SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door 999 » zo sep 13, 2020 3:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo sep 13, 2020 3:39 pm
Alvarez was gewoon geen uitblinker. Exemplarisch, ergens halverwege de tweede helft ter hoogte van de middenlijn staat hij bij balbezit van Ajax met zijn rug naar de goal van Sparta (!), krijgt de bal, er is geen Spartaan in de buurt (!) en blijft met de bal in de voet richting Onana kijken (!), terwijl ik thuis probeerde Spangen te bereiken door zeker drie keer “OMDRAAAAIEEENNNNN!!!!” te schreeuwen voordat ie de bal (nog steeds niet onder druk van enige Spartaan) obligaat richting de verdediging speelt. Bizar. In alle facetten.
Maar verder dan dit moment kom je niet.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Yopii » zo sep 13, 2020 3:41 pm

Nee, zo ben jij niet. :smallgrin.gif:

Ik zou Kudus opstellen en Alvarez niet, maar ja... Alvarez is een dure jongen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 13, 2020 3:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo sep 13, 2020 3:39 pm
Alvarez was gewoon geen uitblinker. Exemplarisch, ergens halverwege de tweede helft ter hoogte van de middenlijn staat hij bij balbezit van Ajax met zijn rug naar de goal van Sparta (!), krijgt de bal, er is geen Spartaan in de buurt (!) en blijft met de bal in de voet richting Onana kijken (!), terwijl ik thuis probeerde Spangen te bereiken door zeker drie keer “OMDRAAAAIEEENNNNN!!!!” te schreeuwen voordat ie de bal (nog steeds niet onder druk van enige Spartaan) obligaat richting de verdediging speelt. Bizar. In alle facetten.
Natuurlijk kun je er altijd een moment uithalen. Alvarez heeft zoveel ballen opgepakt en ertussen gezeten. Maar als je alleen wilt zien dat hij fouten maakt, dan zie je die ook alleen.

Overigens heb ik niks met Alvarez, maar schijnbaar moeten supporters altijd pispaaltjes hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door peter » zo sep 13, 2020 3:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo sep 13, 2020 3:39 pm
Alvarez was gewoon geen uitblinker. Exemplarisch, ergens halverwege de tweede helft ter hoogte van de middenlijn staat hij bij balbezit van Ajax met zijn rug naar de goal van Sparta (!), krijgt de bal, er is geen Spartaan in de buurt (!) en blijft met de bal in de voet richting Onana kijken (!), terwijl ik thuis probeerde Spangen te bereiken door zeker drie keer “OMDRAAAAIEEENNNNN!!!!” te schreeuwen voordat ie de bal (nog steeds niet onder druk van enige Spartaan) obligaat richting de verdediging speelt. Bizar. In alle facetten.
Precies dit. In alle facetten geen Ajax speler. Kan dus ook nooit en te nimmer uitblinken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door 999 » zo sep 13, 2020 3:44 pm

Ajaciedjuh schreef:
zo sep 13, 2020 3:41 pm
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo sep 13, 2020 3:39 pm
Alvarez was gewoon geen uitblinker. Exemplarisch, ergens halverwege de tweede helft ter hoogte van de middenlijn staat hij bij balbezit van Ajax met zijn rug naar de goal van Sparta (!), krijgt de bal, er is geen Spartaan in de buurt (!) en blijft met de bal in de voet richting Onana kijken (!), terwijl ik thuis probeerde Spangen te bereiken door zeker drie keer “OMDRAAAAIEEENNNNN!!!!” te schreeuwen voordat ie de bal (nog steeds niet onder druk van enige Spartaan) obligaat richting de verdediging speelt. Bizar. In alle facetten.
Natuurlijk kun je er altijd een moment uithalen. Alvarez heeft zoveel ballen opgepakt en ertussen gezeten. Maar als je alleen wilt zien dat hij fouten maakt, dan zie je die ook alleen.

Overigens heb ik niks met Alvarez, maar schijnbaar moeten supporters altijd pispaaltjes hebben.
Dit dus.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door wimpey » zo sep 13, 2020 3:46 pm

Ten Hag zag een fantastisch Ajax.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Jöhnk » zo sep 13, 2020 3:50 pm

Met Labyad als een van de zeven uitblinkers. :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door LucaS » zo sep 13, 2020 3:54 pm

Poeh jongens, wat is iedereen bitter tegen elkaar
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 13, 2020 4:48 pm

999 schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo sep 13, 2020 3:39 pm
Alvarez was gewoon geen uitblinker. Exemplarisch, ergens halverwege de tweede helft ter hoogte van de middenlijn staat hij bij balbezit van Ajax met zijn rug naar de goal van Sparta (!), krijgt de bal, er is geen Spartaan in de buurt (!) en blijft met de bal in de voet richting Onana kijken (!), terwijl ik thuis probeerde Spangen te bereiken door zeker drie keer “OMDRAAAAIEEENNNNN!!!!” te schreeuwen voordat ie de bal (nog steeds niet onder druk van enige Spartaan) obligaat richting de verdediging speelt. Bizar. In alle facetten.
Maar verder dan dit moment kom je niet.
Zeker, wel, ik gaf alleen een voorbeeld. Ik zie hem weinig tot niet vooruit spelen. Ik zag hem aan het begin van de wedstrijd presteren om over een afstand van 5 meter niet Mazraoui aan te spelen, maar om de bal over de zijlijn te plaatsen. Ik zag hem in de tweede helft de bal koppend door het midden uitverdedigen waardoor een Spartaan een vrije schietkans krijgt (en die hoog over schiet). Ik zag hem vlak voor tijd nog even vlak voor het eigen strafschopgebied gebrek aan duelkracht hebben waardoor ie op een gevaarlijke plek balverlies leed. En dan was dit nog een wedstrijd waarin hij niet veel onder druk stond.

Let op: ik wil dat elke speler die ons shirt draagt slaagt en briljant is. Maar ik zie het bij hem (nog) niet. En nee, hij was zeker niet de enige dissonant vandaag. Voor mij waren Blind en Anthony de besten. Onana deed weer dapper aan tijdrekken, Tadic had ruzie met de bal; Promes speelde ook meer dan eens de bal in een verkeerde voet. Jammer dat vandaag spelers als Kudus en Lang geen speeltijd kregen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Marillion » zo sep 13, 2020 4:56 pm

Ik denk dat sommige supporters iets positiever zijn over Alvarez vanwege het gewijzigde spelbeeld. Doordat Ajax meer teruggetrokken ging spelen om de voorsprong vast te houden kom je wat meer in zijn type spel terecht. Dan kan hij een keer een duel aangaan en een bal winnen en inleveren bij een medespeler.

Maar tegelijkertijd is Alvarez één van de redenen waarom het op het middenveld niet loopt en Ajax in de problemen komt. Hij is aan de bal niet goed genoeg en niet wendbaar genoeg. Omdat collega Promes het in die linie ook niet laat zien dan weet je dat je een moeilijke wedstrijd gaat spelen. Ook tegen Sparta.

Dat Ten Hag na de wedstrijd naar buiten toe vooral positief is snap ik nog wel. Maar hij zal toch ook wel hebben gezien dat Ajax het voor die rode kaart al erg lastig had. Wat hebben we in die periode nou laten zien? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door 999 » zo sep 13, 2020 4:59 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo sep 13, 2020 4:48 pm
999 schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo sep 13, 2020 3:39 pm
Alvarez was gewoon geen uitblinker. Exemplarisch, ergens halverwege de tweede helft ter hoogte van de middenlijn staat hij bij balbezit van Ajax met zijn rug naar de goal van Sparta (!), krijgt de bal, er is geen Spartaan in de buurt (!) en blijft met de bal in de voet richting Onana kijken (!), terwijl ik thuis probeerde Spangen te bereiken door zeker drie keer “OMDRAAAAIEEENNNNN!!!!” te schreeuwen voordat ie de bal (nog steeds niet onder druk van enige Spartaan) obligaat richting de verdediging speelt. Bizar. In alle facetten.
Maar verder dan dit moment kom je niet.
Zeker, wel, ik gaf alleen een voorbeeld. Ik zie hem weinig tot niet vooruit spelen. Ik zag hem aan het begin van de wedstrijd presteren om over een afstand van 5 meter niet Mazraoui aan te spelen, maar om de bal over de zijlijn te plaatsen. Ik zag hem in de tweede helft de bal koppend door het midden uitverdedigen waardoor een Spartaan een vrije schietkans krijgt (en die hoog over schiet). Ik zag hem vlak voor tijd nog even vlak voor het eigen strafschopgebied gebrek aan duelkracht hebben waardoor ie op een gevaarlijke plek balverlies leed. En dan was dit nog een wedstrijd waarin hij niet veel onder druk stond.

Let op: ik wil dat elke speler die ons shirt draagt slaagt en briljant is. Maar ik zie het bij hem (nog) niet. En nee, hij was zeker niet de enige dissonant vandaag. Voor mij waren Blind en Anthony de besten. Onana deed weer dapper aan tijdrekken, Tadic had ruzie met de bal; Promes speelde ook meer dan eens de bal in een verkeerde voet. Jammer dat vandaag spelers als Kudus en Lang geen speeltijd kregen.
Oke.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 13, 2020 5:06 pm

Anthony hoort thuis in de basis. Als ze fit zijn, Promes, Neres en Tadic ook. Dan moet er eentje van hen op 10 staan. Dat is dus een middenvelder. Liefst zou ik Kudus dan ook zien spelen. Moet je dan Gravenberch op 6 zetten en Alvarez eruit? Lijkt me ook geen goed idee. Liefst Martinez, maar die zal volgende week linksback moeten spelen denk ik. Lastig, lastig...

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door wimpey » zo sep 13, 2020 5:07 pm

Marillion schreef:
zo sep 13, 2020 4:56 pm
Dat Ten Hag na de wedstrijd naar buiten toe vooral positief is snap ik nog wel. Maar hij zal toch ook wel hebben gezien dat Ajax het voor die rode kaart al erg lastig had. Wat hebben we in die periode nou laten zien? :confused.gif:
Niks. Probleem met dit middenveld is dat je geen aanspeelpunt hebt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Marillion » zo sep 13, 2020 5:10 pm

Als Antony, Promes en Neres alledrie fit zijn zou je er eigenlijk één moeten teleurstellen. Want zij moeten op de vleugel spelen.

Tadic centraal en dan twee van deze gasten op de vleugel. Probleem is echter dat je niet echt een geschikte 10 hebt en dan kom je dus bij zo'n oplossing met Promes uit. Misschien moet 'ie in die rol groeien maar ik heb mijn twijfels. Zeker in combi met iemand als Alvarez daarachter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door zeux » zo sep 13, 2020 6:20 pm

Zie nu de samenvatting.

Wat een bezopen rode kaart.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Historicus » zo sep 13, 2020 6:25 pm

Ten Hag zegt dat ie het "fantastisch" vond dat Ajax met 10 man kwam te staan, zodat hij de reactie van het team kon bekijken. Tsjongejonge...

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Lionel » zo sep 13, 2020 6:38 pm

Onana moet trouwens wel kappen met dat tijdrekken. Irriteer mij er dood aan en schaam mij er ook voor. Kappen met die ongein.
IK GELOOF!!!!!!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Historicus » zo sep 13, 2020 8:20 pm

Ja, dat is gewoon spelbederf van Onana.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Trab » zo sep 13, 2020 8:24 pm

Maakt het uit. Wees blij dat ie nog voor Ajax keept.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door wimpey » zo sep 13, 2020 8:45 pm

Pcs. Mondiale top.

Welke topclubs hebben eventueel nog behoefte aan een topkeep? Ik kom tot Dortmund, Leipzig en Inter. PSG misschien?

Hopen dat hij blijft. Onvervangbaar.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 13, 2020 8:53 pm

Nog iemand die Alvarez wel 'nuttig' vindt? Dat ie 'het balans bewaakt' en 'gaten dicht'? Nou was iedereen vandaag slecht (muv Antony, die er ook als enige zin in leek te hebben), maar Alvarez speelde voor zijn doen niet eens slecht. Hij kan gewoon niet beter. Met hem op het middenveld kom je nooit, maar dan ook nooit tot mooi voetbal. Onmogelijk gewoon. Hij gaat de bal nooit in een keer vooruit (of uberhaupt) doorspelen, middels een combinatie tegenstanders uitspelen op het middenveld of linies overslaan met strakke verticale inspeelpasses. Ik vind het oprecht een erg sympathieke gast die ook nog eens altijd zijn best doet, maar ik wil hem echt nooit meer op het middenveld zien. Alsof dat vorig seizoen al niet duidelijk was. Gewoon Martinez in zijn plaats met Gravenberch en Kudus voor zich (en Taylor graag klaarstomen, want dat is eigenlijk precies de speler die we nodig hebben op het middenveld). Tadic in de spits en Neres en Promes mogen het op links uitvechten. Wordt sowieso een druk seizoen met veel wedstrijden, iedereen komt wel aan de bak.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 13, 2020 9:05 pm

Even out of thee box denkend... Zou het een blessing in disguise kunnen zijn als we Promes verkopen? Zonder Ziyech rendeert ie minder goed, op 10 niet bepaald een zekerheidje en achter Neres en Antony heb je Labyad en Lang als reserve vleugelspelers.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Trab » zo sep 13, 2020 9:13 pm

Mr. Ajax schreef:Nog iemand die Alvarez wel 'nuttig' vindt? Dat ie 'het balans bewaakt' en 'gaten dicht'? Nou was iedereen vandaag slecht (muv Antony, die er ook als enige zin in leek te hebben), maar Alvarez speelde voor zijn doen niet eens slecht. Hij kan gewoon niet beter. Met hem op het middenveld kom je nooit, maar dan ook nooit tot mooi voetbal. Onmogelijk gewoon. Hij gaat de bal nooit in een keer vooruit (of uberhaupt) doorspelen, middels een combinatie tegenstanders uitspelen op het middenveld of linies overslaan met strakke verticale inspeelpasses. Ik vind het oprecht een erg sympathieke gast die ook nog eens altijd zijn best doet, maar ik wil hem echt nooit meer op het middenveld zien. Alsof dat vorig seizoen al niet duidelijk was. Gewoon Martinez in zijn plaats met Gravenberch en Kudus voor zich (en Taylor graag klaarstomen, want dat is eigenlijk precies de speler die we nodig hebben op het middenveld). Tadic in de spits en Neres en Promes mogen het op links uitvechten. Wordt sowieso een druk seizoen met veel wedstrijden, iedereen komt wel aan de bak.
Hij beweegt veel en laat zich vaak inzakken tussen de twee cv’s. En hij is kopsterk. Dan houdt het wel zo’n beetje op. Hopelijk speelt Kudus zich snel in de basis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Lionel » zo sep 13, 2020 9:15 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo sep 13, 2020 9:05 pm
Even out of thee box denkend... Zou het een blessing in disguise kunnen zijn als we Promes verkopen? Zonder Ziyech rendeert ie minder goed, op 10 niet bepaald een zekerheidje en achter Neres en Antony heb je Labyad en Lang als reserve vleugelspelers.
Dat riep ik al maanden geleden. Zonder Ziyech, en dus goals van Promes, is de toegevoegde waarde van Promes toch nihil?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Trab » zo sep 13, 2020 9:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Even out of thee box denkend... Zou het een blessing in disguise kunnen zijn als we Promes verkopen? Zonder Ziyech rendeert ie minder goed, op 10 niet bepaald een zekerheidje en achter Neres en Antony heb je Labyad en Lang als reserve vleugelspelers.
Hij is geen 10. Moet gewoon op de vleugel spelen. Wel jammer dat we geen middenvelder met een steekpass hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie