Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Trab » wo dec 11, 2019 7:06 am

Heeft geen zin om over aankoopbeleid te praten. Tot vorige week draaiden we een wereld seizoen en excelleerden weer in de CL. De blessures van Promes en Neres waren botte pech. Dat kan je als kleine club moeilijk opvangen. Desondanks hadden we ook gisteren niet hoeven te verliezen. Het liep niet lekker en dat overkomt elke club die belangrijke spelers mist. Wat mij het meest irriteert is dat we zo weinig rendement uit standaardsituaties halen. De cornerverhouding was 13-2. Geen 1 van die 13 corners leverde een kans op. Ze waren stuk voor stuk even kansloos. Je had ze net zo goed meteen bij de keeper in kunnen leveren. Dit is iets waar op te trainen valt. Als je geen kopkracht hebt neem hem dan kort ipv steeds die kansloze ballen voor het doel. Elke grote club scoort uit standaardsituaties. Dat is ook een mogelijkheid om terug te komen als je niet in de wedstrijd zit. 13 corners, 0 gevaar. Kan gewoon niet.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door LucaS » wo dec 11, 2019 8:02 am

Uiteindelijk is het toch Veltman die je de kop kost deze CL. Ik hoop dat we vanaf nu Schuurs gaan zien


Gisteren misten we 2 spelers, die vaak ook niet samen speelden. Daar ligt het niet aan; Ajax zit net even in de verkeerde periode in een dipje. Bijzonder dat Ajax thuis in de CL cijfermatig maar een matig ploegje is en uit en wereldploeg. Thuis maar 3 punten, dan wordt het moeilijk.

Overigens ben ik geschrokken van hoe onvolwassen de ploeg was. Ziyech was meer bezig boos en verontwaardigd ruzie te zoeken wegens.schwalbes dan met dat ene doelpunt maken. Leuk, je tegenstander een rode kaart aannaaien met nog 2 minuten, maar die 2 minuten die het kost voordat zo n speler het veld af is, krijg je zelden in zijn geheel weer bijgeteld. Maar absoluut dieptepunt was de vrije trap van Valencia na overtreding Nico; dat duurde bijna 4 minuten voordat ie werd genomen. En het trieste; Valencia hoefde daar niet eens heel hard haar best voor te doen.

Een domper, zeker, maar als Ajax zijn niveau na de winter weer haalt, zit een EL winst er zeker in. Zou ook prachtig zijn.
I think I lost my fucking headache

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Chris » wo dec 11, 2019 8:18 am

Voor mij ligt het omslagpunt in de 70ste minuut toen KJH in het veld kwam. Daarna was het voetbal eruit en was het lange halen snel thuis. Lang voetbalde niet sterk, maar was functioneel in het positiespel en gaf Tadic de vrijheid om te bewegen tussen de beide centrale verdedigers. Je zag ook het centrum van Valencia groeien in de wedstrijd na de wissel. Dit mag EtH zich aan rekenen. Dit kon elke zelfverklaarde tacticus zien.

Erg jammer en teleurstellend. Dit verlies gaat nog wel irriteren de komende dagen.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Trab » wo dec 11, 2019 8:25 am

Chris schreef:Voor mij ligt het omslagpunt in de 70ste minuut toen KJH in het veld kwam. Daarna was het voetbal eruit en was het lange halen snel thuis. Lang voetbalde niet sterk, maar was functioneel in het positiespel en gaf Tadic de vrijheid om te bewegen tussen de beide centrale verdedigers. Je zag ook het centrum van Valencia groeien in de wedstrijd na de wissel. Dit mag EtH zich aan rekenen. Dit kon elke zelfverklaarde tacticus zien.

Erg jammer en teleurstellend. Dit verlies gaat nog wel irriteren de komende dagen.
Flauwekul. Als hij hem niet brengt of pas in de 80e minuut dan is het ook niet goed. Ajax was gewoon niet goed genoeg. Van de 17 schoten maar 3 tussen de palen en 13 corners 0 kansen. Hadden nog 3 uur kunnen spelen hadden ze nog niet gescoord.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 11, 2019 8:42 am

We hebben een paar goede kansen gehad; Donny in de eerste 5 min. Donny daarna nog een keer toen de speler de bal van de doellijn haalde en natuurlijk Ziyech met de grootste kans. Daarnaast nog wat schoten (Ziyech korte hoek, Tadic in het zijnet), Martinez die de keeper nog net pakte en Noa Lang (halve mislukte omhaal) en dan vergeet ik er nog waarschijnlijk een paar.

Promes/Neres is behalve kwaliteit, vooral ook diepgang wat ontbreekt in de ploeg. Waardoor het voor Valencia makkelijkere te verdedigen was. Met SIem/Huntelaar moet de bal een keer goed vallen, maar dan gaat het meer over toeval. Schwung (ontbreken key-players, spelers lopen op de laatste benen) is eruit en dan gaat het vaak ook meer tegenzitten.

Meeste goals voor, minste tegen, beste voetbal in de poule, maar wel eruit .....
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51784
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door wimpey » wo dec 11, 2019 8:48 am

LucaS schreef:Uiteindelijk is het toch Veltman die je de kop kost deze CL. Ik hoop dat we vanaf nu Schuurs gaan zien
Eens. Die kost je 5 punten. Ik vind het ook vreemd dat we Schuurs sinds zijn sterke optreden in Lille niet meer gezien hebben.
Bijzonder dat Ajax thuis in de CL cijfermatig maar een matig ploegje is en uit en wereldploeg.
Tegen Willem II en gisteren kreeg Ajax amper een bal tussen de palen. Dan kun je verliezen.
Overigens ben ik geschrokken van hoe onvolwassen de ploeg was.
Ja, schrijnend om te zien. Ik had enkel bij Tadic het gevoel dat ie evt. een goal zou kunnen maken. De rest collectief gehaast, druk, slordig, chaotisch. Veltman die al in de 1e minuut op belachelijke wijze een corner weggeeft. Lang met die blinde omhaal i.p.v. de bal op Ziyech terug te leggen. Onvolwassen.

En de coach ook, zou ik daar aan willen toevoegen. Absoluut niet in staat om z'n ploeg ingetogen en resultaatgericht te laten spelen. Gisteren vond ie wederom de paniekbutton (net als tegen Spurs met Magallan) en eindigde met KJH en Siem. Zo ramt ie eigenhandig het weinige voetbal dat er gisteren (en vrijdag) nog in zat eruit. Toptrainer, denk ik. Matige coach. Over Bayern hoeft ie voorlopig niet na te denken. Veel te hectisch i.p.v. analytisch op cruciale momenten.
Een domper, zeker, maar als Ajax zijn niveau na de winter weer haalt, zit een EL winst er zeker in. Zou ook prachtig zijn.
Als ze zich daarvoor kunnen opladen... Jongetje Lang leek bijv. vrij pissed vanwege z'n wissel. Kan me ook voorstellen dat het gaat wrijven tussen de bepalende spelers en EtH: het voetbal eruit rammen en die 2 totempalen inbrengen. Ik vrees dat het verval na gisteren wel eens groot zou kunnen blijken te zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40912
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Marillion » wo dec 11, 2019 8:50 am

Trab schreef:
Flauwekul. Als hij hem niet brengt of pas in de 80e minuut dan is het ook niet goed. Ajax was gewoon niet goed genoeg. Van de 17 schoten maar 3 tussen de palen en 13 corners 0 kansen. Hadden nog 3 uur kunnen spelen hadden ze nog niet gescoord.
Mee eens, het is zuur maar gisteravond was het gewoon niet goed genoeg. Ajax was voorspelbaar en het tempo lag te laag. Je zag het ook al vrij snel aan de spelers dat ze niet de volledige overtuiging hadden dat het goed zou komen.

Ik ben het er wel mee eens dat die wissels het niet beter hebben gemaakt. Want die hele kleine opleving in de tweede helft was daarna wel weg. Maar het was voor die tijd al niet goed genoeg. Die ene honderd procent kans van Ziyech moet er dan in. Dat gebeurde helaas niet. Op naar de EL, hopen op een mooie reeks in dat toernooi. :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40912
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Marillion » wo dec 11, 2019 8:52 am

wimpey schreef:
Overigens ben ik geschrokken van hoe onvolwassen de ploeg was.
Ja, schrijnend om te zien. Ik had enkel bij Tadic het gevoel dat ie evt. een goal zou kunnen maken. De rest collectief gehaast, druk, slordig, chaotisch. Veltman die al in de 1e minuut op belachelijke wijze een corner weggeeft. Lang met die blinde omhaal i.p.v. de bal op Ziyech terug te leggen. Onvolwassen.

En de coach ook, zou ik daar aan willen toevoegen. Absoluut niet in staat om z'n ploeg ingetogen en resultaatgericht te laten spelen. Gisteren vond ie wederom de paniekbutton (net als tegen Spurs met Magallan) en eindigde met KJH en Siem. Zo ramt ie eigenhandig het weinige voetbal dat er gisteren (en vrijdag) nog in zat eruit. Toptrainer, denk ik. Matige coach. Over Bayern hoeft ie voorlopig niet na te denken. Veel te hectisch i.p.v. analytisch op cruciale momenten.
De onrust die al snel in het elftal sloop was inderdaad niet best. Vanaf dat moment was de laatste twijfel over het missen van kwalificatie bij mij wel weg. Daar mis ik op het veld toch wel een leidersrol, bijvoorbeeld van iemand als Blind of Tadic.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51784
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door wimpey » wo dec 11, 2019 9:09 am

Lionel schreef: Ik denk overigens dat de verdediging van Ajax zo slecht niet is. Maar als je in de eerste helft ziet dat Veltman een steekbal wilt ontvangen van Nous word je toch gek?
Ik word gek van het feit dat Veltman z'n primaire taak niet kan uitvoeren in combi met het feit dat Ajax 100-en miljoenen op de bank heeft staan. Dit is de Veltman zoals we 'm sinds 2012 kennen: op z'n best degelijk, met periodiek beslissende fouten. Die had allang bij Brighton of Freiburg moeten ballen.

Waarom gisteren niet met 3 verdedigers? Schuurs was in Lille de rust zelve. Die knalt die bal in de 1e minuut niet als een dolle over de eigen achterlijn.

Anyway, na Willem II wist je dat dit een hels karwei zou worden. Bottom line: Ajax was niet goed genoeg. De keepers van Willem II en Valencia hebben amper een beslissende redding hoeven verrichten.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4543
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door bryan » wo dec 11, 2019 9:38 am

Het kan gebeuren dat er een paar blessures zijn een dat Ajax 0-1 verliest.

De reden dat we niet overwinteren in de CL ligt aan de scheidsrechters tegen Chelsea. Ajax had gewoon na vijf wedstrijden met vier punten voorsprong aan kop moeten staan. Er is iets vreemds gebeurt in die Chelsea wedstrijden. Het stinkt allemaal.

Een we moeten ook praten over hoe Ajax structureel minder goed thuis speelt in Europa. Supporters te ongeduldig?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33439
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door zeux » wo dec 11, 2019 9:40 am

Marillion schreef:
wimpey schreef:
Overigens ben ik geschrokken van hoe onvolwassen de ploeg was.
Ja, schrijnend om te zien. Ik had enkel bij Tadic het gevoel dat ie evt. een goal zou kunnen maken. De rest collectief gehaast, druk, slordig, chaotisch. Veltman die al in de 1e minuut op belachelijke wijze een corner weggeeft. Lang met die blinde omhaal i.p.v. de bal op Ziyech terug te leggen. Onvolwassen.

En de coach ook, zou ik daar aan willen toevoegen. Absoluut niet in staat om z'n ploeg ingetogen en resultaatgericht te laten spelen. Gisteren vond ie wederom de paniekbutton (net als tegen Spurs met Magallan) en eindigde met KJH en Siem. Zo ramt ie eigenhandig het weinige voetbal dat er gisteren (en vrijdag) nog in zat eruit. Toptrainer, denk ik. Matige coach. Over Bayern hoeft ie voorlopig niet na te denken. Veel te hectisch i.p.v. analytisch op cruciale momenten.
De onrust die al snel in het elftal sloop was inderdaad niet best. Vanaf dat moment was de laatste twijfel over het missen van kwalificatie bij mij wel weg. Daar mis ik op het veld toch wel een leidersrol, bijvoorbeeld van iemand als Blind of Tadic.
Wat was dat met die appelflauwte van Blind?

Dat suggereert niet dat hij topfit de wedstrijd speelde. Niet dat hij dan meteen niet zou moeten spelen, maar het scheelt wel, lijkt mij.

Dat Ajax bij zo'n wedstrijd in een cruciale fase moet terugvallen op KJH en Siem - waardoor het spel 'dood' valt - betekent dat de selectie niet goed in elkaar steekt. De statistieken over de 'aanvalskracht' van Ajax gisteren zijn hier al meermalen genoemd. Je mag er alleen blijkbaar geen conclusies uit trekken.

En dus blijf ik er bij dat het niet slim is geweest om Dolberg niet te vervangen. Ik denk dat Tadic meer betekenis heeft 'om' de 16 (als beweeglijke vleugelaanvaller/aangever/zwervende danwel opduikende spits) dan 'in' de 16 (zeker 'statisch' in de box voor het doel).
Voor het wegvallen van Neres heb je diverse alternatieven, zeker gezien de dynamische manier waarop Ajax met haar vleugelaanvallers en aanvallende middenvelders speelt, die elkaars rol kunnen overnemen. Een van de kandidaten daarvoor is Tadic, alleen kun je die daar niet voor gebruiken, want die moet in de spits staan. Zonde (denk ik dan).
Het wegvallen van Promes - zeker gezien de manier waarop hij de afgelopen maanden opereerde èn rendeerde - blijkt een veel groter probleem. Omdat daarmee alleen Tadic over is gebleven voor de pure spitsrol, terwijl die dus volgens mij meer een zwervende spits/aangever is van nature.
Dan constateer ik dat Ajax wel veel beweeglijke aanvallende spelers heeft, maar een 'goalgetter' ontbeert.

Dat Labyad wordt genoemd in dit verband begrijp ik niet. Nog los van het feit dat die jongen volgens mij pas net een handvol fatsoenlijke wedstrijden heeft gespeeld. Is hij dan ineens een cruciaal verlies, bij blessure? Werd hij niet een tijdje als miskoop gezien voordat hij weer eens een aantal behoorlijke potjes speelde?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47261
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Lionel » wo dec 11, 2019 10:05 am

wimpey schreef:
Lionel schreef: Ik denk overigens dat de verdediging van Ajax zo slecht niet is. Maar als je in de eerste helft ziet dat Veltman een steekbal wilt ontvangen van Nous word je toch gek?
Ik word gek van het feit dat Veltman z'n primaire taak niet kan uitvoeren in combi met het feit dat Ajax 100-en miljoenen op de bank heeft staan. Dit is de Veltman zoals we 'm sinds 2012 kennen: op z'n best degelijk, met periodiek beslissende fouten. Die had allang bij Brighton of Freiburg moeten ballen.

Waarom gisteren niet met 3 verdedigers? Schuurs was in Lille de rust zelve. Die knalt die bal in de 1e minuut niet als een dolle over de eigen achterlijn.

Anyway, na Willem II wist je dat dit een hels karwei zou worden. Bottom line: Ajax was niet goed genoeg. De keepers van Willem II en Valencia hebben amper een beslissende redding hoeven verrichten.
Omdat Schuurs niet zo snugger en wendbaar is. Ook tegen Lille maakte hij fouten.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door LucaS » wo dec 11, 2019 10:15 am

Nee, buitenspel opheffen is snugger
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51784
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door wimpey » wo dec 11, 2019 10:15 am

Lionel schreef: Omdat Schuurs niet zo snugger en wendbaar is. Ook tegen Lille maakte hij fouten.
En Veltman is snugger en wendbaar? :drecul.gif:

Anyway, het is niet anders. Het was niettemin een memorabele CL-campagne. 6 + 4 wedstrijden, 18 punten. Schitterend veldspel gezien, prachtige goals, maar hetzelfde euvel als vorig seizoen: Ajax kan niet killen op beslissende momenten. Ze stonden onder hoogspanning en deden de gekste dingen.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Gaizka1985 » wo dec 11, 2019 10:18 am

Lionel schreef:
wimpey schreef:
Lionel schreef: Ik denk overigens dat de verdediging van Ajax zo slecht niet is. Maar als je in de eerste helft ziet dat Veltman een steekbal wilt ontvangen van Nous word je toch gek?
Ik word gek van het feit dat Veltman z'n primaire taak niet kan uitvoeren in combi met het feit dat Ajax 100-en miljoenen op de bank heeft staan. Dit is de Veltman zoals we 'm sinds 2012 kennen: op z'n best degelijk, met periodiek beslissende fouten. Die had allang bij Brighton of Freiburg moeten ballen.

Waarom gisteren niet met 3 verdedigers? Schuurs was in Lille de rust zelve. Die knalt die bal in de 1e minuut niet als een dolle over de eigen achterlijn.

Anyway, na Willem II wist je dat dit een hels karwei zou worden. Bottom line: Ajax was niet goed genoeg. De keepers van Willem II en Valencia hebben amper een beslissende redding hoeven verrichten.
Omdat Schuurs niet zo snugger en wendbaar is. Ook tegen Lille maakte hij fouten.
Maar Schuurs is wel een stuk beter aan de bal, en zeker de 2e helft heeft Ajax alleen maar op de helft van Valencia gespeeld, dan heb je meer aan Schuurs.

Volgens mij was Lang trouwens boos op zichzelf bij die wissel, dat hij zo slecht had gespeeld.

Ik denk wel dat de EL beter past bij dit Ajax dan de CL, in de CL hadden we maximaal nog 1 ronde overleefd. In de EL is de halve finale of meer een realistische verwachting, wat heb je dan liever?

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Cluijffert » wo dec 11, 2019 10:19 am

Tja, gezien de afgelopen weken niet echt een verrassing. Zoals hier door iemand al terecht werd gezegd, dit seizoen zijn qua voetbal de toppen hoger maar de dalen ook dieper. Los daarvan blijken we ondanks een redelijk brede selectie toch echt kwetsbaar. Dit maakt hopelijk wel een einde aan het gezanik door sommigen 'dat er meer jeugd in moet'. Lang is prima voor sommige eredivisie wedstrijden, maar als het team sowieso al niet op 100% draait (zoals Tadic), dan hebben deze talenten ab-so-luut niets te zoeken in het eerste.

Ben benieuwd of de onrealistische bewieroking van het team en Ten Hag nu wel stoppen. Het leek de afgelopen periode of de Godenzonen uit midden jaren 90 herrezen waren en Ten Hag (hele goede trainer, essentieel geweest voor het succes van afgelopen seizoen en de over het algemeen prima resultaten dit seizoen) de reïncarnatie van Michels/Cruijff/Van Gaal in een is.

Voor de rest, jammer... we hadden meer verdiend, maar waar het vorig seizoen meezat, hadden we dit CL seizoen op sommige momenten gewoon wat pech. Voor de rest, rug rechten, AZ verslaan, proberen om minimaal kwartfinale EL te halen en kampioen worden. :onfire.gif:
Laatst gewijzigd door Cluijffert op wo dec 11, 2019 10:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Thijs » wo dec 11, 2019 10:19 am

Dat laatste denk ik ook. Qua herinneringen kan ons dit misschien wel meer opleveren dan die ene ronde waarin je wordt vernaggeld door PSG.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58822
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door 999 » wo dec 11, 2019 10:21 am

Je verliest het recht om te overwinteren in de CL. niet met deze verloren wedstrijd.Dat gebeurde , door bizarre omstandigheden bij Chelsea uit.

Veltman zijn fout gisteren is zuur, de angst van zijn manier van spelen.Valencia gooide het daarna dicht en met een beetje vlieg en kunstwerk trokken ze het over de streep.Weet je, het is het geld, maar ik ben en blijf wat positiever.Het is wel te hopen dat de EL geen wissel trekt op de competitie omdat je Donderdags moet spelen ...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13340
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Nihad » wo dec 11, 2019 10:28 am

We mogen trots zijn op de prestaties van dit seizoen in deze poul. Tien punten met meeste goals voor is een puike prestatie. Pech dat het niet genoeg was. Het is zaak om de rug te rechten naar zondag toe. We need to pak schaal is het enige wat telt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Ajax Rules
Berichten: 31370
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Ajax Rules » wo dec 11, 2019 10:38 am

Kwartfinale EL is niks. De EL is niks, leeft niet. Niemand kijkt ernaar, niemand weet wie er meedoen. Alleen de eigen fans.

Het enige dat telt is EL winnen (of in ieder geval finale halen). Ik denk overigens dat dat kan.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Lionel
Berichten: 47261
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Lionel » wo dec 11, 2019 10:45 am

De EL kan mij ook echt gestolen worden. Maar wellicht hebben we daar wel meer kans om door te gaan.

Aan de andere kant winnen we nu ook niet van de nummer 8 van Spanje. Gelukkig hebben veel teams er in de eerste 3 rondes na de winter nog weinig zin in.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51784
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door wimpey » wo dec 11, 2019 10:49 am

Cluijffert schreef: Lang is prima voor sommige eredivisie wedstrijden, maar als het team sowieso al niet op 100% draait (zoals Tadic), dan hebben deze talenten ab-so-luut niets te zoeken in het eerste.
Eens. Maar ik vond Tadic de beste bij Ajax gisteren.
LucaS schreef:Nee, buitenspel opheffen is snugger
Rishi lijkt fan te zijn van Veltman.
Boabdil schreef: We need to pak schaal is het enige wat telt.
Exact. En dat mag in de winter ook best wat kosten. Een ervaren middenvelder zou alvast geen overbodige luxe zijn. Een ervaren rechtsbenige CV met duelkracht die z'n zenuwen onder controle heeft evenmin.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13340
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Nihad » wo dec 11, 2019 10:56 am

Ajax Rules schreef:Kwartfinale EL is niks. De EL is niks, leeft niet. Niemand kijkt ernaar, niemand weet wie er meedoen. Alleen de eigen fans.

Het enige dat telt is EL winnen (of in ieder geval finale halen). Ik denk overigens dat dat kan.
Ajax heeft bijna 25 jaar geen Europese prijs gewonnen. Wie zijn wij dan om te gaan zeggen dat de Europa League niks is? Omdat we toevallig afgelopen seizoen voor het eerst in 22 jaar de halve finale van de CL haalden?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Cluijffert » wo dec 11, 2019 10:58 am

wimpey schreef:
Cluijffert schreef: Lang is prima voor sommige eredivisie wedstrijden, maar als het team sowieso al niet op 100% draait (zoals Tadic), dan hebben deze talenten ab-so-luut niets te zoeken in het eerste.
Eens. Maar ik vond Tadic de beste bij Ajax gisteren.
LucaS schreef:Nee, buitenspel opheffen is snugger
Rishi lijkt fan te zijn van Veltman.
Boabdil schreef: We need to pak schaal is het enige wat telt.
Exact. En dat mag in de winter ook best wat kosten. Een ervaren middenvelder zou alvast geen overbodige luxe zijn. Een ervaren rechtsbenige CV met duelkracht die z'n zenuwen onder controle heeft evenmin.
Eens, en ondanks de teleurstelling van gisteren is nu wel het moment om als Ajax door te pakken zodat we de komende jaren structureel meedoen in Europa en in Nederland eigenlijk geen serieuze bedreigingen hebben.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door brigade zuid » wo dec 11, 2019 11:00 am

wimpey schreef: Als ze zich daarvoor kunnen opladen... Jongetje Lang leek bijv. vrij pissed vanwege z'n wissel. Kan me ook voorstellen dat het gaat wrijven tussen de bepalende spelers en EtH: het voetbal eruit rammen en die 2 totempalen inbrengen. Ik vrees dat het verval na gisteren wel eens groot zou kunnen blijken te zijn.
Ben ik ook een beetje bang voor.

Plaats reactie