Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door 999 » zo jan 10, 2021 7:03 pm

Trab schreef:
zo jan 10, 2021 6:50 pm
raymon schreef: Hoezo weet TH het nog te verneuken? De opstelling in de eerste helft was gezien wat er beschikbaar was logisch. Ajax speelde prima behalve 1.5 fout. Tweede helft de lijn doorgezet. Wat wel jammer was dat na de 2-2 Ajax gas terug nam. PSV was rijp voor een derde tegengoal. Maar goed, niet verloren, zijn weer wat spelers teruggekomen en Kudus heeft weer wat minuten gemaakt (die niet al te best waren, maar goed, is er lang uitgeweest).
Helemaal mee eens!!
.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tja ik snap dat ook nooit.Je stelt je beste spelers op die je tot je beschikking hebt.Je maakt 1.5 fout zonder de mindere te zijn.Vervolgens kom je terug tot 2-2 wat eigenlijk niet zou kunnen volgens diezelfde piepers, en beetje meer geluk en het wordt 5 - 3.En toch steeds maar blijven zeiken .Toch is er altijd weer wel iets
Laatst gewijzigd door 999 op zo jan 10, 2021 7:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Marillion » zo jan 10, 2021 7:03 pm

Heb ik overigens iets gemist inzake Klaiber of is Rensch hem voorbij gezien zijn invalbeurt als vervanger van Mazraoui?
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Gaizka1985 » zo jan 10, 2021 7:05 pm

columbus schreef:
zo jan 10, 2021 6:43 pm
Prima wedstrijd en veerkracht getoond, buiten de 2 goals geeft Ajax niet veel weg. Na de 2-2 had ik wel het idee dat de 3-2 zou vallen.

Morele winnaar en een topper niet verloren. Vond Ajax echt de betere van de twee.
Helemaal mee eens!

Die aanval 1e helft waaruit Tadic op de paal schoot was trouwens schitterend! Ik heb er wel vertrouwen in na vandaag, Ajax gaat kampioen worden!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Arthur » zo jan 10, 2021 7:07 pm

Marillion schreef:Heb ik overigens iets gemist inzake Klaiber of is Rensch hem voorbij gezien zijn invalbeurt als vervanger van Mazraoui?
Apart inderdaad. Die maakte gelukkig zijn belabberde beurt van vorige keer wel goed.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Lionel » zo jan 10, 2021 7:07 pm

raymon schreef:
zo jan 10, 2021 6:43 pm
Lionel schreef:
zo jan 10, 2021 6:36 pm
Ten Hag heeft straks een selectie... Ongelooflijk hoor. We zijn zoveel beter dan PSV en dan weet hij het nog bijna te verneuken.
Hoezo weet TH het nog te verneuken? De opstelling in de eerste helft was gezien wat er beschikbaar was logisch. Ajax speelde prima behalve 1.5 fout. Tweede helft de lijn doorgezet. Wat wel jammer was dat na de 2-2 Ajax gas terug nam. PSV was rijp voor een derde tegengoal. Maar goed, niet verloren, zijn weer wat spelers teruggekomen en Kudus heeft weer wat minuten gemaakt (die niet al te best waren, maar goed, is er lang uitgeweest).
De opstelling is dus niet logisch.

Kijk nou even naar de tegengoals. Dat komt door een gebrek aan middenvelders om 1) druk te zetten op een inschuivende speler en 2) iemand die zich kan aanbieden bij Anthony zonder dat er gaten vallen.

Blind en Schuurs staan continue 1 op 1 tegenover 2 spitsen. Zet nou Martinez voor de verdediging en Klaassen en Gravenberch ervoor. Dan had Klaassen zich kunnen aanbieden bij Anthony en bij balverlies heb je nog een overtal tegenover 2 spitsen van PSV.

Labyad in de spits in plaats van Tadic in de spits. Tadic heeft geen diepgang en snelheid. Kijk maar naar de steekbal van Promes in de eerste helft.

Labyad is geen spits. Punt.

Promes is geen 10. Moet ik dat nog uitleggen?

We spelen al maaaaaaaanden met maar 2 middenvelders....

Dus ja, EtH verneukt veel.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 10, 2021 7:08 pm

Marillion schreef:De neutrale toeschouwer heeft denk ik een leuk potje gezien.

Uiteindelijk moeten we maar vrede hebben met deze uitslag. Snel 0-2 achter en vlak voor rust nog een enorme kans op 1-3. In de tweede helft was Ajax echt wel de betere ploeg. De eerste minuten van Haller vond ik bemoedigend. Antony tegenover Max wil ik in Eindhoven nog wel een keer zien. Kudus moet er nog even inkomen. Die liet met zijn invalbeurt niet zien dat hij had moeten starten.

Het is maar goed dat PSV nog altijd conditioneel niet in staat is om 90 minuten voetbal te spelen. Als het verval aan hun kant niet zo groot was geweest had ik het nog willen zien. Verschillende spelers daar zaten er echt helemaal doorheen. Dat vind ik toch wel echt opmerkelijk hoor. Is ook echt een trend bij hun.
Welk verval van PSV? Er was helemaal geen verval van PSV. Ajax was in de 1e helft al veel beter. Behoudens die twee goals heeft PSV 0,0 laten zien. Heb je Dumfries en Max zien opkomen? Heb je de man in vorm Gakpo gezien? Heb je de zogenaamd weer opgebloeide Ihattaren gezien? Niks van dat alles. Het is dat Haller maar een helft meespeelde en Promes wat kansen verprutste anders win je gewoon dik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door columbus » zo jan 10, 2021 7:09 pm

Neuh, ik denk dat hij nu koos voor Rensch omdat er nu niet een echte verdediger nodig was.

Gravenberch, Tadic waren goed vandaag. Mazraoui ook sterk. Stond verder een hoop talent op het veld. Malen, Gakpo, Ihataren zijn prima spelers

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door raymon » zo jan 10, 2021 7:12 pm

Trab schreef:
zo jan 10, 2021 7:08 pm
Marillion schreef:De neutrale toeschouwer heeft denk ik een leuk potje gezien.

Uiteindelijk moeten we maar vrede hebben met deze uitslag. Snel 0-2 achter en vlak voor rust nog een enorme kans op 1-3. In de tweede helft was Ajax echt wel de betere ploeg. De eerste minuten van Haller vond ik bemoedigend. Antony tegenover Max wil ik in Eindhoven nog wel een keer zien. Kudus moet er nog even inkomen. Die liet met zijn invalbeurt niet zien dat hij had moeten starten.

Het is maar goed dat PSV nog altijd conditioneel niet in staat is om 90 minuten voetbal te spelen. Als het verval aan hun kant niet zo groot was geweest had ik het nog willen zien. Verschillende spelers daar zaten er echt helemaal doorheen. Dat vind ik toch wel echt opmerkelijk hoor. Is ook echt een trend bij hun.
Welk verval van PSV? Er was helemaal geen verval van PSV. Ajax was in de 1e helft al veel beter. Behoudens die twee goals heeft PSV 0,0 laten zien. Heb je Dumfries en Max zien opkomen? Heb je de man in vorm Gakpo gezien? Heb je de zogenaamd weer opgebloeide Ihattaren gezien? Niks van dat alles. Het is dat Haller maar een helft meespeelde en Promes wat kansen verprutste anders win je gewoon dik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kuipers liet veel toe (een beetje teveel, Ajax had wel een aantal extra vrije trappen verdiend) maar volgens mij mag Klaassen blij wezen dat hij geen rood kreeg in de tweede helft. Dat was toch een zuivere overtreding op een doorgebroken speler (en de overtreding zelf was ook al op het randje voor rood)?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Marillion » zo jan 10, 2021 7:12 pm

PSV had het in het begin gewoon beter voor elkaar. En ze hadden nog wel 1 of 2 keer kunnen scoren. Als die 1-3 valt vlak voor rust komt Ajax dan ook nog terug?

Het verval aan hun kant waar ik op doel was vooral conditioneel. Dat valt echt enorm op. En het is bovendien een trend want ze hebben dit seizoen al meerdere wedstrijden gehad waarin ze in de loop van de wedstrijd minder worden. Je ziet spelers er gewoon doorheen zitten.

Dat is natuurlijk niet de enige reden dat Ajax terug is gekomen maar het speelt wel een rol.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Marillion » zo jan 10, 2021 7:14 pm

raymon schreef:
zo jan 10, 2021 7:12 pm
....maar volgens mij mag Klaassen blij wezen dat hij geen rood kreeg in de tweede helft. Dat was toch een zuivere overtreding op een doorgebroken speler (en de overtreding zelf was ook al op het randje voor rood)?
Hele domme overtreding was dat ja. Als Ajax achter staat loopt hij zichzelf nogal eens voorbij. Dat brengt zelden iets goeds op. Klaassen kan een hele bruikbare speler zijn maar hij moet dat niet overdrijven. Rennen en vliegen betekent niet dat je beter gaat spelen.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Wouter » zo jan 10, 2021 7:15 pm

Trab schreef:
zo jan 10, 2021 7:08 pm
Marillion schreef:De neutrale toeschouwer heeft denk ik een leuk potje gezien.

Uiteindelijk moeten we maar vrede hebben met deze uitslag. Snel 0-2 achter en vlak voor rust nog een enorme kans op 1-3. In de tweede helft was Ajax echt wel de betere ploeg. De eerste minuten van Haller vond ik bemoedigend. Antony tegenover Max wil ik in Eindhoven nog wel een keer zien. Kudus moet er nog even inkomen. Die liet met zijn invalbeurt niet zien dat hij had moeten starten.

Het is maar goed dat PSV nog altijd conditioneel niet in staat is om 90 minuten voetbal te spelen. Als het verval aan hun kant niet zo groot was geweest had ik het nog willen zien. Verschillende spelers daar zaten er echt helemaal doorheen. Dat vind ik toch wel echt opmerkelijk hoor. Is ook echt een trend bij hun.
Welk verval van PSV? Er was helemaal geen verval van PSV. Ajax was in de 1e helft al veel beter. Behoudens die twee goals heeft PSV 0,0 laten zien. Heb je Dumfries en Max zien opkomen? Heb je de man in vorm Gakpo gezien? Heb je de zogenaamd weer opgebloeide Ihattaren gezien? Niks van dat alles. Het is dat Haller maar een helft meespeelde en Promes wat kansen verprutste anders win je gewoon dik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb je Malen en Zahavi gezien? Ajax had ook een strafschop tegen kunnen krijgen, want Schuurs duwde wel degelijk met de hand.
Laatst gewijzigd door Wouter op zo jan 10, 2021 7:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 10, 2021 7:16 pm

999 schreef:
Trab schreef:
zo jan 10, 2021 6:50 pm
raymon schreef: Hoezo weet TH het nog te verneuken? De opstelling in de eerste helft was gezien wat er beschikbaar was logisch. Ajax speelde prima behalve 1.5 fout. Tweede helft de lijn doorgezet. Wat wel jammer was dat na de 2-2 Ajax gas terug nam. PSV was rijp voor een derde tegengoal. Maar goed, niet verloren, zijn weer wat spelers teruggekomen en Kudus heeft weer wat minuten gemaakt (die niet al te best waren, maar goed, is er lang uitgeweest).
Helemaal mee eens!!
.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tja ik snap dat ook nooit.Je stelt je beste spelers op die je tot je beschikking hebt.Je maakt 1.5 fout zonder de mindere te zijn.Vervolgens kom je terug tot 2-2 wat eigenlijk niet zou kunnen volgens diezelfde piepers, en beetje meer geluk en het wordt 5 - 3.En toch steeds maar blijven zeiken .Toch is er altijd weer wel iets
Als we zouden stoppen met zeiken zouden we ook stoppen met Ajacied zijn en dat kan natuurlijk niet!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door 999 » zo jan 10, 2021 7:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
zo jan 10, 2021 7:16 pm
999 schreef:
Trab schreef:
zo jan 10, 2021 6:50 pm

Helemaal mee eens!!
.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tja ik snap dat ook nooit.Je stelt je beste spelers op die je tot je beschikking hebt.Je maakt 1.5 fout zonder de mindere te zijn.Vervolgens kom je terug tot 2-2 wat eigenlijk niet zou kunnen volgens diezelfde piepers, en beetje meer geluk en het wordt 5 - 3.En toch steeds maar blijven zeiken .Toch is er altijd weer wel iets
Als we zouden stoppen met zeiken zouden we ook stoppen met Ajacied zijn en dat kan natuurlijk niet!
Maar het heeft zo weinig nut omdat je weet nooit of het dan beter of slechter wordt want hij doet niet mee.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Lionel » zo jan 10, 2021 7:26 pm

Marillion schreef:
zo jan 10, 2021 7:14 pm
raymon schreef:
zo jan 10, 2021 7:12 pm
....maar volgens mij mag Klaassen blij wezen dat hij geen rood kreeg in de tweede helft. Dat was toch een zuivere overtreding op een doorgebroken speler (en de overtreding zelf was ook al op het randje voor rood)?
Hele domme overtreding was dat ja. Als Ajax achter staat loopt hij zichzelf nogal eens voorbij. Dat brengt zelden iets goeds op. Klaassen kan een hele bruikbare speler zijn maar hij moet dat niet overdrijven. Rennen en vliegen betekent niet dat je beter gaat spelen.
Die op de hoek van de 16? Ik vond dat niet eens een overtreding...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door 999 » zo jan 10, 2021 7:28 pm

Lionel schreef:
zo jan 10, 2021 7:26 pm
Marillion schreef:
zo jan 10, 2021 7:14 pm
raymon schreef:
zo jan 10, 2021 7:12 pm
....maar volgens mij mag Klaassen blij wezen dat hij geen rood kreeg in de tweede helft. Dat was toch een zuivere overtreding op een doorgebroken speler (en de overtreding zelf was ook al op het randje voor rood)?
Hele domme overtreding was dat ja. Als Ajax achter staat loopt hij zichzelf nogal eens voorbij. Dat brengt zelden iets goeds op. Klaassen kan een hele bruikbare speler zijn maar hij moet dat niet overdrijven. Rennen en vliegen betekent niet dat je beter gaat spelen.
Die op de hoek van de 16? Ik vond dat niet eens een overtreding...
Als men die bedoeld, daar speelde hij de bal .

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Iniesta » zo jan 10, 2021 7:30 pm

Ja, ook als je de bal speelt kun je prima rood krijgen als de actie erg gevaarlijk is en je naast de bal ook de enkel meeneemt.
Dit was echt op randje

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door 999 » zo jan 10, 2021 7:32 pm

Iniesta schreef:
zo jan 10, 2021 7:30 pm
Ja, ook als je de bal speelt kun je prima rood krijgen als de actie erg gevaarlijk is en je naast de bal ook de enkel meeneemt.
Dit was echt op randje
Echt niet.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 10, 2021 7:34 pm

Iniesta schreef:Ja, ook als je de bal speelt kun je prima rood krijgen als de actie erg gevaarlijk is en je naast de bal ook de enkel meeneemt.
Dit was echt op randje
Dat was helemaal niks man. Je zag het bij het ongeloof bij Klaassen. Hij speelde zuiver de bal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Yopii » zo jan 10, 2021 7:35 pm

Arthur schreef:
zo jan 10, 2021 7:07 pm
Marillion schreef:Heb ik overigens iets gemist inzake Klaiber of is Rensch hem voorbij gezien zijn invalbeurt als vervanger van Mazraoui?
Apart inderdaad. Die maakte gelukkig zijn belabberde beurt van vorige keer wel goed.
Groot talent! :biggthumpup.gif:

Ik vond Ajax het eerste half uur erg matig. Druk zette lukte niet.

We hebben natuurlijk wel veel spelers die een goal kunnen maken. Gelukkig gebeurde dat ook, waarna Ajax moed kreeg.

Al met al vind ik de 2-2 wel terecht.

Met Lionel eens dat het falen van Schuurs en Blind ook te maken heeft met de opstelling. Zorg dat ze minder één op één komen te staan.

Overigens was die eerste goal van PSV door het verrassingseffect amper te verdedigen. Echt een wereldassist van Malen.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Lionel » zo jan 10, 2021 7:41 pm

Zeker weten. Schitterende assist. Maar Schuurs moet een seconde daarvoor wel kiezen. En dat gebeurt gewoon te vaak.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Marillion » zo jan 10, 2021 7:41 pm

Yopii schreef:
zo jan 10, 2021 7:35 pm
Arthur schreef:
zo jan 10, 2021 7:07 pm
Marillion schreef:Heb ik overigens iets gemist inzake Klaiber of is Rensch hem voorbij gezien zijn invalbeurt als vervanger van Mazraoui?
Apart inderdaad. Die maakte gelukkig zijn belabberde beurt van vorige keer wel goed.
Groot talent! :biggthumpup.gif:

Ik vond Ajax het eerste half uur erg matig. Druk zette lukte niet.

We hebben natuurlijk wel veel spelers die een goal kunnen maken. Gelukkig gebeurde dat ook, waarna Ajax moed kreeg.

Al met al vind ik de 2-2 wel terecht.

Met Lionel eens dat het falen van Schuurs en Blind ook te maken heeft met de opstelling. Zorg dat ze minder één op één komen te staan.

Overigens was die eerste goal van PSV door het verrassingseffect amper te verdedigen. Echt een wereldassist van Malen.
Klopt, je weet waar ze kwetsbaar zijn. Zorg er dan voor dat ze niet onnodig in dergelijke situaties terechtkomen. Door je middenveld anders in te richten kan dat. Maar we moeten inderdaad wel meewegen dat die assist van Malen echt geweldig knap was.

Schuurs weer met goede en slechte momenten vandaag. Blijft zo moeilijk om die jongen te beoordelen. Als hij ooit wel echt stabiel zou worden heb je er echt een uitstekende verdediger aan. Maar zit dat stabiel presteren er in?

Rensch is zeker een interessante speler. Daarom ook mijn vraag. Heeft hij zich op training dusdanig bewezen dat hij daarom de voorkeur kreeg? Daar lijkt het namelijk wel op. Ik heb niets vernomen van een blessure bij Klaiber.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Marillion » zo jan 10, 2021 8:01 pm

Overigens heb ik nog een lichtpuntje om te laten zien dat we niet alleen maar aan het zeuren zijn. Ik zag Tagliafico weer eens ouderwets strijden. :biggthumpup.gif:

Al met al ben ik inclusief alles wat vandaag mis ging na afloop toch positiever over de kansen van Ajax dan ik voor deze wedstrijd was. Misschien wel vooral door de veerkracht na die snelle achterstand.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Trab » zo jan 10, 2021 8:03 pm

Lionel schreef: De opstelling is dus niet logisch.

Kijk nou even naar de tegengoals. Dat komt door een gebrek aan middenvelders om 1) druk te zetten op een inschuivende speler en 2) iemand die zich kan aanbieden bij Anthony zonder dat er gaten vallen.

Blind en Schuurs staan continue 1 op 1 tegenover 2 spitsen. Zet nou Martinez voor de verdediging en Klaassen en Gravenberch ervoor. Dan had Klaassen zich kunnen aanbieden bij Anthony en bij balverlies heb je nog een overtal tegenover 2 spitsen van PSV.

Labyad in de spits in plaats van Tadic in de spits. Tadic heeft geen diepgang en snelheid. Kijk maar naar de steekbal van Promes in de eerste helft.

Labyad is geen spits. Punt.

Promes is geen 10. Moet ik dat nog uitleggen?

We spelen al maaaaaaaanden met maar 2 middenvelders....

Dus ja, EtH verneukt veel.
Beste Lionel, de eerste goal viel uit een ingooi rond de 16 van Ajax. Ajax stond met 11 man op de eigen helft. De bal wordt teruggespeeld naar Bosgali op de eigen helft die vervolgens Malen inspeelt. Wat heeft dat met een ondertal qua middenvelders te maken? Ajax stond met 11 man op eigen helft.
De tweede goal beweegt Klaassen naar voren op het moment dat Antony hem inspeelt. Hoezo geen afspeelpunt? Was gewoon een communicatie fout.
Voor de rest zeg je dat Schuurs en Blind continu 1 op 1 stonden. Dat is nogal logisch als de tegenstander met 2 spitsen speelt. Hoe vaak heeft dat tot kansen geleid? In blessuretijd 1e helft leverde het 1 kans op. Niet vanwege ondertal maar omdat Klaassen zich te makkelijk liet uitkappen.
Ajax hield PSV ver van de goal. Had 67% balbezit, zorgde ervoor dat Max en Dumfries niet op konden komen, dat Gakpo en Ihattaren niet in de wedstrijd zaten en dat al hun aanvallers gewisseld moesten worden omdat ze continu mee moesten met onze backs en niet andersom.
Natuurlijk blijft het kwetsbaar achterin en in de omschakeling. Maar het heeft altijd twee kanten he? Doordat Gravenberch en Klaassen continu mee aansluiten voorin heb je ook meer afspeelpunten als je in de aanval bent. We kunnen ook a la Mourinho spelen waarbij de controleurs verboden wordt de middenlijn over te gaan. Het uitsluiten van ieder risico. Wordt je daar blij van? Ik ben blij met de wedstrijd en de invalbeurt van Haller. Dat was veelbelovend. En met Kudus en mogelijk Neres terug kunnen we alleen maar beter worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door wimpey » zo jan 10, 2021 8:09 pm

Alleen de samenvatting gezien. Oi oi oi, wat werd er door beide ploegen slecht verdedigd.

CV lijkt me een must. VM ook, maar zo is de tactiek niet. Resultaat valt me alleszins mee, knap dat Ajax dit draaide.

Prikkebeen miste het overzicht om de 3-2 te maken of voor te bereiden. Die moet je deze maand verpatsen.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - PSV, 10-01-2021 (Eredivisie 16:45 uur)

Bericht door Lionel » zo jan 10, 2021 8:33 pm

Trab schreef:
zo jan 10, 2021 8:03 pm
Lionel schreef: De opstelling is dus niet logisch.

Kijk nou even naar de tegengoals. Dat komt door een gebrek aan middenvelders om 1) druk te zetten op een inschuivende speler en 2) iemand die zich kan aanbieden bij Anthony zonder dat er gaten vallen.

Blind en Schuurs staan continue 1 op 1 tegenover 2 spitsen. Zet nou Martinez voor de verdediging en Klaassen en Gravenberch ervoor. Dan had Klaassen zich kunnen aanbieden bij Anthony en bij balverlies heb je nog een overtal tegenover 2 spitsen van PSV.

Labyad in de spits in plaats van Tadic in de spits. Tadic heeft geen diepgang en snelheid. Kijk maar naar de steekbal van Promes in de eerste helft.

Labyad is geen spits. Punt.

Promes is geen 10. Moet ik dat nog uitleggen?

We spelen al maaaaaaaanden met maar 2 middenvelders....

Dus ja, EtH verneukt veel.
Beste Lionel, de eerste goal viel uit een ingooi rond de 16 van Ajax. Ajax stond met 11 man op de eigen helft. De bal wordt teruggespeeld naar Bosgali op de eigen helft die vervolgens Malen inspeelt. Wat heeft dat met een ondertal qua middenvelders te maken? Ajax stond met 11 man op eigen helft.
De tweede goal beweegt Klaassen naar voren op het moment dat Antony hem inspeelt. Hoezo geen afspeelpunt? Was gewoon een communicatie fout.
Voor de rest zeg je dat Schuurs en Blind continu 1 op 1 stonden. Dat is nogal logisch als de tegenstander met 2 spitsen speelt. Hoe vaak heeft dat tot kansen geleid? In blessuretijd 1e helft leverde het 1 kans op. Niet vanwege ondertal maar omdat Klaassen zich te makkelijk liet uitkappen.
Ajax hield PSV ver van de goal. Had 67% balbezit, zorgde ervoor dat Max en Dumfries niet op konden komen, dat Gakpo en Ihattaren niet in de wedstrijd zaten en dat al hun aanvallers gewisseld moesten worden omdat ze continu mee moesten met onze backs en niet andersom.
Natuurlijk blijft het kwetsbaar achterin en in de omschakeling. Maar het heeft altijd twee kanten he? Doordat Gravenberch en Klaassen continu mee aansluiten voorin heb je ook meer afspeelpunten als je in de aanval bent. We kunnen ook a la Mourinho spelen waarbij de controleurs verboden wordt de middenlijn over te gaan. Het uitsluiten van ieder risico. Wordt je daar blij van? Ik ben blij met de wedstrijd en de invalbeurt van Haller. Dat was veelbelovend. En met Kudus en mogelijk Neres terug kunnen we alleen maar beter worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je stelt met Labyad en Promes twee spelers op die tactisch niet de grootsten zijn. Een pass-lijn eruit halen, je goed opstellen, druk op de man zetten maar zo staan dat een spits niet kan worden ingespeeld horen bij het takenpakket van een middenvelder. Dat deden en doen beide spelers dus niet.

Bij de tweede goal is het in eerste instantie een communicatiefout maar het moment dat een van je controleurs naar de zijkant moet om zich aan te bieden laat je dus een gat achter in het midden.

Ajax speelt het hele seizoen al een kamikaze-voetbal.

Het is dat dit PSV ook niet veel soeps is en dat de fouten langzaam worden hersteld doordat er onder andere een aankoop van 22,5 miljoen in het veld komt en Kudus niet als CV kan spelen anders had hij Promes ook nog laten staan.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie