SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2020 2:46 pm

Lionel schreef:
ma sep 14, 2020 2:26 pm
wimpey schreef:
ma sep 14, 2020 1:02 pm
Yopii schreef:
zo sep 13, 2020 3:37 pm
Typisch Tagliafico, daarom vind ik hem dus niet zo bijzonder. Meer inzet en uitstraling dan kwaliteit.
Hm. Blind had slechts één minder moment gisteren. Hij 'zwom' op het moment dat die Thy die bal doorkopte. Die afvallende bal was in zijn zone, maar daar was ie dus niet. Daardoor moest Tagliafico 'knijpen' en dat ging 'm niet best af. :smallgrin.gif:
Exact. Hoe Nico hier de schuld van kan krijgen snap ik niet. Blind stond toch gewoon te slapen?
Zo'n situatie kent toch niet per definitie maar één schuldige?

Een rode kaart had ik hier ook niet voor gegeven. Maar het is wel een handsbal. Natuurlijk was dat wat ongelukkig maar dat risico neem je als je op deze manier het duel in gaat. Zo goed was die pass niet. Als Tagliafico gewoon meeloopt is er toch niet zoveel aan de hand? Ik ben liefhebber van een goede tackle op het juiste moment maar het is wel een alles of niets wapen. Als je eenmaal op de grond ligt doe je niets meer. Waarom dan dit risico nemen als je het ook kunt oplossen door mee te lopen?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58780
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door 999 » ma sep 14, 2020 2:57 pm

GangstaRiB schreef:
ma sep 14, 2020 12:39 pm
999 schreef:
ma sep 14, 2020 11:23 am
GangstaRiB schreef:
ma sep 14, 2020 11:07 am


Nee het referentiekader is Champions League. Uitgesproken door VD Sar en Overmars en weerspiegelt in het salarsishuis. Daar maken een aantal van ons zich zorgen over, want alleen de aanval kent een surplus aan kwaliteit. Middenveld en verdediging zijn kwetsbaar, zeker met een onberekenbare Blind.
Het referentiekader is poule Champions l. en verder zouden ze wel zien waar men uit kwam.
Nou, dat wordt voor volgend jaar al een hels karwei, want ik denk dat het enorm lastig zal worden om kampioen te worden.
Ik heb tevens Edje en Mark horen praten over kwartfinale CL als sportief doel. Nogmaals, met dit materiaal gaan we dat echt niet bereiken.
Nou dat weet ik niet, volgens mij heb ik dat niemand bij AJAX horen zeggen.Daarbij een doel is niet een vereiste.Winnen in de CL. ( verder dan poule ) hangt nog steeds voor AJAX af van wie ze loten.
Laatst gewijzigd door 999 op ma sep 14, 2020 2:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Lionel » ma sep 14, 2020 2:58 pm

Hij denkt dat hij te laat is. Had achteraf moeten blijven staan inderdaad. Maar wat Blind daar aan het doen was...

Heel slecht opgesteld van de gehele defensie inclusief twee middenvelders.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door elliquido » ma sep 14, 2020 3:02 pm

Marillion schreef:
ma sep 14, 2020 2:46 pm
Lionel schreef:
ma sep 14, 2020 2:26 pm
wimpey schreef:
ma sep 14, 2020 1:02 pm


Hm. Blind had slechts één minder moment gisteren. Hij 'zwom' op het moment dat die Thy die bal doorkopte. Die afvallende bal was in zijn zone, maar daar was ie dus niet. Daardoor moest Tagliafico 'knijpen' en dat ging 'm niet best af. :smallgrin.gif:
Exact. Hoe Nico hier de schuld van kan krijgen snap ik niet. Blind stond toch gewoon te slapen?
Zo'n situatie kent toch niet per definitie maar één schuldige?

Een rode kaart had ik hier ook niet voor gegeven. Maar het is wel een handsbal. Natuurlijk was dat wat ongelukkig maar dat risico neem je als je op deze manier het duel in gaat. Zo goed was die pass niet. Als Tagliafico gewoon meeloopt is er toch niet zoveel aan de hand? Ik ben liefhebber van een goede tackle op het juiste moment maar het is wel een alles of niets wapen. Als je eenmaal op de grond ligt doe je niets meer. Waarom dan dit risico nemen als je het ook kunt oplossen door mee te lopen?
het is gewoon geen rood,
het gaat eerst om de intentie, je kan echt zien dat het niet bewust gebeurt. Daarnaast een doorgebroken speler, als je hier een doorgebroken speler uithaalt terwijl Schuurs praktisch ernaast loopt, op 40 meter van het doel is en de speler op de grond ligt , is het wel erg ver gezocht. Dat is er naartoe redeneren m.i. .
Verder kun je ook nog de geest van het spel erbij halen.. maar dat blijft lastiger. Ik denk dat de scheidsrechter zeer beïnvloed werd door de om rood schreeuwende Spartanen.
kwalijke zaak.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58780
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door 999 » ma sep 14, 2020 3:05 pm

+1.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2020 3:22 pm

elliquido schreef:
ma sep 14, 2020 3:02 pm

het is gewoon geen rood,
het gaat eerst om de intentie, je kan echt zien dat het niet bewust gebeurt. Daarnaast een doorgebroken speler, als je hier een doorgebroken speler uithaalt terwijl Schuurs praktisch ernaast loopt, op 40 meter van het doel is en de speler op de grond ligt , is het wel erg ver gezocht. Dat is er naartoe redeneren m.i. .
Verder kun je ook nog de geest van het spel erbij halen.. maar dat blijft lastiger. Ik denk dat de scheidsrechter zeer beïnvloed werd door de om rood schreeuwende Spartanen.
kwalijke zaak.
Ik zei al, rood had ik inderdaad ook niet gegeven.

Maar ik vind wel dat hij een risico neemt door zo in te komen in een situatie die op zichzelf niet heel gevaarlijk lijkt te zijn. Het was nogal ongecontroleerd.

Op die manier zou Tagliafico hiernaar terug moeten kijken. Hoe kun je beter met zo'n situatie omgaan. Dat is het stuk wat hij kan beïnvloeden. Dit is natuurlijk iets waar hij vaker moeite mee heeft. Soms is de strijd die hij in zijn spel legt een pluspunt, soms slaat hij er wat in door.

De intentie is bij hands overigens geen criterium. Het gaat simpelweg om de vraag of die bal op zijn arm of hand komt en dat is duidelijk het geval.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door elliquido » ma sep 14, 2020 3:23 pm

kansen ajax

5:30, kopbal tadic, voorzet anthony, handen keeper
19:36 kans gravenberg net naast
37:00 doelpunt anthony
43:50 grote kans tadic, assist dest, op de keeper
51:10 anthomy te zacht geplaatst schot
79:17, Neres dribbel wordt in de 16 gestuit


kansen sparta

33;00 schot ouasar van 25 meter, ruim over
74:45 haroui schiet zijkant 16, via onana voorlangs getikt
63:10 rollertje gravenbergh 20 mmeter
67:10 gevaarlijk schot over vriends rand 16
89:28 rahi schiet zacht in handen onana vanaf 16 na 2x gepruts alvarez
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58780
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door 999 » ma sep 14, 2020 4:03 pm

Zijn Overmars en Ten Hag verblind door vlekkeloze voorbereiding of blijkt de selectie sterk genoeg?

Analyse: Ajax pokert met miljoenen
Door MIKE VERWEIJ

Updated Vandaag, 08:36
Vandaag, 06:45 in VOETBAL



AMSTERDAM - Het zijn door de coronacrisis onzekere tijden. En dat is bij Ajax niet anders. Vrijwel niemand in Amsterdam weet of de huidige selectie kwalitatief sterk én breed genoeg is om in dit korte, met wedstrijden volgeplempte seizoen zowel landskampioen te worden als te overwinteren in de Champions League. Misschien dat de moeizame zege (0-1) van het Amsterdamse tiental (rood Nicolas Tagliafico) op Sparta voor nieuwe inzichten zorgt.

Afgaande op de laatste persconferenties van trainer Erik ten Hag staat Ajax op dit moment op het standpunt dat er geen spelers meer bij hoeven en komen. Maar hoe verstandig is dat?
Afgaande op de laatste persconferenties van trainer Erik ten Hag staat Ajax op dit moment op het standpunt dat er geen spelers meer bij hoeven en komen. Maar hoe verstandig is dat?Ⓒ ANP/HH
Ga er als directie en trainer van Ajax maar aanstaan. De Amsterdammers zijn het aan hun (financiële) stand verplicht de kampioensschaal te bemachtigen, hebben de beste spelersgroep van Nederland, maar hadden onder normale omstandigheden graag extra kwaliteit en ervaring aan boord gehaald. Het beperkte aantal toeschouwers en business-seat-houders bij thuiswedstrijden dwingt de recordkampioen er echter toe ook op de kleintjes te letten.

Niet voor niets zei Edwin van der Sar in een van zijn laatste columns in De Telegraaf dat het geld er – mede door de meest riante supportersregeling van alle clubs – met bakken uitgaat. En dus is het balanceren op een dun koordje, pokeren met miljoenen euro’s, want wat nu logische zuinigheid lijkt, kan aan het einde van het seizoen een kapitale misrekening blijken te zijn. Het landskampioenschap levert directe plaatsing voor de groepsfase van de Champions League en dus tientallen miljoenen euro’s op.

Afgaande op de laatste persconferenties van Erik ten Hag staat Ajax op dit moment op het standpunt dat er niemand meer bij hoeft en komt. Maar hoe verstandig is dat? Laat Ajax zich verblinden door de vrijwel vlekkeloze voorbereiding? Ajax heeft tot het sluiten van de transfermarkt op 6 oktober een vrij gemakkelijk programma en dat kan leiden tot een honderd procent score in de Eredivisie.

Ajax-aanvoerder Dusan Tadic probeert het met een stift, maar stuit op Sparta-doelman Benjamin van Leer. Door de coronacrisis zijn het - ook voor de Amsterdamse club - onzekere tijden en dat heeft invloed op het aankoopbeleid.
Ajax-aanvoerder Dusan Tadic probeert het met een stift, maar stuit op Sparta-doelman Benjamin van Leer. Door de coronacrisis zijn het - ook voor de Amsterdamse club - onzekere tijden en dat heeft invloed op het aankoopbeleid.Ⓒ MATTY VAN WIJNBERGEN
Na Sparta wacht Ajax thuisduels met RKC en Vitesse en de iets lastigere, maar niet onoverkomelijke uitwedstrijd bij FC Groningen. De recente geschiedenis leert dat er juist soms een enorme mispeer nodig is om van gedachten te veranderen. Een van de beste (paniek)aankopen van de laatste jaren is Hakim Ziyech, die volgens Peter Bosz en Overmars geen top-prioriteit had. Maar na de uitschakeling in de voorronde van de Champions League bij Rostov kwam hij alsnog naar Amsterdam. Ziyech groeide uit tot publiekslieveling.

BEKIJK OOK:

Aanwinst Antony leidt tiental Ajax langs Sparta
Op internet circuleren bewerkte foto’s van het succeselftal van Ajax dat in 2019 de halve finale van de Champions League haalde. De pijlers van de ploeg staan – gefotsoshopt – in hun nieuwe tenue van Juventus (Matthijs de Ligt), FC Barcelona (Frenkie de Jong), Manchester United (Donny van de Beek), Chelsea (Ziyech), Genoa (Lasse Schöne) en Brighton & Hove Albion (Joël Veltman). Door hun vertrek verloor Ajax niet alleen een berg aan ervaring, maar ook een aantal zelfopgeleide spelers, cultuurbewakers.

In de huidige selectie hebben alleen Daley Blind, Ryan Gravenberch, Sergiño Dest en Noussair Mazraoui en – met een beetje goede wil – Quincy Promes het Ajax-DNA. Maar van die echte Ajacieden is alleen Blind een leider. Ajax kocht met Mohammed Kudus en Antony ogenschijnlijk goed in en Gravenberch lijkt zich vast in het elftal te hebben geknokt.

Wordt Antony aankomend seizoen een van de smaakmakers van Ajax?
Wordt Antony aankomend seizoen een van de smaakmakers van Ajax?Ⓒ ANP/HH
Ajax zal al echter gruwelen van de gedachte aan vorig, afgebroken seizoen. Daarin zat de ziekenboeg van Ajax voller dan voorgaande jaren, werd tot twee keer toe een voorsprong van zes punten op AZ verspeeld en zetten Ten Hag en zijn spelers de slechtste reeks sinds 2000 neer. In één week tijd vloog Ajax uit de Europa League en de KNVB-beker, terwijl AZ in punten langszij kwam.

Een dergelijke dramatische serie en een nieuwe blessuregolf hangen als een donderwolk boven de Johan Cruijff ArenA. Ajax houdt zich vast aan het feit dat de selectie in tegenstelling tot vorige seizoenen niet al vroeg hoefde te pieken in de voorrondes van de Champions League, maar een normale voorbereiding kende. Het zou het aantal blessures tot een minimum moeten beperken.

Maar wat als na het sluiten van de transfermarkt – als de nationale en internationale wedstrijden elkaar in hoog tempo opvolgen – de spelers alsnog één voor één afhaken? In en rond de selectie zijn er twijfels of de selectie breed én geslepen genoeg is om in alle competities optimaal te kunnen presteren.

Een ervaren linksbenige verdediger, die centraal en als linksback uit de voeten kan, én een gelouterde extra middenvelder aan de selectie lijken geen overbodige luxe. Bij blessures en/of schorsingen van Blind, Nicolas Tagliafico en Gravenberch wordt de spoeling op die posities wel héél dun. Een voordeel voor de Ajax-leiding is wel dat er in de wintertransferperiode – door de late competitiestart al over tweeënhalve maand – reparatiewerkzaamheden kunnen worden verricht.

De keuze tussen aankopen verrichten of de hand op de knip houden, zal de directie hoofdbrekens bezorgen. Wordt Ajax met de huidige groep met twee vingers in de neus kampioen en slaagt Ten Hag er met zijn team in te overwinteren in de Champions League, dan hebben de beleidsbepalers gegokt, (miljoenen) gewonnen en ruimte geboden aan de eigen jeugd. Gaat het mis, dan is goedkoop duurkoop geweest.
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58780
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door 999 » ma sep 14, 2020 4:11 pm

Marillion schreef:
ma sep 14, 2020 3:22 pm
elliquido schreef:
ma sep 14, 2020 3:02 pm

het is gewoon geen rood,
het gaat eerst om de intentie, je kan echt zien dat het niet bewust gebeurt. Daarnaast een doorgebroken speler, als je hier een doorgebroken speler uithaalt terwijl Schuurs praktisch ernaast loopt, op 40 meter van het doel is en de speler op de grond ligt , is het wel erg ver gezocht. Dat is er naartoe redeneren m.i. .
Verder kun je ook nog de geest van het spel erbij halen.. maar dat blijft lastiger. Ik denk dat de scheidsrechter zeer beïnvloed werd door de om rood schreeuwende Spartanen.
kwalijke zaak.
Ik zei al, rood had ik inderdaad ook niet gegeven.

Maar ik vind wel dat hij een risico neemt door zo in te komen in een situatie die op zichzelf niet heel gevaarlijk lijkt te zijn. Het was nogal ongecontroleerd.

Op die manier zou Tagliafico hiernaar terug moeten kijken. Hoe kun je beter met zo'n situatie omgaan. Dat is het stuk wat hij kan beïnvloeden. Dit is natuurlijk iets waar hij vaker moeite mee heeft. Soms is de strijd die hij in zijn spel legt een pluspunt, soms slaat hij er wat in door.

De intentie is bij hands overigens geen criterium. Het gaat simpelweg om de vraag of die bal op zijn arm of hand komt en dat is duidelijk het geval.
Mwah, als je zo gaat redeneren dan vergeet de sliding maar.Tagliafico doet mijn inziens niks verkeerd, hij gaat voor de bal niet voor de man en krijgt de bal tegen zijn arm niet andersom, op wat is het 30 meter van het doel met Schuurs er vlakbij.Kamphuis had hier gewoon even aan de Var info moeten vragen of dat ie het even mag terug zien.Als je zo fluit krijg je, zoals v.d. Vaart ook aangaf, 3 rode kaarten per wedstrijd.Denk dat vanaf nu er anders op wordt gereageerd door de scheidsrechters.

Dat telt alleen volgens mij in het strafschopgebied niet er buiten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40863
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2020 6:17 pm

Heeft niks met redeneren te maken. Zo zijn de spelregels. Dit is gewoon hands.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Lionel » ma sep 14, 2020 6:19 pm

Rood is overdreven natuurlijk maar ik snap de theorie wel.

Het is hands. De bal wordt niet met 150 km per uur tegen zijn aangeschoten. Is het ongelukkig? Ja. Is het hands? Ja. Dus een overtreding.

Als Nico in de ogen van de scheidsrechter niet de laatste man zou zijn had hij alleen geel of wellicht niks gekregen. Maar hij is in de ogen van de scheidsrechter wel de laatste man.

Overtreding? Ja. Laatste man? Ja. Rode kaart? Ja.

Moet je dit een volgende keer willen? Nee. Je kan dus ook zulke optelsommen niet maken. Dat slaat nergens op. Want Nico wilt de bal niet wegslaan. Hij maakt ook geen overtreding. Daarbij was het ook nog eens geen 100% scoringskans.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door zeux » ma sep 14, 2020 6:32 pm

Doorgeslagen puritisme die kaart.

Zo'n kaart heeft ook zo'n impact op de wedstrijd, dat je wat mij betreft zeer zuinig moet zijn met rode kaarten. Alleen als het echt opzettelijk is rood. Anders geel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door elliquido » ma sep 14, 2020 6:59 pm

zag ook ergens een handsmoment in de KKD. Die jongen werd van dichtbij beschoten op zijn hoofd en in een reflex beschermt hij zijn gezicht.
penalty en rood.
penalty terecht, maar waarom rood, zo zwaar gestraft, zo buiten proportie.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door LucaS » ma sep 14, 2020 8:16 pm

Ik las trouwens dat onze vriend Schuurs 100% van zijn verdedigende duels heeft gewonnen tegen Sparta
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door zeux » ma sep 14, 2020 8:37 pm

Het gaat nu over die handsbal bij VI.

Opzettelijk, onopzettelijk, maakt niet meer uit. Arm niet straks naast lichaam: hands.

Dat wordt hockeyen: daar bal bewust op de voet schieten, in voetbal bewust op de arm mikken.

Bezopen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Iniesta » ma sep 14, 2020 8:51 pm

Nee hoor, meeste verdedigers houden handen al achter de rug bij verdedigen in 16, dan kun je ook geen penalty versieren

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13394
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Arthur » ma sep 14, 2020 9:35 pm

LucaS schreef:Ik las trouwens dat onze vriend Schuurs 100% van zijn verdedigende duels heeft gewonnen tegen Sparta
Ik weet niet wat ze precies onder een duel verstaan, maar ik kan me uit de 1e helft een situatie herinneren waar hij een Spartaan voor zich liet komen die daardoor redelijk vrij kon uithalen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 14, 2020 9:46 pm

zeux schreef:Doorgeslagen puritisme die kaart.

Zo'n kaart heeft ook zo'n impact op de wedstrijd, dat je wat mij betreft zeer zuinig moet zijn met rode kaarten. Alleen als het echt opzettelijk is rood. Anders geel.
De gele kaart voor Gravenberch vond ik ook overdreven. En ik vraag me af wat Blind heeft gezegd zodat ie geel kreeg nadat hij zich ging beklagen over de rode kaart van Nico.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Gezond verstand » di sep 15, 2020 1:24 pm

Marillion schreef:
ma sep 14, 2020 3:22 pm


De intentie is bij hands overigens geen criterium. Het gaat simpelweg om de vraag of die bal op zijn arm of hand komt en dat is duidelijk het geval.
Ja, en dus wordt er terecht gefloten. Ik denk niet dat iemand daar een probleem mee heeft.

Dat de scheidsrechter daarna foutief interpreteert dat het om het ontnemen van een scoringskans gaat, daar ligt het probleem. En wel tweeledig: Schuurs stond er nog dichtbij plus de speler lag op de grond voordat de overtreding (hands) werd begaan. De sliding zelf werd namelijk als correct beoordeeld, want er werd voor de handsbal gefloten en niet voor de sliding.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door wimpey » di sep 15, 2020 3:29 pm

Blind stond niet goed, Nico 'knijpt'. Moet ie die bal niet met z'n rechter i.p.v. z'n linker proberen te 'clearen'?

Kamphuis zal toch wel weten wat ie doet? Die kent de regels beter dan wij... Ik kon z'n verklaring wel volgen. Goed ook dat Ten Hag niet over die kaart zeurde. Hem zal ook opgevallen zijn dat Ajax in die situ niet goed stond.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Monkey Tonk » di sep 15, 2020 3:36 pm

Marillion schreef:
ma sep 14, 2020 3:22 pm
elliquido schreef:
ma sep 14, 2020 3:02 pm

het is gewoon geen rood,
het gaat eerst om de intentie, je kan echt zien dat het niet bewust gebeurt. Daarnaast een doorgebroken speler, als je hier een doorgebroken speler uithaalt terwijl Schuurs praktisch ernaast loopt, op 40 meter van het doel is en de speler op de grond ligt , is het wel erg ver gezocht. Dat is er naartoe redeneren m.i. .
Verder kun je ook nog de geest van het spel erbij halen.. maar dat blijft lastiger. Ik denk dat de scheidsrechter zeer beïnvloed werd door de om rood schreeuwende Spartanen.
kwalijke zaak.
Ik zei al, rood had ik inderdaad ook niet gegeven.

Maar ik vind wel dat hij een risico neemt door zo in te komen in een situatie die op zichzelf niet heel gevaarlijk lijkt te zijn. Het was nogal ongecontroleerd.

Op die manier zou Tagliafico hiernaar terug moeten kijken. Hoe kun je beter met zo'n situatie omgaan. Dat is het stuk wat hij kan beïnvloeden. Dit is natuurlijk iets waar hij vaker moeite mee heeft. Soms is de strijd die hij in zijn spel legt een pluspunt, soms slaat hij er wat in door.

De intentie is bij hands overigens geen criterium. Het gaat simpelweg om de vraag of die bal op zijn arm of hand komt en dat is duidelijk het geval.
Tagliafico is een prachtvoetballer, maar positioneeel, bij het lezen van ruimtes, heeft hij nooit uitgeblonken. Dit was een inschattingsfout. Onnodige paniek in de tent. Hij schat het ook vaak verkeerd in als hij als linksbuiten gaat spelen. Ik heb er niet zo'n probleem mee bij hem. Hoe vaak heeft hij Ajax niet op sleeptouw genomen met zijn passie? Beetje gedoseerder mag wel, maar liever teveel dan te weinig.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie