Fortuna Sittard - AFC Ajax zondag 24-jan 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax zondag 24-jan 12:15

Bericht door wimpey » ma jan 25, 2021 2:38 pm

Arthur schreef:
ma jan 25, 2021 2:29 pm
Dan geef je Ten Hag toch gewoon gelijk dat hij met een 10 speelt?
Nee, want de middenvelders die nu samen op VM staan... Bovendien wordt er dan plek vrijgemaakt voor een vriendje op 10. Wat het niveau nog verder drukt.

Ten Hag roept het matige spel en de dito resultaten m.i. over zichzelf af.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax zondag 24-jan 12:15

Bericht door Marillion » ma jan 25, 2021 3:10 pm

wimpey schreef:
ma jan 25, 2021 2:28 pm
Mr. Ajax schreef:
ma jan 25, 2021 2:08 pm

Blind op het middenveld is niet (meer) mogelijk. Die is in de omschakeling praktisch niet bestaand. Daar loopt een 8-jarige zo overheen. En sta je dus weer met een middenveld van 1,5 man.
Ideaal is het zeker niet. Maar noem me een andere VM in deze selectie...
Martinez heeft het daar gewoon meer dan eens zeer behoorlijk gedaan. Ik weet dat hij zijn beperkingen heeft maar van de huidige selectie is hij met afstand de meest voor de hand liggende keuze. Daar kan dan ook prima een wisselwerking ontstaan met Blind wanneer die een keer instapt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax zondag 24-jan 12:15

Bericht door 999 » ma jan 25, 2021 3:30 pm

Mr. Ajax schreef:
ma jan 25, 2021 2:08 pm
wimpey schreef:
ma jan 25, 2021 1:57 pm
Peter schreef:
ma jan 25, 2021 1:37 pm
Klopt ook. Alvarez en Martinez brengen voetballend niet gek veel, maar door hun temperament en arbeid lijkt het al heel wat. Opeens win je dan meer duels en pak je de regie over de wedstrijd.
Schuurs en Blind verzwakken elkaar. Schuurs met Martinez is een veel beter duo.

Gisteren zegt EtH dat Blind en Martinez niet op het middenveld kunnen. OK, maar Labyad en Promes volgens hem wel. Dus twijfel ik automatisch aan z'n stelling.

Ik denk dat Blind op 6 (punt naar achteren dus) prima kan. Als Ajax nou ergens behoefte aan heeft, is het aan een rustpunt op het middenveld. Een verbindingsspeler. Een man meer achter - i,p.v. voor de bal.
Blind op het middenveld is niet (meer) mogelijk. Die is in de omschakeling praktisch niet bestaand. Daar loopt een 8-jarige zo overheen. En sta je dus weer met een middenveld van 1,5 man.
Volgens mij is dat ie ook zei en heeft ie Martinez niet genoemd.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fortuna Sittard - AFC Ajax zondag 24-jan 12:15

Bericht door Lionel » ma jan 25, 2021 8:35 pm

Ik durf wel te stellen dat Blind als 6 ons beter maakt dan Labyad of Promes op 10. Of Martinez op 6.

Dus ik ga mee met Wimpey. Blind / Martinez moeten daar gewoon spelen. En dan Blind omdat je dan met Martinez een Schuurs een verdedigend duo hebt dat complementair aan elkaar is. Kan Blind alsnog de opbouw verzorgen.

Kunnen Gravenberch en Klaassen meer naar voren spelen. Klaassen heeft tijd en ruimte nodig om bij Haller te kunnen sluiten. Gravenberch heeft ook meer behoefte aan vrijheid om vaker te kunnen schieten op goal / in schietpositie te komen en de combinatie aan te gaan.

Daarnaast hoeven we Nous en Nico niet meer centraal op het middenveld te zien. Kunnen die ook eens voor wat meer afwisseling op de vleugels zorgen.

Anthony gaat nooit eens diep. Maar als hij niet op de vleugel staat, staat er bij ons niemand aan de zijlijn.

Martinez / Blind geen ideale 6 maar voor het team op dit moment wel het beste.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie