VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Jöhnk » ma okt 26, 2020 12:19 am

Als je maar lang genoeg mijn woorden verdraait... Voor de duidelijkheid zal ik het nog eens bondig in de juiste volgorde opschrijven.

- Ik vond Klaiber tegen VVV, net als in de andere minuten die hij tot nu toe maakte, niet 'prima'. Daarvoor was hij te wild en te slordig.
- Verzachtende omstandigheid: doordat VVV hem niet onder druk kon zetten, kreeg hij niet echt de mogelijkheid om uit te blinken. Zo kon Onana tegen VVV ook geen acht scoren.
- Mijn hypothese, op basis van zijn spel bij Utrecht waar hij liet zien er weinig van te kunnen naar Ajax-maatstaven, is overigens wel dat Klaiber door het ijs zakt van zodra hij onder druk komt te staan. (Dat geldt dan weer niet voor Onana.)

Kom op, Mr. Ajax. Je zegt nota bene zelf over Traoré dat hij er nog steeds vrij weinig van kan, ondanks zijn vijf doelpunten. Vind ik prima hoor, en ik deel de twijfels ook wel, maar die mening leunt op meer wedstrijden dan alleen die tegen VVV. Waarom is het dan zo moeilijk als ik hetzelfde over Klaiber zeg?

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Mano » ma okt 26, 2020 8:13 am

Cruijff schreef:
zo okt 25, 2020 3:05 pm
Cruijff schreef: Eriksen en Van de Beek, ook Klaassen, die zijn altijd in beweging, Lionel noemt dat bij Donny "staat te diep". Nee, hij loopt echt continu op het vent en heeft dan vaak moeten slikken dat Ziyech naast schiet, Promes de bal verliest, Neres naar Tadic kaatst, naar de rechtsback of een kans mist. Én meteen weer terug.

Bij Ajax moet je met al deze facetten rekening houden.
Een blinde voorzet is soms beter dan te lang de tijd moeten nemen en helemaal geen voorzet. Bij de assist op Tadic wist Klaiber precies waar Tadic was.
Als je jezelf quote en beantwoord, heb je volgens mijl te lang boven de lijmpot gehangen :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Lionel » ma okt 26, 2020 9:56 am

:biggrin.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door wimpey » ma okt 26, 2020 10:28 am

Mr. Ajax schreef:
ma okt 26, 2020 12:06 am

Er wordt hier geconstateerd dat ie het bij Ajax tot nu toe, in de minuten die hij heeft gespeeld, prima heeft gedaan. Volgens jou heeft ie het gisteren en tegen Liverpool dus niet prima gedaan omdat ie het in jouw ogen in Utrecht slecht heeft gedaan. Helder. Sound logic.
Hij speelde niet tegen Liverpool. 5 slechte wissels was wel genoeg.

Ik heb geen idee wat de wapens van Alvarez, Marin, Labyad, Klaiber, Traoré, de jurist zijn. Als fan zoek ik vertwijfeld naar iets dat iemand bij Ajax een reden moet heben gegeven om die jongens naar Ajax te halen. Promes hoort onderhand ook in dat rijtje. Liep vorig seizoen tegen de precisiepasses van Ziyech aan, maar hij is technisch zó zwak. Rijtje dat ik opdreun kostte 60M ex. salarissen, tekengel, management fees. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Lionel » ma okt 26, 2020 10:30 am

Traore is jong. Zou ik niet in dit rijtje willen plaatsen. Promes heeft vorig jaar zijn waarde gehad en zou als linksbuiten ook wel zijn waarde hebben.

Denk dat je alsnog wel op een miljoen of 90 komt wat weggegooid geld is?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door peter » ma okt 26, 2020 10:59 am

Precies. Traoré is 19 jaar oud. Vergeet dat niet he. Zeg niet dat hij de spits van Ajax wordt, maar hij is een jaar ouder dan een Salah Eddine en iets meer dan een jaar ouder dan Hansen of Taylor. Het is niet dat we daar nou heel slecht mee gehandeld hebben. Komt wellicht tekort, maar als selectiespeler prima. In je selectie van 22 man is dat een prima speler voor erbij. Beter dan een Cassierra ofzo.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door wimpey » ma okt 26, 2020 1:13 pm

Trouwens, bizar waar EtH's as Alvarez - Promes - Labyad nu in de pikorde staat he.

Dat soort blinde vlekken mag een toptrainer/-coach zich niet laten gebeuren. Voorafgaand aan Groningen-uit waren ze nog fan-taaas-ties. Enkele weken later zal Overmars op zoek zijn naar afnemers in het aanstaande window.

Ten Hag heeft met die projectjes weer eens gegokt en verloren.

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Alexander » ma okt 26, 2020 1:19 pm

Mogen toch wel concluderen dat Ten Hag een hele matige trainer is? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Ten Hag zich na Groningen-uit heeft moeten melden bij Overmars. En dat Overmars hem dringend heeft verzocht te stoppen met zijn merkwaardige experimenten.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Lionel » ma okt 26, 2020 1:31 pm

Alexander schreef:
ma okt 26, 2020 1:19 pm
Mogen toch wel concluderen dat Ten Hag een hele matige trainer is? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Ten Hag zich na Groningen-uit heeft moeten melden bij Overmars. En dat Overmars hem dringend heeft verzocht te stoppen met zijn merkwaardige experimenten.
Dit lijkt mij ook hoor. Kan er echt niks anders van maken.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 18733
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Wouter » ma okt 26, 2020 1:40 pm

Anderhalf jaar geleden vond iedereen hem hier nog de beste trainer aller tijden. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Jinne » ma okt 26, 2020 1:53 pm

Niet iedereen. Maar ik vraag me dan wel af welk niveau bijvoorbeeld een Hans de Koning dan heeft en welk trainers Alexander nog wel goed vindt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door elliquido » ma okt 26, 2020 1:53 pm

valentijn driesen is hier de mol. Ik stem op Lionel. Ik hou mijn groene vrijstelling
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 26, 2020 2:07 pm

Jöhnk schreef:
ma okt 26, 2020 12:19 am
Als je maar lang genoeg mijn woorden verdraait... Voor de duidelijkheid zal ik het nog eens bondig in de juiste volgorde opschrijven.

- Ik vond Klaiber tegen VVV, net als in de andere minuten die hij tot nu toe maakte, niet 'prima'. Daarvoor was hij te wild en te slordig.
Hoe kwam dat "wild en slordig" tot uitdrukking? Balverlies heeft ie toch niet geleden? Verdedigend heeft ie geen fouten gemaakt en aanvallend was ie veelvuldig betrokken bij aanvallen en ook bij meerde goals. Wat was er wild en slordig aan?
Jöhnk schreef:
ma okt 26, 2020 12:19 am
- Mijn hypothese, op basis van zijn spel bij Utrecht waar hij liet zien er weinig van te kunnen naar Ajax-maatstaven, is overigens wel dat Klaiber door het ijs zakt van zodra hij onder druk komt te staan. (Dat geldt dan weer niet voor Onana.)
Jou hypothese is dus jouw verwachting voor de toekomst. Prima, maar het gaat hier over de constatering dat ie het tot nu toe, in het Ajax-shirt, gewoon prima gedaan heeft. Dat ie het in de toekomst misschien slecht gaat doen is natuurlijk geen argument dat ie het tot dusver niet slecht gedaan heeft. Dat snap jij zelf ook, maar je bent veel te bevoordeeld om toe te kunnen geven, zoals al eerder terecht opgemerkt door Trab & co.
Jöhnk schreef:
ma okt 26, 2020 12:19 am
Kom op, Mr. Ajax. Je zegt nota bene zelf over Traoré dat hij er nog steeds vrij weinig van kan, ondanks zijn vijf doelpunten. Vind ik prima hoor, en ik deel de twijfels ook wel, maar die mening leunt op meer wedstrijden dan alleen die tegen VVV. Waarom is het dan zo moeilijk als ik hetzelfde over Klaiber zeg?
Hoe kom je bij deze vergelijking? Traore hebben we volgens mij al bijna 30 wedstrijden in het Ajax-shirt zien spelen (Jong Ajax tel ik dan even niet mee). Daarin heb ik hem vanaf het begin een kans gegeven. Sterker nog - ik was in het begin nog best enthousiast over hem. Maar hij heeft in zijn minuten in het Ajax-shirt in mijn ogen laten zien niet geschikt te zijn voor Ajax. Dat is mijn constatering, en als Klaiber over een handvol wedstrijden dat ook blijkt te zijn, dan zal ik dat ook constateren. Maar in zijn anderhalve wedstrijd tot nu toe is dat nog niet gebleken.

De goals van Traore vond ik overigens ook kutgoals, behalve misschien de laatste. Meer geluk dan wijsheid. Als je zijn spel even los van die goals bekijkt, dan was het gewoon (weer) niet veel. Klinkt misschien grappig als de speler in kwestie 5 goals heeft gemaakt, maar als ik me niet niet blind staar op de cijfers en zijn kwaliteiten (of gebrek daaraan) en bijdrage aan het spel bekijk, dan kom ik tot deze conclusie. Klaiber geef ik dan net zo goed een eerlijke kans om te laten zien wat ie wel of niet kan in het Ajax-shirt, en in zijn anderhalve wedstrijd tot nu toe heeft ie dus niet laten zien meteen uit de toon te vallen.
wimpey schreef:
ma okt 26, 2020 10:28 am
Hij speelde niet tegen Liverpool.
Heerenveen was het.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door 999 » ma okt 26, 2020 4:20 pm

VVV-Ajax is competitievervalsing
Niet eens 13-0, nee 0-13. Hoewel, wat is het verschil tussen uit en thuis in dit coronatijdperk? Op het oog heeft de tweede golf van de coronapandemie niets te maken met het aanscherpen door Ajax van het eigen record van grootste overwinning ooit in de Eredivisie uit 1972: 12-1 tegen Vitesse. Over 48 jaar zal niemand refereren aan Covid-19 als de 0-13 bij VVV-Venlo-Ajax wordt verbeterd.

Keer op keer wordt trouwens het woord competitievervalsing in één adem genoemd met dit coronaseizoen, maar dat geldt net zo goed voor de tegenstand van VVV-Venlo tegen Ajax. De Amsterdammers verzekerden zich nu al van een extra punt in de vorm van een positief doelsaldo, dat geen enkele club meer gaat goedmaken.

Voor de Eredivisie valt te hopen dat dit record eeuwig blijft staan, want het lijkt leuk zo’n monsteruitslag, maar het is in- en intriest en zegt veel over het onderlinge kwaliteitsverschil in de competitie. In Venlo spraken ze over de Mickey Mouse League, de krokettencompetitie en de 0-13 zou een incident zijn. Het laatste klopt, maar dan een incident omdat Ajax zo gretig en hongerig was dat de ploeg negentig minuten lang bleef jagen op doelpunten. Vaak gaat het gas eraf als topploegen met 3-0 of 4-0 voorstaan. Of ze sparen zich, of vinden het best, of het doelsaldo speelt geen rol meer, of ze zijn bang in de kreukels te worden geschopt, of hebben medelijden, of willen de tegenstander niet onnodig vernederen, of er loopt iemand met persoonlijkheid bij de tegenpartij rond, die de aanvoerder van Ajax even aan zijn oren trekt en zegt: ’Leuk en aardig allemaal, maar tot hier en niet verder’.

Maar niets van dat alles en zodoende gingen de 0-13 en de Eredivisie hand in hand de wereld over en was het stempel ’lachertje’ nog het meest flatteus. Alleen de mythische beeldvorming van Ajax kreeg internationaal een injectie. Heel welkom na de 1-0 nederlaag in de Champions League tegen Liverpool. Al was het een gemiste kans van trainer Erik ten Hag om geheel in de Ajax-filosofie en -traditie de jonge Kenneth Taylor te laten debuteren in Venlo. En misschien als zoveelste debutant uit de eigen opleiding z’n doelpuntje mee te pikken. Het had het plaatje compleet gemaakt. Dit gebrek aan inlevingsvermogen onderstreept dat Ten Hag geen echte Ajacied is.

Zou Feyenoord het niveau van Ajax hebben of net zulke goede wisselspelers als in Amsterdam hebben rondlopen, dan zou minachting van de Eredivisie na de 0-13 misplaatst zijn. De hachelijke ontsnapping bij RKC door een knappe goal van Ridgeciano Haps in de 84e minuut (2-2) zegt meer over Feyenoord dan over de Eredivisie. De club uit Waalwijk was vorig seizoen gedoodverfd te degraderen en nu dicht bij een stunt.

De media-afdeling in De Kuip twitterde jubelend en trots dat Feyenoord door het gelijkspel een jaar ongeslagen is, een jaar sinds de aanstelling van Dick Advocaat. Op papier knap, ware het niet dat de vorige competitie acht speelronden voor het einde werd afgeblazen en dit seizoen pas zes wedstrijden onderweg is, Advocaat geen enkele keer Ajax als tegenstander trof en niemand zich één goede wedstrijd weet te herinneren sinds het regime van De Kleine Generaal in Rotterdam. Misschien het laatste duel voor de lockdown tegen Willem II (2-0). Naar aanleiding daarvan dachten velen ineens dat Feyenoord een bedreiging kon worden voor Ajax en AZ voor de landstitel. Een achterstand van zes punten ten spijt.

Overigens verwijderde de media-afdeling de tweet snel. Terecht, omdat deze na de wanprestatie tegen RKC net zo misplaatst was als de gedachte aan een kampioenschap vorig seizoen. Feyenoord onder Advocaat doet meer pijn aan de ogen dan dat het een lust is voor het oog.

Vanuit sportief oogpunt doet de 0-13 verlangen naar een snelle verwezenlijking van de BeNeLiga. Om diverse redenen wordt dat moeilijk. Zeker bij Feyenoord zullen ze alles doen om zo’n grensoverschrijdende competitie te verhinderen. Het zou snel zijn gedaan met de ongeslagen status en in zo’n BeNeLiga is Feyenoord ongetwijfeld vaste klant in het rechterrijtje. Een ordinaire middenmoter, waar het nu in de zwakke Eredivisie geldt als topclub.
Valentijntje in de T.
13 zaken die opvielen bij Ajax’ 0-13
Eredivisie-record, net geen clubrecord, grappen en grollen en Onana van slag

Een ijzersterk en geconcentreerd Ajax schreef zaterdagmiddag geschiedenis bij het onthutsend zwakke VVV-Venlo. De 0-13 (!) van Erik ten Hag en zijn spelers ging de wereld over. Welke 13 zaken vielen op tijdens VVV-Venlo - Ajax?

1. Jagen en juichen

Ajax maakte vanaf de eerste minuut duidelijk dat struikelen tijdens het Champions League-tussendoortje geen optie was. De Amsterdammers begonnen vlijmscherp, hadden na zeventien minuten via Jurgen Ekkelenkamp en Lassina Traoré al een gat geslagen en leidden halverwege met 0-4. Daarna was het jagen en juichen. VVV-Venlo kreeg geen seconde lucht en was blij dat er werd afgefloten: 0-13.

2. Eredivisie-record

Met de klinkende uitslag ging Ajax de recordboeken in. Nog nooit scoorde een club dertien keer in de Eredivisie en de 0-13 was zodoende de grootste zege ooit. Die stond overigens ook al op naam van de Amsterdammers. Op 19 mei 1972 won Ajax mede door vier treffers van Johan Cruijff en drie doelpunten van Dick van Dijk met 12-1 van Vitesse.

3. Nét geen

clubrecord

Het eindsignaal van scheidsrechter Danny Makkelie klonk nog en Aad de Mos stuurde al een berichtje de wereld in. ’Mijn record blijft overeind’. Gevolgd door een bal, een duimpje omhoog en een knipogende smiley. Op 3 oktober 1984 won Ajax onder leiding van trainer De Mos in het Europa Cup I-toernooi met 14-0 van het nietige, Luxemburgse Red Boys Differdange. Marco van Basten was vijf keer trefzeker, Ronald Koeman driemaal.

4. Vijf keer

Traoré

Of Lassina Traoré echt een Ajax-spits is, zal moeten blijken. Maar dat de spits uit Burkina Faso verdedigers van kleine clubs met huid en haar kan verslinden, staat vast. Door de 0-2, 0-3, 0-5, 0-9 en 0-13 te scoren, herhaalde hij het kunststukje van PSV’er Donyell Malen, die op 14 september 2019 tegen Vitesse (5-0) vijf keer de trekker overhaalde. Traoré was de eerste Ajax-speler sinds Marco van Basten in 1985 die vijf keer scoorde. Overigens scoorde Van Basten tegen Sparta (9-0) zelfs zesmaal. Daarnaast leverde Traoré ook nog eens drie assists.

5. VVV-uit,

altijd lastig

De tekstkeuzes van VVV-Venlo pakten door de monsternederlaag nogal ongelukkig uit. Boven het lege uitvak stond in koeienletters ’VVV-uit, altijd lastig’. Na de 0-13 zal Ten Hag ’valt wel mee’ hebben gedacht. Op de lichtkrant onder het scorebord verscheen de tekst: ’Supporters we missen jullie’. De kans dat de fans VVV zaterdagmiddag ook hebben gemist, lijkt niet groot.

6. Onana:

’Tempo, tempo’

Ten Hag en Makkelie schoten in de lach toen ze naar elkaar keken. Bij een 0-8 stand hoorden ze Ajax-keeper André Onana ’tempo, tempo’ tegen zijn medespelers roepen. De doelman voelde dat er een historische uitslag inzat en spoorde zijn ploeg aan. Grappig, omdat Onana bekend staat om zijn tijdrekken en voor het duel van Makkelie te horen had gekregen dat dit niet zou worden gepikt.

7. Rode kaart Kum

Ajax beleefde al een makkelijke middag in Venlo, maar Christian Kum zette in de 52e minuut, bij een 0-4 stand, de deur naar een monsterscore wagenwijd open. De verdediger raakte Antony in zijn maag en kon – dankzij de alerte VAR – gaan douchen. Daarna vielen de treffers als rijpe appelen.

8. Ajax gewijzigd

Ten opzichte van het Champions League-treffen met Liverpool wijzigde Ten Hag zijn elftal op vier plaatsen. Sean Klaiber, Jurgen Ekkelenkamp, Antony en Traoré waren de vervangers van Noussair Mazraoui, Lisandro Martinez, David Neres en Mohammed Kudus. Kudus is geblesseerd, Martinez keerde terug naar de bank en Mazraoui en Neres werden gespaard met het oog op Atalanta-uit van dinsdagavond. Na rust kregen ook Dusan Tadic en Nicolas Tagliafico rust. De (logische) keuze om met een echte spits te spelen, pakte goed uit.

9. Penalty

Bij 0-9 kreeg Ajax een penalty en gaf André Onana aan die graag te willen nemen. Maar het buitenkansje om de dubbele cijfers op het scorebord te zetten, liet invaller Klaas-Jan Huntelaar zich niet ontnemen. Onana zei er later blij mee te zijn. „Het is goed voor Klaas zijn gevoel. En het was niet verstandig geweest als ik naar voren was gestapt. Dat zou vernederend voor VVV zijn en dat is niet goed.”

10. Klaiber

pakt 4e punt

Vier punten pakken op bezoek bij VVV-Venlo. Het lijkt onmogelijk. Maar Sean Klaiber deed het dit seizoen. De verdediger van Ajax speelde eerder dit seizoen met zijn vorige club FC Utrecht ternauwernood gelijk in Venlo. Klaiber scoorde. Iets dat hem – ondanks de dertien Ajax-treffers – dit keer niet lukte.

11. Geen extra tijd

Scheidsrechter Makkelie besloot geen extra zout in de Venlose wonden te strooien. Hij vroeg Ten Hag of die prijs stelde op extra tijd, die eigenlijk wel gegeven had moeten worden. De trainer van Ajax liet blijken dat het voorkomen van een last-minute-blessure hem meer waard was dan de eventuele 0-14 en 0-15. Omdat de spelers van VVV daar ook om vroegen, koos Makkelie ervoor na negentig minuten af te fluiten.

12. Onana

troost collega

In de feestvreugde na het laatste fluitsignaal had Onana oog voor zijn aangeslagen collega van VVV, Delano van Crooij. De keeper uit Kameroen omhelsde de doelman van VVV. Op Twitter plaatste hij later een foto van dat moment met de tekst: ’Respect’. VVV-trainer Hans de Koning wilde overigens niet te dramatisch doen over de beschamende nederlaag. „Iemand zei net ’sterkte’ tegen me. Tsja, er is niemand overleden…”

13. Grappen

en grollen

Na zo’n knotsgekke wedstrijd en uitslag konden de grappen en grollen niet uitblijven. VVV zou zijn thuisduels voortaan in Tilburg gaan spelen: kengetal 013. En na de boetedoening van de koning over zijn reis naar Griekenland, was het weer tijd voor excuses van De Koning. Van VVV-trainer Hans de Koning in dit geval. Op internet circuleerde een afbeelding van premier Rutte die zich boos maakte over VVV-Venlo: ’Ik zei nog zo, geen amateurvoetbal!’ De komende dagen zullen er ongetwijfeld meer volgen.
Verwey in de T.
Ten Hag rekent in Italië op een even gretig Ajax
Erik ten Hag, geflankeerd door zijn assistenten Winston Bogarde (l.) en Michael Reiziger, tijdens de historische editie van VVV-Venlo tegen Ajax.

FOTO MATTY VAN WIJNBERGEN

Trainer van Ajax moet spelers in aanloop naar Atalanta-uit met hoofd uit wolken halen

door Mike Verweij

VENLO Het klinkt na de grootste zege ooit in de Eredivisie te gek voor woorden. Maar wie controlfreak Erik ten Hag kent, weet dat er na de 0-13 (!) bij VVV-Venlo werk aan de winkel is voor de Ajax-trainer. „Het zou kunnen dat de geringe weerstand van VVV een valkuil is op weg naar Atalanta-uit. Maar het ligt aan ons hoe we daarmee omgaan. Dinsdagavond wordt het natuurlijk een heel andere wedstrijd met totaal andere wetten.”

Dus moet Ten Hag zijn spelers snel weer met hun hoofd uit de wolken halen. „Atalanta is een tegenstander die totaal anders speelt dan VVV. De houding, het systeem en de stijl zijn compleet anders dan wij zijn gewend. Maar daar zijn we ons van bewust”, aldus de trainer. „Als je de eerste wedstrijd verliest, dan is de tweede extra belangrijk. We moeten een resultaat boeken, want we hebben ambities.”

Hij rekent in Italië op een even gretig Ajax als tegen VVV-Venlo. „De ploeg was heel hongerig. En met die mentaliteit ben ik heel blij”, aldus Ten Hag. „Die wil ik altijd zien. De tegenstander wilde ons pootje lichten en terecht. Vanaf het begin hebben wij geïnvesteerd en gedicteerd, waarna we vrij snel op 0-1 en 0-2 kwamen. Bij de tegenstander gingen de koppies hangen en daar hebben we van geprofiteerd, want wij bleven geconcentreerd doorgaan.”

De trainer reageerde aanvankelijk een tikkeltje geïrriteerd op de vraag hoe deze uitslag zal afstralen op de Eredivisie. „Ja, dan gaan we daar over beginnen. Ik had dat wel verwacht. Maar ik denk dat je dit bij VVV-Venlo moet neerleggen en niet bij Ajax. Complimenten aan Ajax, want we hebben het gewoon heel goed gedaan. Het heeft met mentaliteit te maken hoe je zo’n wedstrijd aangaat en hoe je het doorzet.”

Toch erkende hij dat er in Europa met gefronste wenkbrauwen naar de 0-13 zal worden gekeken. „Deze uitslagen komen in het buitenland en ook in Nederland gelukkig niet vaak voor.”

Over de inbreng van tweevoudig doelpuntenmaker Jurgen Ekkelenkamp was Ten Hag zeer tevreden. „Jurgen heeft een heel goed gevoel voor de ruimte in the box (het strafschopgebied, red.) en dat is een gave. Daarnaast heeft hij veel scorend vermogen. Ik hoop dat hij de volgende stap zet en zich echt laat gelden. Hij moet gaan strijden om een basisplaats.”

VVV-Venlo - Ajax 0-13 (0-4). 12. Ekkelenkamp 0-1, 17. Traoré 0-2, 32. Traoré 0-3, 44. Tadic 0-4, 54. Traoré 0-5, 55. Antony 0-6, 57. Ekkelenkamp 0-7, 59. Blind 0-8, 65. Traoré 0-9, 74. Huntelaar 0-10 (strafschop), 76. Huntelaar 0-11, 78. Martinez 0-12, 87. Traoré 0-13. Scheidsrechter: Makkelie. Gele kaart: Post (VVV-Venlo). Rode kaart: 51. Kum (VVV-Venlo).
De T.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door elliquido » ma okt 26, 2020 4:41 pm

11. Geen extra tijd

Scheidsrechter Makkelie besloot geen extra zout in de Venlose wonden te strooien. Hij vroeg Ten Hag of die prijs stelde op extra tijd, die eigenlijk wel gegeven had moeten worden. De trainer van Ajax liet blijken dat het voorkomen van een last-minute-blessure hem meer waard was dan de eventuele 0-14 en 0-15. Omdat de spelers van VVV daar ook om vroegen, koos Makkelie ervoor na negentig minuten af te fluiten.

schande.
gaan we nu ook vroegtijdig affluiten als beide teams er geen zin meer in hebben ?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Jöhnk » ma okt 26, 2020 4:50 pm

Mr. Ajax schreef:
ma okt 26, 2020 2:07 pm
Hoe kwam dat "wild en slordig" tot uitdrukking? Balverlies heeft ie toch niet geleden? Verdedigend heeft ie geen fouten gemaakt en aanvallend was ie veelvuldig betrokken bij aanvallen en ook bij meerde goals. Wat was er wild en slordig aan?
Heb ik al beschreven.
Jou hypothese is dus jouw verwachting voor de toekomst. Prima, maar het gaat hier over de constatering dat ie het tot nu toe, in het Ajax-shirt, gewoon prima gedaan heeft. Dat ie het in de toekomst misschien slecht gaat doen is natuurlijk geen argument dat ie het tot dusver niet slecht gedaan heeft. Dat snap jij zelf ook, maar je bent veel te bevoordeeld om toe te kunnen geven, zoals al eerder terecht opgemerkt door Trab & co.
Bevoordeeld? Bedoel je misschien bevooroordeeld?

Geen zinnige opmerking. Mijn standpunt t.a.v. het niveau van Klaiber breng ik namelijk niet in als argument om te onderbouwen dat hij niet prima was tegen VVV. Die twee dingen bestaan los van elkaar. Ik vind Klaiber een zwakke voetballer en ik vond dat hij slechts een krappe voldoende haalde tegen VVV. Ik schrijf dus niet: "Klaiber was niet goed tegen VVV want ik vind hem niet leuk / goed".
Hoe kom je bij deze vergelijking? Traore hebben we volgens mij al bijna 30 wedstrijden in het Ajax-shirt zien spelen (Jong Ajax tel ik dan even niet mee). Daarin heb ik hem vanaf het begin een kans gegeven. Sterker nog - ik was in het begin nog best enthousiast over hem. Maar hij heeft in zijn minuten in het Ajax-shirt in mijn ogen laten zien niet geschikt te zijn voor Ajax. Dat is mijn constatering, en als Klaiber over een handvol wedstrijden dat ook blijkt te zijn, dan zal ik dat ook constateren. Maar in zijn anderhalve wedstrijd tot nu toe is dat nog niet gebleken.
Dat is jouw mening. Constateren is echt wat anders.

Ik heb Klaiber ook al meer dan genoeg zien spelen. Vandaar de vergelijking. Zoals jij niet opeens blij bent met Traoré, ben ik nu niet opeens blij met Klaiber (ofschoon ik hem niet erg goed vond maar hij haalde evenmin een onvoldoende).

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Cruijff » ma okt 26, 2020 5:00 pm

elliquido schreef:
ma okt 26, 2020 4:41 pm
schande.
gaan we nu ook vroegtijdig affluiten als beide teams er geen zin meer in hebben ?
In het najaar van 2006 speelde Ajax in de Kuip een enigszins vergelijkbare inmaakpartij en toen was ik er wel boos over.
Ajax was hard op weg om fey met 0-10 te vernederen, maar na de 0-4 leek men het wel welletjes te vinden.

Toch leek men in de laatste minuten nog wel ff aan te zetten voor een goal, fey speelde ook nog maar met 9 man, o.a. Van Hooijdonk had een frustri schop uitgedeeld.
De scheidsrechter telde toen niet alleen geen blessuretijd voorbij, hij floot zelfs al af voordat de 89e minuut voorbij was.

Uiteindelijk kwam Ajax in dit 2006-2007 seizoen op de laatste speeldag 1 doelpuntje voor de titel tekort.
elliquido schreef:
ma okt 26, 2020 4:41 pm
11. Geen extra tijd

Scheidsrechter Makkelie besloot geen extra zout in de Venlose wonden te strooien. Hij vroeg Ten Hag of die prijs stelde op extra tijd, die eigenlijk wel gegeven had moeten worden. De trainer van Ajax liet blijken dat het voorkomen van een last-minute-blessure hem meer waard was dan de eventuele 0-14 en 0-15. Omdat de spelers van VVV daar ook om vroegen, koos Makkelie ervoor na negentig minuten af te fluiten.
In dit geval is er begrip voor op te brengen. Voor VVV was het éxtreem pijnlijk. Meerdere spelers huilden minutenlang na afloop.
Ten Hag geeft het ook bij de scheids aan, hij stapt liever met 0-13 van het veld af dan met nog 1 goaltje extra en een vollere ziekenboeg.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: VVV - AFC Ajax zaterdag 24-10 16:30

Bericht door Gezond verstand » do okt 29, 2020 11:21 am

Wouter schreef:
ma okt 26, 2020 1:40 pm
Anderhalf jaar geleden vond iedereen hem hier nog de beste trainer aller tijden. :smallgrin.gif:
Ik heb bij Ten Hag altijd een bi-polair gevoel gehouden. Vanaf dag 1 vind ik het geen Ajax trainer, maar in een bepaalde periode deed hij het wel goed. En daarna gaat hij weer kloten, om dan plots het licht te zien. Om vervolgens weer te gaan kloten met rare experimenten.

Er zit ergens wel een goeie trainer in hem, maar die rare experimenten moeten er uit.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie