AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Lionel » di sep 15, 2020 2:23 pm

wimpey schreef:
di sep 15, 2020 12:00 pm
Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 11:55 am

Er is gewoon sprake van een heel duidelijke negatieve trend die, als je gaat extrapoleren, leidt tot enorme sportieve narigheid en misschien zelfs financiele problemen. Het is juist de kunst om dat in een vroeg stadium te signaleren. Helaas zitten Overmars en Ten Hag nog in de ontkenningsfase. Dat schiet niet op.
Yep. 3 basisspelers naar de PL vertrokken, waaronder de 2 met afstand beste middenvelders des lands. Nadat we vorig seizoen ook al 3 basisspelers afgaven, waaronder de 2 grootste talenten sinds mensenheugenis.

Daar is en wordt onvoldoende op geanticipeerd. Dus wordt de sterk neergaande lijn sinds December 2019 doorgetrokken.
Zodra wij gaan accepteren dat het succesjaar een incident was kan je hier meer mee leven. We wonnen alleen van Madrid omdat we echt een fantastisch team hadden met uitzonderlijke spelers. Puur toeval. Niks meer, niks minder.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Gaizka1985 » di sep 15, 2020 2:27 pm

Dit gaat gewoon 5 of 6-0 worden.

Hopelijk krijgt Kudus de kans, denk dat hij zich snel in de basis gaat spelen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58798
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door 999 » di sep 15, 2020 2:37 pm

Lionel schreef:
di sep 15, 2020 2:23 pm
wimpey schreef:
di sep 15, 2020 12:00 pm
Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 11:55 am

Er is gewoon sprake van een heel duidelijke negatieve trend die, als je gaat extrapoleren, leidt tot enorme sportieve narigheid en misschien zelfs financiele problemen. Het is juist de kunst om dat in een vroeg stadium te signaleren. Helaas zitten Overmars en Ten Hag nog in de ontkenningsfase. Dat schiet niet op.
Yep. 3 basisspelers naar de PL vertrokken, waaronder de 2 met afstand beste middenvelders des lands. Nadat we vorig seizoen ook al 3 basisspelers afgaven, waaronder de 2 grootste talenten sinds mensenheugenis.

Daar is en wordt onvoldoende op geanticipeerd. Dus wordt de sterk neergaande lijn sinds December 2019 doorgetrokken.
Zodra wij gaan accepteren dat het succesjaar een incident was kan je hier meer mee leven. We wonnen alleen van Madrid omdat we echt een fantastisch team hadden met uitzonderlijke spelers. Puur toeval. Niks meer, niks minder.
Precies en hou ook even in gedachte dat AJAX speelt in de Nederlandse Competitie niet in de PL of Pr.D enz.Ik bedoel het manco is en blijft zeer goed spelers vertrekken en in 99,9% van de gevallen komt er minder voor terug. Kijk als je zeker weet dat er elk jaar zo'n 80 miljoen vast aan tv ( enz) gelden binnenkomen, tja dan wordt het een stuk gemakkelijk.Maar misschien dat Wimpey ook meteen kan aangeven welke ( haalbare ) spelers hij op het oog heeft ? ...

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Gaizka1985 » di sep 15, 2020 3:05 pm

We moeten nog meer gaan scouten in Zuid Amerika, Antony blijkt ook weer een directe versterking, net als eerder Sanchez en Neres (er zaten inderdaad ook een paar missers bij)

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door wimpey » di sep 15, 2020 3:22 pm

999 schreef:
di sep 15, 2020 2:37 pm
Maar misschien dat Wimpey ook meteen kan aangeven welke ( haalbare ) spelers hij op het oog heeft ? ...
Deze vraag heb je me vaker gesteld. Maar scouting is niet mijn beroep, Voetske... Ik ben afnemer van het product dat Ajax me voorschotelt, niet iemand die invloed heeft op het product. Mijn mening is slechts een van vele meningen.

Zeker is dat Marin, Bandé, Magallan e.c. haalbaar bleken. Zeker is ook dat je daarmee 30M uit het raam gooit. Waardoor normaliter haalbare spelers (van niveau) ineens niet meer haalbaar zijn. Want je zit immers nog op de kosten van miskopen...

Ik begrijp best dat het geen exacte wetenschap is. Een speler kan het bijv. mentaal niet bolwerken. Of fysiek. Maar voetballende kwaliteiten beoordelen mogen we van een scout verwachten. Daarom begrijp ik oprecht niet hoe Ajax grijze muizen als Marin en Magallan aantrok. Dat niveau loopt er op De Toekomst ook wel rond. Kristensen was ook zo'n geval.

Haalbaar voor Ajax - lijken mij - Joey Veerman en Fosu-Mensah. Die zouden bij dit Ajax complementair zijn aan hetgeen er al loopt. Heb jij suggesties?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door WP_Legend » di sep 15, 2020 3:24 pm

Alvarez, Magallan, Cassiera, Orejuela...

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Lionel » di sep 15, 2020 4:42 pm

wimpey schreef:
di sep 15, 2020 3:22 pm
999 schreef:
di sep 15, 2020 2:37 pm
Maar misschien dat Wimpey ook meteen kan aangeven welke ( haalbare ) spelers hij op het oog heeft ? ...
Deze vraag heb je me vaker gesteld. Maar scouting is niet mijn beroep, Voetske... Ik ben afnemer van het product dat Ajax me voorschotelt, niet iemand die invloed heeft op het product. Mijn mening is slechts een van vele meningen.

Zeker is dat Marin, Bandé, Magallan e.c. haalbaar bleken. Zeker is ook dat je daarmee 30M uit het raam gooit. Waardoor normaliter haalbare spelers (van niveau) ineens niet meer haalbaar zijn. Want je zit immers nog op de kosten van miskopen...

Ik begrijp best dat het geen exacte wetenschap is. Een speler kan het bijv. mentaal niet bolwerken. Of fysiek. Maar voetballende kwaliteiten beoordelen mogen we van een scout verwachten. Daarom begrijp ik oprecht niet hoe Ajax grijze muizen als Marin en Magallan aantrok. Dat niveau loopt er op De Toekomst ook wel rond. Kristensen was ook zo'n geval.

Haalbaar voor Ajax - lijken mij - Joey Veerman en Fosu-Mensah. Die zouden bij dit Ajax complementair zijn aan hetgeen er al loopt. Heb jij suggesties?
Veerman en Kudus lijken mij min of meer voor dezelfde positie. De keuze is blijkbaar gevallen op de duurdere Kudus, ook nog eens een buitenlander (moet wennen, taal etc). Wellicht zijn ze dus niet zo zeker van een Veerman. Want ik zou hem anders echt kopen en gewoon meteen verhuren desnoods.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58798
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door 999 » di sep 15, 2020 5:01 pm

wimpey schreef:
di sep 15, 2020 3:22 pm
999 schreef:
di sep 15, 2020 2:37 pm
Maar misschien dat Wimpey ook meteen kan aangeven welke ( haalbare ) spelers hij op het oog heeft ? ...
Deze vraag heb je me vaker gesteld. Maar scouting is niet mijn beroep, Voetske... Ik ben afnemer van het product dat Ajax me voorschotelt, niet iemand die invloed heeft op het product. Mijn mening is slechts een van vele meningen.

Zeker is dat Marin, Bandé, Magallan e.c. haalbaar bleken. Zeker is ook dat je daarmee 30M uit het raam gooit. Waardoor normaliter haalbare spelers (van niveau) ineens niet meer haalbaar zijn. Want je zit immers nog op de kosten van miskopen...

Ik begrijp best dat het geen exacte wetenschap is. Een speler kan het bijv. mentaal niet bolwerken. Of fysiek. Maar voetballende kwaliteiten beoordelen mogen we van een scout verwachten. Daarom begrijp ik oprecht niet hoe Ajax grijze muizen als Marin en Magallan aantrok. Dat niveau loopt er op De Toekomst ook wel rond. Kristensen was ook zo'n geval.

Haalbaar voor Ajax - lijken mij - Joey Veerman en Fosu-Mensah. Die zouden bij dit Ajax complementair zijn aan hetgeen er al loopt. Heb jij suggesties?
Maar dat ben ik met je eens hoor, na het zien van 2 wedstrijden wist men al dat de door jouw genoemde spelers gewoon niet goed genoeg of niet pasten bij het spel van AJAX.Maar bedenk wel dat als je een etage er boven gaat scouten je, maar dat is mijn inschatting, het dubbele mag neer tellen wat je voor M, B, M enz. hebt moeten neertellen.Want je gaat dan scouten in gearriveerde meteen inzetbare spelers.En zelfs dat is niet zonder risico.Lees maar eens terug hoe men over Tadic en Blind dacht toentertijd.Daar ligt volgens mij ook de moeilijkheid van scouten.

Nee, geen suggesties.Wat AJAX wil maar vooral ook kan betalen dat verschil is mijn inziens te groot in de vijver waar je dan in moet gaan vissen, als zo'n speler überhaupt wil komen.

Ik bedoel, en dan nemen we maar aan dat de 1e keeper van RB Leipzig 3 keer beter is dan de tweede keeper die op de bank zit, dat Psv de 2e keeper scout heeft gewoon zijn reden.Die is betaalbaar ook kwa salaris eisen, die wil 1e keeper zijn.Dus wordt er ook min of meer gegokt.Zoals AJAX dat in principe toch ook deed met Onana. Die trouwens die eerste wedstrijden in Jong A. er ook niet al te betrouwbaar uit zag.

Overigens, maar dat is geen excuus kwamen staf en trainer er ook heel vlug achter dat genoemde namen niet goed genoeg waren.

Tja, Joey Veerman wij zijn AJAX dat is toch heel veel verschil met Heerenveen.Paar leuke wedstrijdjes en daar gaan we weer :).Nu hoor en lees je weer dat we Botman nooit hadden moeten laten gaan, vervolgens hou je hem en zakt ie finaal door het ijs.Ik bedoel maar.

Misschien moeten we, alweer , het toch iets meer tijd geven Wimpey.
Laatst gewijzigd door 999 op di sep 15, 2020 5:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 5:07 pm

Lionel schreef:
di sep 15, 2020 2:23 pm
Zodra wij gaan accepteren dat het succesjaar een incident was kan je hier meer mee leven. We wonnen alleen van Madrid omdat we echt een fantastisch team hadden met uitzonderlijke spelers. Puur toeval. Niks meer, niks minder.
Puur toeval, dat lijkt me wat overdreven.

Elk jaar halve finale CL? Nee, natuurlijk niet. Maar meerdere seizoenen goed voetbal laten zien, dat zou toch eens moeten mogelijk zijn.

Het lijkt soms wel alsof Ajax na een goed seizoen verplicht is zichzelf in de voet te schieten. Na 16-17 werd Bosz weggejaagd door Spijkerman gevolgd door aankopen als Kristensen, Orajuela, Siem de Jong en Lamprou. Tijdens (!!) 18-19 gingen we voor Magallan, Varela, Marin, Pierie en Scherpen.

Succes managen is moeilijker dan crisismanagen.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Lionel » di sep 15, 2020 5:56 pm

Ik noem het puur toeval hoor. Dat Frenkie een wereldspeler zou worden was namelijk niet ingecalculeerd. Anders had Ajax geen doorverkooppercentage gegeven aan Willem 2.

De aankopen vielen allemaal goed. Blind, Tadic in de zomer. Nico een half jaar ervoor. Ziyech was niet nodig twee jaar ervoor. Mazraoui had twee jaar ervoor geen contract.

Ben het verder met je eens dat we lopen te kloten. Sommige aankopen zijn echt onbegrijpelijk maar de succesjaren zijn meer uitzondering dan regel.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 6:13 pm

'Puur toeval' impliceert dat ze bij Ajax een dobbelsteen werpen en aan de uitkomst daarvan rechtstreeks beslissingen verbinden.

Als dat zo is dan zijn ze per constructie aan het kloten.

Vind jij dat Ajax meer dan 1 seizoen achtereen goed voetbal zou moeten kunnen spelen, om te beginnen op nationaal niveau? Of ligt dat niet binnen de (financiële) mogelijkheden?

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Lionel » di sep 15, 2020 6:50 pm

Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 6:13 pm
'Puur toeval' impliceert dat ze bij Ajax een dobbelsteen werpen en aan de uitkomst daarvan rechtstreeks beslissingen verbinden.

Als dat zo is dan zijn ze per constructie aan het kloten.

Vind jij dat Ajax meer dan 1 seizoen achtereen goed voetbal zou moeten kunnen spelen, om te beginnen op nationaal niveau? Of ligt dat niet binnen de (financiële) mogelijkheden?
Je neemt alles lekker letterlijk de laatste tijd :excited.gif:

Definieer goed voetbal...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 6:53 pm

Voetbal dat jij goed vindt.

Oké, je bedoelde het niet letterlijk. Dat dacht ik al. Volgens mij verschillen we dan niet wezenlijk van mening. Ik onderken dat toeval een grote rol speelt.

Maar ik zie ook een patroon: na een goed seizoen drukt Ajax steeds de zelfdestructieknop in.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Trab » di sep 15, 2020 7:08 pm

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 11:55 am

Er is gewoon sprake van een heel duidelijke negatieve trend die, als je gaat extrapoleren, leidt tot enorme sportieve narigheid en misschien zelfs financiele problemen. Het is juist de kunst om dat in een vroeg stadium te signaleren. Helaas zitten Overmars en Ten Hag nog in de ontkenningsfase. Dat schiet niet op.
Yep. 3 basisspelers naar de PL vertrokken, waaronder de 2 met afstand beste middenvelders des lands. Nadat we vorig seizoen ook al 3 basisspelers afgaven, waaronder de 2 grootste talenten sinds mensenheugenis.

Daar is en wordt onvoldoende op geanticipeerd. Dus wordt de sterk neergaande lijn sinds December 2019 doorgetrokken.
Dat je beste spelers vertrekken hou je niet tegen, maar er staan nu spelers in de basis zoals Labyad en Alvarez die vorig jaar niet goed genoeg waren. Als je dan ook nog hetzelfde systeem blijft spelen ga je er per definitie op achteruit. Kunnen mensen wel zeggen geef het de tijd, maar Alvarez gaat echt geen spelversneller worden op het middenveld, evenmin als Labyad ooit nivo Tadic gaat halen in de spits. Dat is meer een ideale 12e man voor als er eens een blessure is.
We hebben nu de man vde steekpass vervangen door een aanvaller die nooit het werkethos van Zyiech kan evenaren, laat staan zijn steekpasses kan geven. Die het best functioneert als hij zelf kan anticiperen op steekpasses. Die zetten we op 10. En om zijn defensieve kwetsbaarheid te maskeren zetten we er een houten Klaas achter die gescout is als centrale verdediger. Zo ben je niet alleen je steekpasses kwijt, maar ook je rustpunt, spelversneller, man van het 1x raken, die erachter speelde.
Onze aanvallende linie onderscheidde zich niet zoveel van die van psv en AZ de afgelopen jaren. Het was het middenveld wat het verschil maakte met Zyiech, Donny, Frenkie. Kijk wat er nu staat. Alvarez is nog slechter dan Rosario, Hendrix en Diemers. Gravenberch is nog jong en heeft kwaliteiten maar niet gewend om als controleur te spelen. Die loopt nog veel te lang met de bal ipv 1x te raken wat op die positie vereist wordt en op 10 hebben we niet iemand voor de steekbal, terwijl bij de concurrentie wel een Berghuis, Ihattaren en Stengs lopen.
Ik snap Overmars en Ten Hag in deze niet. De achterhoede is op 1 positie na hetzelfde als die van de afgelopen jaren. Voorin ook zat kwaliteit met Anthony erbij. Maar je kan toch niet vde Beek en Zyiech op het middenveld vervangen door Alvarez en Promes? En Tadic van zijn beste positie halen voor Labyad? Waarom zo ingewikkeld? Kudus kan misschien 1 vde oplossingen zijn, maar er moet ook iemand bij die een steekbal kan geven. Suggestie van Wimpey mbt Veerman was misschien niet zo slecht. Dat lijkt me wel een Ajax speler. Ik wil onderscheidende spelers zien op het middenveld. Het is wachten op de eerste zeperd voordat Ten Hag wakker wordt. Loop je weer achter de feiten aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Lionel » di sep 15, 2020 7:19 pm

Jöhnk schreef:
di sep 15, 2020 6:53 pm
Voetbal dat jij goed vindt.

Oké, je bedoelde het niet letterlijk. Dat dacht ik al. Volgens mij verschillen we dan niet wezenlijk van mening. Ik onderken dat toeval een grote rol speelt.

Maar ik zie ook een patroon: na een goed seizoen drukt Ajax steeds de zelfdestructieknop in.
Klopt. Maar dat komt omdat er niet een bepaald plan gemaakt kan worden. Ajax bepaalt niet of en wanneer spelers weggaan.

Dat de aankopen die gedaan worden ruk zijn komt ook mede omdat Ajax dus serieus denkt aan te kunnen haken. Gaan ze gekke dingen.
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Jöhnk » di sep 15, 2020 7:31 pm

Dat zou kunnen. Maar soms heb ik ook het gevoel dat ze makkelijker worden door succes. Dat ze niet meer kritisch reflecteren. "Wat Bosz kan kan Keizer ook wel want die denkt ook aanvallend." "Blind en Tadic waren voltreffers dus dan zal Babel dat ook wel zijn want dat is ook een international."

Een beetje hetzelfde als wat je nu hoort bij het vertrek van Koeman naar Barcelona. Wat Koeman kan kan Lodeweges ook wel. Ik heb zelfs gelezen dat Lodeweges inhoudelijk beter is, of zoiets. Ja ja.

Maar serieus Lionel, langer dan 1 seizoen goed voetbal moet toch gewoon kunnen?

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Mano » do sep 17, 2020 7:45 am

Lionel schreef:
di sep 15, 2020 4:42 pm
Veerman en Kudus lijken mij min of meer voor dezelfde positie. De keuze is blijkbaar gevallen op de duurdere Kudus, ook nog eens een buitenlander (moet wennen, taal etc). Wellicht zijn ze dus niet zo zeker van een Veerman. Want ik zou hem anders echt kopen en gewoon meteen verhuren desnoods.
Veerman heeft geen snelheid en is flegmatiek
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Mano » do sep 17, 2020 7:55 am

Trab schreef:
di sep 15, 2020 7:08 pm

Dat je beste spelers vertrekken hou je niet tegen, maar er staan nu spelers in de basis zoals Labyad en Alvarez die vorig jaar niet goed genoeg waren. Als je dan ook nog hetzelfde systeem blijft spelen ga je er per definitie op achteruit. Kunnen mensen wel zeggen geef het de tijd, maar Alvarez gaat echt geen spelversneller worden op het middenveld, evenmin als Labyad ooit nivo Tadic gaat halen in de spits. Dat is meer een ideale 12e man voor als er eens een blessure is.
We hebben nu de man vde steekpass vervangen door een aanvaller die nooit het werkethos van Zyiech kan evenaren, laat staan zijn steekpasses kan geven. Die het best functioneert als hij zelf kan anticiperen op steekpasses. Die zetten we op 10. En om zijn defensieve kwetsbaarheid te maskeren zetten we er een houten Klaas achter die gescout is als centrale verdediger. Zo ben je niet alleen je steekpasses kwijt, maar ook je rustpunt, spelversneller, man van het 1x raken, die erachter speelde.
Onze aanvallende linie onderscheidde zich niet zoveel van die van psv en AZ de afgelopen jaren. Het was het middenveld wat het verschil maakte met Zyiech, Donny, Frenkie. Kijk wat er nu staat. Alvarez is nog slechter dan Rosario, Hendrix en Diemers. Gravenberch is nog jong en heeft kwaliteiten maar niet gewend om als controleur te spelen. Die loopt nog veel te lang met de bal ipv 1x te raken wat op die positie vereist wordt en op 10 hebben we niet iemand voor de steekbal, terwijl bij de concurrentie wel een Berghuis, Ihattaren en Stengs lopen.
Ik snap Overmars en Ten Hag in deze niet. De achterhoede is op 1 positie na hetzelfde als die van de afgelopen jaren. Voorin ook zat kwaliteit met Anthony erbij. Maar je kan toch niet vde Beek en Zyiech op het middenveld vervangen door Alvarez en Promes? En Tadic van zijn beste positie halen voor Labyad? Waarom zo ingewikkeld? Kudus kan misschien 1 vde oplossingen zijn, maar er moet ook iemand bij die een steekbal kan geven. Suggestie van Wimpey mbt Veerman was misschien niet zo slecht. Dat lijkt me wel een Ajax speler. Ik wil onderscheidende spelers zien op het middenveld. Het is wachten op de eerste zeperd voordat Ten Hag wakker wordt. Loop je weer achter de feiten aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
goeie punten!

EtH doet dit ongeveer elk jaar. Ook in het goede jaar switchte hij de bewezen spelers weer terug voor spelers die niks bewezen hadden. Hij puzzelt tot ver in oktober alvorens hij een soort basis heeft ontdekt. Om vervolgens toch weer terug te pakken op dat wat niet werkte :confused.gif:

Het middenveld is compleet uit balans. EtH kijkt alleen maar of de spelers doen wat de opdracht is. Alvarez zal echt zijn opdrachten wel uitvoeren maar ook niets meer dan dat. Meer zit er nl. niet in.

Onder druk zal dit elftal in twee delen uiteen vallen.
Promes loopt naar de spits en Alvarez staat naast de CV.

Nationaal zullen we echt wel om de titel spelen maar of we genoeg body hebben om deze ook te winnen, dat weet ik nog niet. In de CL gaan we het ook moeilijk krijgen tegen teams als Kiev. Als je op het middenveld de slag verliest, kan je internationaal gewoon niet meekomen. daar win je (deels) het duel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53548
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door LucaS » do sep 17, 2020 8:02 am

Een 100% goede score met aankopen haalt geen enkele club volgens mij. En zeker Ajax niet, omdat Ajax ook nog eens niet scout i de categorie gearriveerde spelers, maar ook naar potentieel kijkt. Misschien is het percentage mislukkingen aan de hoge kant, maar dat wordt vooralsnog ruimschoots goedgemaakt door de successen.
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Lionel » do sep 17, 2020 8:08 am

De concurrentie heeft helemaal geen Stengs of Berghuis op 10.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Gezond verstand » do sep 17, 2020 8:25 am

wimpey schreef:
di sep 15, 2020 3:22 pm

Zeker is dat Marin, Bandé, Magallan e.c. haalbaar bleken. Zeker is ook dat je daarmee 30M uit het raam gooit.
Je gooit veel minder uit het raam, omdat je er ook weer flink wat voor terug krijgt. Het netto verlies valt uitermate mee. Alleen Bande lijkt heel veel verlies op te leveren, maar dat heeft ook met die doodschop te maken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door elliquido » do sep 17, 2020 8:28 am

In de cl zullen we niet met een 10 spelen denk ik

Promes tadic neres/anthony


Gravenbergh kudus/alvarez

Martinez

Nico blind schuurs mazz

Onana
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door wimpey » do sep 17, 2020 8:32 am

Gezond verstand schreef:
do sep 17, 2020 8:25 am
Je gooit veel minder uit het raam, omdat je er ook weer flink wat voor terug krijgt. Het netto verlies valt uitermate mee.
Feitelijk onjuist. Makelaarskosten, salariskosten, afschrijvingskosten. Spelers als Magallan en Bandé zullen hun contract uitdienen. Dan praat je per speler over kosten ter hoogte van ca. 20M. Ajax kan zich zulke grappen niet veroorloven.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Gezond verstand » do sep 17, 2020 8:36 am

wimpey schreef:
do sep 17, 2020 8:32 am
Gezond verstand schreef:
do sep 17, 2020 8:25 am
Je gooit veel minder uit het raam, omdat je er ook weer flink wat voor terug krijgt. Het netto verlies valt uitermate mee.
Feitelijk onjuist. Makelaarskosten, salariskosten, afschrijvingskosten. Spelers als Magallan en Bandé zullen hun contract uitdienen. Dan praat je per speler over kosten ter hoogte van ca. 20M. Ajax kan zich zulke grappen niet veroorloven.
Feitelijk onjuist. Zelfs als het 20 miljoen is, dan is het nog altijd geen 30 miljoen zoals je eerder claimde. En die salariskosten, als je ze niet aan Magellan, Marin en Bande had gegeven, had Ajax die aan andere aankopen gegeven. Dat bespaarde Ajax zich nu, dus dat is netto 0. Dat geldt ook voor de afschrijvingskosten en grotendeels voor de makelaarskosten.

Of je nu speler X koopt, en die een miljoen betaald en er 2 miljoen op afschrijft, of je koopt speler Y en je bent die kosten kwijt, dat maakt netto 0 verschil. En omdat speler X kwam, kwam speler Y niet. Ajax was sowieso salaris, makelaarskosten en afschrijving kwijt geweest. Of de speler nu Marin heet, of dat er een andere speler was gekocht.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 17, 2020 8:45 am

In ieder geval gaat deze jongen zondag eens bekijken wat ons cluppie klaar speelt, want ben ingeloot. Lijkt me een bijzondere gewaarwording. En vooral heel hard hopen dat we volgend jaar tegen elkaar zeggen: “Weet je nog, tijdens de pandemie, dat het hier bizar leeg was?”

Plaats reactie