Oefenen!

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Arthur » ma aug 31, 2020 8:25 am

Volgens mij hebben we met Scherpen gewoon een talentvolle jeugdkeeper.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Marillion » ma aug 31, 2020 8:42 am

Dat moet nog blijken. Ik was nooit onder de indruk van zijn mogelijkheden. Al hoor ik de laatste tijd wel eens positieve berichten.

Met Kotarski was het de bedoeling dat hij een verhuurperiode bij een Eredivisieclub zou gaan doen. Maar daar hoor je voorlopig weinig van. Als je Scherpen én Kotarski hebt zou er natuurlijk prima één van die twee bij het eerste elftal op de bank kunnen zitten in plaats van Stekelenburg. De ander kan dan keepen bij Jong Ajax. Eventueel wissel je dat af al weet ik niet of dat een heel seizoen mag. Misschien wel als je geen minuten maakt bij het eerste elftal?

Maar goed, dat gaat niet meer gebeuren omdat we Stekelenburg al hebben. Ik hoop maar dat hij die jongens nog wat kan bijbrengen. Bijvoorbeeld wat de gevaren zijn als je niet alles uit je mogelijkheden haalt.
Nil volentibus arduum

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Historicus » ma aug 31, 2020 8:39 pm

Las in de media dat Eiting weg moet omdat hij is voorbijgestreefd door anderen, zoals Gravenberg. Maar ik kijk nu de samenvatting van Ajax tegen Union Berln en daarin is Eiting aanvoerder. Zou hij echt weg moeten?

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Historicus » ma aug 31, 2020 8:40 pm

Marillion schreef:
ma aug 31, 2020 8:42 am
Dat moet nog blijken. Ik was nooit onder de indruk van zijn mogelijkheden. Al hoor ik de laatste tijd wel eens positieve berichten.

Met Kotarski was het de bedoeling dat hij een verhuurperiode bij een Eredivisieclub zou gaan doen. Maar daar hoor je voorlopig weinig van. Als je Scherpen én Kotarski hebt zou er natuurlijk prima één van die twee bij het eerste elftal op de bank kunnen zitten in plaats van Stekelenburg. De ander kan dan keepen bij Jong Ajax. Eventueel wissel je dat af al weet ik niet of dat een heel seizoen mag. Misschien wel als je geen minuten maakt bij het eerste elftal?

Maar goed, dat gaat niet meer gebeuren omdat we Stekelenburg al hebben. Ik hoop maar dat hij die jongens nog wat kan bijbrengen. Bijvoorbeeld wat de gevaren zijn als je niet alles uit je mogelijkheden haalt.
En dan kan Kjell Scherpenv verder rijpen bij Jong Ajax!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » za sep 05, 2020 12:12 pm

Leuke opstelling straks!

Onana; Mazraoui, Rensch, Martinez, Nico; Alvarez, Kudus; Anthony, Ekkelenkamp, Neres, Labyad.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » za sep 05, 2020 1:36 pm

Kudus paar ongelukkige ballen maar laat zien echt goed te kunnen voetballen. Draait makkelijk. Goede techniek. Sterk ook.

Alvarez is echt niet goed genoeg als hij moet voetballen. Had weer zo een moment dat hij veel en veel te traag handelde.

Onana echt een baas. Die mag echt niet weg.

Martinez met een paar goede inspeelpasses a la Blind hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » za sep 05, 2020 1:39 pm

Anthony is echt heel goed. Topaankoop.

Ekkelenkamp leuke loopacties maar aan de bal vind ik hem matig.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oefenen!

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 05, 2020 1:42 pm

Lionel schreef:
za sep 05, 2020 1:36 pm
Kudus paar ongelukkige ballen maar laat zien echt goed te kunnen voetballen. Draait makkelijk. Goede techniek. Sterk ook.

Alvarez is echt niet goed genoeg als hij moet voetballen. Had weer zo een moment dat hij veel en veel te traag handelde.

Onana echt een baas. Die mag echt niet weg.

Martinez met een paar goede inspeelpasses a la Blind hoor.
Dieptebal ook :neutral.gif: . Antony wordt echt een topspeler. :smile-ajax.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oefenen!

Bericht door wimpey » za sep 05, 2020 1:55 pm

Lionel schreef:
za sep 05, 2020 12:12 pm
Leuke opstelling straks!

Onana; Mazraoui, Rensch, Martinez, Nico; Alvarez, Kudus; Anthony, Ekkelenkamp, Neres, Labyad.
Aan Labyad heb je enkel bij stilstaande situaties iets. Alvarez mist ook het niveau.

Kudus is voetbal. Bij Antony en Neres gaat het ook makkelijk. Ik zie wel wat in Ekkelenkamp. Niet als VM, wel in deze lopende rol.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Oefenen!

Bericht door WP_Legend » za sep 05, 2020 2:13 pm

Ekkelenkamp... dat gebochelde loopje van hem doet pijn aan de ogen... doet me denken aan Kiprich...

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oefenen!

Bericht door wimpey » za sep 05, 2020 2:42 pm

WP_Legend schreef:
za sep 05, 2020 2:13 pm
Ekkelenkamp... dat gebochelde loopje van hem doet pijn aan de ogen... doet me denken aan Kiprich...
Qua pijn aan de ogen wint Alvarez met vlag en wimpel. Ik zou hem, Eiting en Labyad nog proberen te verpatsen.

Q. Timber staat er net in. Laat met zijn eerste actie al meer zien dan Labyad in 80 minuten.

Rensch maakt van de kids op mij de beste indruk. Vandaag als CV prima.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oefenen!

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 05, 2020 3:32 pm

Rensch speelt zo makkelijk. Rustig aan de bal, inzicht en heeft veel snelheid. Antony was de eerste helft sterk. Ekkelenkamp heeft idd wel iets, maar vandaag erg ongelukkig (matig is beter verwoord). Neres heeft ritme nodig. Kudus kan ook ballen.

Alvarez was vandaag idd ook matig. Veel onnodig balverlies. Maar ...... Tadic, Blind, Schuurs, Gravenberch, Promes komen er hier nog bij (en Lang waar ikzelf fan van ben :headbang.gif: ).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Oefenen!

Bericht door Jöhnk » za sep 05, 2020 4:08 pm

Ekkelenkamp inderdaad matig, richting zwak. 'Ongelukkig' klinkt alsof het hem allemaal overkomt, maar dat is niet het geval. Eerlijk gezegd kijk ik ervan op dat een vertrek van hem onbespreekbaar is. Ondanks dat ik niet uitsluit dat hij nuttig kan zijn, zou het geen onoverkomelijk gemis zijn.

Het was sowieso niet goed. Amper lichtpuntjes ook. Ik maak me best zorgen met het oog op het aankomende seizoen. Mijn gevoel is dat Ajax best een aantal goeie spelers heeft maar de balans is er niet.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » za sep 05, 2020 4:12 pm

Zo negatief als jij ben ik zeker niet. Speelde tegen een tegenstander die compleet was en dan werd er ook nog eens volop gewisseld.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oefenen!

Bericht door wimpey » za sep 05, 2020 5:03 pm

Jöhnk schreef:
za sep 05, 2020 4:08 pm
Het was sowieso niet goed. Amper lichtpuntjes ook. Ik maak me best zorgen met het oog op het aankomende seizoen. Mijn gevoel is dat Ajax best een aantal goeie spelers heeft maar de balans is er niet.
Same here. Labyad en Alvarez zijn imo zwakke broeders. Lijken echter zelfs een basisplaats te hebben... Ajax heeft zeker talentvolle spelers, maar je mist kwaliteit op het middenveld en centraal achterin.

Vind ook dat de ploeg qua hoeveelheid balbezit maar weinig kansen creëert. Ik zie Onana vaak de lange bal hanteren.

Enkele Duitse middenmoters zijn met klein verschil verslagen. Betere ploegen weten wel raad met de ruimte die Ajax vooral op het middenveld weggeeft.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Marillion » za sep 05, 2020 5:08 pm

Labyad is straks toch geen basisspeler?

Verder deel ik jullie zorgen inderdaad wel. De puzzel is nog niet gelegd. Sterke tegenstanders gaan dit elftal, met name in de omschakeling, in de problemen brengen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » za sep 05, 2020 5:15 pm

Tadic basisspeler? Hoe dan?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Marillion » za sep 05, 2020 5:37 pm

Lionel schreef:
za sep 05, 2020 5:15 pm
Tadic basisspeler? Hoe dan?
Mwah, die verwacht ik toch wel. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oefenen!

Bericht door 999 » za sep 05, 2020 5:42 pm

:smallgrin.gif:

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Oefenen!

Bericht door wimpey » za sep 05, 2020 5:52 pm

Marillion schreef:
za sep 05, 2020 5:08 pm
Labyad is straks toch geen basisspeler?
Ik heb niet alle oefenwedstrijden gezien. Maar kijk de opstellingen er nog eens op na... Volgens mij stond ie 1 keer niet in de basis.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door brigade zuid » za sep 05, 2020 5:54 pm

Terwijl het zo simpel is, Neres - Tadic - Anthony met daarachter Promes.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » za sep 05, 2020 6:27 pm

Lijkt mij dat Tadic in de punt staat.

@ Wimpey: Je weet dat ze een plan hebben met Neres toch? Die heeft nu twee keer meegedaan. Eerst een half uur, vandaag een klein uur.

Labyad staat niet in de basis straks.

Misschien volgende week nog tegen Sparta. Daarna niet meer. Stekelenburg heeft ook bijna alles gekeept...
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 06, 2020 10:03 am

brigade zuid schreef:
za sep 05, 2020 5:54 pm
Terwijl het zo simpel is, Neres - Tadic - Anthony met daarachter Promes.
Dat gaat hem inderdaad worden, mits iedereen fit. Dan is het wel fijn dat je Lang, Traore en Labyad daarachter hebt zitten, en in uiterste nood Huntelaar.

Onana, Tagliafico, Martinez, Schuurs, Mazraoui (of Dest) en Gravenberch staan ook vast. (als Onana en Tagliafico blijven)

Grootste vraagteken is de nr. 6, voorlopig lijkt dat Alvarez te worden. Misschien Mazraoui een nieuwe kans geven op die plek?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Marillion » zo sep 06, 2020 10:38 am

Mazraoui kan die positie ook niet invullen. Laat hem maar gewoon op rechts.

Labyad gaat gewoon de Schöne van de voorste linie worden. Spelen als er mensen afwezig zijn en wellicht stiekem best belangrijk zijn met zijn spelhervattingen.

Grootste vraagteken op het moment is natuurlijk Blind. Gaat hij spelen dan verwacht ik Martinez binnen een paar speelrondes op de plek van Alvarez.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » zo sep 06, 2020 11:28 am

Dat denk ik ook. Die is wel even wat beter dan Alvarez.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie