Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 24, 2020 11:59 am

Ik neem het niet meer serieus zolang EtH bewust Tadic, die aan de basis stond van het flitsende vernieuwende voetbal waarmee Ajax de wereld op de banken kreeg, niet neerzet op de positie die dat mogelijk maakte. Een dergelijke koppigheid heb ik nog nooit gezien bij een trainer.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door Trab » ma feb 24, 2020 12:36 pm

Monkey Tonk schreef:Ik neem het niet meer serieus zolang EtH bewust Tadic, die aan de basis stond van het flitsende vernieuwende voetbal waarmee Ajax de wereld op de banken kreeg, niet neerzet op de positie die dat mogelijk maakte. Een dergelijke koppigheid heb ik nog nooit gezien bij een trainer.
Denk dat EtH zelf ook het liefst met Tadic in de spits speelt. De blessure van Zyiech en het gebrek aan alternatief op de vleugels dwingt hem steeds om daar vanaf te wijken. We moeten niet vergeten dat thuis tegen Valencia Tadic wel in de spits stond en we ook nauwelijks een kans creëerden. Als dan het alternatief voor rechts - Zyiech - ook nog eens wegvalt, dan is het niet zo raar dat hij kiest voor Tadic op de vleugel. De 2 spitsen op de bank Huntelaar en Traore zijn immers verder/meer geroutineerd dan de jonkies Lang, Sontje Hansen, Unuvar.
Met de goede invalbeurt van Danilo en de terugkeer van Zyiech hoop ik dat EtH weer terug gaat vallen op de Tadic variant met hem in de spits.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door GangstaRiB » ma feb 24, 2020 2:54 pm

Het zou al enorm helpen als Babel zijn rol als linksbuiten invult zoals Promes dat doet. Maar dat lijkt ijdele hoop. Wat valt die me tegen zeg… vind em in Oranje vaak sterk als aanspeelpunt, maar bij Ajax lijkt het nergens op.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door Trab » ma feb 24, 2020 3:11 pm

GangstaRiB schreef:
ma feb 24, 2020 2:54 pm
Het zou al enorm helpen als Babel zijn rol als linksbuiten invult zoals Promes dat doet. Maar dat lijkt ijdele hoop. Wat valt die me tegen zeg… vind em in Oranje vaak sterk als aanspeelpunt, maar bij Ajax lijkt het nergens op.
Klopt. Ik had ook gehoopt op de Babel van Oranje. Ja invullen zoals Promes.. die kreeg de ballen van Zyiech op een presenteerblaadje. Als die ontbreekt moet Babel het alleen doen en dat werkt niet zo goed. Slechte aannames, struikelen over zijn eigen benen, koppen kan hij nog steeds niet. Drama. Danilo liet in 10 minuten meer zien dan Babel in de 80 minuten ervoor.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door Marillion » ma feb 24, 2020 3:30 pm

Klopt, Danilo mag lekker blijven staan.

Ik was al niet blij met z'n komst maar heb 'm een kans gegeven. Hij heeft echter alleen maar weer laten zien wat we eigenlijk al van hem wisten. Ongeschikt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door 999 » ma feb 24, 2020 3:43 pm

Toch moet je met zulke spelers uitkijken.Lang, Ünüvar en Traore beloofde hun eerste wedstrijd ook veel, maar zakte daarna wel heel snel door na een minder niveau ..

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door Lionel » ma feb 24, 2020 3:47 pm

Marillion schreef:
ma feb 24, 2020 3:30 pm
Klopt, Danilo mag lekker blijven staan.

Ik was al niet blij met z'n komst maar heb 'm een kans gegeven. Hij heeft echter alleen maar weer laten zien wat we eigenlijk al van hem wisten. Ongeschikt.
Ik vind hem echt beroerd spelen hoor, maar waarom verwachten we van Babel combinatievoetbal? Waarom wordt er niet veel directer gespeeld?

Wat was er op tegen geweest tegen Getafe om Tadic in de spits op te stellen en Babel een soort vrije (counter)rol te geven?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door Marillion » ma feb 24, 2020 3:48 pm

999 schreef:
ma feb 24, 2020 3:43 pm
Toch moet je met zulke spelers uitkijken.Lang, Ünüvar en Traore beloofde hun eerste wedstrijd ook veel, maar zakte daarna wel heel snel door na een minder niveau ..
Klopt, een keer een aardige invalbeurt of een goede wedstrijd betekent niet dat jonge spelers dat gelijk elke week kunnen brengen. Zo is Traore al de hemel in geprezen en verguist in een paar weken tijd.

We willen natuurlijk gewoon Promes en Neres weer zien. Die eerste was alweer aan het trainen dus met een beetje geluk duurt dat niet te lang. Tot die tijd mag Danilo het van mij wel proberen. Probleem met Babel is namelijk dat het veel te lang duurt voor hij een bal verwerkt heeft. Als we 'm dan uberhaupt nog in bezit hebben zijn de ruimtes alweer weg.

@Lionel:
Als je Babel wil opstellen zul je inderdaad een hele andere rol moeten verzinnen. Maar dan schiet die huur toch volledig z'n doel voorbij? Voor zover we al een tijdelijke oplossing moesten zoeken had je iemand willen zien die in dezelfde formatie mee kon.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door Lionel » ma feb 24, 2020 3:52 pm

Marillion schreef:
ma feb 24, 2020 3:48 pm
999 schreef:
ma feb 24, 2020 3:43 pm
Toch moet je met zulke spelers uitkijken.Lang, Ünüvar en Traore beloofde hun eerste wedstrijd ook veel, maar zakte daarna wel heel snel door na een minder niveau ..
Klopt, een keer een aardige invalbeurt of een goede wedstrijd betekent niet dat jonge spelers dat gelijk elke week kunnen brengen. Zo is Traore al de hemel in geprezen en verguist in een paar weken tijd.

We willen natuurlijk gewoon Promes en Neres weer zien. Die eerste was alweer aan het trainen dus met een beetje geluk duurt dat niet te lang. Tot die tijd mag Danilo het van mij wel proberen. Probleem met Babel is namelijk dat het veel te lang duurt voor hij een bal verwerkt heeft. Als we 'm dan uberhaupt nog in bezit hebben zijn de ruimtes alweer weg.

@Lionel:
Als je Babel wil opstellen zul je inderdaad een hele andere rol moeten verzinnen. Maar dan schiet die huur toch volledig z'n doel voorbij? Voor zover we al een tijdelijke oplossing moesten zoeken had je iemand willen zien die in dezelfde formatie mee kon.
Mee eens. Maar tegen Getafe hadden we zoveel afwezigen / niet fitte spelers. Toch wilt EtH hetzelfde spelletje blijven spelen als hij deed vorig jaar met Frenkie op het middenveld. Het duurde ook een paar maanden voordat hij Ziyech naar de 10 haalde. Gebrek aan creativiteit brak ons al bijna op in de voorronde CL.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door Marillion » ma feb 24, 2020 4:06 pm

Een uitzondering in deze wedstrijd had ik inderdaad mee kunnen leven. Beetje terughoudend spelen, mikken op een gelijkspel en eventueel met een snelle uitval kijken of er meer te halen is.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Heracles Almelo - Ajax 23-02-2020 16:45

Bericht door Lionel » ma feb 24, 2020 5:20 pm

Marillion schreef:
ma feb 24, 2020 4:06 pm
Een uitzondering in deze wedstrijd had ik inderdaad mee kunnen leven. Beetje terughoudend spelen, mikken op een gelijkspel en eventueel met een snelle uitval kijken of er meer te halen is.
Ajax heeft geen 9 gelijkwaardige vervangers. Dus het is een utopie om te denken dat we 5 basisspelers makkelijk kunnen vervangen in een Europese uitwedstrijd.

Onana, Veltman, Neres, Promes en dan waren Blind en Ziyech niet fit. Nous ging ook niet mee. Schuurs ook niet fit (eerste vervanger Veltman).
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie