Telstar - Ajax 18-12-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Alexander » do dec 19, 2019 9:57 am

Klopt ja. Maar daar kan Lang niks aan doen, dat is eigenlijk een 10 die op de vleugel is gezet. Die jongen heeft een fantastisch gevoel voor positie kiezen voor de goal, maar verder houdt het nog niet over.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door wimpey » do dec 19, 2019 10:32 am

Marillion schreef:Je hebt alleen iets aan Huntelaar als hij in zijn kracht kan spelen. Zoveel mogelijk in en direct rond de zestien meter.
Hetgeen véél te weinig is. Tegen de kleintjes lukt het soms nog. Maar tegen de defensie van Telstar had ie niks in te brengen. Tegen Willem II, AZ en Valencia was ie ook dramatisch. Die goals tegen Twente waren een blessing in disguise.
Ik denk overigens dat het grootste probleem van Ajax is dat we nu geen enkele diepgang meer hebben. Het is daardoor voor een tegenstander veel makkelijker geworden om je op Ajax in te stellen.
Met Tadic als balvaste spits kunnen medespelers opduiken in de 16 en worden ze bediend. Huntelaar houdt geen bal vast en dus kom je niet via de as in de 16. Tegenstanders weten dat, die vinden het prima wanneer Huntelaar wordt gezocht wanneer ie met de rug naar het doel staat.

Het is vrij simpel. Met Tadic in de spits wordt er gevoetbald, met Huntelaar in de spits wordt het kansloos en armoedig. Grote fout van EtH. En geen op zichzelf staande fout. Wanneer een vleugelspeler ontbreekt, gaat ie doorgaans met Tadic schuiven. Dat is onderhand een ezel en steen verhaal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Marillion » do dec 19, 2019 1:20 pm

Oh, dat speelt zeker een rol. Ik ben ook groot voorstander van Tadic als spits. Het is makkelijker wanneer er een balvaste spits staat die een bal kan doorspelen.

Maar met het huidige elftal is het dan nog steeds behelpen als het om diepgang gaat. Van de Beek is de enige met een loopactie in de ruimte achter de verdediging zonder bal. Maar die moet vanaf het middenveld komen. Vanaf de vleugel gebeurd het niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door El Clavo » do dec 19, 2019 3:04 pm

In de winter lekker Bergwijn en Stengs halen, ben je van al dat gedoe af.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door peter » do dec 19, 2019 3:22 pm

Want Stengs en Bergwijn hebben zo lekker veel diepgang?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door 999 » do dec 19, 2019 3:27 pm

M.a.w. als er wat sterkhouders wegvallen blijkt dat je een te smalle selectie hebt, en w.b. Jong AJAX spelers schiet het ook niet echt op ... ( Voor zover we daar echt een goede kijk op hebben ) ... Nationaal loopt er weinig tot niks op de voetbalvelden wat een versterking kan zijn ( of spelers bij andere clubs hebben nu hun beste moment te pakken ) daarnast moet je sowieso niet andere clubs gaan spekken, want spelers die hier worden genoemd hangt een fors prijskaartje aan .. ( Of wordt er zo dadelijk aangehangen op het moment dat AJAX zich gaat melden bij b.v. Psv of AZ ) Stengs b.v. speelt bijna altijd met een brace, dat doet ie natuurlijk niet voor niks ...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Nihad » do dec 19, 2019 8:19 pm

Ajax kan zich ook geen brede selectie permitteren. Dus hiermee zullen we het moeten doen. Het is vooral teleurstellend dat uit de zo geroemde Ajax jeugd weinig bruikbaars doorkomt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door zeux » do dec 19, 2019 8:38 pm

Boabdil schreef:Ajax kan zich ook geen brede selectie permitteren. Dus hiermee zullen we het moeten doen. Het is vooral teleurstellend dat uit de zo geroemde Ajax jeugd weinig bruikbaars doorkomt.
Ajax begon seizoen 19/20 met Dolberg. Een spits behoorde al tot de selectie. Hij is alleen niet vervangen. Ik vind dat een fout. Daardoor staat nu Huntelaar in het veld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door peter » do dec 19, 2019 10:07 pm

Huntelaar staat in het veld omdat Promes, Neres en Labyad geblesseerd zijn. Als zij niet geblesseerd waren geweest dan had de vervanger van Dolberg het hele jaar op de bank gezeten. Dat was ook de reden dat Dolberg eieren voor z’n geld koos. Gebrek aan perspectief.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door zeux » do dec 19, 2019 10:34 pm

Peter schreef:Huntelaar staat in het veld omdat Promes, Neres en Labyad geblesseerd zijn. Als zij niet geblesseerd waren geweest dan had de vervanger van Dolberg het hele jaar op de bank gezeten. Dat was ook de reden dat Dolberg eieren voor z’n geld koos. Gebrek aan perspectief.
Grappig dat Labyad na 1 x 45 minuten en 2 x 75 minuten al een geheide basisspeler is.

En 'hele jaar op de bank'?

Huntelaar heeft al 1000 minuten gemaakt dit jaar. Plus die 'bankzitter' had de afgelopen weken in toch maar mooi drie potjes 'om het eggie' meegedaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Mano » vr dec 20, 2019 8:17 am

Huntelaar staat regelmatig in de spits omdat EtH iets heeft met statische spitsen.

Dolberg stond er vorig jaar ook regelmatig in ondanks hij totaal niet in vorm was. Hij stond er niet in vanwege blessures van andere spelers. Op een gegeven moment werd Dolberg voorbij gestreefd door KJH. De Tadic variant gebruikte hij voornamelijk in CL wedstrijden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door 999 » vr dec 20, 2019 11:19 am

Huntelaar staat er in omdat ( er teveel geblesseerden zijn, want zijn die er niet staat hij er niet in ) en blijkbaar wat daarachter zit aan spelers (nog) niet voldoet in de ogen van de trainer.Overigens wordt nu wel heel erg de nadruk gelegd op 1 speler, als of hij niet mee zou doen de problemen in de voorhoede ( middenveld) zou zijn opgelost ...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Iniesta » vr dec 20, 2019 12:10 pm

Mano schreef:Huntelaar staat regelmatig in de spits omdat EtH iets heeft met statische spitsen.

Dolberg stond er vorig jaar ook regelmatig in ondanks hij totaal niet in vorm was. Hij stond er niet in vanwege blessures van andere spelers. Op een gegeven moment werd Dolberg voorbij gestreefd door KJH. De Tadic variant gebruikte hij voornamelijk in CL wedstrijden.
Je kan KJH en Dolberg toch niet onder dezelfde noemer van statische spits wegschuiven?

Dolberg in goede doen is een zeer veelzijdige spits die mee kan voetballen
, doelpunten kan maken en zelf kansen kan creeeren
Dat ten Hag wellicht te lang hoop hield is een ding, dat hij van statische spitsen houdt is volgens mij flauwekul

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Mano » vr dec 20, 2019 12:20 pm

Iniesta schreef: Je kan KJH en Dolberg toch niet onder dezelfde noemer van statische spits wegschuiven?

Dolberg in goede doen is een zeer veelzijdige spits die mee kan voetballen
, doelpunten kan maken en zelf kansen kan creeeren
Dat ten Hag wellicht te lang hoop hield is een ding, dat hij van statische spitsen houdt is volgens mij flauwekul
Wat bij Dolberg al 3 jaar geldt en dit jaar voor KJH ook geldt, is dat Ajax met 1 man minder voetbalt
Ik mag hopen dat hij dat wel ziet, ook al zag hij dat bij Dolberg niet of nauwelijks.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door zeux » vr dec 20, 2019 12:24 pm

999 schreef:Huntelaar staat er in omdat ( er teveel geblesseerden zijn, want zijn die er niet staat hij er niet in ) en blijkbaar wat daarachter zit aan spelers (nog) niet voldoet in de ogen van de trainer.
Precies. De basis is op de plek zo smal, dat wanneer Tadic onverhoopt uit de spits weg moet om andere problemen op te lossen er meteen niets achter zit.

Zodra Dolberg fit was kreeg hij kansen. Alleen maakte hij het (niet meer) waar.

Ten Hag is de trainer van Ajax, niet Wimpey of welke andere toetsenbordcoach van AT ook. Het is al anderhalf jaar duidelijk dat Ten Hag vaak een spits-spits opstelt als hij de kans krijg. Volgens mij speelde Dolberg in de voorbereiding veelvuldig. Kun je hartstikke fout vinden, maar het is wel een feit. En dan kun je beter maar zorgen dat de bezetting op die plek in orde is.

Vorig jaar vrijwel geen geblesseerden. Dat is uitzonderlijk. De gok dat het dit jaar weer zo zal gaan, vond (vind) ik te groot. Wil Ajax meedoen op Europees topniveau én kampioen worden, dan heb je denk ik een selectie van ongeveer 15 min of meer gelijkwaardige spelers nodig . Of in ieder geval geen spelers daaronder die het elftal wezenlijk verzwakken (je kunt niet 15 absolute toppers hebben) wanneer ze in het veld staan. En Huntelaar behoort volgens mij nu tot die 15. Dat had anders moeten zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Lionel » vr dec 20, 2019 2:29 pm

Het probleem ligt op het middenveld. Omdat de aankopen voor het middenveld er niks van bakken is Ziyech weer op 10 gaan spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Mano » vr dec 20, 2019 3:44 pm

Lionel schreef:Het probleem ligt op het middenveld. Omdat de aankopen voor het middenveld er niks van bakken is Ziyech weer op 10 gaan spelen.
en dat bleek het spel van Ajax weer ten goede te komen na het vertrek van FdJ :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Mano » vr dec 20, 2019 3:48 pm

feit blijft dat je Dolberg verkoopt in de voorbereiding en er voor kiest hem niet te vervangen.
Vervolgens is er geen vertrouwen in Traore en KJH lijkt wat slijtage te ondergaan.

Dat zit je erg mager in je spitsen bij blessures. En verrek, die hebben we dit jaar....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Lionel » vr dec 20, 2019 4:05 pm

Mano schreef:
Lionel schreef:Het probleem ligt op het middenveld. Omdat de aankopen voor het middenveld er niks van bakken is Ziyech weer op 10 gaan spelen.
en dat bleek het spel van Ajax weer ten goede te komen na het vertrek van FdJ :hypocrite.gif:
Mwahh. Met Frenkie en Ziyech hadden we 18 punten in de CL gehaald.

Maar mede door het vertrek van Frenkie en de nieuwe invulling van het middenveld komen we nu een aanvaller tekort. Omdat niemand wegging (van de voorhoede) hebben ze denk ik geen vervanger gehaald voor Dolberg. Maar toen bleken de middenvelders er niks van te kunnen en moest Ziyech terug. Toen hadden we ineens maar 3 aanvallers voor 3 posities.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 20, 2019 4:22 pm

Iniesta schreef: Je kan KJH en Dolberg toch niet onder dezelfde noemer van statische spits wegschuiven?

Dolberg in goede doen is een zeer veelzijdige spits die mee kan voetballen
, doelpunten kan maken en zelf kansen kan creeeren
Dat ten Hag wellicht te lang hoop hield is een ding, dat hij van statische spitsen houdt is volgens mij flauwekul
Dat hij in goede doen (hoe vaak was hij nou in goede doen? Wanneer voor het laatst?) leuk kon meevoetballen wil niet zeggen dat het een dynamische spits was? Hij bewoog nauwelijks en sjokte maar een beetje rond. Wat dat betreft vind ik Huntelaar nog steeds actiever, gretiger en gewoon beter. Zegt veel over Dolberg.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Gezond verstand » za dec 21, 2019 5:36 am

El Clavo schreef:In de winter lekker Bergwijn en Stengs halen, ben je van al dat gedoe af.
Een blind paard en een trage slak. Ja, daar gaat Ajax de oorlog mee winnen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Gezond verstand » za dec 21, 2019 5:44 am

Lionel schreef:. Toen hadden we ineens maar 3 aanvallers voor 3 posities.
Omdat Ten Hag weigert Traore een kans te geven. En dat is iets wat ik hem wel aanreken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Iniesta » za dec 21, 2019 9:50 am

Hoevaak heb jij Traore een hele wedstrijd gezien?

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door Mr. Ajax » za dec 21, 2019 11:13 am

Iniesta schreef:Hoevaak heb jij Traore een hele wedstrijd gezien?
Ik een aantal keer in ieder geval. Snap ook niet dat hij helemaal geen kans krijgt. Kan me niet voorstellen dat hij het slechter had gedaan dan Huntelaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Telstar - Ajax 18-12-2019

Bericht door 999 » za dec 21, 2019 11:22 am

Ik ook, maar werd er niet warm of koud van ..

Plaats reactie