AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door wimpey » za okt 31, 2020 9:50 pm

Lionel schreef:
za okt 31, 2020 9:44 pm
Maar maar maar maar Fortuna had geen midweeks programma :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif:
Misschien moet Ajax het een keer met een middenveld proberen. En met mensen in de verdediging die kunnen verdedigen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za okt 31, 2020 9:50 pm

Quincy op 10 is nu toch wel klaar he. Hij ziet voor de hand liggende passen voor openingen helemaal over het hoofd en doet verder weinig goed aan de bal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door 999 » za okt 31, 2020 9:50 pm

Het is een beetje als mijn Sony hoofd-telefoon " battery about 50% " vorm gegeven door slaperd Onana. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op za okt 31, 2020 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Zuidema » za okt 31, 2020 9:54 pm

Was je je man weer kwijt, Daley.

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door wimpey » za okt 31, 2020 9:55 pm

Mooi gebaar van Tadic.

MOTM Klaassen. In iedere wedstrijd sinds zijn rentree trouwens.

Hatsikidee, Cox met z’n 2e. Prachtig.

Ajax was dramateus.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Cruijff » za okt 31, 2020 9:56 pm

Fortuna zal zich achter de oren krabben dat de twee maal dat zij aan een penalty dachten dit heel resoluut werd weggewoven, terwijl Ajax twee wel heel goedkope strafschoppen kreeg.

Neres moet ook op zijn tellen passen. Sloeg nergens op om iemand nog een schopje na te geven nadat de bal al over de achterlijn is. Leek een beetje op een actie waar Mido bij Ajax-Twente ooit rood voor kreeg, al haalde Mido toen wel veel voller door.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Cruijff » za okt 31, 2020 9:57 pm

wimpey schreef:
za okt 31, 2020 9:55 pm
Mooi gebaar van Tadic.

MOTM Klaassen. In iedere wedstrijd sinds zijn rentree trouwens.

Klaassen inderdaad duidelijk de MOTM. :biggthumpup.gif:
Alsof hij nooit is weg geweest!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 31, 2020 9:57 pm

5-2, Kampioenen! :ajaxsmiley.gif:
Ajax!

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Lionel » za okt 31, 2020 9:58 pm

wimpey schreef:
za okt 31, 2020 9:50 pm
Lionel schreef:
za okt 31, 2020 9:44 pm
Maar maar maar maar Fortuna had geen midweeks programma :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif:
Misschien moet Ajax het een keer met een middenveld proberen.
Dit dus. Dan komt de rest wel. De spelers hebben we gewoon.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Trab » za okt 31, 2020 10:07 pm

Lionel schreef:
wimpey schreef:
za okt 31, 2020 9:50 pm
Lionel schreef:
za okt 31, 2020 9:44 pm
Maar maar maar maar Fortuna had geen midweeks programma :excited.gif: :excited.gif: :excited.gif:
Misschien moet Ajax het een keer met een middenveld proberen.
Dit dus. Dan komt de rest wel. De spelers hebben we gewoon.
We hebben niemand die op 10 kan spelen. Ekkelenkamp, maar die bakte er niet veel van vandaag. Punt naar achteren heeft ook geen zin tegen een ploeg die met een handbal verdediging speelt. Spelers hadden er geen zin in vandaag. Dinsdag wacht de CL weer. Zonder concentratie is het helemaal hopeloos achterin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Trab » za okt 31, 2020 10:28 pm

Interview met Brobbey. Hij gaat verlengen zegt ie. Voor wat het waard is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door elliquido » za okt 31, 2020 10:35 pm

Nico corona?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Cruijff » za okt 31, 2020 10:46 pm

elliquido schreef:
za okt 31, 2020 10:35 pm
Nico corona?
Wederom verder helemaal niets bekend over een kwetsuur of wat dan ook...
...Dus zeer waarschijnlijk óf een vals positieve test óf iemand die echt corona heeft.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Gaizka1985 » za okt 31, 2020 10:57 pm

Trab schreef:
za okt 31, 2020 10:07 pm
Lionel schreef:
wimpey schreef:
za okt 31, 2020 9:50 pm


Misschien moet Ajax het een keer met een middenveld proberen.
Dit dus. Dan komt de rest wel. De spelers hebben we gewoon.
We hebben niemand die op 10 kan spelen. Ekkelenkamp, maar die bakte er niet veel van vandaag. Punt naar achteren heeft ook geen zin tegen een ploeg die met een handbal verdediging speelt. Spelers hadden er geen zin in vandaag. Dinsdag wacht de CL weer. Zonder concentratie is het helemaal hopeloos achterin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zonde dat Kudus zo snel geblesseerd raakte, hij was zeker een optie geweest!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Mr. Ajax » za okt 31, 2020 10:58 pm

Dat Schuurs niet kan verdedigen is al een tijdje duidelijk. Daar kijk ik niet raar van op.

Vond Gravenberch wel weer goed spelen vandaag. Bijna alles ging ook door hem in de opbouw. Hij leek heel comfortabel in die rol en was verder ook gewoon goed aan de bal. Positief. :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Wouter » za okt 31, 2020 11:43 pm

Dus hij heeft corona?

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Lionel » zo nov 01, 2020 12:11 am

Trab schreef:
za okt 31, 2020 10:07 pm
Lionel schreef:
wimpey schreef:
za okt 31, 2020 9:50 pm


Misschien moet Ajax het een keer met een middenveld proberen.
Dit dus. Dan komt de rest wel. De spelers hebben we gewoon.
We hebben niemand die op 10 kan spelen. Ekkelenkamp, maar die bakte er niet veel van vandaag. Punt naar achteren heeft ook geen zin tegen een ploeg die met een handbal verdediging speelt. Spelers hadden er geen zin in vandaag. Dinsdag wacht de CL weer. Zonder concentratie is het helemaal hopeloos achterin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Barca en City spelen wekelijks tegen ploegen met een handbalverdediging en spelen met de punt naar achteren. De logica ontgaat mij dan ook.

Tegen ploegen met een handbalverdediging moet je er komen in plaats van er al staan. Zag je ook met Ekkelenkamp vandaag. Een aantal keer had Neres de bal op links en Ekkelenkamp staat praktisch in de spits.

Misschien zorg je er dan ook een keer voor dat een back aan de zijkant kan blijven in plaats van schuin achter de vleugelspits te staan. Laat de middenvelders als middenvelders spelen. En laat de backs en de vleugelaanvallers voor de loopacties zorgen. Stel een spits op die balvast is en oog heeft voor de derde man.

Zorg dat niet iedere counter levensgevaarlijk is. Voor ieder verdedigingsduo is zo een speelwijze gevaarlijk maar met de gebreken bij o.a. Blind is dit gewoon wachten tot het een keer goed fout gaat.

Ik ben geen zeikerd, ik wil gewoon het beste met ons cluppie. En ik vrees gewoon echt dat EtH het niet ziet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door elliquido » zo nov 01, 2020 12:40 am

Bogarde en labyad ook afwezig
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 01, 2020 5:37 am

Drei Punkten. Je had Bayern moeten zien, vandaag. Tijdens het drukke CL schema lijkt het me normaal dat je tegen kleintjes niet voluit gaat.

De toon voor het seizoen is nu wel gezet, lijkt me. Veel beter zal Ajax niet meer worden. Jammer. Tadic zei na de 2-2 tegen Atalanta dat ze groter moesten denken. Hier win je de CL niet mee, dus we moeten de EL misschien een beetje in de gaten houden. Die kan Ajax wel winnen. Dat kan dan een opmaat zijn voor een realistische gooi naar de CL.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door GangstaRiB » zo nov 01, 2020 8:26 am

Lionel schreef:
zo nov 01, 2020 12:11 am
Trab schreef:
za okt 31, 2020 10:07 pm
Lionel schreef:
Dit dus. Dan komt de rest wel. De spelers hebben we gewoon.
We hebben niemand die op 10 kan spelen. Ekkelenkamp, maar die bakte er niet veel van vandaag. Punt naar achteren heeft ook geen zin tegen een ploeg die met een handbal verdediging speelt. Spelers hadden er geen zin in vandaag. Dinsdag wacht de CL weer. Zonder concentratie is het helemaal hopeloos achterin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Barca en City spelen wekelijks tegen ploegen met een handbalverdediging en spelen met de punt naar achteren. De logica ontgaat mij dan ook.

Tegen ploegen met een handbalverdediging moet je er komen in plaats van er al staan. Zag je ook met Ekkelenkamp vandaag. Een aantal keer had Neres de bal op links en Ekkelenkamp staat praktisch in de spits.

Misschien zorg je er dan ook een keer voor dat een back aan de zijkant kan blijven in plaats van schuin achter de vleugelspits te staan. Laat de middenvelders als middenvelders spelen. En laat de backs en de vleugelaanvallers voor de loopacties zorgen. Stel een spits op die balvast is en oog heeft voor de derde man.

Zorg dat niet iedere counter levensgevaarlijk is. Voor ieder verdedigingsduo is zo een speelwijze gevaarlijk maar met de gebreken bij o.a. Blind is dit gewoon wachten tot het een keer goed fout gaat.

Ik ben geen zeikerd, ik wil gewoon het beste met ons cluppie. En ik vrees gewoon echt dat EtH het niet ziet.
Vond het juist aanvallend wel goed. Als Ekkelenkamp er 3 maakt in de eerste helft is er niks aan de hand. Ajax kwam vaak door die handbalverdediging heen met een sterke Traore, goed bijgesloten door Klaassen en Ekkelenkamp, daar valt bijvoorbeeld het 2de doelpunt uit.

Verdedigend klopte er helaas niet zoveel van. Martinez durfde niet druk te zetten (die speelde errug matig trouwens), Schuurs kon Seuntjes en die andere grote spits niet de baas en Blind zakte naar een bedenkelijk nivo. Er was misschien iets meer balans op het middenveld nodig, want Klaassen, Gravenberch en Ekkelenkamp dachten puur aanvallend. Maar dan nog... de achterste linie had Fortuna onschadelijk moeten maken... dat is echt de zwakste linie van dit Ajax. Zorgwekkend zwak.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 01, 2020 8:51 am

Het is natuurlijk moeilijk om echt te beoordelen, omdat het achterin niet goed zat, maar ik vind Martinez als linksback geen goede match. Centraal achterin is zijn beste positie. Zo lang Kudus niet beschikbaar is, zou ik hem daar ook neerzetten en Blind naar het middenveld verplaatsen. Dan heb je achterin meer verdedigende zekerheid (en ook ietsjes sneller dan Blind) en op het middenveld meer balans. Klaassen op 10 en Gravenberch erachter.

Leuk voor Brobbey dat hij scoort, maar verder had hij alleen maar balverlies. Hij was ook erg zenuwachtig gaf hij achteraf in een interview aan. Laten we hopen dat Traore en Brobbey zich verder blijven ontwikkelen en zo de spitspositie ingevuld hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Lionel » zo nov 01, 2020 9:24 am

@ GangstaRib

Het is, hoewel ze slecht waren, bijna niet te doen voor verdedigers als middenvelders alle tijd en ruimte krijgen om passes te geven. Blind en Schuurs moeten een breedte van 50-60 meter dekken.

Het middenveld is niet in balans. Fortuna had veel meer grotere kansen dan Ajax. Beter uitgespeeld ook. Ik lees dat Ekkelenkamp drie keer had moeten scoren maar hoeveel echt mooit uitgespeelde kansen heeft Ajax gecreeerd in de laatste 180 minuten?

En hoevaak dribbelt een tegenstander dwars door ons middenveld en verdediging heen?

Prima als Ten Hag denkt dat Ajax uiteindelijk toch wel zal winnen vanwege het kwaliteitsverschil.

Maar hij brengt natuurlijk niet voor niets nog Tadic in...
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo nov 01, 2020 10:10 am

Monkey Tonk schreef:Drei Punkten. Je had Bayern moeten zien, vandaag. Tijdens het drukke CL schema lijkt het me normaal dat je tegen kleintjes niet voluit gaat.

De toon voor het seizoen is nu wel gezet, lijkt me. Veel beter zal Ajax niet meer worden. Jammer. Tadic zei na de 2-2 tegen Atalanta dat ze groter moesten denken. Hier win je de CL niet mee, dus we moeten de EL misschien een beetje in de gaten houden. Die kan Ajax wel winnen. Dat kan dan een opmaat zijn voor een realistische gooi naar de CL.
Ik denk dat Ajax wel beter kan worden als iedereen fit is en de balans in het elftal wordt hersteld. Met een goeie CV erbij kunnen er dan gekke dingen gebeuren.

Waarom winst in de EL betekent dat dit een opmaat kan zijn voor een realistische gooi naar de CL, ontgaat me. Sevilla, dé EL veelvraat, maakt zelden iets klaar in de CL.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Trab » zo nov 01, 2020 10:23 am

Lionel schreef:@ GangstaRib

Het is, hoewel ze slecht waren, bijna niet te doen voor verdedigers als middenvelders alle tijd en ruimte krijgen om passes te geven. Blind en Schuurs moeten een breedte van 50-60 meter dekken.

Het middenveld is niet in balans. Fortuna had veel meer grotere kansen dan Ajax. Beter uitgespeeld ook. Ik lees dat Ekkelenkamp drie keer had moeten scoren maar hoeveel echt mooit uitgespeelde kansen heeft Ajax gecreeerd in de laatste 180 minuten?

En hoevaak dribbelt een tegenstander dwars door ons middenveld en verdediging heen?

Prima als Ten Hag denkt dat Ajax uiteindelijk toch wel zal winnen vanwege het kwaliteitsverschil.

Maar hij brengt natuurlijk niet voor niets nog Tadic in...
Het was gisteren niet alleen een kwestie van ondertal op het middenveld. Het was ook puur slecht/ongeconcentreerd verdedigen. Ik bedoel bij die eerste goal grijpen 3 man niet in bij Fleming en de 4e (mazraoui) vergeet zijn man in zijn rug. Ook die kopkansen was gewoon slecht verdedigt. Blind en Schuurs die beiden alleen maar toekijken. Hopelijk is iedereen dinsdag weer scherp.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Fortuna Sittard zaterdag 31-10 20:00

Bericht door Marillion » zo nov 01, 2020 10:30 am

Moet je eens kijken welke route Flemming bij de 0-1 zo goed als ongehinderd mocht afleggen. Ik denk dat 'ie zomaar 10 seconden vrij rond mocht lopen en zo kon optrekken richting de zestien om daar ongehinderd iemand voor Onana te zetten.

Ik ga dit potje snel vergeten. Enige dat ik ga onthouden is een doelpunt van Brobbey bij zijn debuut en het mooie gebaar van Tadic richting Promes. Dat zegt iets over de onderlinge sfeer. Een speler die in een lastige fase zit krijgt een steuntje in de rug van de aanvoerder.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie