Coronavirus -

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Coronavirus -

Bericht door Monkey Tonk » di mar 17, 2020 5:34 pm

Voorlopig geen wedstrijden. Ik kwam dit praktische advies tegen, en deel het hier in de hoop dat iedereen gezond is en blijft:

From a young researcher who had been transferred from Shenzhen to Wuhan to collaborate with the task force that is fighting the coronavirus epidemic, we receive and willingly transmit to all of this clear, simple and accessible information, which describe exactly what it is. the virus, how it transfers from one person to another and how it can be neutralized in everyday life.

Initial Symptoms

Corona virus infection does not cause a cold with a dripping nose or catarrhal cough, but a dry and dry cough: this is the easiest thing to know.

Characteristics of the Virus (Does not like heat, sun, or humidity)

The virus does not resist heat and dies if exposed to temperatures of 26-27 (78.8 to 80.2F) degrees: therefore often consume hot drinks such as tea, herbal tea and broth during the day, or simply hot water. These numbers seem low to me, but hot teas are much hotter. So it seemed like a credibility issue, until I found this other source that seems more realistic…

“The virus can remain intact at 4 degrees (39 degrees Fahrenheit) or 10 degrees (50 F) for a longer period of time,” Nicholls said, referring to Celsius measurements, according to the transcript. ”But at 30 degrees (86 degrees F) then you get inactivation. And high humidity — the virus doesn’t like it either,” he added, the transcript of the call showed.

Hot liquids neutralize the virus and it is not difficult to drink them. Avoid drinking ice water or eating ice cubes or snow for those in the mountains (children)!

For those who can do it, expose yourself to the sun!

The virus crown is quite large (diameter about 400-500 nanometers), therefore any type of mask can stop it: in normal life, special masks are not needed. But they must fit tightly around the whole face and nose….if there is an open air passage, it will be the path the least resistance and highest flow.

On the other hand, the situation is different for doctors and health professionals who are exposed to heavy virus loads and have to use special equipment.

If an infected person sneezes in front of you, three meters away they will drop the virus on the ground and prevent it from landing on you.

When the virus is found on metal surfaces, it survives for about 12 hours. So when you touch metal surfaces such as handles, doors, appliances, supports on trams, etc., wash your hands well and disinfect them carefully.

The virus can live nested in clothes and fabrics for about 6/12 hours: normal detergents can kill it. For clothes that cannot be washed every day, if you can expose them to the sun and the virus will die.

How it manifests itself

The virus first installs itself in the throat, causing inflammation and a dry throat sensation: this symptom can last for 3/4 days.

The virus travels through the humidity present in the airways, descends into the trachea and installs in the lung, causing pneumonia. This step takes about 5/6 days.

Pneumonia occurs with high fever and difficulty breathing, it is not accompanied by the classic cold. But you may have the feeling of drowning. In this case, contact your doctor immediately.

How can you avoid it

Virus transmission occurs mostly by direct contact, touching tissues or materials on which the virus is present: washing hands frequently is essential.

The virus only survives on your hands for about ten minutes, but in ten minutes many things can happen: rub your eyes or scratch your nose for example, and allow the virus to enter your throat …
So, for your own good and for the good of others, wash your hands very often and disinfect them!

You can gargle with a disinfectant solution that eliminates or minimizes the amount of virus that could enter your throat: in doing so, you eliminate it before it goes down into the trachea and then into the lungs.

Disinfect the PC keyboard and mobile phones

The new coronavirus NCP * may not show signs of infection for many days, * before which it cannot be known if a person is infected.

But by the time you have a fever and / or cough and go to the hospital, your lungs are usually already in 50% fibrosis and it’s too late!

Best way to avoid it, is to not go out. But if you MUST go out, carry a sanitizer and even a spray thieves oil, something you can spray directly into mouth/throat. Those zinc dissolvable tablets seem good for colds, they can’t hurt. Returning protocol, sanitize your hand and throat when you get out of the vehicle. Shoes can be left outside is best. Head to the laundry, and wash the clothes you had on. Take a shower if you want to.

Taiwanese experts suggest doing a simple check that we can do on our own every morning:
Take a deep breath and hold your breath for more than 10 seconds.
If you successfully complete it without coughing, without discomfort, a sense of oppression, etc., this shows that there is no fibrosis in the lungs, indicating essentially no infection.

In such critical times, do this check every morning in a clean air environment!

These are serious and excellent advice from Japanese doctors who treat COVID-19 cases.

Everyone should make sure that their mouth and throat are moist, never DRY. Drink a few sips of water at least every 15 minutes.

WHY? Even if the virus gets into your mouth … water or other liquids will sweep it away through the esophagus and into the stomach. Once in the belly … Gastric acid in the stomach will kill all the virus.


If you don’t drink enough water more regularly … the virus can get into your trumpets and lungs. It is very dangerous.

Share this information with your family, friends and acquaintances, for * solidarity and civic sense * !!!!


Source: https://www.nukepro.net/2020/03/from...-symptoms.html
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di mar 17, 2020 5:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Coronavirus -

Bericht door Cruijff » di mar 17, 2020 5:39 pm

Goh.








Onder meer het advies om regelmaat te houden, niet je snot over iemand die vlak voor je neus staat heen te niezen en te zorgen dat je genoeg water drinkt.
Het zijn heel erg basic dingen, maar ontzettend veel westerlingen (en andere lieden) lijken de meest simpele zaken en logische gedachten in 2020 allang uit hun systeem te hebben gedelete.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Coronavirus -

Bericht door Monkey Tonk » di mar 17, 2020 5:48 pm

Het advies om iedere 10-15 minuten een beetje water te drinken, omdat je daarmee het virus (dat 10 minuten op de huid overleeft) wegspoelt, is toch wat specifieker dan 'genoeg water' drinken.

Je kunt een samenleving niet heel lang op lockdown zetten. Op een gegeven moment moeten we met het virus leren leven.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Coronavirus -

Bericht door Iniesta » di mar 17, 2020 6:03 pm

Dit lijkt veel op de typische hoax adviezen op Facebook.
Sowieso als het virus boven 30 graden niet zou overleven zijn we als mens een niet al te goede basis voor het virus

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Coronavirus -

Bericht door Cruijff » di mar 17, 2020 6:08 pm

Monkey Tonk schreef:
di mar 17, 2020 5:48 pm
Het advies om iedere 10-15 minuten een beetje water te drinken, omdat je daarmee het virus (dat 10 minuten op de huid overleeft) wegspoelt, is toch wat specifieker dan 'genoeg water' drinken.

Elke 10-15 minuten wat water drinken lijkt me een compleet hoax-advies. Zie jij jezelf dat al doen?
Als ik die regel strikt ga naleven dan transformeer ik straks nog tot een soort van Karin Bloemen die 50 à 60 kilo water vasthoudt.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Coronavirus -

Bericht door raymon » di mar 17, 2020 6:11 pm

Al die dingen zijn al debunked (water drinken iedere 15 minuten en adem inhouden). Ik zou het gewoon bij advies van WHO of CDC houden.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Coronavirus -

Bericht door Dubbel » di mar 17, 2020 10:45 pm

Goed idee zo'n tweede Coronavirus topic! Als we nou in 60% van de forumzones een Corona topic openen dan bereiken we zone immunity en beschermen we kwetsbare zones zoals het Archief. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Coronavirus -

Bericht door Cruijff » di mar 17, 2020 11:04 pm

Dubbel schreef:
di mar 17, 2020 10:45 pm
Goed idee zo'n tweede Coronavirus topic! Als we nou in 60% van de forumzones een Corona topic openen dan bereiken we zone immunity en beschermen we kwetsbare zones zoals het Archief. :smile-ajax.gif:
:drecul.gif: :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Coronavirus -

Bericht door raymon » di mar 17, 2020 11:05 pm

Dubbel schreef:Goed idee zo'n tweede Coronavirus topic! Als we nou in 60% van de forumzones een Corona topic openen dan bereiken we zone immunity en beschermen we kwetsbare zones zoals het Archief. :smile-ajax.gif:
Dat is dan weer wel grappig. Toegegeven ik had het niet door dat dit een ander topic is.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Coronavirus -

Bericht door Gezond verstand » wo mar 18, 2020 12:09 am

complete kul, zoals eerder al opgemerkt

Dat van warmte is ook onzin. Ik woon in een land waar het altijd 30 graden is. Corona virus hebben we hier ook. En bij de buren in Maleisie lopen de gevallen heel hard op, zo hard dat Maleisie vanaf vandaag onder een complete lockdown gebukt gaat.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Coronavirus -

Bericht door Cruijff » wo mar 18, 2020 12:15 am

Gezond verstand schreef:
wo mar 18, 2020 12:09 am
complete kul, zoals eerder al opgemerkt

Dat van warmte is ook onzin. Ik woon in een land waar het altijd 30 graden is.

Jij was één van de AT'isten die het probleem eerst nog heel nadrukkelijk gedownplayed hebt. :smile-ajax.gif:
Hee jongens onze club :ajax.gif: is vandaag 120 jaar geworden!! De jubileumwedstrijd tegen AC Milan 25 jaar na 1995 is afgeblazen daar niet van :smile-ajax.gif: maar toch.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Coronavirus -

Bericht door Gezond verstand » wo mar 18, 2020 12:21 am

En ik blijf bij wat ik toen zei. Het is paniek. Ja er is een virus, ja er gaan mensen aan sterven. Maar dat gebeurd met griep op grotere schaal, maar daar knallen we het land niet voor op slot en kopen we geen jaarvoorraad schijtpapier voor in.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Coronavirus -

Bericht door Wouter » za mar 21, 2020 8:03 am

Cruijff schreef:
wo mar 18, 2020 12:15 am
Gezond verstand schreef:
wo mar 18, 2020 12:09 am
complete kul, zoals eerder al opgemerkt

Dat van warmte is ook onzin. Ik woon in een land waar het altijd 30 graden is.

Jij was één van de AT'isten die het probleem eerst nog heel nadrukkelijk gedownplayed hebt. :smile-ajax.gif:
Hee jongens onze club :ajax.gif: is vandaag 120 jaar geworden!! De jubileumwedstrijd tegen AC Milan 25 jaar na 1995 is afgeblazen daar niet van :smile-ajax.gif: maar toch.
Broekies.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Coronavirus -

Bericht door elliquido » zo mar 22, 2020 12:45 am

Gezond verstand schreef:
wo mar 18, 2020 12:21 am
En ik blijf bij wat ik toen zei. Het is paniek. Ja er is een virus, ja er gaan mensen aan sterven. Maar dat gebeurd met griep op grotere schaal, maar daar knallen we het land niet voor op slot en kopen we geen jaarvoorraad schijtpapier voor in.
872 in Italië vandaag..... just a flew.....
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Coronavirus -

Bericht door Gezond verstand » zo mar 22, 2020 2:05 am

elliquido schreef:
zo mar 22, 2020 12:45 am
Gezond verstand schreef:
wo mar 18, 2020 12:21 am
En ik blijf bij wat ik toen zei. Het is paniek. Ja er is een virus, ja er gaan mensen aan sterven. Maar dat gebeurd met griep op grotere schaal, maar daar knallen we het land niet voor op slot en kopen we geen jaarvoorraad schijtpapier voor in.
872 in Italië vandaag..... just a flew.....
waarvan 870 die bij een ander virusje ook wel zouden zijn gegaan vanwege hun slechte gezondheid

https://www.bloomberg.com/news/articles ... italy-says
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus -

Bericht door Scherrer » zo mar 22, 2020 2:13 am

Hou nou toch eens op met die onzin. Dat is gewoon niet waar. Wat schiet je er mee op om dit soort leugens te verspreiden? Verklaar dan eens waarom de ziekenhuizen in Italië nu letterlijk uitpuilen van corona-zieken en daar bij normale griepgolven totaal geen sprake van is.
***

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Coronavirus -

Bericht door Gezond verstand » zo mar 22, 2020 2:19 am

Dus jij wilt beweren dat het gerenommeerde Bloomberg onzin verspreid? Prima, dan hoef ik jou niet serieus te nemen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus -

Bericht door Scherrer » zo mar 22, 2020 2:24 am

Oef valt er één door de mand zeg. Bloomberg zegt niet dat deze mensen ook zouden zijn overleden bij een griepje. Staat nergens. Verzonnen door jou.

En je geeft geen antwoord op mijn vraag over de Italiaanse ziekenhuizen. Omdat er geen antwoord is. :biggthumpup.gif:
***

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Coronavirus -

Bericht door Gezond verstand » zo mar 22, 2020 2:33 am

Bloomberg bewijst dat het allemaal mensen zijn met één of meer onderliggende condities. En welke groep sterft het eerst aan griep? Welke groep heeft het zwaar (met extra sterfgevallen) tijdens hittegolven en extreme winters?

Denk eens na voor je jezelf zwaar voor lul zet.

De ziekenhuizen puilen uit omdat er nu een piek is. En omdat Italie verreweg de oudste bevolking van Europa heeft. De gemiddelde corona dode is 79.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus -

Bericht door Scherrer » zo mar 22, 2020 2:41 am

Juist, Bloomberg zegt dus totaal niet wat jij stelt. Dank voor de bevestiging.

En wederom geen verklaring voor de volle ziekenhuizen. Dit is namelijk geen piek, maar het begin van de pandemie. De piek zou pas over weken zijn gekomen. Als er niet zo massaal was ingegrepen. En zelfs in de piek van een griepgolf zitten de Italiaanse ziekenhuizen niet vol, maar nu wel. Geen griep dus, wat de hele wereld snapt. Behalve Trump en gezond verstand. :smallgrin.gif:

Jammer dat dit soort fakenews blijkbaar verspreid mag worden op dit forum.
***

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus -

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2020 8:18 am

Ik ben het zowaar een keer met je eens. Buiten dat fake news dan, want een forum is er voor meningen.

Ik blijf verbijsterd dat er mensen zijn die het allemaal.niet zo erg vinden omdat de meeste die overlijden ouderen zijn. Wat een vreslijke ongevoelige ***
Mijn vader van 86 ligt met koorts en longontsteking thuis. Hij had nog jaaaren vooruit gekund. Nu is dat dus afwachten.

Wat zijn mensenlevens walgelijk goedkoop voor sommigen
I think I lost my fucking headache

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Coronavirus -

Bericht door Wouter » zo mar 22, 2020 9:37 am

elliquido schreef:
zo mar 22, 2020 12:45 am
Gezond verstand schreef:
wo mar 18, 2020 12:21 am
En ik blijf bij wat ik toen zei. Het is paniek. Ja er is een virus, ja er gaan mensen aan sterven. Maar dat gebeurd met griep op grotere schaal, maar daar knallen we het land niet voor op slot en kopen we geen jaarvoorraad schijtpapier voor in.
872 in Italië vandaag..... just a flew.....
Flu.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Coronavirus -

Bericht door elliquido » zo mar 22, 2020 10:58 am

Wouter schreef:
zo mar 22, 2020 9:37 am
elliquido schreef:
zo mar 22, 2020 12:45 am
Gezond verstand schreef:
wo mar 18, 2020 12:21 am
En ik blijf bij wat ik toen zei. Het is paniek. Ja er is een virus, ja er gaan mensen aan sterven. Maar dat gebeurd met griep op grotere schaal, maar daar knallen we het land niet voor op slot en kopen we geen jaarvoorraad schijtpapier voor in.
872 in Italië vandaag..... just a flew.....
Flu.
I stand corrected....

Sterkte lucas in de familie. Onzekere tijden dit.
Ik kan er ook met de pet niet bij dat deze crisis nig steeds gebagatelliseerd wordt.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Coronavirus -

Bericht door mattie » zo mar 22, 2020 12:06 pm

LucaS schreef:
zo mar 22, 2020 8:18 am

Ik blijf verbijsterd dat er mensen zijn die het allemaal.niet zo erg vinden omdat de meeste die overlijden ouderen zijn. Wat een vreslijke ongevoelige ***
Mijn vader van 86 ligt met koorts en longontsteking thuis. Hij had nog jaaaren vooruit gekund. Nu is dat dus afwachten.

Wat zijn mensenlevens walgelijk goedkoop voor sommigen
Succes met je vader en hopelijk komt hij er weer boven op.. :biggthumpup.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Coronavirus -

Bericht door LucaS » zo mar 22, 2020 12:37 pm

:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie