FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door GangstaRiB » do mar 05, 2020 1:40 pm

999 schreef:
do mar 05, 2020 11:48 am
Was beter dan Ziyech ... Dat gaat nog wat worden bij Chelsea ...
‘Symptomatisch is Ziyech, die als een veredelde toerist de tijd uitspeelt’
Met die analyse ben ik het eens en dat viel me gisteren ook op. Ziyech doet z'n best, maar niet meer dan dat. De geest lijkt uit de fles. De vechtmachine van vorig jaar is weg. Ziyech heeft al bij een andere club getekend en zal echt niet meer de urgentie voelen zoals ie dat vorig jaar had. Bij een aantal anderen lijkt dat ook zo te zijn.

En op die manier wordt het lastig. Dan zie je talenten ook ineens verzuipen terwijl die vorig jaar zo mee konden draaien, zoals Ekkelenkamp die gisteren totaal niet in het spel voor kwam.

Ik weet zeker dat de spelers ook wel weten dat dit niveau onacceptabel is, maar ik krijg de indruk dat ze het niet heel erg vinden…..

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Nihad » do mar 05, 2020 1:42 pm

Nee, klopt. Het boeit ze geen reet.

Seizoen is over. We verliezen zaterdag van Heerenveen en over 3 weken in de Kuip en mogen dan blij zijn als we 2e eindigen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Thijs » do mar 05, 2020 1:58 pm

Ik zie het echt ff niet meer zitten, alles glipt in een paar weken totaal door je handen.

Ik weet ook niet op wie of wat ik nu kwaad moet worden. Ze gooien er niet opzichtig met de pet naar ofzo, niemand weet eigenlijk hoe nu verder. Heb al weken het gevoel dat er een gelukje nodig is om de boel weer om te draaien...maar dat komt maar niet.

Wat een ellende. Als Feyenoord het nog wordt emigreer ik.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door 999 » do mar 05, 2020 2:02 pm

Want je wilt als speler niet met een kampioenschap(pen) op zak de kleedkamer binnenlopen bij je nieuwe club hé ... :excited.gif:

Als je bewering waar zou zijn moet AJAX vandaag nog met die geest uit de fles gasten aan tafel gaan zitten en zeggen : Als jullie er geen zin meer in hebben heeft AJAX er geen zin meer in om jullie riante salaris te betalen ...
Laatst gewijzigd door 999 op do mar 05, 2020 2:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door brigade zuid » do mar 05, 2020 2:03 pm

Het voelt ook heel onwerkelijk, soms denk ik dat het niet waar is en dat we nog steeds 10 punten los staan.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Monkey Tonk » do mar 05, 2020 3:33 pm

“Ajax is totaal de weg kwijt. Ajax is zijn ziel verloren, zijn klasse, de samenwerking, het geloof. Alles. Het is een elftal dat medelijden opwekt, dat vrijwel geen kansen creëert en nauwelijks scoort”, concludeert de Volkskrant. Er wordt gesteld dat Ten Hag de boel niet meer aan de praat krijgt. “Symptomatisch is het voetbal van de volstrekt onzichtbare aanvoerder Dusan Tadic en het spel van de voorheen terecht geprezen Hakim Ziyech, die als een veredelde toerist de tijd uitspeelt voordat hij naar Chelsea vertrekt.”

“Het is bijna ongelooflijk; de ploeg die vol zelfvertrouwen Europa verwende, precies een jaar geleden bijvoorbeeld in Bernabéu tegen Real Madrid, is tegenwoordig als een zenuwachtig, onzeker groepje jongens op het bal van groep 8. Ze staan daar maar te staan, kijken naar elkaar en durven niet te dansen. Terwijl zes mannen van Bernabéu ook woensdag in de basisploeg stonden. Expressieve schilderkunst is verworden tot geklieder”, zo klinkt het. “Het is crisis bij Ajax met een grote C, en de overige letters eveneens in kapitalen.”

“Ze zullen bij de club zelf zeggen van wel, uiteraard, maar op het veld straalt het elftal dat niet uit. Althans, na een redelijk begin tegen FC Utrecht zakte Ajax na de 1-0 steeds verder weg”, zo beantwoordt Het Parool de vraag of ze er bij Ajax zelf nog wel in geloven. Dat de Amsterdammers aanvallend onmachtig waren, wordt ‘het meest pijnlijk’ genoemd. “Net als tegen AZ kwam Ajax niet tot scoren, maar de ploeg creëerde ook nauwelijks aan kansen. Ook FC Utrecht blonk niet uit in offensieve daden, maar scoorde wel twee keer.”

Meneer Rocchi heeft in zeven seconden het hart uit de Ajax-borst gescheurd. De waanzinninige valsheid ging iedereen aan het hart. Niet lang daarna zakte Blind op het veld, met een 1-0 achterstand in de nu beslissende wedstrijd, in elkaar; met notabene een hartontsteking. Daley is nu weer terug, maar stapelt de ene fout op de andere. Symbool voor Ajax. Ik heb er verder vrede mee. Als ze het kampioenschap verspelen, zo zij het. Het schandaal bij Chelsea, bij een 4-1 voorsprong, is het grootste onrecht dat ik ooit in een voetbalwedstrijd gezien heb. Meteen daarna volgde het grootste verval uit de Ajax-historie. De dubbele rode kaart en de penalty. Dat is de naam van dit seizoen. Het moment dat de hele droom uiteenspatte.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door mattie » do mar 05, 2020 5:19 pm

Alexander schreef:
do mar 05, 2020 10:54 am
Haha het wordt lachwekkend. We hebben een trainer die werkelijk waar geen idee heeft waar hij mee bezig is. Een kamikaze tactiek, al maandenlang. En als je hem na de wedstrijd vraagt waar het aan ligt, dan begint hij over dode spelsituaties. Alsjeblieft, verlos ons van deze dwaas.
Zo'n trainer hebben we eerder gehad.. P. Bosz.. vloog er ook bij diverse clubs eruit.. O.A. Dortmund.. OOk bij Ajax was hij zo
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mar 05, 2020 7:45 pm

Je bent over het algemeen ongekend kritisch Mattie. Ik vraag dan wel af: als Ten Hag ontslagen moet worden, wie moet dan volgens jou zijn opvolger worden?

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Wouter » do mar 05, 2020 8:35 pm

Dick Advocaat natuurlijk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Marillion » do mar 05, 2020 9:00 pm

Het komt gewoon allemaal door dat stomme virus: Assistent-coach Christian Poulsen uit voorzorg in quarantaine.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: FC Utrecht - Ajax 04-03-2020 (20:45) - halve finale KNVB beker

Bericht door Cluijffert » do mar 05, 2020 9:13 pm

Wouter schreef:
do mar 05, 2020 8:35 pm
Dick Advocaat natuurlijk.
Topcoach, kijk maar eens hoe hij soeverijn feyenoord leidt naar de bekerwinst en met een beetje pech nog de landstitel.
Dus echt iemand waar Alexander, Mattie en Toppie warm van worden.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Plaats reactie