Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door wimpey » di feb 23, 2021 5:22 pm

Henk Spaan pusht spelers van Fulco van Kooperen. Structureel. Misschien krijgt ie daar knaken voor.

Team van 18/19 was natuurlijk vele malen beter. Dit is puur opportunisme. Vonden we dit Ajax ZO goed? :confused.gif:

Ik niet. Veldspel is een stuk beter dan in 2020, maar daar was niet veel voor nodig. In Lille had je continu de bal, maar voor het doel gebeurde weinig.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Cruijff » di feb 23, 2021 5:25 pm

Ajax Rules schreef:
di feb 23, 2021 5:09 pm
Yopii schreef:
di feb 23, 2021 4:41 pm
Maar wat vinden jullie van die Spaan met zijn geroeptoeter over 'beter dan het succesteam van een paar jaar geleden'? Hoe onzinnig is dat?
Het is een beetje overdreven, op een golf van het enthousiasme van dit moment (wat ik deel).

Ik denk wel dat dit team het Ajax van toen heel dicht kan benaderen.
- Hoewel ik een ongelofelijke fan was van Frenkie en hem volstrekt uniek vond, vind ik Kudus ook een unieke speler (die misschien zelfs nog iets completer en gevarieerder (want doelgerichter) kan worden dan de Frenkie van Ajax).

Af en toe mogen wij best drijven op een golf van enthousiasme.
Als wij enthousiasme al niet zo nu dan koppelen aan hoge verwachtingen, wie dan nog wel?

Frenkie de Jong is een speler met volstrekt unieke technische gaven.
Toch is voor een aantal van zijn eigenschappen, voor een paar aspecten die in zijn spel zitten echt nog wel een upgrade te vinden.

Dat doelgericht zijn dat je noemt dus, bijvoorbeeld.
Menig speler op jongere leeftijd en precies dezelfde positie, staat na zijn eerste 7 optredens al op het dubbele aantal goals van Frenkie na zijn eerste 70 wedstrijden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Cruijff » di feb 23, 2021 5:25 pm

Marillion schreef:
di feb 23, 2021 2:29 pm
Veel meer dan dit mag je toch inderdaad niet verwachten als je moet terugvallen op je tweede keeper. Dat vertrouwen is belangrijk.

Overigens oogt Stekelenburg ook gewoon fitter dan tijdens zijn eerste Ajax periode. Dat zal ook helpen.
Dat helpt zeker.
Hij is nu betrouwbaar en fit.

Of hij nu ook nog steeds rookt enzo, weet ik niet. Maar hij oogt nu fit en is in interviews een normale gozer (10 jaar geleden vonden velen de persoon Maarten Stekelenburg echt een eikel en vooral een loser)
Yopii schreef:
di feb 23, 2021 10:20 am
Nee, maar hij kon de fout van Tagliafico niet corrigeren. In zulke gevallen pakt Onana nog wel eens een bal.
Hij pakt hem weleens, dat klopt Yopii..
Maar dit was bepaald geen ABC'tje, geen situatie dat je een percentage van zekerheid kunt noemen of kunt stellen dat Onana zeer waarschijnlijk gered had.
Mano schreef:
do feb 18, 2021 10:39 pm
LucaS schreef:
do feb 18, 2021 10:38 pm
Dit kun je op geen enkele manier Steek aanwrijven
Klopt!

Maar een Onana had hem
Misschien wel gehad

Nadruk op misschien

Inderdaad de nadruk of misschien.
Het was echt EEN LE-VENS-GRO-TE kans.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Cruijff » di feb 23, 2021 5:30 pm

wimpey schreef:
di feb 23, 2021 5:22 pm
Henk Spaan pusht spelers van Fulco van Kooperen. Structureel. Misschien krijgt ie daar knaken voor.

Team van 18/19 was natuurlijk vele malen beter. Dit is puur opportunisme. Vonden we dit Ajax ZO goed? :confused.gif:

Ik niet.

Ik ook (nog) niet. Ik zie wel een aardige potentie dat met Tadic en Kudus en Haller en Antony en Neres die nog veel beter in vorm kan raken dan hij momenteel is.
wimpey schreef:
di feb 23, 2021 5:22 pm
Henk Spaan pusht spelers van Fulco van Kooperen. Structureel. Misschien krijgt ie daar knaken voor.
Misschien.
Fulco van Kooperen (zaakwaarnemer van oa Steven Bergwijn en Nouri en nog veel meer spelers) is een heel dubieus figuur. Één van de lieden die een behoorlijk aandeel in de Doyen Group heeft, bijvoorbeeld.

Dat Spaan regelmatig het stempel 'de ontdekker van' claimt is ook vrij sneu. Appie Nouri kwam al op zijn 7e bij Ajax, was toen ook al ruim een halve kop kleiner dan alle leeftijdsgenootjes (meeste teamgenoten waren sowieso ouder dan hij) en iedereen zag meteen dat hij kon voetballen.

Spaan begint vaak te berichten over 13 of 14-jarigen waarvan alle vaste mensen op De Toekomst nog voor hun 8e of 9e zelfs blind zagen "dat is echt een speciale, misschien wordt dat er later wel eentje".

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Trab » di feb 23, 2021 5:34 pm

Yopii schreef:
Marillion schreef:
ma feb 22, 2021 10:18 am
Zag je Alvarez gisteren niet de zestien in duiken. Komende zomer bieden de clubs tegen elkaar op! :smile-ajax.gif:

Als dat zou kunnen... Blijf hem erg beperkt vinden.

https://www.ajaxshowtime.com/opinie/dit ... ar-geleden

Dit soort flauwekul werkt dus tegen Ajax.
Wat de wedstrijd tegen Sparta betreft slaat ie de plank mis. Zo geweldig was die niet. Tot de goal van Ajax was Sparta zelfs een paar keer gevaarlijk.
Over het potentieel van dit team ben ik het wel eens. Het elftal van twee jaar geleden speelde fantastisch voetbal maar gaf best veel weg. Dit team met Martinez en Alvarez is minder spectaculair maar geeft minder weg. Al moeten we de return nog afwachten en kijken of Ajax weer hetzelfde kan brengen.
Waar ik vooral blij van wordt zijn spelers als Rensch en Timber. Jeugdspelers van 18,19 die er meteen staan. Daar wordt ik blij van :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door LucaS » wo feb 24, 2021 10:08 am

Volgens mij zegt Spaan niet dat dit team beter is, maar kan worden
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Yopii » wo feb 24, 2021 1:24 pm

Dan is dat dus een loze opmerking. Er kan zoveel.

Wat je mist is een speler als Ziyech die de steekpass geeft. Ajax kon tegen Lille ondanks een enorm veldoverwicht amper kansen scheppen, doordat het raffinement in de eindfase ontbrak. Ik vond het aanvalsspel tamelijk voorspelbaar en ben bang dat de beste teams uit de EL er minder moeite mee zullen hebben.

Verdedigend werd Ajax niet heel erg op de proef gesteld. Aanvallend mist Lille toch de absolute kwaliteit. Achterin heb je geen lengte, Lille had niet de spelers om daarvan te profiteren.

Kijken we naar de wedstrijden die Ajax dit seizoen heeft gespeeld, dan ging het nogal op en neer. Veel hangt af van de vorm van Dusan Tadic. Op dit moment is alles wat hij doet raak.

Overigens word ik ook blij van die jonge spelers. Zie je maar weer dat je echt niet altijd hoeft te kopen.
Had die Cruijff toch gelijk, hè? Jarenlang beweerden ze bij Ajax dat jonge spelers niet meer zo snel als voorheen konden doorbreken, omdat het voetbal veranderd was. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door LucaS » wo feb 24, 2021 5:06 pm

Volgens mij zijn doorbrekende verdedigers nooit een issue geweest
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie