FC Groningen - AFC Ajax zondag 04-10 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: FC Groningen - AFC Ajax zondag 04-10 12:15

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 05, 2020 6:06 pm

Misschien is Klaassen nu beter, maar ik herinner me hem als positioneel zwak.

Het Ajax van de laatste twee jaar fixeerde zich op de CL-wedstrijden. Dan werd er gepiekt. Dat is zo leuk van het spelen in de NL competitie. Je hoeft niet iedere week 100%, zoals in de grote competities. Toen er geen CL meer op het spel stond vorig jaar, was alle druk van de ketel, en werd Ajax door de covidbel gered.

Tenzij hij Tadic terug in de spits zet, is het einde al in zicht voor Ten Hag. Dan blijft het doorrommelen. Hij is op de LVG toer gegaan, denkt dat hij de reden was voor het succes, en maakt nu spelers ondergeschikt aan zijn visie. Het maakt niet uit wie waar staat, want zijn visie staat centraal. Een goede coach maakt juist optimaal gebruik van de specifieke kwaliteiten van iedere speler.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Groningen - AFC Ajax zondag 04-10 12:15

Bericht door Mano » di okt 06, 2020 8:04 am

Monkey Tonk schreef:
ma okt 05, 2020 6:06 pm
Tenzij hij Tadic terug in de spits zet, is het einde al in zicht voor Ten Hag. Dan blijft het doorrommelen. Hij is op de LVG toer gegaan, denkt dat hij de reden was voor het succes, en maakt nu spelers ondergeschikt aan zijn visie. Het maakt niet uit wie waar staat, want zijn visie staat centraal. Een goede coach maakt juist optimaal gebruik van de specifieke kwaliteiten van iedere speler.
Ik hoop voor iedereen dat dit niet waar is, want dan komt er een draak van een seizoen aan
Hoop dat Eth op tijd het licht ziet of goed wordt ingefluisterd door zijn assistentes.

Zo niet, voorzie ik een moeizaam seizoen met een een tegenvallende CL campagne.
Ik weet dat we deze niet gaan winnen maar overwinteren mag ik toch wel hopen?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51793
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Groningen - AFC Ajax zondag 04-10 12:15

Bericht door wimpey » di okt 06, 2020 3:54 pm

Mano schreef:
di okt 06, 2020 8:04 am
Hoop dat Eth op tijd het licht ziet of goed wordt ingefluisterd door zijn assistentes.
Alvarez stelt ie op voor de 'restverdediging'. Daar ligt Alvarez' kwaliteit volgens Erik. Moet Erik ingefluisterd worden dat Alvarez' niet-ingrijpen de nederlaag tegen Groningen inleidde? :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Groningen - AFC Ajax zondag 04-10 12:15

Bericht door 999 » di okt 06, 2020 4:56 pm

wimpey schreef:
di okt 06, 2020 3:54 pm
Mano schreef:
di okt 06, 2020 8:04 am
Hoop dat Eth op tijd het licht ziet of goed wordt ingefluisterd door zijn assistentes.
Alvarez stelt ie op voor de 'restverdediging'. Daar ligt Alvarez' kwaliteit volgens Erik. Moet Erik ingefluisterd worden dat Alvarez' niet-ingrijpen de nederlaag tegen Groningen inleidde? :confused.gif:
De fout begon bij Gravenberch , die tikt de bal weg voor Alvarez.Vervolgens grijpt niemand in, en Onana zijn redding was nou ook niet je van het ... Maar ach het zal wel.Alvarez, Labyad er uit zou al veel schelen.Daar moet EtH mee beginnen.Die twee passen niet gewoon niet in dit elftal.

Links om rechts om, we hebben een goede selectie waar veel meer uit te halen is als EtH weer normaal gaat doen, of als men binnen AJAX er effe fijntjes hem er op wijst dat wat ie nu heeft verzonnen echt niet kan.

Plaats reactie