Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Trab » vr feb 19, 2021 5:12 pm

Mr. Ajax schreef:
Yopii schreef:
vr feb 19, 2021 11:46 am


Blind is opgegroeid in de tijd van de grote rondo, dus dit lag hem wel. Maar voetballen doe je uiteindelijk om te scoren. Ajax speelde de bal mooi rond, maar had amper kansen.
Dit is echt onzin, yopi. Als er een iemand is die constant linies overslaat met directe passes vooruit, dan is het Blind wel.

Martinez is/wordt wereldtop. Mascherano 2.0. Ik vind het gênant dat ie bij ons voornamelijk op de bank zit. Die kan straks overal terecht.
Idd complete onzin wat Blind betreft. Martinez heeft zeker wat weg van Mascherano. Mooie vergelijking!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Yopii » vr feb 19, 2021 6:07 pm

Hoezo linies overslaan? De linies speelden een groot deel van de wedstrijd zo dicht op elkaar dat het zowar één linie leek.

Er zat haast geen diepte in het spel, van beide kanten.

Maar goed, dat bedoelde ik niet, ik bedoelde het langdurig rondspelen. De grote rondo draaide om gaatjes vinden in een hechte defensie door combinatie, niet door individuele actie of zo.
Slecht uitgevoerd, zoals we bijvoorbeeld onder Frank de Boer zagen, ging het zo langzaam dat er geen steek vooruitgang werd geboekt of dat het zelfs in zijn achteruit ging. Goed uitgevoerd kom je wel wat verder, maar uiteindelijk heb je spelers met en steekpass/actie nodig om werkelijk gevaar te stichten.

De jonge Mascherano blonk uit op de OS, die was iets beter dan Martinez. Wie weet haalt Martinez ooit dat niveau, maar ik zou het niet durven voorspellen.
Laatst gewijzigd door Yopii op vr feb 19, 2021 6:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 19, 2021 6:09 pm

Ajax Rules schreef:
vr feb 19, 2021 4:33 pm
Mr. Ajax schreef:
vr feb 19, 2021 4:24 pm
Martinez is/wordt wereldtop.
Ik ben altijd wat kritischer geweest, dus ik ben echt benieuwd.

Ik bel wel dol op die jongen, ik hou ook altijd enorm van die uitspraken waar Yopii juist niet tegen kan ("Mijn medespelers zijn als mijn broers, en ik zou sterven voor ze op het veld". Heeeeeerlijke voetbal-uitspraken die misschien een beetje cultureel bepaald zijn en je niet te serieus moet nemen, maar toch..... love it. Net als het feit dat hij meteen hoofd-aan-hoofd staat tegen PSV bij een overtreding op een collega, en net als zijn mad man-viering van een belangrijke goal).

Maar zou een absolute topclub hem echt willen hebben? Ik twijfel nog steeds over hem als middenvelder. En veel clubs zien in een verdediger toch liever wat meer lengte en snelheid. We gaan het zien!
Ik maak dus de vergelijking met een Mascherano. Die was volgens mij nog kleiner dan Martinez en heeft toch een aardig prijzenkast bij elkaar gevoetbald. Ik zie Martinez prima meedraaien bij het City van Pep, bijvoorbeeld. Maar het liefst nog een paar jaar bij ons natuurlijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Mr. Ajax » vr feb 19, 2021 6:15 pm

Yopii schreef:
vr feb 19, 2021 6:07 pm
Hoezo linies overslaan? De linies speelden een groot deel van de wedstrijd zo dicht op elkaar dat het zowar één linie leek.

Er zat haast geen diepte in het spel, van beide kanten.

De jonge Mascherano blonk uit op de OS, die was iets beter dan Martinez.
Waar heb je het toch over? Jij maakte een algemene stelling over Blind die in ‘de rondo-tijdperk’ zou zijn opgegroeid, en daarom graag rondspeelt... ofzo. Die stelling is feitelijk onjuist, en niet zo’n beetje ook.

Mascherano was dan ook echt wereldtop. Maar in mijn ogen wordt Martinez dat ook.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Nihad » vr feb 19, 2021 7:01 pm

Te veel mensen op dit forum blijven hangen in hun aversie tegen bepaalde spelers of trainers. Dat is jammer. Je moet echt stekeblind zijn om niet te zien hoe goed Blind was gisteren maar ook tegen PSV.

En van een grote ronde was gister geen sprake. Lille speelde heel compact en dicht op haar eigen 16 en zonder een echte spits zal je geduldig opzoek moeten naar de openingen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Dubbel » vr feb 19, 2021 8:41 pm

Trab schreef:
vr feb 19, 2021 9:05 am
Zie artikel "Franse media genieten van 'goddelijk' Ajax: 'Kandidaat voor eindzege EL'" op VI - https://www.vi.nl/nieuws/franse-media-g ... indzege-el


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eigenaardig artikel want ze geven Ajax een 4, vier 5en, drie 6jes en drie 7s. Kon slechter maar als ik daarmee thuis kwam dan vond men dat geen goddelijk rapport.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr feb 19, 2021 8:45 pm

“Yopi” schreef:Waarom willen sommige supporters andere voorschrijven hoe ze voetbal moeten beleven? :confused.gif:
Moet niemand willen Yopi. Iedereen beleeft het uiteraard op zijn eigen manier. Maar het is denk ik wel goed dat we nooit naast elkaar hebben gezeten of gestaan in het stadion, want dan zou ik na een goal tegen Lille kneiterleip in je nek klimmen en je trommelvlies kapot schreeuwen, terwijl jij dan probeert uit te leggen dat Lille eigenlijk had moeten winnen en Blind wel heel erg de grote rondo speelt...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Monkey Tonk » vr feb 19, 2021 8:49 pm

Trab schreef:
vr feb 19, 2021 3:31 pm
Monkey Tonk schreef:Ik vond het niveau nog niet zo hoog. Lille had onzettend veel ontzag voor Ajax. Ajax had veel balbezit maar het bleef steken in omsingelingsvoetbal zonder echte openingen. Dan maak je nog die ene fout ook... Breng vanuit hier eerst maar eens de steekpassen terug. Dan wordt het leuk.

Zonder die penalty verlies je met 1-0 (want dan gaat Lille niet op zoek naar een goal), en is het hier een heel ander verhaal. Ajax zag er wel volwassen en ervaren uit. Flitsend was het nog lang niet.
Heeft veelal met de opbouw te maken. Timber heeft de vervelende gewoonte om de bal eerst een paar seconden onder zijn voet te houden en vervolgens breed op Martinez of terug op Stekelenburg te spelen. Dat haalt alle snelheid uit de opbouw. De keren dat we wel voetballend erdoor komen is wanneer Blind aan de bal komt. Die speelt wel meteen naar voren en slaat linies over.
Voorin mis je natuurlijk Zyiech en Beek voor het steekpassen voetbal. Antony is een ander type en Klaassen is net een nivo minder dan Beek.
Aan de andere kant: de organisatie staat als een huis en we geven veel minder weg dan ons glorie elftal uit 2019.
Het is dus gewoon anders. Meer zakelijker geworden. Kudus kan wel die X-factor worden die we nog missen in het elftal. En Gravenberch ook als hij zich doorontwikkeld.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Volgens mij weet Blind niet hoe goed hij is geworden. Niet zozeer achterin, waar een foutje vaak fataal is, maar op het middenveld. Slimme steekpassjes, een strakke pass over twintig meter, een diepe bal over en achter de verdediging. Als je daar een korte versnelling met een paar passeer of kapbewegingen aan toevoegt heb je een wereldster op het middenveld.

De meesten spelen al lang samen, dus je had in principe in September al zo kunnen staan. Een goed fundament, maar we weten hoe het flitsender kan. Door de ervaring is Ajax heel solide nu. Dat is wel beter dan twee jaar geleden. Er wordt bijna niks weggegeven. Veel wedstrijden worden op ervaring gewonnen.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Trab » vr feb 19, 2021 9:27 pm

Monkey Tonk schreef: Volgens mij weet Blind niet hoe goed hij is geworden. Niet zozeer achterin, waar een foutje vaak fataal is, maar op het middenveld. Slimme steekpassjes, een strakke pass over twintig meter, een diepe bal over en achter de verdediging. Als je daar een korte versnelling met een paar passeer of kapbewegingen aan toevoegt heb je een wereldster op het middenveld.

De meesten spelen al lang samen, dus je had in principe in September al zo kunnen staan. Een goed fundament, maar we weten hoe het flitsender kan. Door de ervaring is Ajax heel solide nu. Dat is wel beter dan twee jaar geleden. Er wordt bijna niks weggegeven. Veel wedstrijden worden op ervaring gewonnen.
Blind is idd een geweldenaar en een genot om naar te kijken.
De opstelling van gisteren had idd ook al in september gekund. Weet alleen niet of Timber en Rensch toen al zover waren. Timber was geblesseerd begin van het seizoen geloof ik. Neres heeft ook veel gemist door blessures. Je zit alleen met Gravenberch die - ondanks dat hij rechtsbenig is - het liefst op links speelt. Dan wordt het kiezen tussen Martinez, Blind of Gravenberch. Drie spelers voor twee posities.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Historicus » vr feb 19, 2021 10:11 pm

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384597 De scheids van dienst van gisteren is in eigen land zes duels geschorst en wordt terug gezet naar een lagere competitie.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door elliquido » vr feb 19, 2021 11:55 pm

Deze maand leggen we de basis voor de landstitel, het behalen de bekerfinale, en een volgende ronde el.
Je zou met een vroege zekerheid op de titel ook een betere el campagne kunnen draaien.
Het ziet er heel zonnig uit, maar wel deze maand goed doorkomen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Marillion » za feb 20, 2021 11:45 am

Historicus schreef:
vr feb 19, 2021 10:11 pm
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384597 De scheids van dienst van gisteren is in eigen land zes duels geschorst en wordt terug gezet naar een lagere competitie.
Haha, bijzonder dat hij dan wel op Europees niveau actief is.

Die strafschop laat nog maar eens zien wat de invloed van toeval is. Als hij 'm niet had gegeven was de kans op een 1-0 nederlaag vrij groot. Dan praten we met z'n allen ook minder positief over Ajax terwijl het spel tot dat moment natuurlijk niet anders was. Het was een cadeautje maar soms moet het een beetje meezitten.

Donderdag de klus afmaken en dan zit er mogelijk nog een heel leuk extraatje in. Zou echt zeer welkom zijn.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Lionel » za feb 20, 2021 11:56 am

Zou mooi zijn om een Olympiacos, Dinamo Zagreb of Molde ofzo te loten. Glasgow ook wel leuk.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door wimpey » za feb 20, 2021 12:10 pm

Lille vond het ook wel OK dat Ajax veel de bal had, ver weg van hun goal. Dat ziet er dan aardig uit, maar je koopt er weinig voor. Veel kansen peurde Ajax niet uit al dat balbezit. En een foutje is snel gemaakt: Liverpool, Atalanta, Lille...

Ergo: veldspel wordt beter, dat is bemoedigend. Dat nu omzetten in het creëren van doelkansen. Dat wordt met dit middenveld lastig, want dat is meer gericht op tegenhouden.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za feb 20, 2021 12:15 pm

Je speelde tegen de nummer 1 van Frankrijk, die nauwelijks goals tegen krijgt. Met die wetenschap vond ik dat Ajax, zeker net na rust, best wel wat kansen creëerde. Hoe hoog moet de lat? Zelfs PSG kwam tegen Lille in de competitie met het sterrenteam niet verder dan een 1-0 door de penalty.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Marillion » za feb 20, 2021 12:17 pm

In de eerste helft nauwelijks kansen inderdaad. Maar in de tweede helft toch wel een aantal goede mogelijkheden. Normaal gesproken moet je er daar dan wel ééntje van maken.

Creativiteit is met dit middenveld inderdaad wel een beetje een probleem al is het toch best compleet. Blind voor de passing, Alvarez voor de defensieve controle en Klaassen voor de meters. Met Tadic centraal los je het probleem deels op want als je hem inspeelt kunnen de buitenspelers daarop anticiperen en de combinatie met hem zoeken. Blind is een hele andere passer dan iemand als Ziyech maar het direct inspelen van de spits is iets wat je echt wel aan hem kan overlaten. Ziyech is natuurlijk dynamischer maar zo'n speler hebben we gewoon niet meer.

Niet veel weggeven is op Europees niveau een belangrijke competentie. Daar slaagde Ajax echt heel goed in. En dat zonder achteruit te hangen of een hele serie defensief denkende middenvelders op te stellen.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door wimpey » za feb 20, 2021 12:31 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
za feb 20, 2021 12:15 pm
Je speelde tegen de nummer 1 van Frankrijk, die nauwelijks goals tegen krijgt. Met die wetenschap vond ik dat Ajax, zeker net na rust, best wel wat kansen creëerde. Hoe hoog moet de lat? Zelfs PSG kwam tegen Lille in de competitie met het sterrenteam niet verder dan een 1-0 door de penalty.
Ik bekritiseer niet, maar stel vast. Veldspel was stukken beter dan in de CL. Alleen mis je - zie Marillion - net wat dynamiek in deze formatie. Het is vrij statisch.

Benieuwd wie van de 11 van Lille sneuvelt vanwege Gravenberch. Hoop dat het Martinez niet is.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Historicus » za feb 20, 2021 4:28 pm

Marillion schreef:
za feb 20, 2021 11:45 am
Historicus schreef:
vr feb 19, 2021 10:11 pm
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384597 De scheids van dienst van gisteren is in eigen land zes duels geschorst en wordt terug gezet naar een lagere competitie.
Haha, bijzonder dat hij dan wel op Europees niveau actief is.

Die strafschop laat nog maar eens zien wat de invloed van toeval is. Als hij 'm niet had gegeven was de kans op een 1-0 nederlaag vrij groot. Dan praten we met z'n allen ook minder positief over Ajax terwijl het spel tot dat moment natuurlijk niet anders was. Het was een cadeautje maar soms moet het een beetje meezitten.

Donderdag de klus afmaken en dan zit er mogelijk nog een heel leuk extraatje in. Zou echt zeer welkom zijn.
Die scheids kreeg zelf vlak voor de wedstrijd het nieuws te horen... Vond hem eigenlijk wel okay fluiten, hoor. Hij floot heus niet alles maar af en die penalty van Ajax is een beetje 50/50. In de herhaling was ik wel geneigd naar een strafschop.

Maar je hebt natuurlijk groot gelijk over de geluksfactor.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Historicus » za feb 20, 2021 4:29 pm

Marillion schreef:
za feb 20, 2021 12:17 pm
In de eerste helft nauwelijks kansen inderdaad. Maar in de tweede helft toch wel een aantal goede mogelijkheden. Normaal gesproken moet je er daar dan wel ééntje van maken.

Creativiteit is met dit middenveld inderdaad wel een beetje een probleem al is het toch best compleet. Blind voor de passing, Alvarez voor de defensieve controle en Klaassen voor de meters. Met Tadic centraal los je het probleem deels op want als je hem inspeelt kunnen de buitenspelers daarop anticiperen en de combinatie met hem zoeken. Blind is een hele andere passer dan iemand als Ziyech maar het direct inspelen van de spits is iets wat je echt wel aan hem kan overlaten. Ziyech is natuurlijk dynamischer maar zo'n speler hebben we gewoon niet meer.

Niet veel weggeven is op Europees niveau een belangrijke competentie. Daar slaagde Ajax echt heel goed in. En dat zonder achteruit te hangen of een hele serie defensief denkende middenvelders op te stellen.
Tadic op 10. Is dat wel eens uitgeprobeerd bij Ajax?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Cruijff » za feb 20, 2021 5:21 pm

Historicus schreef:
vr feb 19, 2021 10:11 pm
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=384597 De scheids van dienst van gisteren is in eigen land zes duels geschorst en wordt terug gezet naar een lagere competitie.
Marillion schreef:
za feb 20, 2021 11:45 am


Haha, bijzonder dat hij dan wel op Europees niveau actief is.

Haha, heel apart ja. :smallgrin.gif:
En de reden dat hij terug gezet is, was dus het geven van een penalty die helemaal nergens op sloeg.

Een aanvaller gaf een verdediger een beuk, die viel om, de aanvaller ging vervolgens ook liggen en werd beloond met een strafschop.
In de Slowaakse competitie zullen ze wel geen VAR hebben. :ajaxsmiley.gif:

6 speelronden op de strafbank zitten en daarna herintreden in een lagere divisie waar hij 'mag laten zien of hij het niveau nog aankan'. Hij zal wellicht de club van één van de machtigste voorzitters benadeeld hebben ofzo. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Monkey Tonk » za feb 20, 2021 6:48 pm

Deze opstelling was dus eigenlijk niet de bedoeling, want Tadic staat alleen in de spits omdat iemand per ongeluk/expres Haller vergat in te schrijven. Waarvoor bij deze dank. Deze Europese serie kon wel eens de laatste zijn waarin we, behoudens blessures, de bij fans geliefde variant terugzien. Daardoor begon Neres op links. Neres is grotendeels opgeofferd aan Haller, want Tadic speelt altijd.

Blind kan nog beter. Eigenlijk is hij nu te goed om te blijven hangen in het passen met de binnenkant van de voet. Die passes zijn altijd getelegrafeerd. Met buitenkantje voet is dat niet zo. Vreemd genoeg is dat niet veel spelers gegeven. Cruijff, van Hanegem. Er komt meteen een soort houding bij, een arrogantie.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op za feb 20, 2021 6:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Lionel » za feb 20, 2021 6:54 pm

Monkey Tonk schreef:
za feb 20, 2021 6:48 pm
Deze opstelling was dus eigenlijk niet de bedoeling, want Tadic staat alleen in de spits omdat iemand per ongeluk/expres Haller vergat in te schrijven. Waarvoor bij deze dank. Deze Europese serie kon wel eens de laatste zijn waarin we, behoudens blessures, de bij fans geliefde variant terugzien. Daardoor begon Neres op links. Neres is grotendeels opgeofferd aan Haller, want Tadic speelt altijd.
Eens. We gaan dan ook beter spel laten zien in Europa dan in Nederland. Al scheelt het dat we tegen ezels in Nederland spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Mr. Ajax » za feb 20, 2021 8:36 pm

Lionel schreef:
za feb 20, 2021 6:54 pm
Monkey Tonk schreef:
za feb 20, 2021 6:48 pm
Deze opstelling was dus eigenlijk niet de bedoeling, want Tadic staat alleen in de spits omdat iemand per ongeluk/expres Haller vergat in te schrijven. Waarvoor bij deze dank. Deze Europese serie kon wel eens de laatste zijn waarin we, behoudens blessures, de bij fans geliefde variant terugzien. Daardoor begon Neres op links. Neres is grotendeels opgeofferd aan Haller, want Tadic speelt altijd.
Eens. We gaan dan ook beter spel laten zien in Europa dan in Nederland. Al scheelt het dat we tegen ezels in Nederland spelen.
+1.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Cruijff » za feb 20, 2021 8:40 pm

Monkey Tonk schreef:
za feb 20, 2021 6:48 pm
Blind kan nog beter. Eigenlijk is hij nu te goed om te blijven hangen in het passen met de binnenkant van de voet. Die passes zijn altijd getelegrafeerd. Met buitenkantje voet is dat niet zo. Vreemd genoeg is dat niet veel spelers gegeven. Cruijff, van Hanegem. Er komt meteen een soort houding bij, een arrogantie.

Er zou überhaupt veel meer met de buitenkant getrapt moeten worden.

Waarom wordt niet zeer intensief getraind in het op doel afwerken met de buitenkant???
Zeker in een één op één met de keeper kan die keeper wanneer je met de buitenkant schiet gewoonweg niet zien welke hoek en welke hoogte het schot meekrijgt. Laat staan dat 't effect dat een topspeler aan de bal kan meegeven met een perfect uitgevoerd buitenkantje ooit ook maar benaderd kan worden met een wreeftrap of met de binnenkant.

Laten we er dan maar meteen een mooi Cruijff quoteje uitgooien tijdens een analyse bij de BBC.
Johan Cruijff in 2004 schreef: "Ik zie vandaag alle aanvallers alle schoten met binnenkant rechts proberen, en het staat nog steeds 0-0.
Ik trapte vroeger met buitenkant rechts, binnenkant rechts, buitenkant links, binnenkant links en met beide benen met de wreef. Dus eigenlijk had ik vijf benen meer dan zij."
:smile-ajax.gif: Met het nasale Cruijffiaanse stemgeluid en met Johans manier van Engels praten klonk ie nog een stuk mooier. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Lille - Ajax, donderdag 18 februari 21.00 uur

Bericht door Cruijff » za feb 20, 2021 8:56 pm

Monkey Tonk schreef:
za feb 20, 2021 6:48 pm
Deze opstelling was dus eigenlijk niet de bedoeling, want Tadic staat alleen in de spits omdat iemand per ongeluk/expres Haller vergat in te schrijven. Waarvoor bij deze dank. Deze Europese serie kon wel eens de laatste zijn waarin we, behoudens blessures, de bij fans geliefde variant terugzien. Daardoor begon Neres op links. Neres is grotendeels opgeofferd aan Haller, want Tadic speelt altijd.
Lionel schreef:
za feb 20, 2021 6:54 pm
Eens. We gaan dan ook beter spel laten zien in Europa dan in Nederland. Al scheelt het dat we tegen ezels in Nederland spelen.
Mr. Ajax schreef:
za feb 20, 2021 8:36 pm
+1.
Overigens heeft het, zeker bij een overvol speelprogramma, ook echt wel voordelen om in een niet al te zware competitie te spelen.
Waarom denk je dat in de Serie A menig speler tot ver na zijn 40e doorgaat? Naast een wat verdachte medische begeleiding, gaan 85% van de wedstrijdjes daar in een wandeltempo.

Naar mijn mening doen de TD's van oa Heracles, Vitesse & Groningen in verhouding een veel betere job dan die van Arsenal, Spurs, Che

Plaats reactie