AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door elliquido » ma okt 19, 2020 3:24 pm

deze gaat in het open deuren topic hoor :ajaxsmiley.gif:

cruciaal zal zijn of ajax onder de druk kan uitvoetballen.

met kudus, gravenbergh en klaassen moet dat kunnen. Met alvarez en martinez niet.
Als ze dat een aantal keer lukt, dan gaan de backs van Liverpool ook niet zo snel naar voren.

Kortom,

geen angsthazen voetbal
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » ma okt 19, 2020 3:32 pm

raymon schreef:
ma okt 19, 2020 3:05 pm

TAA heeft wel een aardige trap natuurlijk. Neemt ook veel vrije trappen op de rand 16.

Hij staat bij die vrije trappen inderdaad hoog in de pikorde.
En ook bij de Engelse nationale ploeg mag hij ze vaak nemen.

Maar ECHT een goede trap? Ja en nee. Anno 2020 kan, vooral door de steeds lichter wordende ballen, bijna elk backje een bal van afstand de kruising in poeieren.

TAA is daar bovengemiddeld succesvol in. Maar echt technisch verfijnd is het niet altijd. Veel ballen vliegen vele meters naast en over. Deels veroorzaakt door die lichte ballen, maar ook zeker deels door de technische beperkingen van veel voetbalmiljonairs anno 2020.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 19, 2020 3:40 pm

Arthur schreef:
zo okt 18, 2020 10:30 pm
Zit daar de afwezigheid van VVD in verwerkt?
Het betekent dat Ajax een stuk gevoeliger is voor fouten. Voetbal wordt veel meer beslist door fouten dan door briljante acties. {VVD was bezig aan een verre van foutloos seizoen.). Het voorspellen van fouten heeft meer te maken met de vorm van de dag.

Winst of verlies wordt gemeten tegen de bookmaker's line, waarin de VVD blessure opgenomen is. De line is Ajax +0.75 en Liverpool -0.75. Dus bij een gelijkspel wint Ajax tegen die line. Als Ajax met 1 doelpunt verliest, telt dat slechts als een half verlies.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door 999 » ma okt 19, 2020 4:54 pm

Liverpool is gewoon een team van wereldklasse , met reserves waar onze basis spelers al moeite mee zouden hebben.Is ook nog eens een ploeg van spelers die zeer gemakkelijk scoren, of van een niet kans een doelkans kunnen ( en zullen ) maken.

Zelfs in de goede tijd met het elftal wat zulke uitmuntende resultaten behaalde in de CL. had je een flinke kluif gehad aan dit Liverpool.We zitten ook nog eens met een AJAX waarin, zo ik er naar kijk, spelers die nog lang niet op hun niveau zijn dat ze kunnen zijn, of gewoon nog heel veel stappen moet maken.Ik denk dat je gewoon de intelligentie van een F.d.J. , de onverzettelijkheid van een de Ligt, en de onvoorspelbaarheid van een Ziyech, de rust aan de bal van Schóne mist om Liverpool pijn te doen.En dat zou ook helemaal geen schande zijn nadat AJAX zo veel jasjes heeft uit gedaan.

Persoonlijk denk ik dat het dit gaat worden: Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Kudus, Klaassen, Gravenberch; Promes , Tadic, Antony.Maar bij EtH weet je het nooit in dit soort wedstrijden.Voor het zelfde geld zet ie Gravenberch op de bank en Martinez als controleur/breker erbij.

Promes .......Tadic......Antony
........Kudus.....Klaassen
............Martinez
Nico....Blind.....Schuurs....Mazraoui

..............Onana

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » ma okt 19, 2020 5:07 pm

Hier zou ik eerlijk gezegd meer vrede mee hebben dan met Gravenberch erin.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Trab » ma okt 19, 2020 5:15 pm

Denk niet dat ten Hag aan zijn systeem gaat tornen. Wordt gewoon weer spelen met een dubbele 6.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 19, 2020 6:41 pm

Deze wedstrijd komt gewoon te vroeg voor Ajax. Heerenveen was de eerste redelijke wedstrijd van het seizoen, maar de Friese ploeg legde Ajax geen strobreed in de weg.

Ze zijn inmiddels 1 speler kwijt, maar wij zijn er vier kwijt. Het lijkt me niet zo heel moeilijk voor Klopp. Het Ajax middenveld is niet ingespeeld en Blind oogt kwetsbaar. Als Liverpool hoog druk zet, dwingen ze Ajax tot fouten. En als Liverpool Ajax laat komen, krijgen ze zeeen van ruimte. De enige kans is om hun verdedigers gek te spelen, met steekpassen achter de verdediging. Zeker met VVD weg, schreeuwt het om Tadic in het centrum, met Neres (of Promes) en Anthony er omheen.

Klopp is een groot fan van de Ajaxschool, en hij zal niet naar Amsterdam komen om het voorzichtig aan te doen. Dit wordt een open wedstrijd, met veel kansen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » ma okt 19, 2020 7:04 pm

Monkey Tonk schreef:
ma okt 19, 2020 6:41 pm
Deze wedstrijd komt gewoon te vroeg voor Ajax. Heerenveen was de eerste redelijke wedstrijd van het seizoen, maar de Friese ploeg legde Ajax geen strobreed in de weg.
Is niet helemaal waar.
Ajax - Vitesse, dat was tot nu toe qua niveau namelijk de beste wedstrijd en bovendien was het ook echt een wedstrijd waar allebei de elftallen echt voor de winst gingen.

Heerenveen gaf inderdaad vrijwel geen partij aan Ajax, Vitesse deed dat wel.

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door De Dominee » ma okt 19, 2020 7:53 pm

Trab schreef:
ma okt 19, 2020 5:15 pm
Denk niet dat ten Hag aan zijn systeem gaat tornen. Wordt gewoon weer spelen met een dubbele 6.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Prima, als dat Martinez en Klaassen zijn. Op papier dan. De invulling hoeft niet altijd exact hetzelfde te zijn. Hopelijk kiest hij niet voor Alvarez, maar voor Martinez of Gravenberch. Liefst Martinez.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Giacomo Puccini » ma okt 19, 2020 8:17 pm

Veel negativiteit hier, maar denk dat Ajax wel eens positief kan gaan verrassen. Achterin zijn we inderdaad kwetsbaar, en Ten Hag heeft er vooralsnog verre van een ingespeeld team van gemaakt, maar Ajax heeft vaker laten zien dat het zich enorm kan opladen voor dit soort avonden. Voor gasten als Antony en Kudus is dit een mooie kans om te laten zien dat ze Ajax sterker maken. Wel een nadeel is dat Ajax het zonder een kolkende Arena moet stellen, daar baal ik ontiegelijk van.
Ajax!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door elliquido » ma okt 19, 2020 8:22 pm

Blind oogt echt shakey. In oranje ook niet geweldig.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Monkey Tonk » ma okt 19, 2020 8:34 pm

Cruijff schreef:
ma okt 19, 2020 7:04 pm
Monkey Tonk schreef:
ma okt 19, 2020 6:41 pm
Deze wedstrijd komt gewoon te vroeg voor Ajax. Heerenveen was de eerste redelijke wedstrijd van het seizoen, maar de Friese ploeg legde Ajax geen strobreed in de weg.
Is niet helemaal waar.
Ajax - Vitesse, dat was tot nu toe qua niveau namelijk de beste wedstrijd en bovendien was het ook echt een wedstrijd waar allebei de elftallen echt voor de winst gingen.

Heerenveen gaf inderdaad vrijwel geen partij aan Ajax, Vitesse deed dat wel.
Vitesse legde allerlei zwakke punten bloot. Ajax staat nog in de steigers, en het zicht vanuit de lift werkt nog in de verste verte niet op de zenuwen van mensen met hoogtevrees.

Ajax speelde bijna anderhalf jaar het modernste voetbal van de wereld. De top daarvan werd niet eens bereikt. want de spelers moesten zo nodig naar het buitenland, waar ze nu nauwelijks iets laten zien omdat dezelfde chemie er niet is.

Als Blind achterin gaat lopen kwakkelen, omdat hij opeens anders tegen het leven aankijkt, dan wordt het centraal achterin wel heel kwetsbaar.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » ma okt 19, 2020 9:06 pm

Monkey Tonk schreef:
ma okt 19, 2020 8:34 pm
Cruijff schreef:
ma okt 19, 2020 7:04 pm
Monkey Tonk schreef:
ma okt 19, 2020 6:41 pm
Deze wedstrijd komt gewoon te vroeg voor Ajax. Heerenveen was de eerste redelijke wedstrijd van het seizoen, maar de Friese ploeg legde Ajax geen strobreed in de weg.
Is niet helemaal waar.
Ajax - Vitesse, dat was tot nu toe qua niveau namelijk de beste wedstrijd en bovendien was het ook echt een wedstrijd waar allebei de elftallen echt voor de winst gingen.

Heerenveen gaf inderdaad vrijwel geen partij aan Ajax, Vitesse deed dat wel.
Vitesse legde allerlei zwakke punten bloot. Ajax staat nog in de steigers, en het zicht vanuit de lift werkt nog in de verste verte niet op de zenuwen van mensen met hoogtevrees.
Ajax staat nog in de steigers ja, maar het kan opeens heel snel gaan.
In de Eredivisie speel je nu eenmaal geen wedstrijden tegen Valencia of Chelsea of Benfica of Bayern of Juventus, Real Madrid of Dynamo Kiev.

Heeft ook best voordelen, want zonder dat je binnen 7 dagen tijd 3 wedstrijden achter elkaar doormidden wordt gezaagd krijg je de kans om te leren, mag je fouten maken en heb je al een basisplaats op een CL podium op een leeftijd dat je in Manchester of Londen in het 3e elftal nog niet mag meedoen.

Ajax heeft tijdens het seizoen of terwijl ze onder druk staan tijdens een CL wedstrijd diverse keren aangetoond nog in die 90 minuten een niveau op te kunnen schakelen tot beter spel dan die van de opponent. Op Valencia thuis hebben de Ajacieden vorig jaar gewoon 5 puike CL wedstrijden gespeeld. Betere wedstrijden nog dan tijdens de poulefase in seizoen '18'-'19.
Giacomo Puccini schreef:
ma okt 19, 2020 8:17 pm
Wel een nadeel is dat Ajax het zonder een kolkende Arena moet stellen, daar baal ik ontiegelijk van.
Mee eens, echt een enorme domper.
Als tv kijker ziet die entourage er uit als een trainingspotje, maar qua uitslagen lijken het sinds corona in de PL, de CL en de Bundesliga ook gewoon trainingspartijtjes.

In de Bundesliga werd het vaak 0-5, 3-5, 1-6 of 2-6. Dat zijn nog net geen korfbaluitslagen.
De historische 8-2 afgang van FC Barcelona tegen Bayern zal wel in het collectieve geheugen blijven plakken, maar de afgelopen weken eindigde eerst Bayern - Schalke in 8-0, Liverpool krijgt met 7-2 klop van Aston Villa, Man U krijgt met 1-6 op de kloten.

Of diezelfde ploegen met tienduizenden fans in hun stadion of als er duizenden bloedfanatieke gasten de club achterna zijn gereisd zich net zo laten wegpoetsen, ik betwijfel het zeer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » ma okt 19, 2020 9:12 pm

Monkey Tonk schreef:
ma okt 19, 2020 6:41 pm
Ze zijn inmiddels 1 speler kwijt, maar wij zijn er vier kwijt. Het lijkt me niet zo heel moeilijk voor Klopp. Het Ajax middenveld is niet ingespeeld en Blind oogt kwetsbaar. Als Liverpool hoog druk zet, dwingen ze Ajax tot fouten.
Dat klopt, maar andersom toch ook?
Monkey Tonk schreef:
ma okt 19, 2020 6:41 pm
Ze zijn inmiddels 1 speler kwijt, maar wij zijn er vier kwijt.
Dat zeg je telkens "wij zijn er vier kwijt".
Zij missen er trouwens drie waarvan de afwezigheid keeper Alisson in mijn ogen echt heel zwaar meeweegt.

Ajax vervangt elk seizoen spelers en gelukkig komen er in rap tempo gelijkwaardige of nog beteren door.
Welke vier zijn wij "kwijt" die onvervangbaar zijn? Jij telt De Ligt en De Jong in dit rijtje nog steeds mee?

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » ma okt 19, 2020 9:36 pm

Ziyech, Donny, Veltman en Dest.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » ma okt 19, 2020 10:05 pm

Lionel schreef:
ma okt 19, 2020 9:36 pm
Ziyech, Donny, Veltman en Dest.
Ja, Veltman is vertrokken en als die er nu nog was geweest, was de kans vrij groot dat Ten Hag hem morgen op het formulier had gezet. Maar of dat echt een gezonde situatie zou zijn? Op de plek van Veltman hikken we er al jaren tegenaan dat het team eigenlijk al had moeten door selecteren. Ook nu is dat puzzelstukje nog niet gelegd, hopelijk is de defensieve puzzel straks echt af.

Er vertrekken elk jaar spelers bij Ajax, maar dit jaar krijg je ook weer Kudus, Antony, Klaassen, misschien straks die Giovanni er voor terug. Gelukkig komt vanuit De Toekomst een Timber, Taylor, Rensch of wie weet wat voor een verrassende naam in een recordtempo door.

Uit dit viertal is door jou wbt Donny :smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif: al uitgelegd dat Donny simpelweg niet kan voetballen :hypocrite.gif: dus die telt als gemis niet mee. :666.gif:
Dest is verkocht door Overmars, ja erg vroeg. Maar in deze situatie dit bedrag vangen voor een speler met zo weinig basisplaatsen? Hij was terecht 2e keus op zijn positie, maakte geen aanstalten om bij te tekenen, je moest hem gewoon wel verkopen.

Was ook niet goed voor Mazraoui geweest als Dest hem nog voor de voeten was blijven lopen, in de etalage moest worden gezet... als Dest opeens basisplaatsen zou krijgen van Ten Hag omdat hij ook op die positie weer aan het twijfelen was geslagen wie van hen de beste rechtsback was.
De afgelopen maanden bleek Mazraoui gewoon de betere. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Monkey Tonk » di okt 20, 2020 2:14 am

Cruijff schreef:
ma okt 19, 2020 9:12 pm
Monkey Tonk schreef:
ma okt 19, 2020 6:41 pm
Ze zijn inmiddels 1 speler kwijt, maar wij zijn er vier kwijt. Het lijkt me niet zo heel moeilijk voor Klopp. Het Ajax middenveld is niet ingespeeld en Blind oogt kwetsbaar. Als Liverpool hoog druk zet, dwingen ze Ajax tot fouten.
Dat klopt, maar andersom toch ook?
Monkey Tonk schreef:
ma okt 19, 2020 6:41 pm
Ze zijn inmiddels 1 speler kwijt, maar wij zijn er vier kwijt.
Dat zeg je telkens "wij zijn er vier kwijt".
Zij missen er trouwens drie waarvan de afwezigheid keeper Alisson in mijn ogen echt heel zwaar meeweegt.

Ajax vervangt elk seizoen spelers en gelukkig komen er in rap tempo gelijkwaardige of nog beteren door.
Welke vier zijn wij "kwijt" die onvervangbaar zijn? Jij telt De Ligt en De Jong in dit rijtje nog steeds mee?
Ik meet inderdaad nog vanaf de niet-finale van 2019. De laatste echte CL, want 2020 was iets anders. Liverpool fans willen Ajax graag pakken omdat Tadic in een interview zei dat Ajax die finale gewonnen zou hebben.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » di okt 20, 2020 7:32 am

Cruijff schreef:
ma okt 19, 2020 10:05 pm
Lionel schreef:
ma okt 19, 2020 9:36 pm
Ziyech, Donny, Veltman en Dest.
Ja, Veltman is vertrokken en als die er nu nog was geweest, was de kans vrij groot dat Ten Hag hem morgen op het formulier had gezet. Maar of dat echt een gezonde situatie zou zijn? Op de plek van Veltman hikken we er al jaren tegenaan dat het team eigenlijk al had moeten door selecteren. Ook nu is dat puzzelstukje nog niet gelegd, hopelijk is de defensieve puzzel straks echt af.

Er vertrekken elk jaar spelers bij Ajax, maar dit jaar krijg je ook weer Kudus, Antony, Klaassen, misschien straks die Giovanni er voor terug. Gelukkig komt vanuit De Toekomst een Timber, Taylor, Rensch of wie weet wat voor een verrassende naam in een recordtempo door.

Uit dit viertal is door jou wbt Donny :smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif: al uitgelegd dat Donny simpelweg niet kan voetballen :hypocrite.gif: dus die telt als gemis niet mee. :666.gif:
Dest is verkocht door Overmars, ja erg vroeg. Maar in deze situatie dit bedrag vangen voor een speler met zo weinig basisplaatsen? Hij was terecht 2e keus op zijn positie, maakte geen aanstalten om bij te tekenen, je moest hem gewoon wel verkopen.

Was ook niet goed voor Mazraoui geweest als Dest hem nog voor de voeten was blijven lopen, in de etalage moest worden gezet... als Dest opeens basisplaatsen zou krijgen van Ten Hag omdat hij ook op die positie weer aan het twijfelen was geslagen wie van hen de beste rechtsback was.
De afgelopen maanden bleek Mazraoui gewoon de betere. :biggthumpup.gif:
Dest is natuurlijk wel beter dan Mazraoui. Sneller, aanvallend beter. Ik vind hem echt een toptalent. Die hadden ze beter kunnen kopen bij United ;-)
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door 999 » di okt 20, 2020 10:13 am

Mazraoui is niet zo eigenwijs en voetballend intelligenter dan Dest vind ik.Dest heeft niks laten zien waardoor ie beter zou zijn dan Mazraoui.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door 999 » di okt 20, 2020 10:48 am

Trab schreef:
ma okt 19, 2020 5:15 pm
Denk niet dat ten Hag aan zijn systeem gaat tornen. Wordt gewoon weer spelen met een dubbele 6.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Niet echt een succes geweest na vertrek de Jong toch ...

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Giacomo Puccini » di okt 20, 2020 11:42 am

De Dominee schreef:
ma okt 19, 2020 7:53 pm
Trab schreef:
ma okt 19, 2020 5:15 pm
Denk niet dat ten Hag aan zijn systeem gaat tornen. Wordt gewoon weer spelen met een dubbele 6.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Prima, als dat Martinez en Klaassen zijn. Op papier dan. De invulling hoeft niet altijd exact hetzelfde te zijn. Hopelijk kiest hij niet voor Alvarez, maar voor Martinez of Gravenberch. Liefst Martinez.
Lijkt me, Ten Hag kennende, toch wel in de lijn der verwachting dat hij Gravenberch gaat opofferen voor Alvarez. Onder het mom van extra zekerheid inbouwen, een breker voor een zware Champions League pot, zal de gedachte zijn. In eerdere bespiegelingen heeft Ten Hag aangegeven in Martinez meer een verdediger te zien, dus daar hoeven we ons geen illusies over te maken. Zelf vind ik Gravenberch ook wel een liability, heeft nog zelden echt overtuigd.
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door GangstaRiB » di okt 20, 2020 11:43 am

Ik denk dat we een misplaatst optimisme hebben mbt Ajax. Vorig jaar zijn we vrij kansloos en roemloos ten onder gegaan in Europa. We zijn dit jaar weliswaar iets sterker geworden, maar het moet nog allemaal wel ontwikkeld worden. Klaassen is koud bij Ajax en wordt gezien als oplossing voor de no 6 positie.... Kudus zal met een hoop meer tegenstand rekening moeten houden. Voorin hebben we geen echte spits, Traore is te licht dus Tadic zal dit gaan invullen.

Als je in het weekend schakelt tussen PL voetbal en Eredivisie dan is het wel even schrikken hoor... ik hoop dat Ajax mee kan in het fysieke vermogen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door zeux » di okt 20, 2020 11:45 am

GangstaRiB schreef:
di okt 20, 2020 11:43 am
Ik denk dat we een misplaatst optimisme hebben mbt Ajax. Vorig jaar zijn we vrij kansloos en roemloos ten onder gegaan in Europa. We zijn dit jaar weliswaar iets sterker geworden, maar het moet nog allemaal wel ontwikkeld worden. Klaassen is koud bij Ajax en wordt gezien als oplossing voor de no 6 positie.... Kudus zal met een hoop meer tegenstand rekening moeten houden. Voorin hebben we geen echte spits, Traore is te licht dus Tadic zal dit gaan invullen.

Als je in het weekend schakelt tussen PL voetbal en Eredivisie dan is het wel even schrikken hoor... ik hoop dat Ajax mee kan in het fysieke vermogen.
Ja, overschatting eigen kwaliteiten. We moeten nog maar zien of Ajax de eredivisie gaat winnen.

Liverpool lijkt mij maatje te groot. 3-0 voor de Pudlians.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » di okt 20, 2020 11:48 am

Giacomo Puccini schreef:
di okt 20, 2020 11:42 am
Lijkt me, Ten Hag kennende, toch wel in de lijn der verwachting dat hij Gravenberch gaat opofferen voor Alvarez. Onder het mom van extra zekerheid inbouwen, een breker voor een zware Champions League pot, zal de gedachte zijn.

Hoop echt van niet. Middenveld Martinez-Kudus-Klaassen kunnen we nog even vergeten, maar Klaassen zal hij sowieso een basisplaats geven en om Kudus kan hij ook niet heen.
Dan denk ik dat Gravenberch speelt, dit seizoen mits fit ook altijd in de basis.

Het middenveld met Martinez erbij wordt hopelijk vanaf eind november de vaste prik.

Denk dat Gravenberch morgen een opvallende rol opeist. Goal of assist, een domme overtreding met een domme kaart of juist een tegenstander een rode kaart aannaaien, zoiets... Die assist op Kudus was afgelopen zondag prima. Gravenberch ziet zijn medespelers volgens mij heus wel en hij kan ze ook wel wegsteken, maar hij wil vaak vooral zelf een leuke actie aan de bal maken en de bal te lang aan zijn voet houden...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door elliquido » di okt 20, 2020 11:51 am

GangstaRiB schreef:
di okt 20, 2020 11:43 am
Ik denk dat we een misplaatst optimisme hebben mbt Ajax. Vorig jaar zijn we vrij kansloos en roemloos ten onder gegaan in Europa. We zijn dit jaar weliswaar iets sterker geworden, maar het moet nog allemaal wel ontwikkeld worden. Klaassen is koud bij Ajax en wordt gezien als oplossing voor de no 6 positie.... Kudus zal met een hoop meer tegenstand rekening moeten houden. Voorin hebben we geen echte spits, Traore is te licht dus Tadic zal dit gaan invullen.

Als je in het weekend schakelt tussen PL voetbal en Eredivisie dan is het wel even schrikken hoor... ik hoop dat Ajax mee kan in het fysieke vermogen.
Dat kunnen ze nooit.. daarom moet de techniek altijd prevaleren. Als het baltempo hoog genoeg is en het positiespel goed verzorgd, dan hoeven de spelers niet in de duels te komen.
Als dat niet lukt, dan word je vermorzeld als een sappig biggetje in een roedel wolven.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie