Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Trab » za feb 22, 2020 7:46 pm

Dubbel schreef:
zeux schreef:
za feb 22, 2020 6:29 pm
Dubbel schreef:
za feb 22, 2020 6:16 pm
EL is alleen leuk als je hem wint en dat zit er niet in. Steek dan je energie maar in een nogelijke landstitel. Wat mij betreft stellen we donderdag Ajax 2 op, spelen die ook eens Europees.
Oneens. Mentale hardheid is ook onderdeel van het spel. Echt raar om een Europees toernooi te laten 'schieten'. En waar komt die opvatting vandaan überhaupt, dat de eindfase van een groot Europees toernooi niet interessant is voor Ajax? Omdat we 'niveau' Barcelona, Real, Bayern, etc zijn? Want EL is 'onder ons niveau'? Ik geloof dat we daar de afgelopen twee maanden weinig van hebben gezien. Ik zou zeggen: integendeel. Voor deze groep is het juist belangrijk om ook in de EL voluit te gaan.

Er is zelfs een kans dat we over een paar jaar blij zijn als Ajax weer eens laatste 32 EL haalt... Nog niet zo lang geleden speelden we helemaal niet Europees.

Nogmaals: ik snap de arrogantie niet. Knallen. In ieder geval alles proberen. Blijkt er in de tweede helft helemaal niets in te zitten, kun je altijd nog nadenken over key spelers - zeker jongens als Blind en Ziyech die terug komen van een forse blessure - preventief te wisselen.

Laat die eikels het maar laten zien donderdag waar hun eergevoel zit. Dat ze wél kunnen voetballen.
Je haalt er van alles bij maar landstitel is erg belangrijk voor Ajax en de EL is een 'nice to have'. Als het eerste in gevaar komt doordat je op donderdagavond met krachten loopt te smijten in de EL dan is dat toch geen handige keuze?
Geloof niet dat de titel in gevaar komt door de EL. Europese wedstrijden blijven speciaal, of het nou CL is of EL. Je speelt voor een volle Arena dus gewoon knallen en proberen alsnog door te komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Monkey Tonk » za feb 22, 2020 9:00 pm

Trab schreef:
za feb 22, 2020 7:42 pm
zeux schreef:
Monkey Tonk schreef:
za feb 22, 2020 5:45 pm
Ziyech liet de eerste wedstrijd al schieten. Zo ziet het eruit als het een speler niet interesseert.
Feit? Projectie? Interpretatie (vanuit je nogal nadrukkelijke 'agenda')?

Dat jij het maar ruk vindt die EL, zegt niets over hoe anderen het zien.

Ziyech is er lang uit geweest en het totale elftal liep niet en kon niet dealen met dit Getafe. Kan ook een verklaring zijn.

Laatste 32 in Europees toernooi. Daar moet je voor gaan als rechtgeaarde speler.
Precies. Spelers willen echt wel ver komen in de EL. Het liep idd totaal niet, maar we hebben nog steeds kans. Hoe klein dan ook. Bovendien zullen er wel revanche gevoelens zijn na alles wat ze ons geflikt hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je terugkijkt in de Ajax historie zie je dat de kleinere cups alleen interessant zijn voor een team in opbouw, voordat men het ver schopt in de EC1 of CL. Als ze eenmaal van de EC1/CL geproefd hebben, schakelen ze de interesse niet meer terug naar een lager niveau, maar willen ze meer van het hoogst haalbare (via een vertrek naar het buitenland).

Voor de fans zou het leuker zijn als Ajax optimaal gemotiveerd de wei inloopt aanstaande donderdag, maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft niets met arrogantie te maken, en alles met doelstellingen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Trab » za feb 22, 2020 10:00 pm

Monkey Tonk schreef:
Trab schreef:
za feb 22, 2020 7:42 pm
zeux schreef: Feit? Projectie? Interpretatie (vanuit je nogal nadrukkelijke 'agenda')?

Dat jij het maar ruk vindt die EL, zegt niets over hoe anderen het zien.

Ziyech is er lang uit geweest en het totale elftal liep niet en kon niet dealen met dit Getafe. Kan ook een verklaring zijn.

Laatste 32 in Europees toernooi. Daar moet je voor gaan als rechtgeaarde speler.
Precies. Spelers willen echt wel ver komen in de EL. Het liep idd totaal niet, maar we hebben nog steeds kans. Hoe klein dan ook. Bovendien zullen er wel revanche gevoelens zijn na alles wat ze ons geflikt hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je terugkijkt in de Ajax historie zie je dat de kleinere cups alleen interessant zijn voor een team in opbouw, voordat men het ver schopt in de EC1 of CL. Als ze eenmaal van de EC1/CL geproefd hebben, schakelen ze de interesse niet meer terug naar een lager niveau, maar willen ze meer van het hoogst haalbare (via een vertrek naar het buitenland).

Voor de fans zou het leuker zijn als Ajax optimaal gemotiveerd de wei inloopt aanstaande donderdag, maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft niets met arrogantie te maken, en alles met doelstellingen.
Onzin. Dat maak jij ervan. Tuurlijk hadden ze liever CL gespeeld, maar de EL willen ze ook graag winnen hoor. En je stelling van als je eenmaal van de CL geproefd hebt wil je geen EL meer snijdt ook geen hout. De laatste 3 winnaars van de EL waren achtereenvolgens Chelsea, Atletico Madrid en Manchester United. Je kan toch moeilijk beweren dat die niet van de CL geproefd hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Monkey Tonk » zo feb 23, 2020 9:19 am

Trab schreef:
za feb 22, 2020 10:00 pm
Monkey Tonk schreef:
Trab schreef:
za feb 22, 2020 7:42 pm


Precies. Spelers willen echt wel ver komen in de EL. Het liep idd totaal niet, maar we hebben nog steeds kans. Hoe klein dan ook. Bovendien zullen er wel revanche gevoelens zijn na alles wat ze ons geflikt hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als je terugkijkt in de Ajax historie zie je dat de kleinere cups alleen interessant zijn voor een team in opbouw, voordat men het ver schopt in de EC1 of CL. Als ze eenmaal van de EC1/CL geproefd hebben, schakelen ze de interesse niet meer terug naar een lager niveau, maar willen ze meer van het hoogst haalbare (via een vertrek naar het buitenland).

Voor de fans zou het leuker zijn als Ajax optimaal gemotiveerd de wei inloopt aanstaande donderdag, maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft niets met arrogantie te maken, en alles met doelstellingen.
Onzin. Dat maak jij ervan. Tuurlijk hadden ze liever CL gespeeld, maar de EL willen ze ook graag winnen hoor. En je stelling van als je eenmaal van de CL geproefd hebt wil je geen EL meer snijdt ook geen hout. De laatste 3 winnaars van de EL waren achtereenvolgens Chelsea, Atletico Madrid en Manchester United. Je kan toch moeilijk beweren dat die niet van de CL geproefd hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor ManU was dat op dat moment een hele grote prestatie. Met proeven van de CL bedoel ik in principe CL-winst of finale, behalve dat ik het Ajax van vorig seizoen ook meetel, omdat ze er zo dichtbij zaten en zo onwaarschijnlijk boven verwachting presteerden. De nadruk ligt op de vraag of het een team in opbouw is, waarbij de EL een opmaat is naar de CL, of dat er recent CL success was. Ik wist niet eens dat Chelsea de EL won verleden jaar, maar dat is ook een team in opbouw. Atletico wist ik ook niet. Etc.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Trab » zo feb 23, 2020 10:57 am

Monkey Tonk schreef:
Trab schreef:
za feb 22, 2020 10:00 pm
Monkey Tonk schreef: Als je terugkijkt in de Ajax historie zie je dat de kleinere cups alleen interessant zijn voor een team in opbouw, voordat men het ver schopt in de EC1 of CL. Als ze eenmaal van de EC1/CL geproefd hebben, schakelen ze de interesse niet meer terug naar een lager niveau, maar willen ze meer van het hoogst haalbare (via een vertrek naar het buitenland).

Voor de fans zou het leuker zijn als Ajax optimaal gemotiveerd de wei inloopt aanstaande donderdag, maar dat gaat niet gebeuren. Het heeft niets met arrogantie te maken, en alles met doelstellingen.
Onzin. Dat maak jij ervan. Tuurlijk hadden ze liever CL gespeeld, maar de EL willen ze ook graag winnen hoor. En je stelling van als je eenmaal van de CL geproefd hebt wil je geen EL meer snijdt ook geen hout. De laatste 3 winnaars van de EL waren achtereenvolgens Chelsea, Atletico Madrid en Manchester United. Je kan toch moeilijk beweren dat die niet van de CL geproefd hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Voor ManU was dat op dat moment een hele grote prestatie. Met proeven van de CL bedoel ik in principe CL-winst of finale, behalve dat ik het Ajax van vorig seizoen ook meetel, omdat ze er zo dichtbij zaten en zo onwaarschijnlijk boven verwachting presteerden. De nadruk ligt op de vraag of het een team in opbouw is, waarbij de EL een opmaat is naar de CL, of dat er recent CL success was. Ik wist niet eens dat Chelsea de EL won verleden jaar, maar dat is ook een team in opbouw. Atletico wist ik ook niet. Etc.
Snap ik monkey tonk, maar die halve finale van Ajax vorig seizoen is geen vanzelfsprekendheid. Wie had ooit verwacht dat we nog zover zouden komen in de CL in het huidige tijdperk. Dit seizoen zat het niet mee, maar wil niet zeggen dat we dan maar met de pet moeten gooien in de EL. De spelers zitten er ook niet zo in. Die willen er echt wel voorgaan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 23, 2020 4:10 pm

Ben het wel met MT eens dat dat niet echt te zien was afgelopen donderdag.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Gaizka1985 » zo feb 23, 2020 7:53 pm

Staan na 1 uur met 1-0 achter, thuis tegen Sevilla, en alweer 5 gele kaarten gepakt :drecul.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Gaizka1985 » zo feb 23, 2020 8:22 pm

Uitendelijk hebben ze 3-0 verloren en 7 gele kaarten gepakt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Toppie » zo feb 23, 2020 9:05 pm

Gaizka1985 schreef:
zo feb 23, 2020 8:22 pm
Uitendelijk hebben ze 3-0 verloren en 7 gele kaarten gepakt.
Ja luizen ploeg helaas Ajax uit Vorm anders was deze ploeg ook gewoon uitgeschakeld door El Club Ajax :blush.gif:

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door ferry » ma feb 24, 2020 10:24 am

Gaizka1985 schreef:
zo feb 23, 2020 8:22 pm
Uitendelijk hebben ze 3-0 verloren en 7 gele kaarten gepakt.
Niet te geloven he? Sevilla, afgelopen week 1-1 tegen Cluj, wint gewoon met 0-3 bij Getafe. Met Luuk en Gudelj in de basis. :blush.gif:

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Yopii » ma feb 24, 2020 11:32 am

Ajax heeft van zichzelf verloren. Geen bal kwam aan.

Ik vind de competitie veel belangrijker. Stel dat Ajax op miraculeus door zou gaan, kan het zich dan nog opladen voor potjes in Nederland?

Ajax moet Pak Schaal, anders gaat het af als een gieter.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door El Clavo » ma feb 24, 2020 11:39 am

Heb je een Marokkkaantje ingeslikt Joey? :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Thijs » ma feb 24, 2020 11:39 am

Maar je wil hier toch ook geen 2014-landstitel van maken. Dat je maar een beetje richting de finish struikelt en heujjj we staan in regenachtig Sittard met een schaal.

Ajax heeft van zichzelf verloren, maar ik hoop toch echt dat we donderdag in ieder geval op het veld staan met een houding van: 'we laten ons niet 2 keer door Getafe voor lul zetten'. Het is toch onze eer te na dat we door deze gasten worden uitgeschakeld?

Als we het uiteindelijk niet halen, soit, maar wel met opgeheven hoofd alsjeblieft.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 24, 2020 11:51 am

Zoals we nu voetballen zou ik zelfs tekenen voor een 2014 schaal..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Marillion » ma feb 24, 2020 11:54 am

Thijs schreef:
ma feb 24, 2020 11:39 am
....
Als we het uiteindelijk niet halen, soit, maar wel met opgeheven hoofd alsjeblieft.
Ja, dat is belangrijk. Dus ook niet meer van die rare fratsen van Babel. Niet van de wijs laten brengen en proberen om in ieder geval de wedstrijd te winnen. Dat geeft dan ook wat vertrouwen richting zondag.

Wij moeten er als supporters ook twee keer een kolkende Arena van maken. :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Yopii » ma feb 24, 2020 11:56 am

Getafe doet me aan het Auxerre van weleer denken, ook zo'n kloteploeg... :blush.gif:

Laten we hopen dat het snel beter gaat lopen, Thijs, heel snel. De komende wedstrijden kan Ajax zowat alles vergooien. Dan loopt de motivatie van de heren nog verder terug.

2014? Toen pakten we in elk geval de titel. Dat moet nu ook gebeuren als basis voor volgend seizoen.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 24, 2020 12:13 pm

Getafe liet de wedstrijd tegen Sevilla schieten, want ze zetten alles op Ajax. Als ze Ajax kunnen verslaan, waarom zouden ze dan, in hun ogen, de EL niet kunnen winnen? Niks is mooier voor een team dan verbonden te zijn door het heilige vuur. Verleden jaar vond Ajax die inspiratie met de blik op de CL-cup. Op het lage pitje waarop Ajax nu al een tijdje doorsuddert is het moeilijk winnen. Verleden jaar was een strak proces. Er waren wat dalen, maar de ontwikkeling was keihard omhoog. Dit jaar ontbreekt -mede door blessures - dat proces. Er is geen gezamelijke groei om de tanden in vast te bijten. Dit team bepaalt het eigen lot niet meer. De spelers drijven op het veld als stukjes zwerfhout, overgeleverd aan de stroming en de wind. Verleden jaar was men woedend na een verlies. Dit jaar ondergaat men het gelaten. Het zit in de koppies, en de vraag is hoe je die knop weer omdraait.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Marillion » ma feb 24, 2020 12:37 pm

Klopt, het probleem dat Ajax de laatste maanden heeft is voor een deel ook mentaal. Natuurlijk missen we belangrijke spelers en heeft dat invloed gehad. Maar het heilige vuur ontbreekt op het moment ook gewoon.

Misschien komt dat terug nu het elftal eigenlijk twee keer op rij met de rug tegen de muur staat? Uitschakeling in de EL dreigt, terwijl daar toch een mooi podium ligt om te presteren. En zondag is het de vraag of we de titelstrijd echt spannend gaan laten worden. In ons eigen huis notabene, dat moet toch iets losmaken?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Trab » ma feb 24, 2020 12:42 pm

Dezelfde verhalen deden vorig jaar de ronde toen we thuis achtereenvolgens gelijkspeelden tegen Heerenveen, verloren van Heracles en afgedroogd werden door Feyenoord. Er is gewoon een aantoonbare reden en dat zijn de vele blessures. Niet gek laten maken en rustig blijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Marillion » ma feb 24, 2020 12:47 pm

Natuurlijk is dat ook een belangrijke oorzaak. Maar die zaken kunnen naast elkaar bestaan.

Ik zou er nog een derde aan willen toevoegen. Door de blessures en de tegenvallende resultaten is Ten Hag verschillende opstellingen gaan uitproberen. Soms omdat het niet anders kon natuurlijk. Maar er zitten ook wel eens opmerkelijke keuzes tussen.

Ajax moet nu zo snel mogelijk terug naar de formatie die werkt. Ziyech, Vd Beek en Martinez op het middenveld. Tadic centraal. En dan maar hopen dat Promes en hopelijk ook Neres snel terugkeren zodat we snelheid en een actie op de vleugels hebben. Als dan het zonnetje ook weer eens gaat schijnen gaat het wel weer draaien. Helaas is dat voor de EL campagne waarschijnlijk te laat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door raymon » ma feb 24, 2020 1:19 pm

Zelfs zonder de sterspelers van vorig jaar was Ajax glansrijk door de CL groep gekomen, ware het niet dat de scheidsrechters daar een stokje voor staken tegen Chelsea. Ajax zit in een dip, spelers ontbreken of zijn net pas weer terug. Dat is lastig voor ieder team.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Yopii » ma feb 24, 2020 1:21 pm

Trab schreef:
ma feb 24, 2020 12:42 pm
Dezelfde verhalen deden vorig jaar de ronde toen we thuis achtereenvolgens gelijkspeelden tegen Heerenveen, verloren van Heracles en afgedroogd werden door Feyenoord. Er is gewoon een aantoonbare reden en dat zijn de vele blessures. Niet gek laten maken en rustig blijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik hoop dat je hier gelijk in hebt.

Tja, vorig seizoen... toen heeft PSV de titel op kinderlijke wijze weggegeven, toch? Met dank aan Lothar en Schwaab... :smallgrin.gif:

Natuurlijk zijn er veel blessures, maar er is wel een structureel probleem, namelijk de verdediging. Ook voor die blessuregolf gaf Ajax elke wedstrijd dikke kansen weg, zelfs in de gewonnen wedstrijden tegen Lille. Door het falen van tegenstanders raakte het beeld vertekend, maar op een gegeven moment vlogen de goals Onana om de oren. Feit is, dat De LIgt niet goed is vervangen. Blind en Veltman zijn complementair, maar dan kom je verdedigend kwaliteit tekort. Blind en Schuurs zijn beiden spelers die het sterkst zijn in balbezit, het zijn gewoon geen slopers.

Daarbij hadden de spelers vorig seizoen het heilige vuur, dat is nu wel anders. Ten Hag maakt ook geen scherpe indruk, al is wedstrijdcoaching nooit zijn sterkste punt geweest.

Ajax presteert vaak slecht in de winter. Gezien wat voor weer het gisteren was? Bah, regen! Binnenkort wordt het weer beter, dan is het fijner ballen... Laten we hopen dat Ajax tegen die tijd niet alles al heeft vergooid.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma feb 24, 2020 1:46 pm

Daar komt bij dat Tadic de laatste maanden teleurstellend speelt. Met hem in de spits is het lek natuurlijk niet ineens boven, in zijn huidige vorm. Daar stond hij tegen Chelsea tweemaal en Valencia thuis ook, I rest my case.Tadic zou ook linksbuiten kunnen staan; daar speelde hij heel behoorlijke wedstrijden in de competitie vorig jaar en scoorde hij veel. Ik zou tegen Getafe met een voorhoede van Tadic - Traore - Ziyech spelen.

Ajax is gewoon kwetsbaar. Zonder Ziyech, Neres en Promes mis je drie van de vier aanvallende spelers die van Ajax een swingend geheel maakten, in september en een stukje oktober. De schwung ging er al uit toen alleen Neres geblesseerd raakte. Labyad speelde daarna best behoorlijk maar raakt ook geblesseerd. Zoiets vangt geen enkele club makkelijk op. Al helemaal niet met Babel, wat een aanfluiting is zijn eerste balaanname toch. Daarmee vertraagt hij automatisch het spel, of lijdt link balverlies.

Vervolgens is en blijft de verdediging daarnaast een zorgenkindje sinds het vertrek van De Ligt. Veltman, Alvarez en Schuurs zijn dit seizoen niet goed genoeg voor die positie en Magallan was dat al helemaal niet. Op het middenveld is het met Eiting en Gravenberch gewoonweg (nog) te licht. De Jong wordt hard gemist. Zonde dat Eriksen nog niet terug kwam. Stel je hem voor met Donny en Martinez op het middenveld.. Nu zit hij in Milaan voornamelijk lekker op de bank in plaats van in Londen.

Dat neemt niet weg dat starten met Huntelaar natuurlijk ten alle tijde not done is en dat is een elementaire fout van Ten Hag. Hij scoort best veel maar met name als pinchhitter, een rol die past bij zijn leeftijd ook. Kan hij 20 minuten alles geven. Dat is wat anders dan minstens 70 minuten in de spits staan.

Kortom: malaise, wat fouten in de opstelling en ook een beetje pech maken dat de grens tussen succes en falen flinterdun is.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Yopii » ma feb 24, 2020 2:40 pm

Ajax had zelfs gisteren op elke positie een betere speler dan Heracles, dus er ontbreekt nog iets meer dan kwaliteit.

Winnende teams hebben het heilige vuur. Dat heilige vuur verdwijnt vaak snel. De superlatieven ('Europese top', 'Bayern van Nederland') hebben hun werk gedaan. Je ziet het gebeuren, spelers gaan er zelf in geloven. Vorig jaar werkten de spelers zich een slag in de rondte, nu is het verongelijktheid troef als het niet loopt en mekkeren ze over de scheidsrechter.

Het gros van deze spelers is echt niet van het niveau Europese top. De spelers die dat wel zijn, worden er feilloos uitgepikt.

Wat die blessures betreft, als alles crescendo gaat, zijn er dus haast geen blessures. Kijk de geschiedenis er maar op na. Op het moment dat de klad erin zit, krijgt iedereen last van pijntjes.
Laatst gewijzigd door Yopii op ma feb 24, 2020 2:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Getafe - Ajax (20-02-2020 18:55) heenduel 1/16e finale Europa League

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 24, 2020 2:42 pm

raymon schreef:
ma feb 24, 2020 1:19 pm
Zelfs zonder de sterspelers van vorig jaar was Ajax glansrijk door de CL groep gekomen, ware het niet dat de scheidsrechters daar een stokje voor staken tegen Chelsea. Ajax zit in een dip, spelers ontbreken of zijn net pas weer terug. Dat is lastig voor ieder team.
Dat was mentale klap nummer twee. Bovenop de klap van het weggeven van een CL-finaleplek. Dan krijg je een rits aan blessures, plus de wetenschap dat zeker nog twee sleutelspelers over drie maanden vertrekken (geen motivatie om alvast voor volgend jaar een sterk fundament te leggen), en je komt in een soort niemandsland. De helderheid ontbreekt, op het veld en ernaast, en Ten Hag gaat mee in de twijfel.

Voor volgend jaar hebben we Tadic, Promes, Antony, Martinez, en Blind. Best een prima fundament, zolang Tadic en Blind in de as spelen. Ik denk dat Antony in principe (niet meteen) beter is dan Ziyech. Die gaat goed klikken met Tadic. Allebei een schitterende techniek. Beek kan beter nog een jaartje blijven, volgens mij. Die komt bij Real op de bank.

Dit seizoen is een beetje een tussengedachte aan het worden. Wel grappig dat Feyenoord dichterbij kruipt. Die ouwe Advocaat krijgt dat krakkemikkige zooitje nog op de rails ook.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie