AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Monkey Tonk » do okt 22, 2020 12:52 pm

De eerste helft bood genoeg hoop en houvast. In de tweede helft was de koek alleen snel op. Dan mis je toch het opbouwen van een wedstrijd waar Koeman het over heeft. Klopp had het snel gezien met die drie wissels. Dat doet hij echt niet als Ajax de lijn van de eerste helft voortzet. Hij wist dat Ajax er doorheen zat, en op de bank geen betere spelers had dan de frisse energie die hij inbracht.

EtH denkt zichzelf in een kronkel. Zou me niet verbazen als het zompige veld onderdeel van de taktiek was.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do okt 22, 2020 1:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » do okt 22, 2020 1:01 pm

Die gasten die Klopp inbrengt kostten ook gewoon 80 mio samen he. Die Jota zou bij ons in de basis staan.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Cruijff » do okt 22, 2020 1:03 pm

Mano schreef:
do okt 22, 2020 12:46 pm
Als je deze wedstrijd speelt met 5 potjes in de benen (met zelfde opstelling) zit er meer automatisme in en zelfverzekerdheid. Kans dat er dan gescoord wordt is een stuk groter
100% mee eens.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door 999 » do okt 22, 2020 1:10 pm

Lionel schreef:
do okt 22, 2020 12:15 pm
Ik zag een elftal dat heel volwassen speelde en niet in de counter van Liverpool wilde lopen. Daarnaast hebben ze voldoende kansen gehad in de eerste helft.

- Martinez kopbal
- Tadic niet schieten
- Promes afleggen in plaats van schieten
- Tadic niet schieten maar een lob die van de doellijn wordt gehaald.

Ajax kreeg 0 kansen tegen.

Dan kan je toch niet zeggen dat de eerste helft slecht was?
Eens, en in de tweede helft werd het tempo ( of het veld ) op een 50-60 minuten AJAX te veel.Hun zetten een complete nieuwe voorhoede er in die bij ons gewoon vaste basis spelers zouden zijn geweest.AJAX krijgt nu dus het gevolg van het enkele jasjes uit doen w.b. spelers..Daarnaast hebben wat spelers ( nog ) niet hun vorm. Dat moet je gewoon accepteren.En natuurlijk moet EtH stoppen met dat geklooi, gisteren was een stap in de goede richting.En dan nog: Als AJAX dat beetje meer geluk had gehad als dat Liverpool heeft gehad had je minimaal met een punt van het veld gestapt.

Oja, dit voorbeeld wil ik nog wel even maken, Neres was ruk volgens sommige hier, volgens v.d. Gijp de beste op het veld, maar ook hier weer.Als Neres 10 minuten voor tijd een blessure op had gelopen zou het weer zijn geweest van:Waarom wisselt EtH niet hij weet toch dat Neres 9 maanden uit de roulatie is geweest, ik bedoel maar.

Mijn mening is nog steeds, Pak Schaal prioriteit NR. 1 .. Champions L. mooi meegenomen maar maak me geen illusie dat we daar ver ( overwinteren ) in gaan komen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Thijs » do okt 22, 2020 2:00 pm

Kudus moet geopereerd worden en ligt er tot zeker de winterstop uit...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » do okt 22, 2020 2:09 pm

999 schreef:
do okt 22, 2020 1:10 pm
Lionel schreef:
do okt 22, 2020 12:15 pm
Ik zag een elftal dat heel volwassen speelde en niet in de counter van Liverpool wilde lopen. Daarnaast hebben ze voldoende kansen gehad in de eerste helft.

- Martinez kopbal
- Tadic niet schieten
- Promes afleggen in plaats van schieten
- Tadic niet schieten maar een lob die van de doellijn wordt gehaald.

Ajax kreeg 0 kansen tegen.

Dan kan je toch niet zeggen dat de eerste helft slecht was?
Eens, en in de tweede helft werd het tempo ( of het veld ) op een 50-60 minuten AJAX te veel.Hun zetten een complete nieuwe voorhoede er in die bij ons gewoon vaste basis spelers zouden zijn geweest.AJAX krijgt nu dus het gevolg van het enkele jasjes uit doen w.b. spelers..Daarnaast hebben wat spelers ( nog ) niet hun vorm. Dat moet je gewoon accepteren.En natuurlijk moet EtH stoppen met dat geklooi, gisteren was een stap in de goede richting.En dan nog: Als AJAX dat beetje meer geluk had gehad als dat Liverpool heeft gehad had je minimaal met een punt van het veld gestapt.

Oja, dit voorbeeld wil ik nog wel even maken, Neres was ruk volgens sommige hier, volgens v.d. Gijp de beste op het veld, maar ook hier weer.Als Neres 10 minuten voor tijd een blessure op had gelopen zou het weer zijn geweest van:Waarom wisselt EtH niet hij weet toch dat Neres 9 maanden uit de roulatie is geweest, ik bedoel maar.

Mijn mening is nog steeds, Pak Schaal prioriteit NR. 1 .. Champions L. mooi meegenomen maar maak me geen illusie dat we daar ver ( overwinteren ) in gaan komen.
Neres vond ik echt geweldig goed. Goed dat hij gewisseld werd. Geef die jongen de tijd.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Mano » do okt 22, 2020 3:41 pm

niks verloren. Speel zondag ook in deze samenstelling voor het gevoel. Anthony terug en 3 puntjes pakken in Bergamo
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door elliquido » do okt 22, 2020 3:47 pm

Cruijff schreef:
do okt 22, 2020 1:03 pm
Mano schreef:
do okt 22, 2020 12:46 pm
Als je deze wedstrijd speelt met 5 potjes in de benen (met zelfde opstelling) zit er meer automatisme in en zelfverzekerdheid. Kans dat er dan gescoord wordt is een stuk groter
100% mee eens.
Gravenbergh was er 2x niet bij
Kudus 1x
Nico 1x
Labyad 1x

Tsja
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door GangstaRiB » do okt 22, 2020 7:01 pm

999 schreef:
do okt 22, 2020 1:10 pm
Lionel schreef:
do okt 22, 2020 12:15 pm
Ik zag een elftal dat heel volwassen speelde en niet in de counter van Liverpool wilde lopen. Daarnaast hebben ze voldoende kansen gehad in de eerste helft.

- Martinez kopbal
- Tadic niet schieten
- Promes afleggen in plaats van schieten
- Tadic niet schieten maar een lob die van de doellijn wordt gehaald.

Ajax kreeg 0 kansen tegen.

Dan kan je toch niet zeggen dat de eerste helft slecht was?
Eens, en in de tweede helft werd het tempo ( of het veld ) op een 50-60 minuten AJAX te veel.Hun zetten een complete nieuwe voorhoede er in die bij ons gewoon vaste basis spelers zouden zijn geweest.AJAX krijgt nu dus het gevolg van het enkele jasjes uit doen w.b. spelers..Daarnaast hebben wat spelers ( nog ) niet hun vorm. Dat moet je gewoon accepteren.En natuurlijk moet EtH stoppen met dat geklooi, gisteren was een stap in de goede richting.En dan nog: Als AJAX dat beetje meer geluk had gehad als dat Liverpool heeft gehad had je minimaal met een punt van het veld gestapt.

Oja, dit voorbeeld wil ik nog wel even maken, Neres was ruk volgens sommige hier, volgens v.d. Gijp de beste op het veld, maar ook hier weer.Als Neres 10 minuten voor tijd een blessure op had gelopen zou het weer zijn geweest van:Waarom wisselt EtH niet hij weet toch dat Neres 9 maanden uit de roulatie is geweest, ik bedoel maar.

Mijn mening is nog steeds, Pak Schaal prioriteit NR. 1 .. Champions L. mooi meegenomen maar maak me geen illusie dat we daar ver ( overwinteren ) in gaan komen.
Eens. 2 jaar geleden zaten we net aan de goede kant van talenten en ervaring. Dit jaar is Tadic iets minder en hebben we geen Frenkie en Mathijs.
Dit was ouderwets Ajax dat leuk meespeelt, maar weinig kan inbrengen.
Ajax heeft behoefte aan een spits die het middenveld kan ontlasten, op dit moment zijn tegenstanders niet onder de indruk van Tadic in de spits of Kudus.

Maar als je zo speelt tegen Liverpool moet het in de Eredivisie wel goed komen. En dan bedoel ik niet de aangepaste tactiek, maar meer de concentratie en zuiverheid.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Lionel » do okt 22, 2020 8:06 pm

Even wat voor de klagers hier over het spel van Ajax.

Vandaag heeft Napoli, na aankopen van 100 miljoen+, verloren van een gehavend AZ en die bakten er echt minder van dan Ajax. En dat is dan de koploper van Italie..
IK GELOOF!!!!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Iniesta » do okt 22, 2020 8:48 pm

Interessante analyze van Pieter zwart van VI over de succesvolle tactiek, mn in eerste helft.

Ben wel benieuwd hoe vaak veel trainers zelf hun tactiek achteraf pas begrijpen op basis van deze analyses

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC AJAX - Liverpool woensdag 21:00 uur

Bericht door Monkey Tonk » do okt 22, 2020 10:35 pm

Ajax is vaak een stuk soberder in het buitenland. Tegen Real Madrid, Valencia, en Chelsea uit vliegt alles erin. Thuis zijn er veel meer kansen nodig, en wordern vooral ook domme goals weggegeven. Frivoliteit versus sluipschuttersmentaliteit?

Van een poosje geleden. USA Today gebruikt een leuke maatstaf voor de volgende tegenstander:
Atalanta, the Ajax of Italy, threatening Serie A's hierarchy
AP
ROME (AP) — First came a draw then came domination over Juventus.

An away win at another league power followed.

Only this wasn't Ajax.

It was Atalanta, a provincial club outside Milan that is threatening to throw Serie A's usual hierarchy out of whack.

Nicknamed "La Dea" — the goddess — Atalanta has certainly been playing divinely of late.

---------------------------------------------

With a free-flowing style of play similar to Ajax's, Atalanta has gained a reputation for its fighting spirit and late scores. Its 68 goals match Juventus for the most in Serie A, and the forward trio of Duvan Zapata, captain Alejandro "Papu" Gomez, and Josip Ilicic has been creating headaches for opposing defenses.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Plaats reactie