Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Yopii » di dec 10, 2019 11:29 pm

zeux schreef:Helemaal realistisch is Ten Hag niet. Zo glorieus speelde Ajax niet hoor, Erik.
Glorieus? Zei hij dat? :confused.gif:

Veel geluk gehad in Lille en Valencia en nu van de koude kermis thuisgekomen. Iets te weinig gekregen tegen Chelsea.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Mano » di dec 10, 2019 11:32 pm

EtH heeft Ajax nog steeds niet geleerd om een pot dood te maken.

Altijd attractief en aanvallend willen voetballen Is leuk maar pak eens je rust!!
Bij Chelsea uit en tottenham thuis ook! Voor staan en nog steeds de weg naar voren zoeken met kans op tegenaanvallen. (Die dus ook kwamen)

Ik snap het wel, achterhoede is eigenlijk helemaal niet goed in verdedigen dus je wilt de bal voorin hebben.
Maar zoals men deze pot aanging vanaf minuut 1 :excited.gif:
Gedoomd te mislukken!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Lionel » di dec 10, 2019 11:34 pm

Yopi, Ajax heeft niet iets te weinig gehad tegen Chelsea.

In de 1e wedstrijd is een glaszuivere goal afgekeurd. In de 2e wedstrijd werden we zwaar genaaid.

Scheelt 4! Punten. Maar laten we er 2 van maken. Dan krijgt Ajax er 2 bij en gaan er bij Chelsea 2 af. Ben je nu dus gewoon door.

Lille uit hebben we helemaal geen geluk gehad. Ja, ze misten kansen. Maar we stonden 1-0 en 2-0 voor.

Valencia uit hadden zij de nodige kansen maar geluk heb je als je ten onrechte penalty's mee krijgt. Niet als je scoort en de tegenstander mist.

Ajax kan het gemis van 2 basisspelers in dezelfde linie niet opvangen.

Kunnen er van alles van vinden maar het aankoopbeleid heeft wel gefaald natuurlijk. Er is voor een godsvermogen geïnvesteerd en alleen Martinez is een aanwinst.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door peter » di dec 10, 2019 11:35 pm

Alvarez gaat het niet halen als middenvelder. Dat is een grove inschattingsfout. Wel goed gerepareerd trouwens. En het principe van stormrammen is anti Ajax. De rest over te smalle selecties is allemaal gelegenheidspraat. Je mag wel je vraagtekens zetten de 25 miljoen voor Marin en Alvarez. Dat wel.

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Yopii » di dec 10, 2019 11:36 pm

Mano schreef:EtH heeft Ajax nog steeds niet geleerd om een pot dood te maken.

Altijd attractief en aanvallend willen voetballen Is leuk maar pak eens je rust!!
Bij Chelsea uit en tottenham thuis ook! Voor staan en nog steeds de weg naar voren zoeken met kans op tegenaanvallen. (Die dus ook kwamen)

Ik snap het wel, achterhoede is eigenlijk helemaal niet goed in verdedigen dus je wilt de bal voorin hebben.
Maar zoals men deze pot aanging vanaf minuut 1 :excited.gif:
Gedoomd te mislukken!
Misschien zoeken naar betere verdedigers? :confused.gif:

Laten we eerlijk zijn, vorig seizoen zat alles mee. Dit seizoen in het begin ook, tot het tweeluik met Chelsea. Je kunt niet altijd geluk hebben.

@Lionel: dan moet je die 4-1 voorsprong niet uit handen geven. Dat gebeurt een topteam niet.

Dit Ajax laat zich meeslepen door emoties. Vanavond weer, dus. Is zeker niet de eerste keer.

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Historicus » di dec 10, 2019 11:39 pm

zeux schreef:
Peter schreef:Drie hè. De vervanger van de vervanger van de vervanger was er ook niet.

Ah een reserve spits hebben we nu nodig. En als Tagliafico en Martinez er niet bij zijn moeten we een topback hebben:
Eén blessure op de goal-getter positie (Promes) en het is kapot.

Neres is vleugelaanvaller. Daar heb ik het niet over.

Labayad heeft anderhalve wedstrijd ok gespeeld, die is nu ineens gebombardeerd tot geheide basisspeler?
Vorig seizoen hadden we dat ook toen Dolberg ineens voor Neres moest spelen en Tadic linksbuiten stond.

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Yopii » di dec 10, 2019 11:44 pm

Ik wist binnen vijf minuten dat het mis zou gaan. Hadden jullie dat ook? Dat paniekerige... blind naar voren rennen, alsof we met drie goals verschil moesten winnen. Ongelooflijk. Je hoeft de wedstrijd niet compleet dood te maken, maar dit was het andere uiterste. :blush.gif:

Ik ben ernog ondersteboven van. Hoe kun je zo aan een wedstrijd beginnen? Valencia lachte zich dood. Dat vind ik het ergste: we hebben het weggegeven. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door 999 » di dec 10, 2019 11:46 pm

Aldus Yopii Derksen ....

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Yopii » di dec 10, 2019 11:48 pm

Had jij dat niet, Voetske? :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door 999 » di dec 10, 2019 11:50 pm

Nee, ik had dat niet .... Ik had het idee dat ie nog ging vallen .. En wat KJH betreft, tuurlijk kan dat niet meer.Maar wie dan ... 2e keus is blijkbaar niet klaar voor dit geweld ...
Laatst gewijzigd door 999 op di dec 10, 2019 11:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Lionel » di dec 10, 2019 11:52 pm

Yopii schreef:
Mano schreef:EtH heeft Ajax nog steeds niet geleerd om een pot dood te maken.

Altijd attractief en aanvallend willen voetballen Is leuk maar pak eens je rust!!
Bij Chelsea uit en tottenham thuis ook! Voor staan en nog steeds de weg naar voren zoeken met kans op tegenaanvallen. (Die dus ook kwamen)

Ik snap het wel, achterhoede is eigenlijk helemaal niet goed in verdedigen dus je wilt de bal voorin hebben.
Maar zoals men deze pot aanging vanaf minuut 1 :excited.gif:
Gedoomd te mislukken!
Misschien zoeken naar betere verdedigers? :confused.gif:

Laten we eerlijk zijn, vorig seizoen zat alles mee. Dit seizoen in het begin ook, tot het tweeluik met Chelsea. Je kunt niet altijd geluk hebben.

@Lionel: dan moet je die 4-1 voorsprong niet uit handen geven. Dat gebeurt een topteam niet.

Dit Ajax laat zich meeslepen door emoties. Vanavond weer, dus. Is zeker niet de eerste keer.
2 rode kaarten in een minuut. Waar heb je het over?

Ik denk overigens dat de verdediging van Ajax zo slecht niet is. Maar als je in de eerste helft ziet dat Veltman een steekbal wilt ontvangen van Nous word je toch gek?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 10, 2019 11:56 pm

999 schreef:Aldus Yopii Derksen ....
Idd, je ziet ze bijna niet, maar als er negativiteit is staan ze voorop. :excited.gif:

Wedstrijden tegen Valencia en Lille hebben we idd kansen tegen gehad, maar dik verdiend gewonnen (wel geflatteerd). Tegen Chelsea hadden we gezien de wedstrijd minimaal 4 punten verdiend. Vandaag verdiende er ook maar 1 ploeg te winnen en zeker niet te verliezen. Beste team uit de poule ligt eruit.

Dat is jammer voor ons, maar ook voor Europa.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Yopii » di dec 10, 2019 11:56 pm

Wat is slecht? Te slecht voor dit niveau.

In Nederland kom je er nog wel mee weg.

Veltm*** is werkelijk een ***voetballer, die brengt ons steeds opnieuw in de problemen. Blind en Mazraoui hebben in verdedigend opzicht elk hun problemen. Tagliafico is veel te wild, vanavond ontsnapte hij weer aan rode kaart. Ik mag hem wel, daar gaat niet niet om, maar hij moet soms zijn hersens gebruiken.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 10, 2019 11:57 pm

Joey ..... ga ergens ander zeiken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Yopii » di dec 10, 2019 11:59 pm

Ajaciedjuh schreef:
999 schreef:Aldus Yopii Derksen ....
Idd, je ziet ze bijna niet, maar als er negativiteit is staan ze voorop. :excited.gif:

Wedstrijden tegen Valencia en Lille hebben we idd kansen tegen gehad, maar dik verdiend gewonnen (wel geflatteerd). Tegen Chelsea hadden we gezien de wedstrijd minimaal 4 punten verdiend. Vandaag verdiende er ook maar 1 ploeg te winnen en zeker niet te verliezen. Beste team uit de poule ligt eruit.

Dat is jammer voor ons, maar ook voor Europa.
Roze bril nog niet afgezet?


Schei toch uit, joh.


Reageer je niet op mij af, dat slaat nergens op.

Valencia scoorde en Ajax heeft daar zo goed als niets tegenover gezet. Dat is de realiteit.
Laatst gewijzigd door Yopii op wo dec 11, 2019 12:04 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door 999 » wo dec 11, 2019 12:03 am

Yopii schreef:
Ajaciedjuh schreef:
999 schreef:Aldus Yopii Derksen ....
Idd, je ziet ze bijna niet, maar als er negativiteit is staan ze voorop. :excited.gif:

Wedstrijden tegen Valencia en Lille hebben we idd kansen tegen gehad, maar dik verdiend gewonnen (wel geflatteerd). Tegen Chelsea hadden we gezien de wedstrijd minimaal 4 punten verdiend. Vandaag verdiende er ook maar 1 ploeg te winnen en zeker niet te verliezen. Beste team uit de poule ligt eruit.

Dat is jammer voor ons, maar ook voor Europa.
Roze bril nog niet afgezet?


Schei toch uit, joh.

Valencia scoorde en Ajax heeft daar zo goed als niets tegenover gezet. Dat is de realiteit.
Misschien moet jij een bril opzetten .. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 11, 2019 12:04 am

Yopii schreef:Ik wist binnen vijf minuten dat het mis zou gaan. Hadden jullie dat ook? Dat paniekerige... blind naar voren rennen, alsof we met drie goals verschil moesten winnen. Ongelooflijk. Je hoeft de wedstrijd niet compleet dood te maken, maar dit was het andere uiterste. :blush.gif:

Ik ben ernog ondersteboven van. Hoe kun je zo aan een wedstrijd beginnen? Valencia lachte zich dood. Dat vind ik het ergste: we hebben het weggegeven. :blush.gif:
Het tempo was te hoog. Ajax deed dat aan het begin van het seizoen ook een paar keer zo. Daarna raakten de spelers op elkaar ingespeeld, en kon dat hoge tempo wel. Maar je moet herkennen wanneer het niet kan, omdat er nieuwe spelers bijlopen die het nog niet aanvoelen, en dan een tempo lager spelen. Ajax bleef forceren. Dit was het Ajax van een maand of drie geleden. Ik had graag het Ajax gezien van een paar weken geleden.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 11, 2019 12:05 am

Nee, dat zijn gewoon de feiten, maar dat is voor zwartkijkers & azijnzeikers natuurlijk altijd anders.

Hoe opvallend is het, als de resultaten tegenvallen met al je posts ..... :excited.gif: Verder ga ik je geen aandacht meer geven. Geniet ervan zou ik zeggen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door 999 » wo dec 11, 2019 12:07 am

Ajaciedjuh schreef:Nee, dat zijn gewoon de feiten, maar dat is voor zwartkijkers & azijnzeikers natuurlijk altijd anders.

Hoe opvallend is het, als de resultaten tegenvallen met al je posts ..... :excited.gif: Verder ga ik je geen aandacht meer geven. Geniet ervan zou ik zeggen.
+1 ...

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Yopii » wo dec 11, 2019 12:07 am

De wedstrijd tegen Utrecht, bedoel je?

Dat tempo hoeft natuurlijk niet zo hoog, Valencia moest tenslotte komen. Houd de gelederen gesloten en kies je momenten.

Maar primair was het toch een kwestie van kwaliteit. Er liepen er bij Ajax een paar bij die moeite hadden met het niveau, en de wissels maakten ze zaak ook niet beter.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 11, 2019 12:14 am

Voor deze ene wedstrijd was Koeman als coach beter geweest. Ten Hag had ook kunnen weten dat hetzelfde hoge tempo niet kon met mindere spelers. Maar het ligt allemaal dicht bij elkaar. Zoals gezegd, ik telde de 1-1 al van Ziyech. Die maakt hij negen van de tien keer. Het kwartje viel verkeerd. Pech.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Thijs » wo dec 11, 2019 12:25 am

Wat heeft dat fokking Valencia er tegenover gezet dan, die toneelspelers zijn twee keer over de middellijn geweest. Twee keer genaaid tegen Chelsea en vandaag was de scheids ook een grote grap.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33420
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door zeux » wo dec 11, 2019 12:27 am

Historicus schreef:
Vorig seizoen hadden we dat ook toen Dolberg ineens voor Neres moest spelen en Tadic linksbuiten stond.
Zeker, Dolberg had vorig seizoen al vervangen moeten worden. Is nooit terug op niveau gekomen na zijn blessures.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18302
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Yopii » wo dec 11, 2019 12:33 am

Scheidsrechter de schuld geven lijkt me net iets te gemakkelijk.

Je weet vooraf dat Valencia 'er niet zo heel veel tegenover zet', maar op die paar momenten zal wachten. Zaak is dus ervoor te zorgen dat die paar momenten niet komen. Daar leek Ajax vanaf het begin niet genoeg van doordrongen.


@MT: dat was inderdaad dé kans, maar dan zit je weer met het probleem dat Ziyech geen killer is.

Ronald Koeman? Zit wat in, je mag best op zijn tijd een keer cynisch zijn. Naar voren rennen als je niet hoeft te winnen lijkt me niet echt nodig. De vraag is natuurlijk of dit Ajax kan variëren.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 11, 2019 5:20 am

Ik vind het niet terecht om nu kritisch te zijn op Ajax. Voor het hogeschoolvoetbal zoals tegen Utrecht moet alles kloppen. Als er 1 schakeltje wegvalt is het magische weg, en kun je beter een tandje lager inzetten.

Ajax is natuurlijk verschrikkelijk genaaid tegen Chelsea. Niet normaal meer. Bij een gewone scheidsrechter in Londen haal je negen punten uit drie uitwedstrijden. Fantastisch. Waarom liep het een stuk minder in de thuiswedstrijden? Ten eerste ruimte. Uit krijg je meer ruimte. Ten tweede? Ajax speelde uit meer van 'binnen' zichzelf, heel scherp en geconcentreerd, zonder buiten de lijntjes te kleuren. Het idee dat er een beslissing geforceerd moest worden ontbrak; Ajax oogde relaxed en was efficient. Gisteravond had Ajax vanuit diezelfde innnerlijke rust kunnen spelen. Er hoefde niets geforceerd te worden. Maar vanaf het begin was het alsof er wel een beslissing geforceerd moest worden. Het was opgefokt. Dapperheid om de dapperheid, in plaats van om de winst.

In goede doen is Ajax een wervelende voetbalshow. Nergens anders wordt zo gespeeld. Alleen moet je soms ook laten zien dat je in meer dan 1 smaak kunt voetballen. Ajax had net zo simpel en effectief kunnen spelen als in de Europese uitwedstrijden. Dat was het thuisvoordeel, waar zo hard voor geknokt was. Het is een beetje Nederlands om het te moeilijk te willen doen als het ook makkelijk kan. Je had indertijd Jan Timman, een schaker met, volgens de kenners, genoeg talent om wereldkampioen te worden. In zijn spel lag een idealisme, een bereidheid om als een middeleeuwse ridder met open vizier ten strijde te treden. Iedere wedstrijd was een kunstwerk. Nooit wereldkampioen geworden. Toen Ajax het veld betrad waren de twee punten voorsprong, heel sportief, door Ten Hag teruggegeven. Ajax, Valencia, en Chelsea stonden allemaal op 8 punten. Winner takes all.

Plaats reactie