VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7309
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Trab » zo okt 25, 2020 2:18 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
zo okt 25, 2020 12:51 pm
Lionel schreef:Eens. Totaal gebrek aan controle over zijn eigen lichaam.

Ben benieuwd naar dinsdag. Echt nog niks zinnigs te melden over de opstelling.
Promes/Neres-Tadic-Antony lijkt me wel zeker. Vraag alleen is wat hij met het middenveld doet. Speelt Blind daar weer met de punt naar achteren of wordt het het middenveld van gisteren met Ekkelenkamp op 10.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik denk Blind. Die zal Papu Gomez schaduwen.

Atalanta speelt 3-5-2 toch? Ilicic is weer fit, samen met Zapata/Muriel in de spits. Papu Gomez erachter.

Ik zou dat oplossen door met Martinez en Schuurs achterin te spelen en Blind ervoor.

Ajax moet met zoveel bluf en durf spelen dat hun wingbacks vaker achterin te vinden zijn dan voorin.

Met Tadic lekker zwerven, die zorgt voor een man meer op het middenveld.

Zoiets?

Uiteindelijk zullen het overal 1 op 1 gevechten gaan worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het buitenlands voetbal niet zo volg, behoudens de CL. Weet dus niet de precieze speelwijze van Atalanta. Blind in de punt naar achteren werkte redelijk tegen Liverpool, al miste ik wel het echte vastzetten van de tegenstander wat met een 10 makkelijker gaat. Ook vond ik ons in de omschakeling niet altijd goed staan. Op bijna iedere kans van Ajax volgde een gevaarlijke counter van Liverpool. Net zoals veel afvallende ballen voor hun waren. Ik geloof dat Atalanta ook vroeg druk zet. Daar kunnen we nooit zo goed mee omgaan. Hopelijk gaat dat dinsdag goed. We moeten gewoon winnen als we door willen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 25, 2020 2:30 pm

Jöhnk schreef:Klaiber kan er ook nog steeds heel weinig van, hoor.
Baseer je die uitspraak op zijn spel van gisteren?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 2:39 pm

Mr. Ajax schreef:
zo okt 25, 2020 1:15 pm
Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 12:58 pm
Klaiber kan er ook nog steeds heel weinig van, hoor.
Heeft het vooralsnog gewoon prima gedaan. Maar dat zal jij niet snel toegeven, natuurlijk.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo okt 25, 2020 2:30 pm
Jöhnk schreef:Klaiber kan er ook nog steeds heel weinig van, hoor.
Baseer je die uitspraak op zijn spel van gisteren?
Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 1:42 pm
Hij heeft nog niks toegevoegd. Een overbodige aankoop, tot nu toe. Een beetje dom draven en ballen blind voor het doel jagen.

Haha, ja dat zou mooi worden.
De 17e, 18e man van de selectie heeft pas 1 en 1/4e potje meegedaan, waarvan de totaal met geen enkele andere wedstrijd ooit te vergelijken 0-13 "en nog steeds heeft hij niets toegevoegd". :smallgrin.gif:

Zullen we het nog even tot minimaal ergens in november de tijd geven?



Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 1:42 pm
De term prima is nogal aan inflatie onderhevig.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Jöhnk » zo okt 25, 2020 2:45 pm

Ja, mede. Het beeld dat ik van Klaiber heb is gisteren niet gewijzigd. Daarbij moet worden aangetekend dat hij defensief niet werd getest, dus hij kon ook niet ontkrachten dat hij verdedigend tekortschiet.

Hij was heel enthousiast aan het draven en ik zag hem wel degelijk veel ballen blind en hard voor het doel langs peren. Dat lijkt even gevaarlijk, totdat je het patroon ontdekt. Wat me ook opviel, ik let daar altijd op, is dat Antony en Tadic hem steeds oversloegen in de aanval.

Op een gegeven moment, ongeveer het enige moment in de wedstrijd dat hij even onder druk werd gezet, knoeide hij zomaar een bal over de zijlijn. Nee, het was niet groots, ook niet prima. Afgerond een zesje.

Wil ik zo graag gelijk hebben? Nee hoor, ik wil niks liever dat Klaiber de beste rechtsback ter wereld wordt. Zoals ik hartstikke blij ben om toe te geven dat Klaassen tot nu toe boven mijn verwachtingen presteert.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 2:57 pm

Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 2:45 pm
Ja, mede. Het beeld dat ik van Klaiber heb is gisteren niet gewijzigd. Daarbij moet worden aangetekend dat hij defensief niet werd getest, dus hij kon ook niet ontkrachten dat hij verdedigend tekortschiet.

Hij was heel enthousiast aan het draven en ik zag hem wel degelijk veel ballen blind en hard voor het doel langs peren. Dat lijkt even gevaarlijk, totdat je het patroon ontdekt. Wat me ook opviel, ik let daar altijd op, is dat Antony en Tadic hem steeds oversloegen in de aanval.

Antony is nu misschien vertrouwder met Mazraoui, logisch want daar heeft hij al vanaf seconde 1 een nogal uitzonderlijke klik mee.
Je patroon kun je op basis van een knotsgek 0-13 potje niet kunt vaststellen.
Een voetballer wordt 9 van de 10 keer overgeslagen bij een aanval, zeker een redelijk wat beperkte back.

Een spits loopt zeker 6 van de 7 keren direct voor niets naar de eerste of tweede paal.
Dat maakt een Zahavi van PSV toch wel echt goed. Het interesseert hem blijkbaar niet, hij blijft het doen.

Een back zal moeten vooruit moeten gaan én teruggaan en ont-zet-tend vaak voor niets.
Hooguit Dani Alves en Jordi Alba zullen afdwingen dat je ze vaak en graag de bal geeft.

Eriksen en Van de Beek, ook Klaassen, die zijn altijd in beweging, Lionel noemt dat bij Donny "staat te diep". Nee, hij loopt echt continu bij elke en (tegen)aanval in de vrije ruimte op het veld en heeft dan vaak moeten slikken dat Ziyech naast schiet, Promes de bal verliest, Neres naar Tadic kaatst, naar de rechtsback of voor eigen succes gaat en een kans mist. Én meteen weer terug rennen.
Laatst gewijzigd door Cruijff op zo okt 25, 2020 3:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Iniesta » zo okt 25, 2020 3:04 pm

Cruijff schreef:
Historicus schreef:
za okt 24, 2020 9:58 pm
Zelfs nu blijft Ten Hag moeilijk praten dat hij er misschien wel van genoot, zoveel goals.
Iniesta schreef:
za okt 24, 2020 10:05 pm
Apart inderdaad, vraag me af of zo n persoon wel geniet van Zn succes
Waarom heb je de indruk dat hij niet geniet van de 13 goals van zijn ploeg?
Leek totaal geen oprechte blijdschap , meer iemand die direct al bezig was met analyse voor de toekomst ed
Wellicht ook z’n kracht, maar lijkt me geen plezierige levenswijze ( ik weet, allemaal erg oppervlakkige analyse, wellicht staat ie thuis onder de douche uit volle borst dit is mijn club te zingen)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 3:05 pm

Cruijff schreef: Eriksen en Van de Beek, ook Klaassen, die zijn altijd in beweging, Lionel noemt dat bij Donny "staat te diep". Nee, hij loopt echt continu op het vent en heeft dan vaak moeten slikken dat Ziyech naast schiet, Promes de bal verliest, Neres naar Tadic kaatst, naar de rechtsback of een kans mist. Én meteen weer terug.

Bij Ajax moet je met al deze facetten rekening houden.
Een blinde voorzet is soms beter dan te lang de tijd moeten nemen en helemaal geen voorzet. Bij de assist op Tadic wist Klaiber precies waar Tadic was.
Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 2:45 pm

Op een gegeven moment, ongeveer het enige moment in de wedstrijd dat hij even onder druk werd gezet, knoeide hij zomaar een bal over de zijlijn. Nee, het was niet groots, ook niet prima. Afgerond een zesje.

Wil ik zo graag gelijk hebben? Nee hoor,

Je wilt niet zo graag gelijk hebben maar je wilt ook niet nog even wachten met cijfers uitdelen tot we hem ook in Italië, in Denemarken of bij Utrecht-uit (die wedstrijd is over 14 dagen!) in actie hebben gezien?

De altijd kritische blik maakt op Ajax maakt Ajax zo fantastisch, maar veel spelers gaan er (bijna) aan onderdoor omdat Ajacieden weleens doorslaan. Zlatan speelde zijn allerbeste 90 minuten in Ajax tot dan toe, hij voelde zich voor het eerst na afloop echt een keer lekker. De koude douche kwam van Co Adriaanse. Zlatan had twee keer niet mee verdedigd. Co gaf hem een zesje.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 25, 2020 3:07 pm

Ik heb het idee dat Ten Hag geen goeie zanger is.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Jöhnk » zo okt 25, 2020 3:14 pm

Ja, laten we Klaiber met Zlatan vergelijken. :biggrin.gif:

In Italië / Denemarken / Utrecht zit hij op de bank, Cruijff.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 3:31 pm

Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 3:14 pm
Ja, laten we Klaiber met Zlatan vergelijken. :biggrin.gif:
Uiteraard! :smile-ajax.gif:
1 op 1 zelfde kwaliteit, Klaiber wordt ook nog wel topspits in de Serie A. :smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:

Ik haal de Zlatan parallel erbij omdat die typerend is voor de meetlat bij Ajax. En hoe we soms te ver inzoomen op details waar we nog lang niet genoeg statistics over hebben.
Vrijwel alles wat elders een 7.2 of een dikke 7.5 is, is volgens de Ajax meetlat hooguit een 6.

Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 3:14 pm
In Italië / Denemarken / Utrecht zit hij op de bank, Cruijff.
Normaliter wel. Maar Mazraoui is blessuregevoelig gebleken.
De nieuwe realiteit bij Ajax is anders dan de oude. Rensch is in januari 17 geworden en als die echt heel goed blijkt, zal hij er ooit inkomen.

Ajax heeft anno 2020 de middelen om de basis flink te verbreden en doet dat ook. Kort geleden droeg Moisander de aanvoerdersband en met tieners als Danny Hoesen, Denswil, Van Rhijn, Viktor Fischer en een 20-jarige Klaassen ging je de CL in. Soms was men trots dat de gemiddelde leeftijd slechts 22.1 of 21.7 jaar was en je na afloop wel complimenten voor zeer behoorlijk spel maar geen punten overhield.

Nu heb je eindelijk de situatie dat je jonge flankspelers letterlijk toptalenten zijn en je niet slechts één dertiger tussen minimaal 10 jaar jongere teamgenoten hebt maar een hele kern met volwassen kerels.
Met Tadic, Blind, Tagliafico, Mazraoui, Klaiber en Onana en de 27-jarige Klaassen er als bonus nog bij ruim is er een half dozijn gasten hebt die ervaren én ook bikkelhard zijn.

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Yopii » zo okt 25, 2020 4:03 pm

De koude douche kwam van Co Adriaanse. Zlatan had twee keer niet mee verdedigd. Co gaf hem een zesje.
En Galasek een acht, hhh. Hij kreeg steevast het hoogste cijfer.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 25, 2020 4:21 pm

Cruijff schreef:
Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 3:14 pm
Ja, laten we Klaiber met Zlatan vergelijken. :biggrin.gif:
Uiteraard! :smile-ajax.gif:
1 op 1 zelfde kwaliteit, Klaiber wordt ook nog wel topspits in de Serie A. :smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:

Ik haal de Zlatan parallel erbij omdat die typerend is voor de meetlat bij Ajax. En hoe we soms te ver inzoomen op details waar we nog lang niet genoeg statistics over hebben.
Vrijwel alles wat elders een 7.2 of een dikke 7.5 is, is volgens de Ajax meetlat hooguit een 6.

Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 3:14 pm
In Italië / Denemarken / Utrecht zit hij op de bank, Cruijff.
Normaliter wel. Maar Mazraoui is blessuregevoelig gebleken.
De nieuwe realiteit bij Ajax is anders dan de oude. Rensch is in januari 17 geworden en als die echt heel goed blijkt, zal hij er ooit inkomen.

Ajax heeft anno 2020 de middelen om de basis flink te verbreden en doet dat ook. Kort geleden droeg Moisander de aanvoerdersband en met tieners als Danny Hoesen, Denswil, Van Rhijn, Viktor Fischer en een 20-jarige Klaassen ging je de CL in. Soms was men trots dat de gemiddelde leeftijd slechts 22.1 of 21.7 jaar was en je na afloop wel complimenten voor zeer behoorlijk spel maar geen punten overhield.

Nu heb je eindelijk de situatie dat je jonge flankspelers letterlijk toptalenten zijn en je niet slechts één dertiger tussen minimaal 10 jaar jongere teamgenoten hebt maar een hele kern met volwassen kerels.
Met Tadic, Blind, Tagliafico, Mazraoui, Klaiber en Onana en de 27-jarige Klaassen er als bonus nog bij ruim is er een half dozijn gasten hebt die ervaren én ook bikkelhard zijn.
Grotendeels eens. Maar jij denkt dus dat Antony, of Kudus, of Ekkelenkamp, tegen Klaiber opkijken en zich gaan laven aan zijn ervaring...?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9366
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Monkey Tonk » zo okt 25, 2020 6:36 pm

Antony legt ze lekker neer, en kan waardevoller worden dan Ziyech. Traore hoefde er alleen maar tegenaan te lopen. Maar wanneer was de laatste wedstrijd waarin Ajax dreigend was in de lucht? VVV.was onthutsend zwak centraal achterin. Weten die jongens dat je van de grond mag komen bij het springen?

Veel van die goals gaan er niet tegen een andere ploeg. De steekpass van Tadic op Tagliafico wel. Met die goal was ik blij. Zoals Tadic die bal neerlegt. Wereldklasse. Die zit ook tegen Atalanta. Tadic op Tagliafico. Door zit de muziek. TaTa.

Ajax vergat van Liverpool te winnen. Teveel ontzag en domme pech. De passing en het positiespel zijn de voornaamste reden voor het succes van Ajax. Als ik naar een Engelse wedstrijd kijk zit ik binnen de kortste keren elke pass een cijfer te geven. Veel spelers kunnen er bar weinig van. Bij Ajax is dat zoveel beter.

Her schijnt dat Atalanta de stijl van spelen op Ajax baseerd. Hopelijk wordt het leermeester tegen leerling.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7309
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Trab » zo okt 25, 2020 6:58 pm

Monkey Tonk schreef:Antony legt ze lekker neer, en kan waardevoller worden dan Ziyech. Traore hoefde er alleen maar tegenaan te lopen. Maar wanneer was de laatste wedstrijd waarin Ajax dreigend was in de lucht? VVV.was onthutsend zwak centraal achterin. Weten die jongens dat je van de grond mag komen bij het springen?

Veel van die goals gaan er niet tegen een andere ploeg. De steekpass van Tadic op Tagliafico wel. Met die goal was ik blij. Zoals Tadic die bal neerlegt. Wereldklasse. Die zit ook tegen Atalanta. Tadic op Tagliafico. Door zit de muziek. TaTa.

Ajax vergat van Liverpool te winnen. Teveel ontzag en domme pech. De passing en het positiespel zijn de voornaamste reden voor het succes van Ajax. Als ik naar een Engelse wedstrijd kijk zit ik binnen de kortste keren elke pass een cijfer te geven. Veel spelers kunnen er bar weinig van. Bij Ajax is dat zoveel beter.

Her schijnt dat Atalanta de stijl van spelen op Ajax baseerd. Hopelijk wordt het leermeester tegen leerling.
Ja dat zei ik ook. Net Zyiech zoals Antony de ballen bij de tweede paal legt. Ik hoop dat Ten Hag Tadic in de spits zet dinsdag en Antony en Neres/Promes op de vleugels. Verder is het ontzettend jammer dat Kudus is weggevallen. Gravenberch is beduidend minder. En Schuurs blijft een zwakke schakel achterin. Als je zag hoe Martinez verdedigde tegen Liverpool en je vergelijkt dat met Schuurs dan zit er een wereld van verschil tussen. Het zal zwaar worden. Hopelijk kan Antony het verschil maken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 8:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo okt 25, 2020 4:21 pm
Cruijff schreef:
Je hebt nu Tadic, Blind, Tagliafico, Mazraoui, Klaiber en Onana en de 27-jarige Klaassen, ruim een half dozijn gasten hebt die ervaren én bikkelhard zijn.

Ajax heeft anno 2020 de middelen om de basis flink te verbreden en doet dat ook. Kort geleden droeg Moisander de aanvoerdersband en met tieners als Danny Hoesen, Denswil, Van Rhijn, Viktor Fischer en een 20-jarige Klaassen ging je de CL in. Soms was men trots dat de gemiddelde leeftijd slechts 22.1 of 21.7 jaar was en je na afloop wel complimenten voor zeer behoorlijk spel maar geen punten overhield.

Nu heb je eindelijk de situatie dat je jonge flankspelers letterlijk toptalenten zijn en je niet slechts één dertiger tussen minimaal 10 jaar jongere teamgenoten hebt maar een hele kern met volwassen kerels.
Grotendeels eens. Maar jij denkt dus dat Antony, of Kudus, of Ekkelenkamp, tegen Klaiber opkijken en zich gaan laven aan zijn ervaring...?

Opkijken tegen Klaiber? Dat niet.

Maar ze kennen hem. Op Antony en Kudus na kwam elke Ajax speler die de afgelopen 5 jaar nog tv kijker, reserve of basisspeler was Klaiber de afgelopen 5 jaar in de Eredivisie en KNVB Beker tegen.
Als tegenstander in wedstrijden die Ajax lang niet altijd won.

Behoorlijk kort geleden werd bij Rosenborg-Ajax uit nood Zeefuik maar ingebracht, verdedigend was er verder niets. Werkte niet.
Ook niet heel lang terug moest een 21-jarige speler een 20-jarige speler gaan corrigeren. Werkt ook nooit.
Die tijden lijken bij Ajax nu wel echt voorbij.

Status binnen een groep ontstaat alleen als je minuten maakt en iets bijdraagt, of in ieder geval als ze op het trainingsveld merken dat je echt wel wat kan.
Ekkelenkamp gaat de vrij snelle en agressief tackelende Klaiber die vele kilo's zwaarder is echt niet een paar panna's achter elkaar geven. Als Ekkelenkamp dat überhaupt al zou lukken.

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Lionel » zo okt 25, 2020 8:56 pm

Kan iemand morgen zijn internetbundel verlagen naar 5 MB per jaar?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 9:01 pm

Lionel schreef:
zo okt 25, 2020 8:56 pm
Kan iemand morgen zijn internetbundel verlagen naar 5 MB per jaar?

Steek jij je energie maar in Ajax met e-mails bestoken dat ze Justin Bijlow moeten kopen!
En dan ook maar meteen de keeper van RKC of die van FC Twente of van Sparta of beter nog die van Dinamo Zagreb, incasseerden allen tegen fey evenveel treffers als fey tegen hun en die Zagreb keeper keerde zelfs nog Berghuis z'n penalty en 4 andere grote kansen! :eusa_liar.gif: :eusa_liar.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14488
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 25, 2020 10:17 pm

Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 2:45 pm
Ja, mede. Het beeld dat ik van Klaiber heb is gisteren niet gewijzigd. Daarbij moet worden aangetekend dat hij defensief niet werd getest, dus hij kon ook niet ontkrachten dat hij verdedigend tekortschiet.
Hij heeft nog geen fout gemaakt, dus kunnen we ook nog niet stellen dat ie niet niet slecht is? Zoiets? Haha, geweldig! :biggthumpup.gif: :ajaxsmiley.gif:

Hij heeft het tot nu toe gewoon prima gedaan. Viel zeker niet uit de toon. Was actief, aanwezig en regelmatig betrokken bij het aanvallen. Daar gaat het om, en net of hij het in zich heeft om Dani Alves te overtreffen.

Maar dat dikgedrukte zinnetje van je vind ik sowieso een juweeltje! :headbang.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo okt 25, 2020 10:22 pm

“Heeeee! Heeeee VVV! Val nou eens aan over jullie linkerflank, verdomme! Ik wil laten zien dat ik kan verdedigen! Heeeee!”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Jöhnk » zo okt 25, 2020 11:05 pm

Nee, het is andersom. Hij liet bij Utrecht bijna wekelijks zien niet zo goed te kunnen verdedigen, dus dat is de default. Dan gaan we niet na een middagje uit de neus eten tegen VVV concluderen dat hij het wel kan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 11:43 pm

Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 11:05 pm
Nee, het is andersom. Hij liet bij Utrecht bijna wekelijks zien niet zo goed te kunnen verdedigen, dus dat is de default.
Nou, nou, nou. Nu doe je het klinken alsof er week in week uit opzichtig door hem is gefaald.
Voor Utrecht begrippen is er de laatste 5 jaar onder verschillende trainers behoorlijk constant gepresteerd. Ook door Klaiber.

Er zijn bij Feyenoord en ook bij PSV met veel bombarie vleugelverdedigers binnengehaald die er wekelijks veel meer een potje van maakten.
Verdedigers die snel door het afvoerputje gingen of een tijd mochten aanmodderen en een spoor van vernieling achterlieten.

Utrecht en Klaiber knikkerden Ajax begin 2020 nog uit de beker, toen verzaakten vooral de backs van Ajax opzichtig wbt verdedigen.
Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 11:05 pm
Dan gaan we niet na een middagje uit de neus eten tegen VVV concluderen dat hij het wel kan.
Ten Hag heeft een paar jaar met hem gewerkt en Ten Hag concludeerde dat hij er best wat van kan.
Overmars vond blijkbaar ook dat hij een transfersom waard was en de RvC accordeerde de uitgave van een aantal miljoen.

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Historicus » zo okt 25, 2020 11:50 pm

Cruijff schreef:
za okt 24, 2020 10:35 pm
Historicus schreef:
za okt 24, 2020 9:58 pm
Zelfs nu blijft Ten Hag moeilijk praten dat hij er misschien wel van genoot, zoveel goals.
Iniesta schreef:
za okt 24, 2020 10:05 pm
Apart inderdaad, vraag me af of zo n persoon wel geniet van Zn succes
Waarom heb je de indruk dat hij niet geniet van de 13 goals van zijn ploeg?
Ik heb die indruki omdat ik niets spontaans hoor van Ten Hag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 11:53 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo okt 25, 2020 4:21 pm
Cruijff schreef:
Je hebt nu Tadic, Blind, Tagliafico, Mazraoui, Klaiber en Onana en de 27-jarige Klaassen, ruim een half dozijn gasten hebt die ervaren én bikkelhard zijn.

Nu heb je eindelijk de situatie dat je jonge flankspelers letterlijk toptalenten zijn en je niet slechts één dertiger tussen minimaal 10 jaar jongere teamgenoten hebt maar een hele kern met volwassen kerels.
Grotendeels eens. Maar jij denkt dus dat Antony, of Kudus, of Ekkelenkamp, tegen Klaiber opkijken en zich gaan laven aan zijn ervaring...?

Laven aan zijn (internationale) ervaring, (nog) niet.
Maar als ze zich voor Atalanta - Ajax net zo opladen als Klaiber voor Utrecht - Ajax, dan moet er wat te halen zijn.

Afbeelding

Mr. Ajax
Berichten: 14488
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 26, 2020 12:06 am

Jöhnk schreef:
zo okt 25, 2020 11:05 pm
Nee, het is andersom. Hij liet bij Utrecht bijna wekelijks zien niet zo goed te kunnen verdedigen, dus dat is de default. Dan gaan we niet na een middagje uit de neus eten tegen VVV concluderen dat hij het wel kan.
Er wordt hier geconstateerd dat ie het bij Ajax tot nu toe, in de minuten die hij heeft gespeeld, prima heeft gedaan. Volgens jou heeft ie het gisteren en tegen Liverpool dus niet prima gedaan omdat ie het in jouw ogen in Utrecht slecht heeft gedaan. Helder. Sound logic.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9370
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Dubbel » ma okt 26, 2020 12:11 am

13 goals. Toe maar. :onfire.gif:

Plaats reactie