te maken. Zowel na Benfica als AEK Athene uit heeft hij dat in interviews gezegd. :blush.gif:

In Athene vlogen de vuurwerkbommen en zelfs een molotov cocktail je om de oren. Ging Onana op een iets net te stoere toon zeggen dat de toeschouwers in Kameroen nog veel gekker doen.......

Yopii
Berichten: 18415
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Yopii » do nov 07, 2019 11:56 am

Daar merk je aan dat hij nog een jonge keeper is. In Nederland wordt natuurlijk ook veel gepikt. Met dat gedoe kom je aan de centen van je medespelers. Moet je bij Cristiano Ronaldo proberen...

Klopt dus wat je zegt, Ajax is soms nog wat naïef. Je kunt wel beweren dat we top zijn, maar een een echt topteam is klaar bij een 4-1 voorsprong. Scheidsrechter of niet, je mag Chelsea nooit meer terug in de wedstrijd laten komen. Uiteindelijk komt dit team juist op dat punt tekort, dat zag je vorig seizoen ook al. Op het moment dat de wedstrijd in de tas is, moet je je voetballend vermogen gebruiken om de wedstrijd dood te maken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 12:02 pm

Yopii schreef: Klopt dus wat je zegt, Ajax is soms nog wat naïef. Je kunt wel beweren dat we top zijn, maar een een echt topteam is klaar bij een 4-1 voorsprong. Scheidsrechter of niet, je mag Chelsea nooit meer terug in de wedstrijd laten komen. Uiteindelijk komt dit team juist op dat punt tekort, dat zag je vorig seizoen ook al.

Blijkbaar zijn topteams nooit klaar, blijkbaar is er daarboven een soort Albert Hitchcock die voor de soms bijna sadistische dramatiek het altijd nog een andere wending kan geven.
Barcelona neemt 3-0 mee naar Liverpool, is zo arrogant dat het denkt altijd wel een uit goal te scoren en gaat nog op hun bek.

Een 4-0 winst van PSG is, mede door een paar keer hulp van de scheidsrechter, niet genoeg tegen Barcelona. De return wordt 6-1.
AC Milan, een Italiaanse ploeg nota bene, staat 3-0 voor in een CL finale en verneukt dat in één helft, in 15 minuten zelfs, alsnog.


De enige conclusie die je kunt trekken is dat in voetbalscenario's werkelijk alles nog kan veranderen en er niets onmogelijk is. Een wedstrijd tegen RKC Waalwijk kunnen verliezen en het winnen van de Champions League liggen blijkbaar helemaal niet extreem ver uit elkaar.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 12:07 pm

Yopii schreef:Daar merk je aan dat hij nog een jonge keeper is. In Nederland wordt natuurlijk ook veel gepikt. Met dat gedoe kom je aan de centen van je medespelers. Moet je bij Cristiano Ronaldo proberen...

En jij denkt dat Cristiano Ronaldo geheel foutloos en onfeilbaar is?
Je mag ook eens nakijken wat voor enorme ketsers keepers van Real Madrid en andere teamgenoten van hem de afgelopen jaren hebben gemaakt.

En ook Ronaldo heeft door zijn narcisme en een paar andere fouten zelf ook menig scenario verkloot.

Yopii
Berichten: 18415
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Yopii » do nov 07, 2019 12:08 pm

Dat zijn voorbeelden die iedereen zich kan herinneren, omdat een dergelijk scoreverloop ongebruikelijk is.

Het kan een keer gebeuren, maar Ajax gebeurt het opnieuw. Dat zegt wel wat.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 12:11 pm

Yopii schreef:Dat zijn voorbeelden die iedereen zich kan herinneren, omdat een dergelijk scoreverloop ongebruikelijk is.

Het kan een keer gebeuren, maar Ajax gebeurt het opnieuw. Dat zegt wel wat.

Ajax werkt ook met een transferbudget vele honderden miljoenen lager dan dat van Chelsea, Spurs, Real en Juventus.
Abramovic spendeerde ooit zelfs 1,4 miljard in een jaar. Dat je überhaupt in de positie komt om ze helemaal overhoop te spelen, vooral dat zegt wat.

Je legt wederom alleen zout op de negatieve gebeurtenis hier, Yopii. Met 9 man die 4-4 weten te houden, zelfs als team nog de kloten hebben om 3 maal uit te breken en Alvares in positie brengen voor een gigantische doelkans, ook die dingen zeggen wat.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Cruijff » do nov 07, 2019 12:17 pm

Yopii schreef:Dat zijn voorbeelden die iedereen zich kan herinneren, omdat een dergelijk scoreverloop ongebruikelijk is.
Sinds die wedstrijden weg zijn bij de NOS doe je dat geloof ik niet meer, maar je zou eens Ziggo switch bij de Champions League moeten kijken...
...Of al de samenvattingen van de Europa League of van de competities in België en Turkije.

Het regent juist week in week uit de allergekste score verlopen. Bij die laatstgenoemde mede doordat er regelmatig een pot verkocht wordt :blush.gif: maar ook omdat voetbal één van de gekste miljardenindustrieën op de planeet blijft.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58863
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door 999 » do nov 07, 2019 1:04 pm

Yopii schreef:

Natuurlijk zegt het wel wat. In de meeste gevallen is het een kwestie van onhandigheid, verkeerde inschatting, enzovoorts. Onprofessioneel dus. Die onnodige gele kaart ergens bij de middenlijn kan je later in het toernooi opbreken.
Verkeerde inschatting = gebrek aan kwaliteit. Ajax is achterin gewoon niet zo sterk.

Wat een onzin .. Pak b.v een Nijhuis, of die scheids van TH tegen Everton.Die geven voor zulke "duels " geen geel ..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Chelsea - Ajax 05-11-2019

Bericht door Monkey Tonk » do nov 07, 2019 1:14 pm

Spelers proberen de scheidsrechter uit in het begin van de wedstrijd. Als hij snel fluit blijven ze de hele wedstrijd ombuitelen. Als hij door laat spelen, houden ze er snel mee op. Kuipers is er goed in om door te laten spelen. De spelers kunnen dan lekker voetballen, en dan zie je soms een wedstrijd waarin er een minuut of vijf/tien helemaal niet gefloten wordt. Veel leuker.

De UEFA hoeft geen grote corrupte bende te zijn om de deur wijd open te zetten naar corruptie. Een paar lijntjes van voorzitters naar de UEFA is genoeg. Dan kunnen die voorzitters een arbiter aanvragen. De arbiter hoeft niet eens betaald te krijgen. Je geeft hem in een hotel wat drankjes, en een handjevol hoeren, mannen en vrouwen, en dan laat je hem later de fotos zien. Zolang hij getrouwd is, zit hij in je zak. (Geleerd uit de Amerikaanse politiek).

Plaats reactie