Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door 999 » wo dec 11, 2019 11:07 am

Ajax Rules schreef:Kwartfinale EL is niks. De EL is niks, leeft niet. Niemand kijkt ernaar, niemand weet wie er meedoen. Alleen de eigen fans.

Het enige dat telt is EL winnen (of in ieder geval finale halen). Ik denk overigens dat dat kan.
Wat is dit nu voor onzin ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Thijs » wo dec 11, 2019 11:09 am

De EL-campagne in 2017 vond ik echt helemaal geweldig, dus wat dat betreft kan het nog een geweldig seizoen worden.

Dit Ajax is niet goed genoeg om de halve finale van de CL te halen, denk ik, (en is nu ook helemaal zo), maar wel goed genoeg om die van de EL te halen. Onderweg wat geluk hebben natuurlijk, maar er komen toch nog geweldige wedstrijden aan? Je rug rechten, er is nog zoveel om voor te spelen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door brigade zuid » wo dec 11, 2019 11:11 am

Ajax Rules schreef:Kwartfinale EL is niks. De EL is niks, leeft niet. Niemand kijkt ernaar, niemand weet wie er meedoen. Alleen de eigen fans.
Precies. Toernooitje voor clubs als Krasnodar, Kazan en tweede elftallen van Arsenal en Milan etc.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door 999 » wo dec 11, 2019 11:16 am

Ach, dan kijken jullie toch gewoon niet ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Marillion » wo dec 11, 2019 11:34 am

We gaan ons nu toch zeker niet te groot voelen voor de EL? Dat is gewoon een ontzettend leuk toernooi en als Ajax weer terug weet te keren naar de vorm van eerder dit seizoen dan zijn we kanshebber.

Het is gewoon een kans op een Europese prijs. :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door LucaS » wo dec 11, 2019 11:37 am

Grappig hoe snel dat kan gaan, sommigen vinden ons nu al te groot voor de EL.
Vooralsnog is vorig seizoen een uitzondering
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Lionel » wo dec 11, 2019 11:38 am

Ik vind het niks. Nu nog niet. Kan over 3 maanden anders zijn. Ongetwijfeld.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Alexander » wo dec 11, 2019 11:41 am

Net op het moment dat Ajax gisteren eindelijk 2 kansen creëerde, draaide Ten Hag dat weer eigenhandig om zeep met het inbrengen van eerst Huntelaar en daarna Siem. Ongelofelijk zwak gecoacht, andermaal.

Ajax creëerde gisteren nauwelijks kansen. Dan is de kans groot dat je eraf gaat. En Ajax wordt gestraft voor het niet vervangen van de Ligt. Veltman :drecul.gif:

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Lionel » wo dec 11, 2019 11:57 am

Veltman heeft zijn tekortkomingen.

Maar die hebben wel meerdere spelers. Het is niet zijn schuld dat hij nog steeds beter is dan Schuurs. Want dat is ook geen hoogvlieger he. Of dat Ajax Magellan heeft gekocht. Want die zou in de basis staan zei Erik ten Hag tegen Wober (bron: interviews met Wober afgelopen dagen online te lezen. Daarom is hij weggegaan).

Op het middenveld is alles ook per toeval ontstaan.

In de zomer was er op het behouden van de toppers geen lijn in te ontdekken. Of misschien wel een lijn maar dan een lijn die kwalitatief niet heel best was.

Overigens komen we, ook om de EL te winnen, een aanvaller tekort. En een type Tadic.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Alexander » wo dec 11, 2019 12:03 pm

Veltman kan er inderdaad niks aan doen dat hij nog in Ajax 1 speelt. Lieve jongen, keurige prof. Schuld ligt bij Ten Hag en vooral Overmars. Magallan was een blunder van ongekend formaat. Alvares gaat in rap tempo dezelfde kant op. Daar heb ik ook werkelijk helemaal niets in kunnen ontdekken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door 999 » wo dec 11, 2019 12:16 pm

Blablabla ...

Mads Mikkelsen
Berichten: 18
Lid geworden op: di okt 08, 2019 2:28 pm
Locatie: Kopenhagen

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Mads Mikkelsen » wo dec 11, 2019 12:16 pm

999 schreef:Ach, dan kijken jullie toch gewoon niet ...
Zo is dat!
Jeg elsker AJAX

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Mano » wo dec 11, 2019 12:24 pm

EL is wat het is.

Belangrijkste (nu) is Zondag. Zorgen dat het verschil weer 6 wordt en uiteindelijk kampioen worden.
Hiermee CL veilig stellen en de bijbehorende miljoenen. Wil je aansluiten bij de Europese top, zal je die miljoenen nodig hebben.

Er ging gisteravond best veel fout. Ajax was te gehaast en daardoor onzorgvuldig in de passing/afronding.
Vanaf de eerste minuut was het tempo moordend maar de zorgvuldigheid was er niet.
Dan krijg je zo'n pingpong wedstrijd en dit keer trok Ajax aan het kortste eind. Dat is trouwens vaak zo.
Als het opportunistisch wordt, wint Ajax bijna nooit. Dat 'geluk' hebben ze niet vaak.

De wissels werkten averechts

De EL
3 jaar geleden waren we dolgelukkig met de EL en nu zie ik mensen morren dat het een suf toernooi is.
Het kan snel gaan. de 10 jaar voor de EL hadden we helemaal NIETS na de kerst. Rupsje nooitgenoeg. :hypocrite.gif:

EL moet wel minimaal de Finale worden. :hypocrite.gif: zegt dit rupje nooitgenoeg :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Arthur » wo dec 11, 2019 12:34 pm

Ik merk dat de teleurstelling bij mij relatief nog meevalt. Dit komt vooral omdat ik er vooraf al een ontzettend slecht gevoel over had.

Ik ben wel heel benieuwd hoe dit nadreunt bij de spelers en of ze zich oprichten om zich vol op de EL te storten.
We zijn wellicht geen favoriet, maar zeker wel kanshebber om hem te winnen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Toppie » wo dec 11, 2019 12:57 pm

Was Schuurs ipv Veltman nu veel minder geweest :blush.gif: :confused.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Mano » wo dec 11, 2019 12:59 pm

ik ben ook minder teleurgesteld dan verwacht. Komt ook door het spelbeeld.

rennen en vliegen vanaf minuut 1.
Ajax had nog 25minuten kunnen spelen, ze hadden niet gescoord. Zeker niet na de wissels KJH en Siempie.
We speelden Valencia vol in de kaart. Lang was niet sterk maar er was meer beweging, nu werd het een statische bende met hoge ballen voor de pot. Kansloos idee. Tactische blunder van EtH

Zo en zo vind ik de 9 positie erg mager vertegenwoordigd.
KJH kan tegen twente maar dus niet tegen Valencia. Traore staat in de pikorde lager dan KJH, die kan dus helemaal niet. Waarrom hebben wij geen 9 die past bij het huidige spelletje van passinggame? Wij hebben een reserve 9 die TOTAAL anders voetbalt. Hem opstellen is een tactiek volledig omgooien.

Als Tadic uitvalt, heb je gewoon een statische spits met 2 buitenspelertjes die hopen de bal op zijn hoofd te slingeren. je moet een jonge opkomende tadic type hebben om hetzelfde spelletje te kunnen blijven spelen. Die heb je niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 11, 2019 1:06 pm

Arthur schreef:Ik merk dat de teleurstelling bij mij relatief nog meevalt. Dit komt vooral omdat ik er vooraf al een ontzettend slecht gevoel over had.

Ik ben wel heel benieuwd hoe dit nadreunt bij de spelers en of ze zich oprichten om zich vol op de EL te storten.
We zijn wellicht geen favoriet, maar zeker wel kanshebber om hem te winnen.
Had ik ook. Een Spurs gevoel. Ook omdat Valencia met drie goals had moeten winnen als er niet een totaal mislukte voorzet tegen Chelsea de kruising inzeilt. (ik zet nooit in tegen Ajax, maar gister toch maar gedaan)

Ik ga dit niet relativeren met de EL. Ajax had aansluiting gevonden bij de top van Europa en de wereld. Speelde vorige maand nog een voetbal dat nooit vertoond was! Met de CL was die lijn doorgezet. Nu moet je nog zien hoe Ajax dit opvangt. Daarom vind ik het zo schandalig wat er gebeurde tegen Chelsea. De hele toekomst van Ajax - van waar Ajax internationaal staat - is daarmee op losse schroeven gezet.

Ajax had die angst volgens mij ook. Angst dat dat wat eigenlijk al veroverd was ze toch nog zou ontglippen. Waar je normaal spelvreugde ziet, ontbrak die nu. Angst lag op de loer, en met nog een half uur te spelen zag je het ook aan de gezichten. Maz was de eerste met wanhoop op zijn gelaat, terwijl er alleen maar 1 goal nodig was. Normaal lacht Ajax daarom.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo dec 11, 2019 1:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door bryan » wo dec 11, 2019 1:08 pm

Koop Troy Parrot zou ik zeggen.

Met de komst van José naar Spurs zullen een hoop jonge talenten daar weg willen, naar een club die ze wel een kans biedt.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 11, 2019 1:27 pm

Je hoort nu dat men de hand in eigen boezem moet steken en niet over de arbitrage moet zeuren. Dus voor de duidelijkheid:

1) een door de VAR afgekeurd 'buitenspel' doelpunt waarvan de foto op het verkeerde moment werd genomen.
2) twee rode kaarten en een penalty in zeven seconden, terwijl Blind een vrije trap mee had moeten krijgen.

Dus we moeten niet zo zeuren, want de doelpunten worden eigenlijk voor de grap bijgehouden. Daar gaat het helemaal niet om.

Het was een schitterende rit. Vanaf het begin van vorig seizoen stond er een prachtige spanning op de ballon. Tragedie tegen Spurs, maar vlak daarop kwam het kampioenschap en de spanning bleef door de zomer heen op de ballon. De droom is niet uit elkaar gespat. Maar hoe zorg je ervoor dat het niet zo'n lullig zacht ballonnetje wordt? Waar kan een speler nu - tot aan de zomer - echt van dromen?
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo dec 11, 2019 1:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16843
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door GangstaRiB » wo dec 11, 2019 1:32 pm

Mano schreef:ik ben ook minder teleurgesteld dan verwacht. Komt ook door het spelbeeld.

rennen en vliegen vanaf minuut 1.
Ajax had nog 25minuten kunnen spelen, ze hadden niet gescoord. Zeker niet na de wissels KJH en Siempie.
We speelden Valencia vol in de kaart. Lang was niet sterk maar er was meer beweging, nu werd het een statische bende met hoge ballen voor de pot. Kansloos idee. Tactische blunder van EtH

Zo en zo vind ik de 9 positie erg mager vertegenwoordigd.
KJH kan tegen twente maar dus niet tegen Valencia. Traore staat in de pikorde lager dan KJH, die kan dus helemaal niet. Waarrom hebben wij geen 9 die past bij het huidige spelletje van passinggame? Wij hebben een reserve 9 die TOTAAL anders voetbalt. Hem opstellen is een tactiek volledig omgooien.

Als Tadic uitvalt, heb je gewoon een statische spits met 2 buitenspelertjes die hopen de bal op zijn hoofd te slingeren. je moet een jonge opkomende tadic type hebben om hetzelfde spelletje te kunnen blijven spelen. Die heb je niet.
Ik vond die wissels wel te bilijken. Tot die tijd had Ajax ook nog niet op doel geschoten en kwam eigenlijk totaal niet in de 16 van Valencia.
En inderdaad, vanaf het begin leek het alsof Ajax de ploeg was die moest scoren en winnen. Veel risico in de opbouw en Veltkneus die uiteindelijk met de pisbal komt waaruit gescoord wordt. Zoveel mensen voor de bal en je laat de zwakste opbouwer een riskante inspeelpass geven... :confused.gif:

Ajax heeft een jasje uitgedaan qua kwaliteit, tel daarbij op de blessures van Promes en Neres. Het voetbal deed me denken aan het voetbal onder Blind of Jol vlak voor hun ontslag: powerplay zonder overleg waar de tegenstander amper moeite mee had.

Doorselecteren en opnieuw beginnen. Alles focussen op kampioenschap en directe CL plaatsing.

Lionel
Berichten: 47275
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Lionel » wo dec 11, 2019 1:34 pm

Bizar he. Ajax is zwaar genaaid en nu moeten we niet zeiken :excited.gif:

Gisteren ook met de blessuretijd. De rode kaart van Paulista was uiteindelijk meer een voordeel dan een nadeel voor Valencia. Waar hebben we dit ooit gezien?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door LucaS » wo dec 11, 2019 1:39 pm

Altijd. Ik zei het gelijk tegen Syl. Dat kost altijd meer tijd dan dat hij er later weer bij telt. Dom en misselijk
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 11, 2019 1:51 pm

De wissel had nog niet moeten komen. Huntelaar liep warm, maar Ajax kreeg net twee kansen, na een wedstrijd zonder kansen. Dat 'ziet' Ten Hag dan niet.

Om dat in context te zien moet je kijken naar Koeman bij Oranje die, met al zijn ervaring als speler, aangeeft dat je een wedstrijd moet opbouwen. Het is een verhaal over 90 minuten. Tegen het einde wordt een tegenstander die telkens - zonder bal - alle ruimtes moet dichtlopen moe. Dan komt er wel ruimte. En dat was net aan het gebeuren - te zien via de twee kansen die snel achter elkaar kwamen -, toen Ten Hag toch wisselde.

Ten Hag is geniaal. Hij heeft een hele nieuwe, flitsende manier van voetballen helpen uitvinden. Maar de abstracte vraag van wat nou precies 'een wedstrijd' is, heeft hij voor zichzelf nog niet beantwoord. De vreemde slotakkoorden tegen Spurs en Valencia laten daarover weinig twijfel bestaan. Oranje scoort zeer vaak late doelpunten, omdat de trainer weet wat een wedstrijd is. Maar als Koeman Blind en VvD vertelt om alles de laatste tien minuten hoog de zestien in te pompen dan vallen die late doelpunten niet.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op wo dec 11, 2019 1:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40938
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Marillion » wo dec 11, 2019 1:52 pm

Over de gebeurtenissen tegen Chelsea hebben we uiteraard recht van klagen. Dat was schandalig. Ook al speelde daar voor een gedeelte ook onvolwassenheid van Ajax een rol was dat echt te gek voor woorden. Het heeft echter niet zoveel zin meer.

Gisteren zat het er voor m'n gevoel nooit echt in dat Ajax doelpunten ging maken. Slordig, gehaast, onrustig. Dat zijn trefwoorden die in me opkomen. Al vanaf die weggegeven corner direct na de aftrap. Valencia was niet goed, Ajax was slecht. En dat is heel zuur na die mooie prestaties eerder in deze poule.

Nu rest de uitdaging van de EL. Wat voor Ajax gewoon nog een geweldig Europees toernooi kan zijn. Maar uiteraard eerst zondag AZ. Daar moeten we wel echt minimaal gelijkspelen om niet alle positiviteit te verliezen. Want het gaat snel als ik het zo hier en daar lees.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - Valencia di 10-12-2019 21.00 uur

Bericht door Gaizka1985 » wo dec 11, 2019 2:09 pm

LucaS schreef:Altijd. Ik zei het gelijk tegen Syl. Dat kost altijd meer tijd dan dat hij er later weer bij telt. Dom en misselijk
Van Basten stelde al zuivere speeltijd voor, 2 x 25 minuten. Dat zou een vooruitgaan zijn, die 2e helft is er nauwelijks gevoetbald.

En tijdstraffen ipv geel zou ik ook toejuichen, doen ze bij hockey ook geloof ik? Zo'n keeper kan nu eindeloos tijdrekken, krijgt uiteindelijk geel, maar wat hebben wij daaraan? Bij geel 10 minuten het veld verlaten zou veel eerlijker zijn, toch?

Plaats reactie