SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Lionel » zo sep 13, 2020 9:20 pm

Trab schreef:
zo sep 13, 2020 9:13 pm
Mr. Ajax schreef:Nog iemand die Alvarez wel 'nuttig' vindt? Dat ie 'het balans bewaakt' en 'gaten dicht'? Nou was iedereen vandaag slecht (muv Antony, die er ook als enige zin in leek te hebben), maar Alvarez speelde voor zijn doen niet eens slecht. Hij kan gewoon niet beter. Met hem op het middenveld kom je nooit, maar dan ook nooit tot mooi voetbal. Onmogelijk gewoon. Hij gaat de bal nooit in een keer vooruit (of uberhaupt) doorspelen, middels een combinatie tegenstanders uitspelen op het middenveld of linies overslaan met strakke verticale inspeelpasses. Ik vind het oprecht een erg sympathieke gast die ook nog eens altijd zijn best doet, maar ik wil hem echt nooit meer op het middenveld zien. Alsof dat vorig seizoen al niet duidelijk was. Gewoon Martinez in zijn plaats met Gravenberch en Kudus voor zich (en Taylor graag klaarstomen, want dat is eigenlijk precies de speler die we nodig hebben op het middenveld). Tadic in de spits en Neres en Promes mogen het op links uitvechten. Wordt sowieso een druk seizoen met veel wedstrijden, iedereen komt wel aan de bak.
Hij beweegt veel en laat zich vaak inzakken tussen de twee cv’s. En hij is kopsterk. Dan houdt het wel zo’n beetje op. Hopelijk speelt Kudus zich snel in de basis.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hij laat zich inderdaad zakken tussen de twee CV’s of rechts van Schuurs maar hij doet er dan niks mee.

Heb het al eerder gezegd maar EtH is geen wondercoach.

Frenkie links van de verdediging was een gouden zet maar nu probeert hij hetzelfde alleen dan met Alvarez op rechts :drecul.gif:

Ajax speelde schitterend voetbal met Ziyech op 10. Met Donny op 10 speelden we altijd met 4 aanvallers. Met Frenkie konden we dit nog oplossen. Met MdL was dat ook goed te doen.

Schuurs wint lang niet ieder duel waardoor tegenstanders zich er makkelijker onderuit kunnen spelen.

Tadic rendeerde fantastisch in de spits. Zet hem dan in de spits. Kap met dat gelul met Labyad in de spits. Zet dan lekker Noa Lang of desnoods Labyad op links.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Marillion » zo sep 13, 2020 10:25 pm

Ik heb Schuurs tot weinig duels zien verliezen. Vond 'm wel stabiel vandaag zonder indrukwekkend te zijn. Heb echt goede hoop dat hij dit seizoen de stap zet.

Verder eens. Tadic gewoon weer centraal. En Alvarez niet net laten doen of 'ie Frenkie de Jong is.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Lionel » ma sep 14, 2020 7:17 am

Gisteren een 100 procent score las ik.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Mano » ma sep 14, 2020 7:55 am

Ik hoor en lees dat Sparta geen kans heeft gehad tegen een Ajax met 10 man. Wedstrijd zelf gezien en dat klopt maar hoor niemand over Ajax dat bar weinig kansen gehad heeft.

Klopt niks van dit team. De spelers wel maar de posities niet.
Alvarez daar is al genoeg over gezegd. Dat is gewoon geen middenvelder. Hij mag met Schuurs uitvechten wie er basis komt.
Tadic is geen schim op links t.o.v. centraal dat ziet elke supporter
Promes op 10 is dodelijk voor het middenveld, zeker in combi met Alvarez. Dan staat Gravenberch alleen.

Eigenlijk toont deze wedstrijd precies aan wat wij hier op AT al een tijdje zeggen: We missen een echte no.6
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 14, 2020 7:56 am

Laten we nu eens even een aantal wedstrijden aankijken en dan pas conclusies trekken. Het is heel normaal dat een team in een ritme en flow moet komen. De voorbereiding was goed en ook daar moeten we nog geen conclusies over trekken, maar om nu na 1 wedstrijd op waardeloos kunstgras, een schijts die de wedstrijd sterk beïnvloedt met zijn rode kaart, een ontzettend verdedigend opgesteld Sparta t/m de rode kaart (ook vorig seizoen speelde Ajax pas vaak in de 2e helft dit soort tegenstanders kapot), al conclusies te trekken t.a.v. spelers is voorbarig.

Ik vind ook dat we nog een linksbenige verdediger moeten aantrekken en een kwaliteitsinjectie op 6, maar dat komt omdat we daar gewoon weinig alternatieven hebben. Een 6 huren zou ook nog niet zo slecht zijn, omdat je dan Taylor dit jaar kunt brengen en dat die dan ook volgend jaar niet in de weg zit.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2020 8:02 am

Lionel schreef:
ma sep 14, 2020 7:17 am
Gisteren een 100 procent score las ik.
Het latje gaat weer richting FdB/Keizer-level. We moeten blijkbaar alles goed vinden en enthousiast zijn. Schuurs gleed een keer 'zomaar' uit, werd gepoort door die invaller van 17 en haalde die doelpoging van Vriends er niet uit.

Bij Ajax moet men kijken naar het spel met 11 man. Op VM stonden een verdediger en een aanvallende middenvelder. Op 10 een aanvaller. Op linksbuiten stond Ajax' spits. En in de spits stond iemand die de bal als natuurlijke vijand had. Gek he, dat er niets van klopte?

Ten Hag kan onderhand ophouden met die onzin. En Overmars moet zorgen voor een volwaardige selectie. Gaat Ajax dit seizoen werkelijk experimenteren met 'man van glas' Eiting als enige VM? :excited.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Gaizka1985 » ma sep 14, 2020 8:02 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo sep 13, 2020 9:05 pm
Even out of thee box denkend... Zou het een blessing in disguise kunnen zijn als we Promes verkopen? Zonder Ziyech rendeert ie minder goed, op 10 niet bepaald een zekerheidje en achter Neres en Antony heb je Labyad en Lang als reserve vleugelspelers.
Nee, kans dat iedereen fit blijft is 0, dan raak je gelijk weer in de problemen, zoals vorig seizoen met de blessure van Neres.

Tijdrekken van Onana was trouwens wel effectief, ondanks alle wissels en tijdrekken was er slechts 4 minuten blessuretijd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door peter » ma sep 14, 2020 8:26 am

Lijkt mij niet verstandig om een speler te huren. Daar heeft Ajax niks aan.

Ajax kan een hoop aanvallers in brengen, maar dat middenveld kan echt niet. Alvarez kreeg een paar balletjes in de eerste dertig minuten en had geen idee wat hij daar nou mee moest. Obligaat terugspelen of een ziekenhuis bal zonder idee. In een situatie waar Gravenberch na een kwartier al op scherp staat is het dan dus spelen met de rem erop.

Opvallend dat Kudus geen minuten kreeg eigenlijk.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2020 8:40 am

Peter schreef:
ma sep 14, 2020 8:26 am
Alvarez kreeg een paar balletjes in de eerste dertig minuten en had geen idee wat hij daar nou mee moest. Obligaat terugspelen of een ziekenhuis bal zonder idee. In een situatie waar Gravenberch na een kwartier al op scherp staat is het dan dus spelen met de rem erop.
Gravenberch wordt als 18-jarige in het diepe gegooid, op een plek die de zijne niet is en met een secondant van niveau Alvarez.

De T. schrijft 'Twijfels in en rond selectie over breedte selectie'. Hopelijk is het waar. Wanneer Overmars en Ten Hag het niet zien, moeten ze door degenen die het uit moeten voeren maar met de neus op de feiten worden gedrukt.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Mano » ma sep 14, 2020 8:47 am

Dit Ajax (middenveld) heeft in de CL niets te zoeken.
Dit middenveld wordt keihard overlopen! Kan je een leuke aanval hebben, maar die gaan nooit 1 goeie steekpass krijgen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Lionel » ma sep 14, 2020 8:47 am

Ik las het vanochtend ook in de T.

Er moet sowieso een middenvelder bij. De verdediger vind ik nog het minst van belang omdat die niet in de basis hoeft te staan. Waar gaan we nu nog een centrale verdediger kopen die beter is dan Schuurs? Diegene moet niet een klein beetje beter zijn maar echt stukken beter om de aankoop te kunnen verdedigen. Ajax kan zich niet nog meer Magellan's, Marin's en El Chapo's permitteren. Dan maar liever niks halen.

Het middenveld lijkt een stuk simpeler. Haal een centrale middenvelder. Wat mij betreft is het een aanvallend ingestelde middenvelder. Die leren we dan wel verdedigen of goed staan. Iemand met een beetje techniek, loopvermogen en wat handelingssnelheid en we gaan er sowieso op vooruit.

Dat balletje in de eerste helft van Alvarez op Mazraoui :biggrin.gif:

Zijn kopbal, zijlijn zestienmeter, naar het midden.... WTF!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2020 8:53 am

wimpey schreef:
ma sep 14, 2020 8:40 am
Peter schreef:
ma sep 14, 2020 8:26 am
Alvarez kreeg een paar balletjes in de eerste dertig minuten en had geen idee wat hij daar nou mee moest. Obligaat terugspelen of een ziekenhuis bal zonder idee. In een situatie waar Gravenberch na een kwartier al op scherp staat is het dan dus spelen met de rem erop.
Gravenberch wordt als 18-jarige in het diepe gegooid, op een plek die de zijne niet is en met een secondant van niveau Alvarez.

De T. schrijft 'Twijfels in en rond selectie over breedte selectie'. Hopelijk is het waar. Wanneer Overmars en Ten Hag het niet zien, moeten ze door degenen die het uit moeten voeren maar met de neus op de feiten worden gedrukt.
Op min of meer vergelijkbare manier is een paar jaar terug ook Ziyech binnengekomen. Die hadden we een paar weken daarvoor nog niet nodig.

Zag een stukje van Studio Voetbal met Van der Vaart over Gravenberch. Boodschap: speel vooral simpel. Daar ben ik het mee eens. Gewoon 1 of 2 balcontacten en door met dat ding. Dat kan hij ook. Soms gaat 'ie toch lopen en dan maakt 'ie het zichzelf alleen maar moeilijker. En het is al lastig genoeg om door te breken in een elftal dat niet in balans is.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2020 8:58 am

Lionel schreef:
ma sep 14, 2020 8:47 am
Dat balletje in de eerste helft van Alvarez op Mazraoui :biggrin.gif:

Zijn kopbal, zijlijn zestienmeter, naar het midden.... WTF!
El Chapo dient de stand-in van Schuurs te zijn. Elftal, club en fans hoeven er niet onder te lijden dat hij 15M heeft gekost. Dat lijkt me nl. de enige reden dat hij speelt. Sportief zijn er geen argumenten te vinden om die jongen een basisplaats te geven. Hetzelfde geldt voor dat fantoom dat gisteren schijnbaar in de spits speelde.

Frenkie en Lasse zijn ruim een jaar weg. Overmars en Ten Hag hebben gefaald met het aantrekken van Marin en Alvarez. Verdedigers Blind en Martinez hebben er gespeeld. Aanvallende middenvelder Gravenberch dreigt er nu te verzuipen. De opdracht lijkt me - na ruim een jaar - toch duidelijk: haal een VM. Een goede VM zal spelers individueel en het team een boost geven.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2020 9:04 am

Marillion schreef:
ma sep 14, 2020 8:53 am
Zag een stukje van Studio Voetbal met Van der Vaart over Gravenberch. Boodschap: speel vooral simpel. Daar ben ik het mee eens. Gewoon 1 of 2 balcontacten en door met dat ding. Dat kan hij ook. Soms gaat 'ie toch lopen en dan maakt 'ie het zichzelf alleen maar moeilijker. En het is al lastig genoeg om door te breken in een elftal dat niet in balans is.
Hij is geen VM. Hij lijkt me op z'n best in een meer aanvallende rol, waarin ie met die lange stelten rond de spits kan opduiken.

Hij wordt nu in de rol van opbouwer gedrukt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Toppie » ma sep 14, 2020 9:28 am

Gelukkig RKC thuis , mooi oefenpotje :blush.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2020 9:36 am

Peter schreef:
ma sep 14, 2020 8:26 am
....
Opvallend dat Kudus geen minuten kreeg eigenlijk.
Inderdaad, want hij lijkt me toch een deel van de oplossing.

Met het huidige materiaal: Gravenberch, Kudus en Martinez. Dan heb je volgens mij een heel behoorlijke linie. Dat gaat dus wel pijn doen bij één van de aanvallers die er dan naast komt te staan want Promes moet terug naar de vleugel (of komt op de bank als de Brazilianen de voorkeur krijgen).

Mag je één aankoop doen zou ik er een goede VM bij nemen. Martinez is dan zowel op die positie als achter Blind de eerste backup.

Het is allemaal niet zo moeilijk. Blijft toch een merkwaardig fenomeen dat trainers bij Ajax zo de neiging hebben om met de verkeerde opstelling aan het seizoen te willen beginnen. Wat is dat toch voor een eigenwijs gedrag?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door wimpey » ma sep 14, 2020 9:44 am

Marillion schreef:
ma sep 14, 2020 9:36 am

Met het huidige materiaal: Gravenberch, Kudus en Martinez. Dan heb je volgens mij een heel behoorlijke linie. Dat gaat dus wel pijn doen bij één van de aanvallers die er dan naast komt te staan want Promes moet terug naar de vleugel (of komt op de bank als de Brazilianen de voorkeur krijgen).
Dan heb je 2 aanvallende middenvelders en een verdediger als VM. We kunnen inmiddels vaststellen dat EtH altijd met 2 VMs speelt. Ongeacht het materiaal. Ongeacht of een speler die op VM wordt neergezet nou VM is of niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Marillion » ma sep 14, 2020 9:50 am

Martinez heeft die positie gewoon prima ingevuld vorig seizoen. Ok, hij is traag maar kan een bal veroveren en heeft een hele behoorlijke inspeelpass. En met Kudus hebben we volgens mij een complete en moderne middenvelder te pakken. Fysiek sterk, technisch goed en kan de nodige meters maken. Belangrijkste: Er staat dan niemand meer die continu ruzie met de bal heeft. Tegenstanders kunnen Ajax dan al een stuk lastiger in de problemen brengen.

Natuurlijk kan het beter dan dit maar op deze manier heb je echt wel een hele behoorlijke linie staan waarmee je in de Eredivisie volgens mij prima uit de voeten kunt.

Nu was Martinez niet fit. Grote vraag is op basis waarvan Alvarez eerder de voorkeur kreeg. Ik heb het dan over de wedstrijden waarbij Blind beschikbaar was in de laatste linie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Gezond verstand » ma sep 14, 2020 10:02 am

LucaS schreef:
zo sep 13, 2020 2:09 pm
Wat een drama zo'n kutveld. Mogen er niet over klagen, maar op een echt veld maakt die bal echt niet zo'n stuit
En zonder z'n stuit had Tagliafico geen kaart gehad.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door raymon » ma sep 14, 2020 10:03 am

Marillion schreef:
ma sep 14, 2020 9:36 am
Peter schreef:
ma sep 14, 2020 8:26 am
....
Opvallend dat Kudus geen minuten kreeg eigenlijk.
Inderdaad, want hij lijkt me toch een deel van de oplossing.
Met 10 man, 1-0 voorsprong verdedigen, dan wil je geen nieuweling even de kans geven. Op zich kan ik me dat wel voorstellen van TH.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Gezond verstand » ma sep 14, 2020 10:07 am

Ajaciedjuh schreef:
zo sep 13, 2020 3:24 pm


Antony, Gravenberch en Alvarez de uitblinkers. :smile-ajax.gif: Onana heerste ook. :biggthumpup.gif:
Ho ho ho, wat zeg je nu? Dat kan natuurlijk niet he, Alvarez een pluim geven. Er is van hogerhand bepaald dat Alvarez kut is, dus die mag je alleen maar negatief beoordelen :hypocrite.gif:
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Mano » ma sep 14, 2020 10:14 am

Wat mij bij EtH opvalt is dat hij best behoudend speelt.

vorige seizoenen koos hij steevast voor Dolberg of KJH als spits terwijl Tadic elke keer bewees een betere keuze te zijn.
Misschien is Tadic niet de betere spits maar de spelers om hem heen kwamen beter in hun spel.
Nadat dit al bewezen was, pakte EtH toch weer terug op een KJH of Dolberg :confused.gif:

Ik ben bang dat hij dat ook op het middenveld doet. Dan heb je straks een middenveld dat lekker loopt en dan pakt hij toch weer terug op 2x een VM.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door GangstaRiB » ma sep 14, 2020 10:23 am

Toppie schreef:
ma sep 14, 2020 9:28 am
Gelukkig RKC thuis , mooi oefenpotje :blush.gif: :smallgrin.gif:
En dat is ten dele ook het probleem. Ajax wordt maar een aantal keer 'echt' getest. Dat zal in de CL gebeuren en tegen resp PSV, Feyenoord en AZ.
Sparta dat 60 minuten met een man meer speelt en geen kans afdwingt zegt alles over het niveau. En op dat niveau lijkt Alvarez mee te kunnen, maar diep in je hart weet je dat de maatstaf de CL is, of in ieder geval winst tegen de anderen uit de NL Top 4.

Ik zag gisteren wat potjes uit andere competities... de snelheid en kracht die daarbij komt kijken.. dan weet ik wel hoever Ajax dit jaar komt in de CL... hooguit 3de plaats in de groep.

Alvarez heeft veel te veel tijd nodig om een bal te controleren en te bepalen waar ie heen moet. Schuurs is geen added value, let maar op, zijn echte tests moeten ook nog komen. En door die onbalans gaat een supertalent als Gravenberch ook verzuipen.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Lionel » ma sep 14, 2020 10:27 am

wimpey schreef:
ma sep 14, 2020 8:58 am
Lionel schreef:
ma sep 14, 2020 8:47 am
Dat balletje in de eerste helft van Alvarez op Mazraoui :biggrin.gif:

Zijn kopbal, zijlijn zestienmeter, naar het midden.... WTF!
El Chapo dient de stand-in van Schuurs te zijn. Elftal, club en fans hoeven er niet onder te lijden dat hij 15M heeft gekost. Dat lijkt me nl. de enige reden dat hij speelt. Sportief zijn er geen argumenten te vinden om die jongen een basisplaats te geven. Hetzelfde geldt voor dat fantoom dat gisteren schijnbaar in de spits speelde.

Frenkie en Lasse zijn ruim een jaar weg. Overmars en Ten Hag hebben gefaald met het aantrekken van Marin en Alvarez. Verdedigers Blind en Martinez hebben er gespeeld. Aanvallende middenvelder Gravenberch dreigt er nu te verzuipen. De opdracht lijkt me - na ruim een jaar - toch duidelijk: haal een VM. Een goede VM zal spelers individueel en het team een boost geven.
Hij is ook de enige middenvelder want Alvarez staat naast Schuurs of tussen Schuurs en Blind. Op papier is dit een leuk idee. Frenkie was en is er een meester in om zo te spelen. Bij Bayern deed Thiago dit ook. Kimmich ook als hij op het middenveld stond opgesteld. Wat het verschil is met El Chapo is dat deze spelers vervolgens wel naar voren met de bal konden indribbelen of ook de snelheid en de handelingssnelheid hadden om mee naar voren te gaan/aan te sluiten.

Vervolgens staat Gravenberch op het welbekende eiland. Hoe breed is een voetbalveld? Een meter of 60? Dan staat op 25 meter Nico en 25 de andere kant op staat Mazraoui. Promes speelt vierde spits. Labyad was alles behalve balvast... Ik heb met die jongen te doen. Logisch dat hij dan weer meer gaat dribbelen. Balletje buitenkant voet op Anthony/Neres laat zien dat hij heus wel sneller wilt spelen maar dan moet dit wel kunnen.

Ik zou bijna voorstellen om Llasana of Taylor voor de leeuwen te gooien thuis tegen RKC, als Martinez niet fit is. Die vrijdagavond zien voetballen met Jong Ajax en die snappen tenminste wat je moet doen als centrale middenvelder.

Ajax heeft, als je Taylor zou opstellen als 6, alsnog het beste elftal en de beste spelers. Die jongen hoeft er alleen te staan als verbindingsspeler en af en toe een bal afpakken. Want Alvarez is ook geen Kante hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: SPARTA - AFC AJAX 13-09-2020 14:30

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 14, 2020 10:46 am

Je mag de handen dichtknijpen dat je drie punten meeneemt, met een behoorlijke mazzelgoal. Als het 0-0 eindigt kun je niks zeggen.

Ten Hag weer met zo'n feestopstelling. En dan roepen dat het fantastisch is dat iedereen zijn taken kent of iets van die aard. Hij gaat wel schuiven als er iemand uit het veld wordt gestuurd, maar niet om Tadic in de spits te zetten, terwijl iedereen al twee jaar weet dat Ajax dan veel beter is.

Je levert ontzettend veel steekpassen and one-touches in zonder Ziyech en Beek, en dan wil hij nog niet van de sterkste invulling op de sleutelpositie(s) weten. Een Ajax in goede doen speelt een verdediging tureluurs omdat ze niet meer weten welke ruimtes ze moeten dekken.

Je hebt versterking nodig op het middenveld, maar de kans is groot dat EtH dit niet nodig vindt, omdat zijn taktisch brein voor het gebrek aan meerwaarde, dat een topspeler brengt, kan compenseren.

We zullen zien of de lift omhoog gaat en met welke snelheid. Het 'fasten your seatbelts' lichtje zal er voorlopig niet warm van worden.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie