AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14490
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Mr. Ajax » ma sep 21, 2020 12:47 pm

wimpey schreef:
ma sep 21, 2020 9:11 am
Mano schreef:
ma sep 21, 2020 7:51 am
De uitslag gooit zand in de ogen. RKC was heel pover waardoor Ajax een zaterdagavond wedstrijdje kon spelen.
Kudus is zeker interessant maar een 6 kopen is zo'n must!!

Promes op 10 is ook zoiets. In de drukte is het qua inzicht en techniek teveel voor 'm. Je haalt 'm zo uit z'n kracht, want naar binnen snijdend - randje buitenspel - zonder bal is ie erg goed. Dat ziet ie juist wel en 1 op 1 met een keeper is ie vrij klinisch.
Precies. Promes moet in de laatste fase worden ingeschakeld, niet de bal komen ophalen op een drukke middenveld, want dat kan ie gewoon niet. Ik vind hem als linker aanvaller wel erg goed en waardevol, maar op 10 gaat het gewoon niet lukken.

Ben het ook absoluut eens met Gravenberch - Martinez - Kudus en Antony - Tadic - Promes ervoor. Lijkt me overduidelijk dat dat momenteel het beste alternatief is. Maar dan die lofzang voor Alvarez van Ten Hag gisteren... Oh boy.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Marillion » ma sep 21, 2020 1:15 pm

Volgens mij zijn we er hier op AT wel uit. Nu Ten Hag nog.

Wat zijn lovende woorden aan het adres van Alvarez betreft hoop ik maar dat hij ten doel heeft om die jongen wat zelfvertrouwen te geven. Dat is typisch voor menig trainer. Kritisch zijn op je goede spelers en positief over de mindere goden. Vraag is wel hoe lang we van dit experiment mogen blijven genieten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 21, 2020 1:28 pm

Mr. Ajax schreef:
ma sep 21, 2020 12:47 pm

Ben het ook absoluut eens met Gravenberch - Martinez - Kudus en Antony - Tadic - Promes ervoor. Lijkt me overduidelijk dat dat momenteel het beste alternatief is. Maar dan die lofzang voor Alvarez van Ten Hag gisteren... Oh boy.
Spelers die al blaken van het zelfvertrouwen, zoals Tagliafico, Martinez, Neres, Anthony, hebben zo'n zetje van de trainer niet nodig. Er wordt nu veel gevraagd van Alvarez, dus geeft de trainer hem zoveel mogelijk vertrouwen. Mexicanen zijn daar wel gevoelig voor. Niks te verliezen. Je hebt zowiezo niks aan hem als hij niet lekker in zijn vel zit.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 21, 2020 1:35 pm

Marillion schreef:
ma sep 21, 2020 1:15 pm
Volgens mij zijn we er hier op AT wel uit. Nu Ten Hag nog.

Wat zijn lovende woorden aan het adres van Alvarez betreft hoop ik maar dat hij ten doel heeft om die jongen wat zelfvertrouwen te geven. Dat is typisch voor menig trainer. Kritisch zijn op je goede spelers en positief over de mindere goden. Vraag is wel hoe lang we van dit experiment mogen blijven genieten.
Beat me to it. :smile-ajax.gif:
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door 999 » ma sep 21, 2020 4:33 pm

KUDUS ALS CADEAUTJE
De fans in de Johan Cruijff ArenA krijgen een uitstekende indruk van Mohammed Kudus, die tegen RKC Waalwijk de beste man van het veld is.

FOTO’S MATTY VAN WIJNBERGEN

Ghanese Ajax-aanwinst Man van de Wedstrijd tegen zwak RKC: 3-0

AMSTERDAM Het seizoen duurt nog lang, dus te vroeg juichen is onverstandig. Maar de fans van Ajax zijn voorlopig zeer verguld met de komst van Antony (20) en Mohammed Kudus (20). De Braziliaan Antony etaleerde in de voorbereiding en tijdens de seizoensouverture bij Sparta zijn kwaliteiten. Tegen RKC Waalwijk (3-0) liet de Ghanees Kudus al zien net zo’n groot cadeautje voor de voetbalfijnproever te zijn.

„Hij heeft het uitstekend gedaan, werd door het publiek tot Man van de Wedstrijd gekroond en daar kan ik me wel iets bij voorstellen”, aldus Erik ten Hag. Dat niet alleen de supporters en de trainer van de Amsterdammers, maar ook zijn ploeggenoten blij zijn met de voor negen miljoen euro van Nordsjaelland overgenomen linkspoot, bleek na 34 minuten. Kudus leverde met zijn verkeerde been een bekeken bal op Noussair Mazraoui de voorassist bij de treffer van Zakaria Labyad en werd na die 2-0 even uitbundig gefeliciteerd als de doelpuntenmaker.

Kudus had zijn basisplaats – links op het middenveld – te danken aan de afwezigheid van Ryan Gravenberch, die verkouden was en een coronatest heeft ondergaan. Zijn vervanger liet de pakweg tienduizend supporters in de Johan Cruijff ArenA zien een uitstekende techniek te koppelen aan inzicht, (dribbel)snelheid, een gouden linkerbeen, een goede fysiek én de bereidheid om hard te werken. Daarmee gaven hij en de rest van Ajax er blijk van een eenvoudigere middag te willen beleven dan AZ, PSV en Feyenoord in de tweede speelronde al hadden gehad.

De Amsterdammers kwamen als laatste van de vier topclubs in actie en hadden drie voorbeelden gezien van hoe thuiswedstrijden tegen de kleintjes niét moeten worden aangepakt. AZ verslikte zich in PEC Zwolle (1-1) en Feyenoord kwam tegen FC Twente ook niet verder dan een gelijkspel (1-1), terwijl PSV diep in blessuretijd ontsnapte tegen FC Emmen (2-1). Na tien minuten tegen het zwakke RKC was duidelijk dat het elftal van Erik ten Hag geen averij zou oplopen.

Tadic speelde vorig (afgebroken) seizoen misschien niet zo goed als het (kampioens)jaar daarvoor, maar had met elf goals en veertien assists in 25 duels een prima moyenne. Dat zet hij in de fonkelnieuwe Eredivisie voort. Na zijn assist tegen Sparta bereidde hij tegen RKC de 3-0 voor, nadat hij ook al de score had geopend: met een mooie omhaal, via de binnenkant van de paal. Twee minuten na de 1-0, na een prachtige aanval via Tadic, Antony en doelpuntenmaker Labyad leek het telraam erbij te kunnen worden gepakt, maar VAR Martin Perez trapte tot woede van Ten Hag op de rem.

Het paar extra ogen in Zeist had – op tachtig meter van het RKC-doel – een overtreding geconstateerd van Lisandro Martinez. Daar viel zeker iets voor te zeggen. Ware het niet dat dit totaal niet in de stijl van scheidsrechter Bas Nijhuis was, die de actie op het veld had weggewuifd en als mannelijk voetbalduel had bestempeld.

De scheidsrechter en VAR zouden nog een aantal keer een hoofdrol opeisen: bij een niet gegeven penalty aan Ajax bij hands van Melle Meulensteen, door wel heel lang nodig te hebben om een doelpunt van Quincy Promes wegens buitenspel af te keuren én om een gele kaart van Luuk Wouters om te zetten in de rode. De RKC’er haalde de doorgebroken Labyad neer.

Het was allemaal van ondergeschikt belang. Na het laatste fluitsignaal van Nijhuis gingen de Ajax-fans tevreden naar huis, want ook in het tweede duel bleef Ajax foutloos en zonder tegendoelpunt. En iedereen verheugt zich erop Kudus vaker aan het werk te zien. Al zal die volgens Ten Hag nog stappen moeten maken om een vaste basisspeler te worden. „Je ziet hem hier en daar nog zoeken naar posities. Hij heeft zeker nog wat moeite. En dat kost tijd. Hoe meer vlieguren hij zal maken, des te sneller dat proces zal verlopen.”

Na de tip van Ajax-meesterscout John Steen Olsen en een gesprek met directeur voetbalzaken Marc Overmars was Ten Hag naar eigen zeggen snel overtuigd van de mogelijke meerwaarde van Kudus voor Ajax. „Over Kudus was ik bij het zien van de beelden direct vrij enthousiast. Al blijft het een heel moeilijke zaak of een speler wel of niet gaat aarden binnen een club en binnen een team.”

Ajax - RKC Waalwijk 3-0 (2-0). 10. Tadic 1-0, 34. Labyad 2-0, 73. Martinez 3-0. Scheidsrechter: Nijhuis. Gele kaart: Kudus (Ajax). Rode kaart: 68. Wouters (RKC Waalwijk). Toeschouwers: 11.948.
De T.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2020 11:47 am

Gaizka1985 schreef:
za sep 19, 2020 5:22 pm
GangstaRiB schreef:
za sep 19, 2020 5:17 pm
Wat een gierige zooi bij Fox sports. Is die zender tot het einde van dit jaar gratis, laten ze KKD wedstrijden zien.... Ajax enzo zitten op kanaal 2 die niet gratis is.
Inderdaad, volgens mij komt het omdat Ziggo en Fox onlangs ruzie hadden. Fox pest Ziggo nu, denk ik.

Ajax trouwens morgen wel op Fox1, en om eerlijk te zijn kijk ik toch liever Engels voetbal op Ziggo, Eredivisie kijk ik liever de samenvattingen ivm niveau :smallgrin.gif:
Goh. Een seizoenkaart en/of FOX Sports abo kan er niet vanaf?
Overigens is er op het gratis kanaal de afgelopen twee jaar weinig veranderd. Het ene weekend programmeren ze Ajax/PSV op primetime, het andere weekend een kleiner affiche.

Men kan toch niet alles zomaar gratis weggeven als bedrijf dat aan de Eredivisie tientallen miljoenen euro's per jaar voor die uitzendrechten betaalt? :confused.gif:
Gaizka1985 schreef:
za sep 19, 2020 5:22 pm
en om eerlijk te zijn kijk ik toch liever Engels voetbal op Ziggo, Eredivisie kijk ik liever de samenvattingen ivm niveau
Heel bon ton om te zeggen.
Maar vind je het niveau van die Premier League wedstrijdjes nu echt zo geweldig?
Er is voor miljarden aan spelers ingekocht, natuurlijk lopen er op de Engelse velden een aantal pure klasbakken rond maar meestal valt het toch enorm tegen?

Een week geleden leek de wedstrijd Spurs-Everton werkelijk nergens op, vervolgens deed Manchester United afgelopen weekend de ultieme poging om een nog grotere parodie op voetbal voor te schotelen en daar slaagden ze met vlag en wimpel voor.
Ziggo had zaterdag ook Arsenal - West Ham United nog dat echt pijn aan de ogen deed en de door Chelsea voor 80 miljoen (!!) gekochte doelman Kepa blunderde weer eens op een manier waar die nieuwe PSV keeper nog een puntje aan kan zuigen.....

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2020 11:56 am

Het schijnt dat Chelsea Edouard Mende van Stade Rennes wil kopen en dan mag je als Ajax je handen dichtknijpen als ze wederom een jaar van Onana afblijven.

Dus een lang verhaal kort te maken: wat mij betreft is het veel leuker om uitgebreid voor een wedstrijd van ons eigen Ajax te gaan zitten, om dan een speler zoals Kudus te zien debuteren en vervolgens te blijven volgen hoe zo'n jonge nieuwkomer zicht ontwikkelt. :biggthumpup.gif:

Nu hoort IH natuurlijk even langs te komen om te benadrukken dat de PL de sterkste, de grootste, de zwaarste en de beste competitie ter wereld is :smallgrin.gif: maar helaas.
Gaizka1985 schreef:
zo sep 20, 2020 5:31 pm
Is Kudus tweebenig?
Hij is een linkspoot die ook een prima trap in zijn rechter heeft en zijn rechterbeen dus ook veelvuldig gebruikt. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Lionel » wo sep 23, 2020 12:05 pm

Ik heb een stuk naar Ado-Groningen zit te kijken. Dat was afschuwelijk. Zoiets mag niet op tv.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2020 12:11 pm

Lionel schreef:
wo sep 23, 2020 12:05 pm
Ik heb een stuk naar Ado-Groningen zit te kijken. Dat was afschuwelijk. Zoiets mag niet op tv.

Ado den Haag zou sowieso verboden moeten worden.
In heel korte tijd is het daar compleet bergafwaarts gegaan vanaf het moment dat ze een hele zooi Engelsen binnen haalden hè. :hypocrite.gif: :hypocrite.gif:

Een paar maandjes een Britse trainer en niemand weet meer hoe je moet voetballen. :hypocrite.gif:

Nee, maar met Ado noem je ook wel echt een ploeg die er nu al een tijd echt he-le-maal niets meer van bakt. Groningen zie ik het nog wel op de rit krijgen, al staat Danny Buijs daar regelmatig als tokkie der tokkies langs de lijn. Eerst nog maar eens zien dat Ajax niet alleen van Vitesse, maar ook de wedstrijd daarna in Groningen wint.... Hiero maakte FC Groningen het een ijzersterk Ajax namelijk extreem moeilijk, deze wedstrijd wonnen Tadic, Frenkie, De Ligt & co echt maar op hun tandvlees.....

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Gaizka1985 » wo sep 23, 2020 3:46 pm

Eredivisie wedstrijden live kijken is nauwelijks te doen, zeker voor de winterstop zijn er nauwelijks interessante wedstrijden.

In Engeland is het ook niet altijd top inderdaad, maar over het algemeen is er wel veel meer spektakel, neem alleen de eerste 2 wedstrijden van Leeds dit seizoen al.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2020 4:51 pm

Gaizka1985 schreef:
wo sep 23, 2020 3:46 pm
Eredivisie wedstrijden live kijken is nauwelijks te doen, zeker voor de winterstop zijn er nauwelijks interessante wedstrijden.

In Engeland is het ook niet altijd top inderdaad, maar over het algemeen is er wel veel meer spektakel, neem alleen de eerste 2 wedstrijden van Leeds dit seizoen al.

Leeds United is sowieso een mooie traditieclub, leuk om te volgen.

Het leuke in Engeland is nu met name dat je echt --in tegenstelling tot in de Serie A en in Duitsland-- vooraf niet weet welke ploeg er gaat winnen, hoewel niet uit te sluiten is dat Liverpool de komende jaren een abonnement op de hoofdprijzen zal nemen.
Gaizka1985 schreef:
wo sep 23, 2020 3:46 pm
Eredivisie wedstrijden live kijken is nauwelijks te doen, zeker voor de winterstop zijn er nauwelijks interessante wedstrijden.
Specifiek dit seizoen met het huidige schema is dat zo, ja.
FC Groningen-PSV en FC Groningen-Ajax zijn twee 'redelijke affiches' uit de eerste 4 speelronden van dit competitiejaar, maar verder zit er de komende 3,5 maanden aan het Eredivisie speelschema inderdaad kraak noch smaak.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - RKC zondag 20-09 16:45

Bericht door Cruijff » wo sep 23, 2020 4:52 pm

Toch gebeuren er in de Eredivisie vaak zat leuke dingen, PSV dat met twee doelpunten leidt tegen Emmen en vervolgens alsnog puntverlies lijdt, bijvoorbeeld. Sterker nog: sinds FC Emmen in de Eredivisie is beland, heeft PSV daar nog geen uitwedstrijd gewonnen.

Wat in Engeland nogal teleurstelt is dat de clubs werkelijk honderden miljoenen per transferperiode besteden, daar werkelijk de domste dingen meedoen en regelmatig zelfs bijna net zo beroerd voetbal spelen als een FC Emmen, PEC of Heracles... :blush.gif: Wat voor TD's werken er in Engeland en hoe incompetent zijn die wel niet joh? :confused.gif: :confused.gif:

De TD van Everton :smallgrin.gif: kennen we in ieder geval bij naam: Marcel :eusa_liar.gif: Brands.


Afbeelding
Afbeelding

Gaizka1985 schreef:
wo sep 23, 2020 3:47 pm
Lionel schreef:
wo sep 23, 2020 12:04 pm
Kijk eens wie we daar hebben. Mag je van de reclassering weer het internet op? :biggrin.gif:
Haha, hij gaat gelijk weer helemaal los!
:smile-ajax.gif: Vandaag hebben mijn tentakels nog slechts twee topics aangeroerd, dat kan (of dat wordt...?) nog veel erger. :wink.gif: :666.gif:

Plaats reactie