AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » di okt 20, 2020 11:53 am

GangstaRiB schreef:
di okt 20, 2020 11:43 am
Ik denk dat we een misplaatst optimisme hebben mbt Ajax. Vorig jaar zijn we vrij kansloos en roemloos ten onder gegaan in Europa. We zijn dit jaar weliswaar iets sterker geworden, maar het moet nog allemaal wel ontwikkeld worden. Klaassen is koud bij Ajax en wordt gezien als oplossing voor de no 6 positie.... Kudus zal met een hoop meer tegenstand rekening moeten houden.
Klaassen past er gewoon helemaal in.
Met Kudus is het juist andersom. Voor Liverpool zal het een nare verrassing blijken wat voor een tegenstand, ook fysiek, de vrij onbekende Kudus opeens kan geven.
GangstaRiB schreef:
di okt 20, 2020 11:43 am
Ik denk dat we een misplaatst optimisme hebben mbt Ajax. Vorig jaar zijn we vrij kansloos en roemloos ten onder gegaan in Europa.
Onzin.
Barcelona verloor afgelopen weekend ook van Getafe, Juventus liep te morsen, Real Madrid blameerde zich zelfs met een oliedomme thuisnederlaag.

In een heel seizoen maakt elke ploeg een paar ontzettende uitglijders. Middenmoters, subtoppers en topploegen doen dat allemaal. In de week met Willem II thuis en Valencia thuis had Ajax een vormdip, pech door blessures en krijgt Blind in een CL wedstrijd op het veld een hartaanval.
Verder was Ajax 5 van de 6 CL wedstrijden in goede vorm. Naait de arbitrage je niet tegen Chelsea dan ligt Chelsea uit het toernooi en eindigt Ajax bovenaan in de poule.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Mr. Ajax » di okt 20, 2020 12:11 pm

GangstaRiB schreef:
di okt 20, 2020 11:43 am
Ik denk dat we een misplaatst optimisme hebben mbt Ajax. Vorig jaar zijn we vrij kansloos en roemloos ten onder gegaan in Europa.
Onzin natuurlijk. Met 10 punten en een doelsaldo van +6 ga je normaal gesproken echt altijd door. Dat we derde werden met zulke statistieken is een zeldzaamheid. Kansloos kun je het zeker niet noemen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Mano » di okt 20, 2020 12:19 pm

Toch ben ik het wel eens dat we iets te positief zijn over dit Ajax in verhouding met Liverpool.

Ajax heeft achterin echt een jas uitgedaan. Blind is niet scherp en Schuurs al helemaal niet.
Middenveld is koud 1 week samen, daar verwacht ik nog geen ingespeelde wonderen van. Daarnaast vermoed ik dat Gravenberch niet mee kan komen op dit niveau.
Daarnaast mist Ajax het publiek, dat duidelijk voor extra impuls zorgde.

maar, voor hetzelfde geldt, loopt het middenveld wel goed, wordt daardoor de achterhoede ontzien en hebben Tadic en Anthony het op hun heupen....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » di okt 20, 2020 12:23 pm

Mr. Ajax schreef:
di okt 20, 2020 12:11 pm
GangstaRiB schreef:
di okt 20, 2020 11:43 am
Ik denk dat we een misplaatst optimisme hebben mbt Ajax. Vorig jaar zijn we vrij kansloos en roemloos ten onder gegaan in Europa.
Onzin natuurlijk. Met 10 punten en een doelsaldo van +6 ga je normaal gesproken echt altijd door. Dat we derde werden met zulke statistieken is een zeldzaamheid. Kansloos kun je het zeker niet noemen.
We hadden met afstand het beste doelsaldo van de poule hè.
Ook de meeste goals gescoord in de onderlinge wedstrijden tegen Valencia en Chelsea.

Tuurlijk, Valencia uit zit het niet tegen dat die aanvoerder een strafschop hopeloos over het doel ramt en Valencia nog een aantal grote kansen mist. Maar in plaats van 0-3 had het die avond ook 1-4, 2-4, 3-5, of zelfs 4-7 kunnen worden.
Ajax creëerde een buslading aan kansen. Magic in Mestalla werd dat hier genoemd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Marillion » di okt 20, 2020 12:30 pm

Ik heb een soort van alles of niets gevoel bij deze wedstrijd. We boeken een heel knap resultaat of gaan er kansloos af. Dus het zal wel 0-0 worden.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » di okt 20, 2020 12:32 pm

Mano schreef:
di okt 20, 2020 12:19 pm
Toch ben ik het wel eens dat we iets te positief zijn over dit Ajax in verhouding met Liverpool.

Ajax heeft achterin echt een jas uitgedaan. Blind is niet scherp en Schuurs al helemaal niet.
Wie weet verrast Ten Hag morgenavond met Timber. Zo niet, dan heb ik specifiek in deze wedstrijd wel vertrouwen in Schuurs.
Blind is inderdaad een liability. Het is nog steeds een erg slimme en gewoonweg goede speler, maar kan ook zomaar niet thuis geven. Je weet vooraf gewoon niet welke Blind we straks zien. Hij zou zelfs voor een 3e maal met hartproblemen opeens om kunnen vallen. Wat dat betreft is Blind een groot vraagteken, zelfs een risico.
Mano schreef:
di okt 20, 2020 12:19 pm
Toch ben ik het wel eens dat we iets te positief zijn over dit Ajax in verhouding met Liverpool.
Juist in verhouding met dít Liverpool durf ik optimistisch te zijn. Die zijn nu niet in dezelfde bezetting als 2019-2020 en ook toen waren ze niet opeens het zevende wereldwonder van de voetballerij.

Mohamed Salah blijft nog steeds een akelig dodelijke doelpuntenmachine, die kan nog steeds uit elke hoek van het veld scoren maar hij is lang niet meer in die vorm dat hij 6 maanden achtereen onmogelijk te verdedigen was.

Begrijp me niet verkeerd: na het gerucht over (wederom) corona bij Onana zag ik Ajax inderdaad al aan de aftrap verschijnen met Stekelenburg, Alvarez en Labyad. Dan word je hopeloos in de pan gehakt en bij zo'n opstelling krijg jij waarschijnlijk gelijk met het voorspellen van 1-5.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Marillion » di okt 20, 2020 12:42 pm

Overigens leeft deze wedstrijd bij mij echt totaal niet zoals dat normaal het geval zou zijn. Voetbal zonder publiek, ik kan er nog steeds niet aan wennen.

Ben heel benieuwd hoe dat straks is tijdens de wedstrijd. Ik kan de hele dag koers kijken zonder er last van te hebben. Maar een hele wedstrijd in een leeg stadion vind ik echt een opgave. De sport is er niet voor gemaakt en als het decors wegvalt zie je ineens hoe matig het in veel gevallen eigenlijk is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door elliquido » di okt 20, 2020 12:47 pm

Spaans commentaar aanzetten, scheelt de helft :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Mano » di okt 20, 2020 1:36 pm

Marillion schreef:
di okt 20, 2020 12:42 pm
Overigens leeft deze wedstrijd bij mij echt totaal niet zoals dat normaal het geval zou zijn. Voetbal zonder publiek, ik kan er nog steeds niet aan wennen.
dat heb ik ook!

laten we hopen dat de spelers dat niet hebben :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Thijs » di okt 20, 2020 1:59 pm

Marillion schreef:
di okt 20, 2020 12:42 pm
Overigens leeft deze wedstrijd bij mij echt totaal niet zoals dat normaal het geval zou zijn. Voetbal zonder publiek, ik kan er nog steeds niet aan wennen.

Ben heel benieuwd hoe dat straks is tijdens de wedstrijd. Ik kan de hele dag koers kijken zonder er last van te hebben. Maar een hele wedstrijd in een leeg stadion vind ik echt een opgave. De sport is er niet voor gemaakt en als het decors wegvalt zie je ineens hoe matig het in veel gevallen eigenlijk is.
Het is in zekere zin ook wel een opgave, het voelt niet ' echt.' Ik heb echt zielsveel geluk dat ik er beroepshalve wel bij mag zijn, maar alles wat maakt waarom je er normaliter ontzettend veel zin in hebt is er niet. Die CL-tune, de vlaggetjes, het publiek wat zich oppompt, het Nicooooooo Taaaagliaficoooo, een wedstrijd waarbij je echt elk balcontact in pure spanning bekijkt... Het is er gewoon allemaal niet.

Afgelopen zondag was wat dat betreft ook vreemd. Je hoort maar één iemand praten, de tv-commentator. (Wat vrij irritant is) Verder hoor je letterlijk alle aanwijzingen die spelers naar elkaar geven. Kuipers fluit en loopt naar het VAR-scherm? Alle Heerenveen-spelers: 'oh nee he, tsjongejongejonge..' Scoort Ajax, het enige gejuich is van de spelers zelf, wat ontzettend tegen de tribunes op echoot.

Normaliter begint Ajax altijd zo vol energie aan zo'n pot, maar het scheelt echt zoveel of je 55.000 man hebt zitten of helemaal niemand. Wat dat betreft geen idee hoe zo'n wedstrijd ook gaat verlopen. Het wordt heel vreemd morgen. Maar hopelijk toch een heroïsche pot, met een winner in de laatste minuut van Antony. Als jullie dan toch iemand horen juichen, ben ik het. ;)
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door zeux » di okt 20, 2020 2:16 pm

Thijs schreef:
di okt 20, 2020 1:59 pm
Marillion schreef:
di okt 20, 2020 12:42 pm
Overigens leeft deze wedstrijd bij mij echt totaal niet zoals dat normaal het geval zou zijn. Voetbal zonder publiek, ik kan er nog steeds niet aan wennen.

Ben heel benieuwd hoe dat straks is tijdens de wedstrijd. Ik kan de hele dag koers kijken zonder er last van te hebben. Maar een hele wedstrijd in een leeg stadion vind ik echt een opgave. De sport is er niet voor gemaakt en als het decors wegvalt zie je ineens hoe matig het in veel gevallen eigenlijk is.
Het is in zekere zin ook wel een opgave, het voelt niet ' echt.' Ik heb echt zielsveel geluk dat ik er beroepshalve wel bij mag zijn, maar alles wat maakt waarom je er normaliter ontzettend veel zin in hebt is er niet. Die CL-tune, de vlaggetjes, het publiek wat zich oppompt, het Nicooooooo Taaaagliaficoooo, een wedstrijd waarbij je echt elk balcontact in pure spanning bekijkt... Het is er gewoon allemaal niet.

Afgelopen zondag was wat dat betreft ook vreemd. Je hoort maar één iemand praten, de tv-commentator. (Wat vrij irritant is) Verder hoor je letterlijk alle aanwijzingen die spelers naar elkaar geven. Kuipers fluit en loopt naar het VAR-scherm? Alle Heerenveen-spelers: 'oh nee he, tsjongejongejonge..' Scoort Ajax, het enige gejuich is van de spelers zelf, wat ontzettend tegen de tribunes op echoot.

Normaliter begint Ajax altijd zo vol energie aan zo'n pot, maar het scheelt echt zoveel of je 55.000 man hebt zitten of helemaal niemand. Wat dat betreft geen idee hoe zo'n wedstrijd ook gaat verlopen. Het wordt heel vreemd morgen. Maar hopelijk toch een heroïsche pot, met een winner in de laatste minuut van Antony. Als jullie dan toch iemand horen juichen, ben ik het. ;)
Qua 'twaalfde man', lijkt mij Anfield voor Liverpool toch ook geen verkeerde energiegever... Nu moeten ze echt alleen het veld oplopen. ;-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » di okt 20, 2020 2:34 pm

In de persconferentie Tadic aan het woord in het Nederlands. Spreektijd Joep Schreuder nu gelukkig voorbij, tijd voor vragen van niveau aan Tadic en Ten Hag.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door thaumaturgy » di okt 20, 2020 2:35 pm

geen antony
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Arthur » di okt 20, 2020 2:37 pm

Geblesseerd?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » di okt 20, 2020 2:37 pm

thaumaturgy schreef:
di okt 20, 2020 2:35 pm
geen antony
Nee, kut!
Ten Hag ontweek krampachtig de vraag of hij wel of geen corona had: "we doen er 'nooit/geen' uitspraken over, Antony is niet fit.' :blush.gif: :blush.gif:

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door thaumaturgy » di okt 20, 2020 2:38 pm

Arthur schreef:
di okt 20, 2020 2:37 pm
Geblesseerd?
Niet fit. Corona dus. Timber er ook niet bij.
Laatst gewijzigd door thaumaturgy op di okt 20, 2020 2:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » di okt 20, 2020 2:38 pm

Arthur schreef:
di okt 20, 2020 2:37 pm
Geblesseerd?
Ten Hag ontweek de vraag wat voor kwetsuur hem aan de kant houdt. Meer dan 'niet fit' kwam er niet uit zijn mond.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Trab » di okt 20, 2020 2:44 pm

Hij oogde wel fit zondag. Misschien corona idd. Wel zwaar kut :(


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10269
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door WP_Legend » di okt 20, 2020 2:47 pm

Arme VI... een uur geleden plaatsen ze een heel artikel over van de Favela naar de CL Miljarden en dan meteen.. Oeps Antony speelt niet...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58794
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door 999 » di okt 20, 2020 3:03 pm

Als ie Corona had/heeft hij het zondag toch ook al.

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Mr. Ajax » di okt 20, 2020 3:14 pm

Erg kut. Vooral van Antony, maar ook Timber hadden we goed kunnen gebruiken morgen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47249
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » di okt 20, 2020 3:27 pm

999 schreef:
di okt 20, 2020 3:03 pm
Als ie Corona had/heeft hij het zondag toch ook al.
Zondagavond verschijnselen, maandag test, dinsdag uitslag?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » di okt 20, 2020 3:34 pm

Lionel schreef:
di okt 20, 2020 3:27 pm
999 schreef:
di okt 20, 2020 3:03 pm
Als ie Corona had/heeft hij het zondag toch ook al.
Zondagavond verschijnselen, maandag test, dinsdag uitslag?
Of zowel die tests als de ziekteverschijnselen kloppen gewoonweg lang niet altijd, de corona procedures zijn nog lang niet accuraat.
Renner in de giro testte positief, bleek vervolgens negatief.

Zlatan heeft afgelopen week nog corona, beslist in het weekend met 2 goals de derby tegen Inter.
Zahavi heeft namens Israël nog even een hattrick gemaakt, meteen daarna test hij positief.

De nationale bond van Kameroen trad zeer recent nog naar buiten over een corona besmetting van Onana en trok daarna die bewering weer in. Wie dit nog kan volgen, die mag het zeggen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Marillion » di okt 20, 2020 3:36 pm

Precies, er is altijd ergens een omslagpunt van niet naar wel positief. Dat kan prima tussen deze wedstrijden in liggen. Met een beetje pech komen er morgen nog een paar bij. Dit gaat nog veel gekke potjes geven.

Als het hierbij blijft valt het mee omdat we met Promes en Neres twee uitstekende vleugelspelers hebben. Maar zonde is het wel gezien zijn doeltreffendheid de afgelopen weken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58794
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door 999 » di okt 20, 2020 3:44 pm

Lionel schreef:
di okt 20, 2020 3:27 pm
999 schreef:
di okt 20, 2020 3:03 pm
Als ie Corona had/heeft hij het zondag toch ook al.
Zondagavond verschijnselen, maandag test, dinsdag uitslag?
Op de T. staat De trainer wilde niet aangeven of Antony eventueel corona heeft opgelopen. „Daar doen we geen uitspraken over. Hij is er niet bij, hij is niet fit.”

Plaats reactie