Oefenen!

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oefenen!

Bericht door LucaS » zo aug 09, 2020 7:45 am

Sowieso heerlijk om ze weer eens te zien voetballen. Ik kan niet wachten tot donderdag.
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5337
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Oefenen!

Bericht door columbus » zo aug 09, 2020 9:09 am

Mensen het is een oefenpotje met 30 graden. Wat een azijn zeg

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Oefenen!

Bericht door zeux » zo aug 09, 2020 11:27 am

Ik zag gisteren flarden in een ultrakorte samenvatting. Hoorde twee keer de naam 'Marin' positief voorbij komen (pass en hoekschop). Zou het toch nog? (iemand de wedstrijd gezien?)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door brigade zuid » zo aug 09, 2020 11:31 am

Ik vond Alvarez ook niet zo slecht spelen.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » zo aug 09, 2020 11:55 am

Marin en Alvarez komen in alles tekort. Punt.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Mr. Ajax » zo aug 09, 2020 7:21 pm

Lionel schreef:
zo aug 09, 2020 11:55 am
Marin en Alvarez komen in alles tekort. Punt.
Ze zijn inderdaad niet beter geworden. Heel misschien dat Alvarez nog als RCV kan renderen, mits hij de bal snel genoeg bij Blind of de middenvelders kan krijgen. Maar op het middenveld is het gewoon geen optie.

Voor het middenveld moet er een oplossing komen. Met Gravenberch kun je de CL niet ingaan, en ook in de competitie gaan we het nog lastig genoeg krijgen als hij daar de lakens moet gaan uitdelen. Ik zou Martinez dan ook weer terughalen naar het middenveld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Oefenen!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo aug 09, 2020 7:27 pm

Ten Hag zag wel “zelfvertrouwen” bij Marin, zei ie na afloop.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Oefenen!

Bericht door peter » zo aug 09, 2020 9:46 pm

Zou het nog wat worden met Lang? Ergens denk ik nog altijd dat hij Ajax-1 aan kan.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oefenen!

Bericht door Trab » zo aug 09, 2020 10:41 pm

Peter schreef:Zou het nog wat worden met Lang? Ergens denk ik nog altijd dat hij Ajax-1 aan kan.
Vorig jaar de kans gehad maar niet gegrepen. Hij kan wel voetballen alleen roept ie op de een of andere manier weerstand op. Bij mij in ieder geval. Beetje flierefluiter, dommig, onnozel. Zo komt ie over.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Oefenen!

Bericht door Trab » zo aug 09, 2020 10:47 pm

AD:

Antony en Schuurs tonen zich, maar ook Tagliafico en Van de Beek nog zeer fanatiek

EERSTE OEFENDUEL AJAX
Ajax schoot zaterdag uit de startblokken met een 6-1 oefenzege op RKC Waalwijk. De Braziliaanse aanwinst Antony liet zich zien met twee goals, maar ook Perr Schuurs was blikvanger.

Schuurs logische opvolger Veltman

Wat voor rust naast de rol van schaduwspits voor Quincy Promes vooral opviel, was dat Perr Schuurs centraal een koppel vormde met Daley Blind. Trainer Erik ten Hag zei eerder al dat Ajax alleen nog speurt naar een stand-in voor linksback Nicolás Tagliafico. Oftewel, het vertrek van Joël Veltman wordt intern opgelost. Wie daarvoor in aanmerking komen? Naast Schuurs ook Jurriën Timber (pas één eredivisieduel) en Edson Álvarez (middenvelder tegen RKC).

Ja, het was pas de eerste wedstrijd, maar een nieuw centraal duo behoeft afstemming en daar kan een trainer dus niet snel genoeg mee beginnen. Project Schuurs lijkt dan ook van start te zijn gegaan. De assistent-trainers Winston Bogarde en Michael Reiziger ontfermden zich in de (drink)pauzes over de mandekker. Schuurs, die vorig seizoen sterke optredens afwisselde met kapitale fouten tegen AZ en Getafe, voelt dat zijn tijd is gekomen. ,,Ik weet wat ik beter moet doen. Ik moet deze kans grijpen. Basisspeler van Ajax worden is nu een reëel doel.’’

Antony: een attractie, maar nog ruwe diamant
Schuurs keerde, net als negen teamgenoten, niet terug voor de tweede helft. Alleen keeper Maarten Stekelenburg bleef staan. Na rust was het de beurt aan bijvoorbeeld Antony. Toen hij het veld op liep, galmde zijn naam in het welkomstlied Bem-Vindo door de speakers. Antony kon zijn glimlach niet camoufleren. Teamgenoot David Neres, rapper in het nummer, al helemaal niet.

Een kwartier later schoof Antony, door de benen van Kostas Lamprou, zijn eerste Ajax-goal binnen. In de slotfase volgde zijn tweede. Ten Hag: ,,Ik denk dat hij zijn visitekaartje heeft afgegeven. Ik denk dat hij heeft bevestigd wat wij tijdens trainingen, en onze scouts eerder al, gezien hebben. Een frivole voetballer, dat is duidelijk, die goed positie kan innemen en mooie goals kan maken.”

De topaankoop is ontzettend lichtvoetig en kan daardoor wel eens een attractie gaan worden. Aan die attractie moet nog wel flink geschaafd worden, aangezien Antony bijvoorbeeld meerdere malen verteld moest worden dat hij moest ‘knijpen’.

Begeerde spelers nog altijd gedreven
Leuk en aardig die grote score, maar wat als de door buitenlandse clubs begeerde sleutelspelers alsnog vertrekken? Die kans is nog steeds reëel. Dat het zo rustig blijft, heeft niet alleen met corona te maken. De Europese clubcompetities zijn nog in volle gang. Topclubs maken daarna de balans op, met - al dan niet - een nieuwe trainer. Dan worden de wensen concreet gemaakt en onderhandelingen opgestart.

Nee, records zullen niet verpulverd worden nu clubs grote inkomstenverliezen lijden, maar dat betekent niet dat topclubs hun selectie niet zullen proberen te versterken. Wie de gewilde Donny van de Beek en Nicolás Tagliafico tegen RKC zag, merkte niets van teleurstelling over het uitblijven van de gewenste overstap. Eerder van gretigheid om er alsnog één af te dwingen. Zelfs doelman Andre Onana, niet bij de selectie, daalde om de haverklap van de tribune af om zijn teamgenoten te steunen. Aan hun toewijding ligt het niet. Wel prettig nu de markt nog twee maanden geopend is.

Corona kan ook voordelen hebben

Wat verder opviel in de lege Arena, was het enorme kwaliteitsverschil. Het al aardig ingespeelde Ajax creëerde veel kansen. RKC deed in de eerste helft nog leuk mee, maar bezweek na rust. Ajax mag dan financieel miljoenen aan inkomsten mislopen, de topclub kan de komende maanden de verschillen in budgetten en dus ook in de kwaliteit van de selectie op het veld uitbuiten.

Puntverlies werd vaak op vreemde bodem geleden, als een opponent naar voren werd geschreeuwd door het publiek en het op de heupen kreeg. Nu stadions straks slechts voor een kwart gevuld zijn en er niet gejuicht mag worden, neemt de weerstand voor Ajax verder af. Een traditioneel lastige uitwedstrijd als bij

FC Utrecht (begin november) zou daardoor minder problemen op kunnen leveren. Die club komt donderdag naar de Johan Cruijff Arena en dan verwelkomt Ajax voor het eerst wel weer ruim 4000 supporters.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oefenen!

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 10, 2020 8:58 am

Peter schreef:
zo aug 09, 2020 9:46 pm
Zou het nog wat worden met Lang? Ergens denk ik nog altijd dat hij Ajax-1 aan kan.
Hij heeft zoveel. Als hij ook nog zijn haantjes gedrag kan afleren, dan gaat hij ontzettend veel toevoegen. Is snel, creatief, kan passeren .... assists is ook oké, alleen scorend vermogen is laag. Als hij zijn mentaliteit kan verbeteren, gaan we daar veel plezier aan beleven.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Oefenen!

Bericht door Yopii » ma aug 10, 2020 12:10 pm

Hij doet me denken aan Edgar Davids: dezelfde gedrevenheid, felheid, maar ook ongerichtheid. Zulke spelers moeten uitrazen.

Jany van der Veen zei ooit: 'Met Edgar gebeurt er altijd wat'. Datzelfde geldt voor Noah. Zonder Jany van der Veen was Davids trouwens weggestuurd bij Ajax, want Co Adriaanse hield niet zo van dat 'rare gedrag'. :smallgrin.gif:

Het beste zou denk ik zijn om Noah nog een jaar uit te lenen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Oefenen!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 10, 2020 12:34 pm

Waarom? Laat hem lekker uitrazen in Jong Ajax en af en toe minuten maken in het eerste. Daar leert hij denk ik meer van, dan bij Twente of iets dergelijks voetballen.

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Historicus » wo aug 12, 2020 1:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 10, 2020 12:34 pm
Waarom? Laat hem lekker uitrazen in Jong Ajax en af en toe minuten maken in het eerste. Daar leert hij denk ik meer van, dan bij Twente of iets dergelijks voetballen.
Iemand die 7 duels in de hoofdmacht gespeeld heeft, of zo iets, mag al niet meer voor Jong Ajax spelen. Dat is ergens ook niet handig.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » wo aug 12, 2020 1:08 pm

Zin in morgen!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oefenen!

Bericht door Ajaciedjuh » do aug 13, 2020 8:12 am

Lionel schreef:
wo aug 12, 2020 1:08 pm
Zin in morgen!
Zin in vandaag! :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Oefenen!

Bericht door De Dominee » do aug 13, 2020 8:18 am

Ik ben erbij vanavond! Benieuwd hoe dat gaat zijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Oefenen!

Bericht door Jinne » do aug 13, 2020 11:32 am

Waar zit je en hoe laat moet je al binnen zijn?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Oefenen!

Bericht door Thijs » do aug 13, 2020 11:56 am

Ik was zaterdag één van de weinigen (en gelukkigen) die in het stadion mocht zijn, tegen RKC. Wel een hele aparte ervaring, als het zo stil is. Je hoort de spelers goed naar elkaar schreeuwen (vraag me af of dat vanavond ook nog zo is, waarschijnlijk wel als niemand met elkaar kletst).

Toch spannend voor de organisatie ook: je bent al die jaren zo gewend om dingen volgens draaiboeken te regelen, alles is volledig routine, en nu moet voor je gevoel echt alles anders. Vandaag met publiek ook weer spannend, houdt iedereen zich aan de regels? Zijn er dingen over het hoofd gezien?

Blijft een rare periode maar ben blij dat we iig weer naar ons eigen cluppie kunnen kijken. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Oefenen!

Bericht door De Dominee » do aug 13, 2020 12:25 pm

Jinne schreef:
do aug 13, 2020 11:32 am
Waar zit je en hoe laat moet je al binnen zijn?
Vak 124, 18.15 binnen. Mooie tijd vond ik.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Marillion » do aug 13, 2020 12:56 pm

Ik was eerlijk gezegd snel genezen tijdens dat potje tegen RKC. Zet 't straks nog wel even op om te zien of er al wat meer valt te ontdekken over de bedoelingen van Ten Hag.

Vriendschappelijk voetbal is sowieso al niet om aan te zien, zo in een leeg stadion is het helemaal een drama.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door brigade zuid » do aug 13, 2020 5:08 pm

Wat een kut opstelling en waarom zit Tadic niet bij de selectie?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Oefenen!

Bericht door Jöhnk » do aug 13, 2020 5:49 pm

Rammelaar lijkt wel Usain Bolt tegen Alvarez.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40873
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Marillion » do aug 13, 2020 6:05 pm

Ik snap werkelijk niet waarom ze ooit aan Alvarez zijn begonnen. Als hij al een kans krijgt is het op een positie waar hij niet uit de voeten kan. De enige mogelijkheid is als CV (al heb ik daar ook weinig vertrouwen in). Stel hem daar op of stel hem niet op. Die jongen heeft het al moeilijk genoeg, laat 'm dan niet ook nog eens spelen op een positie die hij niet kan invullen.
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5804
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Oefenen!

Bericht door De Dominee » do aug 13, 2020 6:07 pm

Zit in het stadion. Tot nu toe zijn Gravenberch, Labyad, Lang en Schuurs wel sterk. Promes, Alvarez en Mazraoui zwak. Nico oogt afwezig, mat en tijdens het warmlopen wat gefrustreerd.

2-0 nu.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie