Oefenen!

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Oefenen!

Bericht door zeux » wo jul 08, 2020 11:05 am

Volgens mij nog niet gemeld op AT:

Eredivisie gaat reeks oefenwedstrijden spelen in augustus:

Ajax op 8 augustus tegen RKC.
Op 13 augustus tweede wedstrijd. Tegenstander nog niet bekend.

HIER het hele schema.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Dubbel » za jul 11, 2020 10:33 pm

zeux schreef:
wo jul 08, 2020 11:05 am
Volgens mij nog niet gemeld op AT:

Eredivisie gaat reeks oefenwedstrijden spelen in augustus:

Ajax op 8 augustus tegen RKC.
Op 13 augustus tweede wedstrijd. Tegenstander nog niet bekend.

HIER het hele schema.
Ik heb het voetbal een tijdje minder gevolgd maar zijn dit wedstrijden met of zonder fans rond het veld?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Oefenen!

Bericht door zeux » za jul 11, 2020 11:09 pm

Dubbel schreef:
za jul 11, 2020 10:33 pm
zeux schreef:
wo jul 08, 2020 11:05 am
Volgens mij nog niet gemeld op AT:

Eredivisie gaat reeks oefenwedstrijden spelen in augustus:

Ajax op 8 augustus tegen RKC.
Op 13 augustus tweede wedstrijd. Tegenstander nog niet bekend.

HIER het hele schema.
Ik heb het voetbal een tijdje minder gevolgd maar zijn dit wedstrijden met of zonder fans rond het veld?
Ik dacht ut wel.

Uit Den T:
Komende maand gaan de profclubs onderlinge oefenwedstrijden spelen. De clubs die dat willen, kunnen bij toestemming van de burgemeester in beperkte mate publiek toelaten. Door de bezoekers op een slimme en wellicht zelfs innovatieve manier over het stadion te verdelen, denken de clubs dat ze in de eerste fase 20 tot 40 procent van de capaciteit van hun stadions kunnen gebruiken. De fans moeten onderling 1,5 meter afstand houden. Dat geldt niet voor personen uit hetzelfde huishouden en voor jongeren tot 18 jaar. Zij mogen wel naast elkaar zitten.
Bij 20% kunnen er dus 11.000 in de Arena en bij 40% 22.000. Alleen thuispubliek.

Benieuwd hoe ze dit met de seizoenskaarthouders gaan ritselen... Daar zijn er 42.000 van. :biggrin.gif:

Oh ja, je mag niet juichen, schreeuwen, zingen. :ajaxsmiley.gif: :ajaxscarf.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Oefenen!

Bericht door Yopii » ma jul 13, 2020 10:03 am

Dat lukt natuurlijk niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Marillion » ma jul 13, 2020 1:07 pm

Die 40% bezetting is alleen in theorie haalbaar. Dit omdat het genoemde percentage volgens mij alleen haalbaar is vanuit de gedachte dat supporters vanuit hetzelfde huishouden direct naast elkaar mogen zitten. In de praktijk is dat maar een fractie van de supporters.

Dit nog los van de gedachte dat je mensen niet kunt dwingen om in alle rust en stilte op hun stoeltje te blijven zitten. Dat gaat goed totdat er iets op het veld gebeurd.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » ma jul 13, 2020 10:46 pm

Gooi het vol met jeugd...
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » ma jul 13, 2020 10:46 pm

Ik vind dat alle zwarte kinderen er wel recht op hebben.... :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oefenen!

Bericht door 999 » ma aug 03, 2020 10:55 am

Ajax oefent eind augustus tegen Hertha BSC

Ajax oefent eind augustus tegen Hertha BSC; image source: Pro Shots

Op dinsdag 25 augustus neemt Ajax het in de Johan Cruijff ArenA op tegen Hertha BSC. Dat heeft de Duitse club bekend gemaakt. Om 19:00 uur nemen beide ploegen het in een vriendschappelijk duel tegen elkaar op. Aan de kant van Hertha BSC spelen met Javairo Dilrosun en Daishawn Redan twee geboren Amsterdammers. Zij speelden ook in de jeugdopleiding van Ajax, maar vertrokken op jonge leeftijd al richting Engeland. Inmiddels staan ze dus onder contract in de Duitse hoofdstad.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Oefenen!

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 04, 2020 8:37 am

Ajax.nl

Helaas geen supporters bij Ajax - RKC
Ajax RKC Tadic
Ajax speelt het oefenduel van zaterdag tegen RKC helaas zonder publiek. Aanleiding is dat nog geen vergunning is afgegeven door de gemeente Amsterdam. Daardoor heeft de club niet de formele toestemming die nodig is om de gewenste plusminus 9.000 toeschouwers toe te laten. De totale capaciteit van de Johan Cruijff ArenA is sinds deze zomer ruim 55.500

Ajax speelt in het kader van de Eredivisie Comeback thuisduels tegen RKC (8 augustus) en FC Utrecht (13 augustus). Al op 15 juli werd een vergunningsaanvraag voor beide wedstrijden bij de gemeente Amsterdam ingediend. Daarin was ook een uitgebreid plan conform het KNVB-protocol en de RIVM-richtlijnen omtrent het coronavirus opgenomen. Op basis daarvan meenden Ajax en de Johan Cruijff ArenA dat het mogelijk was om op een verantwoorde en veilige manier het stadion met ongeveer 9.000 supporters te vullen, hetgeen ongeveer 16 procent van de huidige capaciteit is.
Omdat de vergunning maandagavond nog steeds niet was afgegeven, heeft Ajax die plannen nu noodgedwongen moeten staken. Ajax stelt alles in het werk om ervoor te zorgen dat er tegen FC Utrecht wel supporters aanwezig kunnen zijn en zal opnieuw met de gemeente in contact treden om de vergunning te krijgen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Oefenen!

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 04, 2020 8:54 am

Opmerking op Twitter .....
We maken er een demonstratie van, dan mogen er wel supporters bij van mevrouw Halsema🤡
:smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oefenen!

Bericht door 999 » di aug 04, 2020 3:40 pm

..................
Reactie gemeente Amsterdam
„We zijn in gesprek met Ajax over de voorwaarden voor het toelaten van publiek. Het aantal besmettingen loopt weer op in onze regio. De Veiligheidsregio kiest daarom voor de veilige optie. Dus gefaseerd opbouwen, eerst klein beginnen, leren van de praktijk en eventueel meer supporters toelaten bij een volgende wedstrijd. Als de Veiligheidsregio en Ajax het eens worden over die voorwaarden dan kan de vergunning worden afgegeven”, aldus een woordvoerder van de gemeente Amsterdam.

De woordvoerder geeft aan dat er over ’alle voorwaarden wordt gediscussieerd’. „Inclusief aantallen.”
De T.

Die Halsema is toch niet capabel als burgemeester.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Iniesta » di aug 04, 2020 5:56 pm

Want?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oefenen!

Bericht door 999 » di aug 04, 2020 6:35 pm

Als je zelf gaat meelopen in een demonstratie de regels voor afstand houden aan je laars lap terwijl in een stadion wat voor ongeveer 16% gevuld is en derhalve afstand houden gewoon kan, het gaat tegenhouden.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » di aug 04, 2020 9:44 pm

Het is een fucking oefenwedstrijd. Doe lekker normaal allemaal.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Oefenen!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 04, 2020 10:21 pm

Toch bij uitstek een ideale gelegenheid om te kijken hoe het zou gaan met supporters?

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Oefenen!

Bericht door Lionel » wo aug 05, 2020 7:48 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di aug 04, 2020 10:21 pm
Toch bij uitstek een ideale gelegenheid om te kijken hoe het zou gaan met supporters?
Juist niet. Waarom zou je, juist nu de aantallen stijgen overal, er nu voor zorgen dat er groepen mensen bij elkaar in de buurt komen te staan?

Test het dan tijdens de competitie. Dan heeft het tenminste een doel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oefenen!

Bericht door 999 » wo aug 05, 2020 8:21 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di aug 04, 2020 10:21 pm
Toch bij uitstek een ideale gelegenheid om te kijken hoe het zou gaan met supporters?
Johan Cruijff ArenA gebruikt als testlocatie voor grote evenementen
23 juni 2020 19:24

De Johan Cruijff ArenA in Amsterdam is door de gemeente aangewezen als testlocatie voor het organiseren van grote evenementen in coronatijd.

De ArenA werkt voor de proef samen met onder meer het Rijksmuseum en met musicalproducent Stage Entertainment. Samen onderzoeken zij verschillende mogelijkheden, waaronder de inzet van apps die bezoekers en omwonenden kunnen informeren over de verwachte drukte in het gebied.

Ook worden er simulaties gedaan om de meest optimale bezoek- en vertrektijden van bezoekers te bepalen en wordt gekeken of bezoekers gestuurd kunnen worden door middel van geluid, licht of kleur.

Alle ervaringen en resultaten worden gedeeld met landelijke vertegenwoordigers van de betrokken sectoren. Eventueel worden de oplossingen later ook landelijk ingezet. Volgens alle betrokken partijen blijft de gezondheid van burgers en bezoekers bij het experiment voorop staan en wordt iedereens privacy gewaarborgd.
Nu.nl

Is/was o.a doel van deze oefenwedstrijden.
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 05, 2020 9:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Iniesta » wo aug 05, 2020 8:56 am

Dit kan inderdaad net zo goed geoefend worden tijdens een oefen wedstrijd als een echte wedstrijd
Sterker, tijdens een oefenwedstrijd zul je nooit zien hoe veel afstand supporters houden bij een belangrijke goal

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Marillion » wo aug 05, 2020 8:58 am

Lionel schreef:
wo aug 05, 2020 7:48 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di aug 04, 2020 10:21 pm
Toch bij uitstek een ideale gelegenheid om te kijken hoe het zou gaan met supporters?
Juist niet. Waarom zou je, juist nu de aantallen stijgen overal, er nu voor zorgen dat er groepen mensen bij elkaar in de buurt komen te staan?

Test het dan tijdens de competitie. Dan heeft het tenminste een doel.
Ik kan me er inderdaad wel iets bij voorstellen dat ze nu even terughoudend zijn met het verstrekken van een vergunning hiervoor. Zeker in Amsterdam wat toch één van de plekken is met de meeste besmettingen. Het komt niet goed over als je dit dan doorzet terwijl je in een ander deel van de stad bezig bent met verplichting voor mondkapjes.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oefenen!

Bericht door 999 » wo aug 05, 2020 9:08 am

En zo kun je weer lekker lang verschillende meningen ventileren.Punt is dat juist de Arena is aangewezen om te testen met deze en andere evenementen.Daarnaast, maar dat is mijn mening, Halsema gaat zelf lekker tussen de mensen staan bij een demonstratie ( en volgens mij met zeer weinig besmettingen ) .Deze locatie waar je als supporter gewoon afstand kan houden zou een goede testcase zijn geweest.

En mensen met verstand met symptomen blijven thuis, of worden tegengehouden.

Overigens, en dat is ook mijn mening :) ... ik vind het 3 keer niks zonder publiek voetballen.Kan niet zeggen dat ik ook maar 1 wedstrijd die op tv is geweest vanaf het moment dat het mocht langer dan 5 minuten heb aan gegluurd ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Oefenen!

Bericht door zeux » wo aug 05, 2020 9:34 am

999 schreef:
wo aug 05, 2020 9:08 am
En zo kun je weer lekker lang verschillende meningen ventileren.Punt is dat juist de Arena is aangewezen om te testen met deze en andere evenementen.Daarnaast, maar dat is mijn mening, Halsema gaat zelf lekker tussen de mensen staan bij een demonstratie ( en volgens mij met zeer weinig besmettingen ) .Deze locatie waar je als supporter gewoon afstand kan houden zou een goede testcase zijn geweest.

En mensen met verstand met symptomen blijven thuis, of worden tegengehouden.

Overigens, en dat is ook mijn mening :) ... ik vind het 3 keer niks zonder publiek voetballen.Kan niet zeggen dat ik ook maar 1 wedstrijd die op tv is geweest vanaf het moment dat het mocht langer dan 5 minuten heb aan gegluurd ...
Het virus is een 'moving target'. En dan kun je nooit beleid in steen beitelen. De situatie op 23 juni is ancient history. Het gaat om de situatie nu, begin augustus. En dan kun je niet zeggen: 'ja, maar in juni zei je...'. Andere tijd, andere realiteit, andere parameters.

(by the way: Halsema liep niet mee in een demonstratie. Ze besloot een kwartier voor tijd niet in te grijpen in een situatie van samenklontering, om moverende redenen. Dat is heel iets anders dan bewust een event toestaan waar veel mensen bij elkaar gaan komen op het moment van een escalerende uitbraak.)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oefenen!

Bericht door 999 » wo aug 05, 2020 9:44 am

zeux schreef:
wo aug 05, 2020 9:34 am
999 schreef:
wo aug 05, 2020 9:08 am
En zo kun je weer lekker lang verschillende meningen ventileren.Punt is dat juist de Arena is aangewezen om te testen met deze en andere evenementen.Daarnaast, maar dat is mijn mening, Halsema gaat zelf lekker tussen de mensen staan bij een demonstratie ( en volgens mij met zeer weinig besmettingen ) .Deze locatie waar je als supporter gewoon afstand kan houden zou een goede testcase zijn geweest.

En mensen met verstand met symptomen blijven thuis, of worden tegengehouden.

Overigens, en dat is ook mijn mening :) ... ik vind het 3 keer niks zonder publiek voetballen.Kan niet zeggen dat ik ook maar 1 wedstrijd die op tv is geweest vanaf het moment dat het mocht langer dan 5 minuten heb aan gegluurd ...
Het virus is een 'moving target'. En dan kun je nooit beleid in steen beitelen. De situatie op 23 juni is ancient history. Het gaat om de situatie nu, begin augustus. En dan kun je niet zeggen: 'ja, maar in juni zei je...'. Andere tijd, andere realiteit, andere parameters.

(by the way: Halsema liep niet mee in een demonstratie. Ze besloot een kwartier voor tijd niet in te grijpen in een situatie van samenklontering, om moverende redenen. Dat is heel iets anders dan bewust een event toestaan waar veel mensen bij elkaar gaan komen op het moment van een escalerende uitbraak.)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Toppie » wo aug 05, 2020 10:52 am

Halsema :bomb.gif: :moontje2.gif:

Edit P: Onnodige toevoeging

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Oefenen!

Bericht door Marillion » wo aug 05, 2020 12:12 pm

In welke zin is de vergelijking met deze demonstratie van, zo uit m'n hoofd, 2 maanden geleden relevant?

Het gaat om de situatie zoals die nu is. Volgens mij kunnen we in ieder geval vaststellen dat er de laatste weken sprake is van een zorgelijke stijging in het aantal besmettingen. We kunnen ook vaststellen dat de regio Amsterdam momenteel hoog scoort als het gaat om positieve gevallen.

Dan is het toch op z'n minst begrijpelijk dat men even terughoudend is met het organiseren van een evenement met 9.000 mensen? Het gaat bovendien ook nog eens "slechts" om een voetbalwedstrijd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Oefenen!

Bericht door 999 » wo aug 05, 2020 12:58 pm

ik heb er niks op tegen wat Halsema beslist, ik bedoel heb er een andere mening over , maar dan ook alles weer terug draaien.Stranden dicht, horeca dicht .Want daar is het dus nog minder controleerbaar als in een stadion.Dan ook consequent ...
GGD'en bezorgd: 'Risicovol gedrag belemmert ons'

GGD GHOR Nederland maakt zich zorgen over het toenemende aantal besmettingen. Volgens de koepelorganisatie van 25 GGD'en komt dat omdat mensen zich niet aan de RIVM-richtlijnen houden. "Dit risicovol gedrag belemmert GGD'en om hun werk te doen", zegt de organisatie.

Door de vele bron- en contactonderzoeken die worden gedaan, krijgen de GGD'en een steeds beter beeld van de verspreiding van het virus. "En dus ook van de situaties in de samenleving waar wij ons zorgen om maken. Als mensen zich niet aan de gedragsregels houden, dan is het dweilen met de kraan open."

De gezondheidsdiensten zien steeds meer besmettingen ontstaan op feestjes, begrafenissen en andere bijeenkomsten. "We zien vooral besmettingen door sociale ontmoetingen thuis en in horeca." Ook weigeren veel mensen in quarantaine te gaan. "En soms weigeren mensen om hun contacten te noemen tijdens een bron- en contactonderzoek of verzwijgen ze die."

Niét zingen en juichen in stadion wordt moeilijk, blijkt na training

Onder luid gezang van zo'n 1.800 supporters heeft Feyenoord z'n eerste openbare training afgewerkt in De Kuip. Om 11.00 uur betrad trainer Dick Advocaat samen met zijn staf het veld, gevolgd door de selectie van de Rotterdammers.

Meteen werd dus al duidelijk dat de voorgenomen maatregelen van het kabinet om de coronacrisis te beteugelen in het betaald voetbal lastig te hanteren zijn. Supporters mogen niet schreeuwen en zingen in de stadions, maar bij de opkomst van de spelersgroep woensdagochtend werd luidkeels het clublied gezongen.

Tijdens de anderhalf uur durende training werd daarna ook af en toe gezongen door de supporters, die op anderhalve meter van elkaar zaten.
Nos.nl

Mmmh anderhalve meter zou toch genoeg moeten zijn om het virus niet gevaarlijk te laten zijn ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo aug 05, 2020 1:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie