Ajax - Willem II 06-12-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door mattie » vr dec 06, 2019 10:11 pm

wimpey schreef:Slechtste pot sinds heel lang. Kansloos, armoedig. Ajax oogt op.
Tja Promes/Neres eruit en wat erachter zit is het dus niet... Incl Lang.. Ajax is teveel veel teveel van Tadic alleen In de spits..

En laat de winterstop maar gauw komen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door Ajaciedjuh » vr dec 06, 2019 10:12 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Idd, kansen genoeg gehad, maar zat er niet in.
Kansen? Heb ik een andere wedstrijd gezien?
Yep, zie jij altijd. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door mattie » vr dec 06, 2019 10:14 pm

Ajaciedjuh schreef:
wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: Idd, kansen genoeg gehad, maar zat er niet in.
Kansen? Heb ik een andere wedstrijd gezien?
Yep, zie jij altijd. :666.gif:
Laat me niet lachen, wellicht de laatste 5 min die bal van Beek op de lat...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door 999 » vr dec 06, 2019 10:16 pm

Ajaciedjuh schreef:
mattie schreef:
Ajax Rules schreef:Pffff.... komt nu echt veel druk te staan op dinsdag.
Stond het al...

Ajax is moe en op...
Idd, kansen genoeg gehad, maar zat er niet in.
Ach, dit zat er natuurlijk een keer aan te komen.Als je zoveel wedstrijden thuis ongeslagen bent loop je hier tegen aan.V.n. door de eerste helft waar er een stelletje ongeïnspireerd aan het ballen waren.Hopelijk snappen ze het nu weer, eerst 110% geconcentreerd zijn, inzet ( en niet met 1 man afjagen, leek Feyenoord wel ). WII deed eigenlijk niks bijzonders, ja counteren ...

Wij hadden kansjes die er niet ingaan.Allemaal nog vlug in de zak van Sinterklaas, o wacht die is net weg ...

Ik vind het triest overigens hoe hier weer enkele dan alles en iedereen bij AJAX compleet afzagen ...

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door wimpey » vr dec 06, 2019 10:17 pm

Ajaciedjuh schreef: Yep, zie jij altijd. :666.gif:
Kopbal de Jong en kopbal in 87e minuut. Verder niks.

Ajax was op ieder vlak belabberd. Geen moment gevoetbald met die totempaal in de spits.

Afijn, die speelt tegen Valencia niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door 999 » vr dec 06, 2019 10:20 pm

Dit ging toch een keer gebeuren
"De laatste keer dat Ajax in de eredivisie een thuisnederlaag leed, was op 5 november 2017"
Zaak is nu om Dinsdag deze wedstrijd te doen vergeten.Maar ook dan kan je gewoon verliezen ...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door mattie » vr dec 06, 2019 10:26 pm

Ik mag Ajax afzeiken omdat ze gewoon puur kut speelde en dat nu keihard naar voren komt dat de selectie op de flanken absoluut niet klopt..

Valencia is 100% keer beter dan Willem II.. Dus zorgen zijn er zeker.. En de week erop AZ uit.. Die zitten al geruime tijd in een lekkere flow, waarbij niks hoeft, maar dat men in Alkmaar 1000% graag naast Ajax staat.

PS verliezen van een betere tegenstander geen enkel probleem, echt niet.. Maar arrogantie en voetballen zoals vavanond daar kan ik niet tegen en heb ik moeite mee..
Laatst gewijzigd door mattie op vr dec 06, 2019 10:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door 999 » vr dec 06, 2019 10:30 pm

Volgens mij ( gezien je eerdere postings ) doe jij bijna nooit anders :aai.gif:

Maar zeik ze maar af en vergeet de trainer niet ... :smallgrin.gif:

Ik zelf ben niet zo van alles afzeiken ... Misschien omdat ik steeds in mijn achterhoofd heb dat ook AJAX kan verliezen.Zelfs meerdere keren achter elkaar.Hoop ik dat, natuurlijk niet ...
Willem II heeft Ajax,dat 23 duels in de eredivisie ongeslagen was,tot staan gebracht.

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door Lionel » vr dec 06, 2019 11:49 pm

Veltman was overigens prima.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door 999 » za dec 07, 2019 12:15 am

Op naar Dinsdag...

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door Trab » za dec 07, 2019 4:59 am

Wat toch weer opvalt is de belabberde organisatie bij corners voor Ajax. Leidde weer 3x tot een counter waaronder de eerste goal. Dat krijgt Ten Hag er maar niet uit. Willem 2 deed nog iets opvallends. Zodra de keeper de bal onderschepte na een aanval van Ajax, peerde hij hem meteen naar voren. Vaak met succes want leverde veel 1 tegen 1 situaties op. Leek afgesproken werk. Is in ieder geval duidelijk geworden dat we niet zonder Tadić op 9 kunnen. Hopelijk dus geen KJH dinsdag. Lille weer gewonnen overigens. Die staan gewoon weer 3e.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door Monkey Tonk » za dec 07, 2019 6:18 am

thaumaturgy schreef:Behoorlijke off-day van Ten Hag.
Hij is soms onrealistisch, en draait het om in die zin dat hij denkt dat Ajax alleen door hem zo goed is gaan voetballen, en dat het in principe niet uitmaakt wie een positie invult, omdat iedereen weet hoe die ingevuld moet worden. Hij vertelde dit zelf toen het centrale duo wegviel tegen Lille, maar nu denkt hij blijkbaar dat het in de spits net zo is.

Dat is waarschijnlijk het gevaar van zelfoverschatting dat voor een coach van dit kaliber op de loer licht. Tadic is vanaf het begin de sleutel geweest tot het steekpassvoetbal. Het begon vorig jaar met hem, met steekpassen achter de laatste linie, en is van daaruit verder ontwikkeld naar steekballetjes tussen de linies, en een schitterende moderne voetbalvariant.

Huntelaar is een bekend verhaal. Hij is goed als pinchhitter, omdat zijn kenmerkende extra energie tegen een vermoeide tegenstander een veel groter voordeel oplevert. Als meevoetballende spits is hij zeer beperkt.

Tegen Twente begin je ongeconcentreerd, volgens mij omdat de spelers al bezig zijn met het voor het verdere verloop van het seizoen beslissende duel tegen Valencia, en tegen Willem II was men helemaal niet meer bij de les. Ajax speelde of bewust, of bijna bewust, niet op 100 procent, omdat men weet wat voor ultieme inspanning er over een paar dagen nodig is tegen Valencia.

Spelers omcirkelen een groot duel op de kalender. Tijdens de kerst vorig jaar droomden ze niet van Heerenveen of Feyenoord. De shirtjes van de tegenstander in de droom waren het wit van Real Madrid. Als je het mentale elastiek een beetje laat vieren, krijg je zo tien doelpunten om je oren in de wedstrijden tegen Heerenveen en Feyenoord. Vooruit kijken en dit Ajax gaan niet goed samen. In de rust tegen Spurs liep men al met een glimlach op het gezicht de kleedkamer en de CL-finale in.

Ajax nam in principe een dagje vrij. Je ziet het liever niet, maar 'no harm done' wat mij betreft. Ik zie zowiezo liever een spannende competitie die de spelers scherp houdt (voor de CL). Als je er tegen Valencia maar staat.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door Lionel » za dec 07, 2019 8:01 am

Trab schreef:Wat toch weer opvalt is de belabberde organisatie bij corners voor Ajax. Leidde weer 3x tot een counter waaronder de eerste goal. Dat krijgt Ten Hag er maar niet uit. Willem 2 deed nog iets opvallends. Zodra de keeper de bal onderschepte na een aanval van Ajax, peerde hij hem meteen naar voren. Vaak met succes want leverde veel 1 tegen 1 situaties op. Leek afgesproken werk. Is in ieder geval duidelijk geworden dat we niet zonder Tadić op 9 kunnen. Hopelijk dus geen KJH dinsdag. Lille weer gewonnen overigens. Die staan gewoon weer 3e.
Klopt. Zo moeilijk moet het toch ook niet zijn?

Pavlidis schoot in het begin van de wedstrijd ook op doel na een lange haal van de keeper.

Geen verkeerde keeper overigens. Ik vond hun nummer 10 ook niet verkeerd, hij had nummer 21 maar speelde op 10.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door wimpey » za dec 07, 2019 9:00 am

Je hebt af en toe een nederlaag nodig om beter te worden. Willem II verdiende volledig waarvoor ze goed en hard werkten. En Ajax kreeg ook wat het verdiende.

En onze trainer ook. Topper, maar had ook z’n dag niet. Sta je ineens met 2 stijve planken met hun ‘snelle’ voetjes in de as van het veld aan te vallen. Terwijl Tadic er verweesd bij liep.

Ik zat best wel te genieten van de tegenstander trouwens. Goede ploeg. Keeper was goed en rustig. Die Holmen vond alle lange ballen prima. Pavlidis ging voorop in het druk zetten en was balvast. En die 21 stal de show. Zo rustig aan de bal. Speler om in de smiezen te houden. Koster troefde EtH ook volledig af.

EtH bouncet wel terug met dit Ajax, verwacht ik. Bad day at the office, een zeldzaamheid voor deze gasten. Tadic op 9 dinsdag. :666.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door brigade zuid » za dec 07, 2019 9:39 am

Als ons alles maar niet ontglipt met al die blessures en transferperikelen. Kampioenschap ben ik niet zo bang voor maar CL is me veel meer waard. Gvd alles ging zo goed.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za dec 07, 2019 9:43 am

Ja, deze nederlaag kan een blessing in disguise zijn. Een wake up call. Liever nu dan dinsdag of volgende week zondag...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door Marillion » za dec 07, 2019 10:17 am

Of het begin van een slechte serie. Tot voor gisteren hield niemand er geloof ik nog rekening mee dat Ajax ook nog een keer een potje ging verliezen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door mattie » za dec 07, 2019 10:26 am

Marillion schreef:Of het begin van een slechte serie. Tot voor gisteren hield niemand er geloof ik nog rekening mee dat Ajax ook nog een keer een potje ging verliezen.

Bij Twente kreeg Ajax al de nodige waarschuwingen...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door 999 » za dec 07, 2019 11:12 am

Trab schreef:Wat toch weer opvalt is de belabberde organisatie bij corners voor Ajax. Leidde weer 3x tot een counter waaronder de eerste goal. Dat krijgt Ten Hag er maar niet uit. Willem 2 deed nog iets opvallends. Zodra de keeper de bal onderschepte na een aanval van Ajax, peerde hij hem meteen naar voren. Vaak met succes want leverde veel 1 tegen 1 situaties op. Leek afgesproken werk. Is in ieder geval duidelijk geworden dat we niet zonder Tadić op 9 kunnen. Hopelijk dus geen KJH dinsdag. Lille weer gewonnen overigens. Die staan gewoon weer 3e.
Ten Hag verteld het in bijna elk interview, wij moeten elke wedstrijd 110% alert en scherp zijn ... De eerste tegengoal : Noa Lang krijg een goede kans, schiet en via een WII-er wordt het een corner.Corner wordt genomen, Veltman mist op een haar de bal om te koppen, via de arm van WII-er het veld weer in.En dan begint het .. Martinez blijft veel te lang in zijn " moment " hangen waardoor hij in de omschakeling te laat is, maar vooral Lang staat te pitten of denkt er veel te gemakkelijk over want Nunnely loopt eerst achter hem, dan naast hem en vervolgens voor hem en begint te sprinten, Lang wordt wakker maar kan dat natuurlijk nooit meer goed maken.

Bij de tweede tegen goal eigenlijk een beetje het zelfde scenario : Dankerlui mag vrolijk opkomen op zijn gemakkie, Tadic of Mazraoui denken het zal wel en Tagliafico kan het ook niet meer repareren.Overigens op zo'n positie in zo'n hoek mag Onana ook wel wat doen . .

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door 999 » za dec 07, 2019 11:18 am

Marillion schreef:Of het begin van een slechte serie. Tot voor gisteren hield niemand er geloof ik nog rekening mee dat Ajax ook nog een keer een potje ging verliezen.
O jawel hoor .. Behalve dat je altijd kan verliezen :smallgrin.gif: ... kan er ook een soort van gemakzucht insluipen , of zoiets van we repareren het wel mochten we een tegengoal krijgen want tot nu toe is dat elke keer gelukt in de NLD Competitie.Daarnaast, deze spelers weten ( denken , horen ook steeds ) dat ze de beste van NLD zijn en met twee vingers in hun neus kampioen gaan worden.Ik ken het gevoel in ieder geval wel.Oranje ook in '74 ...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door Monkey Tonk » za dec 07, 2019 1:04 pm

999 schreef:
Bij de tweede tegen goal eigenlijk een beetje het zelfde scenario : Dankerlui mag vrolijk opkomen op zijn gemakkie, Tadic of Mazraoui denken het zal wel en Tagliafico kan het ook niet meer repareren.Overigens op zo'n positie in zo'n hoek mag Onana ook wel wat doen . .
Als Onana goed staat kan die bal er niet in.

Die penaltynemer van Willem II gaf na de wedstrijd overigens zijn manier weg. Hij wacht tot de goalie beweegt. Die spelers kan een keeper met een schijnbeweging in de luren leggen. Veel penalties gaan door het midden tegenwoordig, maar je ziet nooit eens een keeper net doen alsof hij naar een hoek gaat.

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door wimpey » za dec 07, 2019 1:06 pm

EtH zet het soms te aanvallend neer. Ajax had gisteren zo’n statische voorhoede, dat je geen druk kreeg op hun opbouw en dat er in het aanvalsspel nul verrassing zat. En in de omschakeling werd Ajax meermaals op snelheid afgetroefd.

Neem aan dat EtH ook lering trekt. Alvarez zorgde in Lille na rust voor meer rust en defensieve stabiliteit. Die staat er dinsdag in, lijkt me.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door 999 » za dec 07, 2019 1:31 pm

wimpey schreef:EtH zet het soms te aanvallend neer. Ajax had gisteren zo’n statische voorhoede, dat je geen druk kreeg op hun opbouw en dat er in het aanvalsspel nul verrassing zat. En in de omschakeling werd Ajax meermaals op snelheid afgetroefd.

Neem aan dat EtH ook lering trekt. Alvarez zorgde in Lille na rust voor meer rust en defensieve stabiliteit. Die staat er dinsdag in, lijkt me.
Mwah, hoeveel kansen heeft WII nu gehad inclusief die goals Wimpey, denk 3 hooguit 4 ... Als Lang gewoon effe oplet haalt ie die 1 kans waar die goal door valt er gewoon uit ..

Mr. Ajax
Berichten: 14498
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door Mr. Ajax » za dec 07, 2019 1:42 pm

wimpey schreef:EtH zet het soms te aanvallend neer. Ajax had gisteren zo’n statische voorhoede, dat je geen druk kreeg op hun opbouw en dat er in het aanvalsspel nul verrassing zat. En in de omschakeling werd Ajax meermaals op snelheid afgetroefd.

Neem aan dat EtH ook lering trekt. Alvarez zorgde in Lille na rust voor meer rust en defensieve stabiliteit. Die staat er dinsdag in, lijkt me.
Met Alvarez aan de bal kom je niet aan voetballen toe en kom je dus ook niet onder de druk uit. Zou ik niet doen dinsdag, want die gasten gaan volop pressen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51811
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Willem II 06-12-2019

Bericht door wimpey » za dec 07, 2019 1:42 pm

Meer kansen dan Ajax, Voetske. :blush.gif:

Hopelijk zijn spelers en trainer weer wakker. Het begint met de juiste opstelling. EtH kan wel zeggen dat Ajax z’n principes niet nakwam, maar daar had hij zelf de hand in door z’n aanspeelpunt aan de zijkant te zetten.

Een trend is verder dat Ajax bang moet zijn voor eigen corners. Dan maar kort. We hebben toch geen goede aanvallende koppers.
Laatst gewijzigd door wimpey op za dec 07, 2019 1:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie