PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 14, 2021 11:14 pm

Zag Kudus vandaag gelukkig af en toe de bal aan een touwtje hebben en zich heerlijk en makkelijk wegdraaien van tegenstanders. There is hope.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door raymon » zo mar 14, 2021 11:47 pm

Yopii schreef:Klopt, hij is technisch niet bijzonder en heeft moeite in de kleine ruimte.

Is hij niet te beperkt voor Ajax? :confused.gif:
Als je ‘m goed gebruikt dan schiet hij ze er achter elkaar in, daar ben ik van overtuigd. De vraag is alleen of Ajax zo kan en wil spelen. Er zijn teveel spelers die de bal graag bij de spits brengen. Dan kun je beter een andere spits hebben staan. Maar je ziet dat als er voorzetten van de zijkant komen dat hij vaak op de juiste plaats staat.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door wimpey » ma mar 15, 2021 8:43 am

GangstaRiB schreef:
zo mar 14, 2021 9:10 pm
Geef Haller aub even de tijd. Zo begon het ook met Zlatan, na een paar mindere wedstrijd gelijk uitfluiten.
Dooddoener. De spelers om ‘m heen denken en handelen te snel voor ‘m.

Probleem 2020 was niet de afronding, maar het feit dat er tegen Twente, Atalanta, Liverpool B, Willem II slecht gespeeld en vrijwel niets gecreeerd werd. Aantrekken spits was symptoombestrijding. Feit dat Ajax in 2021 veel beter voetbalt, is aan tal van factoren op te hangen. Helaas niet aan het aantrekken van deze matige spits.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Mano » ma mar 15, 2021 9:05 am

Haller bashen gaat maar door :smallgrin.gif:

Haller heeft het moeilijk, dat zien we allemaal.
Je ziet de frustratie ook bij Haller dat vind ik een goed teken. Dat geeft mij het idee dat hij zelf ook beter wil.
Hij gaat geen Zlatan worden maar hij gaat zeker verbeteren.

Je ziet Tadic ook met hem praten tijdens de wedstrijd. Zelfs een moment dat hij (zonder frustratie) uitlegt wat hij in gedachte had en waar hij Haller had gewild.
Haller luistert. Dat zijn gewoon prima ontwikkelingen. Aangezien Haller alleen speelt tijdens eredivisie heeft hij nu de tijd om het spelletje eigen te maken en er in seizoen 2021/2022 volledig te staan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 15, 2021 9:14 am

Kom op, Mano... Hij luistert en hij wilt zich wel verbeteren enzo... De lat is echt wel flink omlaag getrokken.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 15, 2021 9:23 am

Mano schreef:
ma mar 15, 2021 9:05 am
Haller bashen gaat maar door :smallgrin.gif:

Haller heeft het moeilijk, dat zien we allemaal.
Je ziet de frustratie ook bij Haller dat vind ik een goed teken. Dat geeft mij het idee dat hij zelf ook beter wil.
Hij gaat geen Zlatan worden maar hij gaat zeker verbeteren.

Je ziet Tadic ook met hem praten tijdens de wedstrijd. Zelfs een moment dat hij (zonder frustratie) uitlegt wat hij in gedachte had en waar hij Haller had gewild.
Haller luistert. Dat zijn gewoon prima ontwikkelingen. Aangezien Haller alleen speelt tijdens eredivisie heeft hij nu de tijd om het spelletje eigen te maken en er in seizoen 2021/2022 volledig te staan.
Haller heeft het niet moeilijk. Haller is gewoon niet goed genoeg.

@ Raymon: We moeten anders gaan voetballen omdat we Haller kopen? Omgekeerde wereld lijkt mij. Bovendien lijkt het mij vrij makkelijk te verdedigen voor tegenstanders van Ajax wanneer we Haller eerder willen inspelen. Dan zet je er een verdediger voor en een verdediger achter.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door wimpey » ma mar 15, 2021 9:26 am

Mr. Ajax schreef:
ma mar 15, 2021 9:14 am
Kom op, Mano... Hij luistert en hij wilt zich wel verbeteren enzo... De lat is echt wel flink omlaag getrokken.
Tja. Wanneer KJH of Traoré zo'n reeks wedstrijden op de mat zouden hebben gelegd... Waarbij: je ziet Haller een technisch onvermogen tentoonspreiden... Een kaats over 1,5 meter of een bal over enkele meters naar de juiste kleur passen lukte KJH en Traoré doorgaans.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Mano » ma mar 15, 2021 9:27 am

Alvarez kon niks en nu wil niemand een middenveld zonder Alvarez. Op Lionel na, die wil 11 aanvallers en geen keeper :hypocrite.gif:
Het kan snel verkeren in voetbal.

Haller zal nooit die topper worden die sommige in hem zoeken. Dat was mij al duidelijk toen hij bij Utrecht speelde. Voor de goeie orde, ik was verrast dat Ajax hem kocht. Was niet mijn keuze geweest.
Brobbey werd al als topper neergezet na 4 invalbeurtjes. Dus soms zit het mee en soms zit het tegen :blush.gif:

Volgend seizoen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door wimpey » ma mar 15, 2021 9:28 am

Lionel schreef:
ma mar 15, 2021 9:23 am

@ Raymon: We moeten anders gaan voetballen omdat we Haller kopen?
Raymon bevindt zich v.w.b. Haller ook in een parallel universum. Laten we het team om Haller heen bouwen. :hypocrite.gif: Neres er maar af halen, want die geeft niet genoeg voorzetten. Bijv.

Gewoon het beestje bij z'n naam noemen. Haller is Ajax' zwakste veldspeler. En verreweg de duurste.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Mano » ma mar 15, 2021 9:33 am

wimpey schreef:
ma mar 15, 2021 9:28 am
Lionel schreef:
ma mar 15, 2021 9:23 am

@ Raymon: We moeten anders gaan voetballen omdat we Haller kopen?
Raymon bevindt zich v.w.b. Haller ook in een parallel universum. Laten we het team om Haller heen bouwen. :hypocrite.gif: Neres er maar af halen, want die geeft niet genoeg voorzetten. Bijv.

Gewoon het beestje bij z'n naam noemen. Haller is Ajax' zwakste veldspeler. En verreweg de duurste.
Jij hebt een obsessie met geld he?
jij noemt ALTIJD iemands transfersom als je een punt wil maken. Alleen negatief trouwens. Als iemand voor een miljoen wordt opgehaald en goed presteert, hoor ik je niet over geld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door raymon » ma mar 15, 2021 9:44 am

wimpey schreef:
Lionel schreef:
ma mar 15, 2021 9:23 am

@ Raymon: We moeten anders gaan voetballen omdat we Haller kopen?
Raymon bevindt zich v.w.b. Haller ook in een parallel universum. Laten we het team om Haller heen bouwen. :hypocrite.gif: Neres er maar af halen, want die geeft niet genoeg voorzetten. Bijv.

Gewoon het beestje bij z'n naam noemen. Haller is Ajax' zwakste veldspeler. En verreweg de duurste.
Ik zeg alleen dat als we een bepaalde type speler kopen, we hem moeten beoordelen op zijn sterke punten, niet zijn zwakke punten. Je gaat Messi ook niet aanrekenen dat hij zo weinig kop doelpunten maakt.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Arthur » ma mar 15, 2021 9:48 am

Ik vind de prestaties van Haller in de laatste paar wedstrijden ook naar het bizarre neigen (in negatieve zin), maar ik geloof gewoon niet dat dit zijn niveau is. Bij momenten heeft hij wel kwaliteiten laten zien en in Duitsland over een langere periode ook. Of hij het gaat maken is absoluut de vraag, maar gezien zijn hoge transfersom moeten we maar gewoon alles op alles zetten om hem erbij te houden en op een hoger niveau te krijgen. In ieder geval zolang dat niet ten koste van het resultaat gaat, maar die luxe hebben we momenteel gelukkig.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 15, 2021 9:50 am

raymon schreef:
ma mar 15, 2021 9:44 am
wimpey schreef:
Lionel schreef:
ma mar 15, 2021 9:23 am

@ Raymon: We moeten anders gaan voetballen omdat we Haller kopen?
Raymon bevindt zich v.w.b. Haller ook in een parallel universum. Laten we het team om Haller heen bouwen. :hypocrite.gif: Neres er maar af halen, want die geeft niet genoeg voorzetten. Bijv.

Gewoon het beestje bij z'n naam noemen. Haller is Ajax' zwakste veldspeler. En verreweg de duurste.
Ik zeg alleen dat als we een bepaalde type speler kopen, we hem moeten beoordelen op zijn sterke punten, niet zijn zwakke punten. Je gaat Messi ook niet aanrekenen dat hij zo weinig kop doelpunten maakt.
Ik snap je punt. Maar juist om deze redenen past Haller dus niet bij Ajax. En dat is wat ik al weken roep.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Mano » ma mar 15, 2021 10:01 am

wimpey schreef:
ma mar 15, 2021 8:43 am

Probleem 2020 was niet de afronding, maar het feit dat er tegen Twente, Atalanta, Liverpool B, Willem II slecht gespeeld en vrijwel niets gecreeerd werd. Aantrekken spits was symptoombestrijding. Feit dat Ajax in 2021 veel beter voetbalt, is aan tal van factoren op te hangen. Helaas niet aan het aantrekken van deze matige spits.
Mee eens
De EL campagne toont dit ook aan. Zonder Haller gewoon goede resultaten neerzetten. Haller was niet nodig
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 15, 2021 10:06 am

wimpey schreef:
ma mar 15, 2021 8:43 am
GangstaRiB schreef:
zo mar 14, 2021 9:10 pm
Geef Haller aub even de tijd. Zo begon het ook met Zlatan, na een paar mindere wedstrijd gelijk uitfluiten.
Dooddoener. De spelers om ‘m heen denken en handelen te snel voor ‘m.

Probleem 2020 was niet de afronding, maar het feit dat er tegen Twente, Atalanta, Liverpool B, Willem II slecht gespeeld en vrijwel niets gecreeerd werd. Aantrekken spits was symptoombestrijding. Feit dat Ajax in 2021 veel beter voetbalt, is aan tal van factoren op te hangen. Helaas niet aan het aantrekken van deze matige spits.
We voetballen nog steeds hetzelfde, Wimpey! Er is helemaal niks anders. Tegenstanders wandelen nu alleen niet meer door onze verdediging heet. De uur toeval.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door wimpey » ma mar 15, 2021 10:08 am

Mano schreef:
ma mar 15, 2021 9:33 am

Jij hebt een obsessie met geld he?
Nope. Geld en aardig zijn, zijn relatief onbelangrijk. :hypocrite.gif:
jij noemt ALTIJD iemands transfersom als je een punt wil maken. Alleen negatief trouwens. Als iemand voor een miljoen wordt opgehaald en goed presteert, hoor ik je niet over geld.
Voor Ajax daarentegen is geld héél belangrijk. We moeten reeel en eerlijk (dat vind ik dat weer wél heel belangrijk :smallgrin.gif: ) zijn: deze aankoop kost op jaarbasis 10M. Dat is errug veel voor een tobber.

Voor Antony, Tadic, Blind e.c. geldt: kost wat, maar dan heb je ook wat.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door zeux » ma mar 15, 2021 10:13 am

Lionel schreef:
ma mar 15, 2021 9:50 am

Ik snap je punt. Maar juist om deze redenen past Haller dus niet bij Ajax. En dat is wat ik al weken roep.
Er werd een spits gezocht bij het spel dat Ten Hag kennelijk graag speelt. De behoefte komt bij hem vandaan. Het blijkt een realiteit die AT blijkbaar maar moeilijk kan vatten.

Promes was ondermaats (en kreeg met het steekincident te maken), KJH werd te oud en kon al helemaal geen 90 minuten meer spelen, Labyad maakte het niet waar als hij er speelde (ook geen pure spits), Traoré geblesseerd (en blijkbaar nog niet klaar voor een vaste rol in Ajax-1, want na de bank nu zelfs niet meer bij selectie) en Brobbey, tsja, daar hadden ze kennelijk niet genoeg vertrouwen in (en voorlopig heeft die het ook alleen nog maar als supersub laten zien).

In de winter wilden ze dus - kennelijk - versterken. Konijn uit hoed: Haller. Volgens mij voor iedereen een verrassing.

De eerste wedstrijden ging dat goed, nu niet. Kwaliteit? Mentaal? Dat wordt interessant de komende weken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Mano » ma mar 15, 2021 10:14 am

wimpey schreef:
ma mar 15, 2021 10:08 am
Mano schreef:
ma mar 15, 2021 9:33 am

Jij hebt een obsessie met geld he?
Nope. Geld en aardig zijn, zijn relatief onbelangrijk. :hypocrite.gif:
jij noemt ALTIJD iemands transfersom als je een punt wil maken. Alleen negatief trouwens. Als iemand voor een miljoen wordt opgehaald en goed presteert, hoor ik je niet over geld.
Voor Ajax daarentegen is geld héél belangrijk. We moeten reeel en eerlijk (dat vind ik dat weer wél heel belangrijk :smallgrin.gif: ) zijn: deze aankoop kost op jaarbasis 10M. Dat is errug veel voor een tobber.

Voor Antony, Tadic, Blind e.c. geldt: kost wat, maar dan heb je ook wat.
Bij Blind heb je anders ook dik een seizoen lang zijn transferbedrag benoemd :smallgrin.gif:


Voor de duidelijkheid: Ik had Haller niet gehaald en ben OOK niet tevreden met zijn huidige prestaties.
Ik denk alleen wel dat hij beter kan dat dit. Daarnaast denk ik niet dat hij DE SPITS voor Ajax is of wordt.
Een passant. Laten we hopen dat hij wat laat zien, dan vangen we over 2 jaar net even wat meer en is de schade beperkt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door wimpey » ma mar 15, 2021 10:18 am

Lionel schreef:
ma mar 15, 2021 10:06 am
We voetballen nog steeds hetzelfde, Wimpey! Er is helemaal niks anders. Tegenstanders wandelen nu alleen niet meer door onze verdediging heet. De uur toeval.
Schuurs en Blind centraal achterin werkte niet. Klaassen controlerend niet. Promes en Labyad (KJH, Traoré) werkte kwalitatief niet.

Timber, Martinez dekken door: veld minder lang, daar waar Schuurs en Blind (als duo) te afwachtend verdedigen. El Chapo dekt ook door en pakt veel af. Klaassen op 10 is belangrijk in het druk zetten. Het is vrij simpel: de tegenstander krijgt minder ruimte door verbeterde veldbezetting en daarmee gepaard gaand goed collectief druk zetten. Met als aangename consequentie dat de afdeling creativiteit meer aan de bal is en minder energie hoeft te steken in loopwerk. Tadic nu en in 2020: daar liggen werelden tussen. Nico is opgebloeid, Neres gaat richting z'n vorm van 2019. Klaassen op de voor hem juiste plek. Etc.

Smet: Haller is gekocht en Brobbey vertrekt.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Mano » ma mar 15, 2021 10:18 am

Zeux schreef:
ma mar 15, 2021 10:13 am
Er werd een spits gezocht bij het spel dat Ten Hag kennelijk graag speelt. De behoefte komt bij hem vandaan. Het blijkt een realiteit die AT blijkbaar maar moeilijk kan vatten.
Dit is wel een belangrijk punt. Iedereen hier wil Tadic in de spits maar de afgelopen periode (incl 2018) speelde hij daar alleen in de Champions League.
In de eredivisie was het altijd Dolberg, KJH of Traore. EtH wil een vaste spits.

Iedereen vergelijkt de spits positie met de wijze waarop Tadic het invult alleen EtH (of Tadic) wil Tadic niet op die plek.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Lionel » ma mar 15, 2021 10:24 am

En daarom heb ik EtH dus niet zo hoog zitten als bijna iedereen hoor.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Mano » ma mar 15, 2021 10:25 am

wimpey schreef:
ma mar 15, 2021 10:18 am

Timber, Martinez dekken door: veld minder lang, daar waar Schuurs en Blind (als duo) te afwachtend verdedigen. El Chapo dekt ook door en pakt veel af. Klaassen op 10 is belangrijk in het druk zetten. Het is vrij simpel: de tegenstander krijgt minder ruimte door verbeterde veldbezetting en daarmee gepaard gaand goed collectief druk zetten. Met als aangename consequentie dat de afdeling creativiteit meer aan de bal is en minder energie hoeft te steken in loopwerk.
Precies dit
mede mogelijk gemaakt door spelers op te stellen die over verdedigen nadenken ipv aanvallen.

Alvarez stoomt niet op als hij ziet dat Rensch naast Antony staat en Gravenberch randje 16 staat. Dan neemt hij een positie in om balans te houden.
Klaassen op die plek had de neiging toch naar voren te willen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Zuidema » ma mar 15, 2021 10:51 am

wimpey schreef:
ma mar 15, 2021 10:18 am
Lionel schreef:
ma mar 15, 2021 10:06 am
We voetballen nog steeds hetzelfde, Wimpey! Er is helemaal niks anders. Tegenstanders wandelen nu alleen niet meer door onze verdediging heet. De uur toeval.
Schuurs en Blind centraal achterin werkte niet. Klaassen controlerend niet. Promes en Labyad (KJH, Traoré) werkte kwalitatief niet.

Timber, Martinez dekken door: veld minder lang, daar waar Schuurs en Blind (als duo) te afwachtend verdedigen. El Chapo dekt ook door en pakt veel af. Klaassen op 10 is belangrijk in het druk zetten. Het is vrij simpel: de tegenstander krijgt minder ruimte door verbeterde veldbezetting en daarmee gepaard gaand goed collectief druk zetten. Met als aangename consequentie dat de afdeling creativiteit meer aan de bal is en minder energie hoeft te steken in loopwerk. Tadic nu en in 2020: daar liggen werelden tussen. Nico is opgebloeid, Neres gaat richting z'n vorm van 2019. Klaassen op de voor hem juiste plek. Etc.
:biggthumpup.gif:

En met al dat oeverloze gekloot gedurende een half jaar verknallen we overwintering in de CL vanuit een heel gemiddelde poule. De wissels pakken voor het merendeel ook steeds weer slecht uit. Een echt plan-B is er eigenlijk nooit. Ineens tegen AZ uit zien we bovenstaande puzzelstukjes bijna bij toeval samenvallen en start een ongekende reeks wedstrijden. Met spelers die hij afgezien van Haller en Neres voortdurend tot zijn beschikking heeft gehad vanaf juli 2020. Vind ik kwalijk, maar ook tekenend voor EtH dat dat in januari 2021 pas gebeurt.

Ik zie veel waardering voor EtH voorbijkomen en daar ben ik het voor het grootste gedeelte zeker mee eens. Prima zoals het nu gaat. mede dankzij hem. Het bovenstaande leert echter ook, zoals Wimpey al eerder meldde, dat EtH een prima veldtrainer is, maar een matig tacticus/strateeg. De tijd zal het leren, of dat ons ergens nog gaat opbreken. Hopelijk niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door 999 » ma mar 15, 2021 10:59 am

Zuidema schreef:
ma mar 15, 2021 10:51 am
wimpey schreef:
ma mar 15, 2021 10:18 am
Lionel schreef:
ma mar 15, 2021 10:06 am
We voetballen nog steeds hetzelfde, Wimpey! Er is helemaal niks anders. Tegenstanders wandelen nu alleen niet meer door onze verdediging heet. De uur toeval.
Schuurs en Blind centraal achterin werkte niet. Klaassen controlerend niet. Promes en Labyad (KJH, Traoré) werkte kwalitatief niet.

Timber, Martinez dekken door: veld minder lang, daar waar Schuurs en Blind (als duo) te afwachtend verdedigen. El Chapo dekt ook door en pakt veel af. Klaassen op 10 is belangrijk in het druk zetten. Het is vrij simpel: de tegenstander krijgt minder ruimte door verbeterde veldbezetting en daarmee gepaard gaand goed collectief druk zetten. Met als aangename consequentie dat de afdeling creativiteit meer aan de bal is en minder energie hoeft te steken in loopwerk. Tadic nu en in 2020: daar liggen werelden tussen. Nico is opgebloeid, Neres gaat richting z'n vorm van 2019. Klaassen op de voor hem juiste plek. Etc.
:biggthumpup.gif:

En met al dat oeverloze gekloot gedurende een half jaar verknallen we overwintering in de CL vanuit een heel gemiddelde poule. De wissels pakken voor het merendeel ook steeds weer slecht uit. Een echt plan-B is er eigenlijk nooit. Ineens tegen AZ uit zien we bovenstaande puzzelstukjes bijna bij toeval samenvallen en start een ongekende reeks wedstrijden. Met spelers die hij afgezien van Haller en Neres voortdurend tot zijn beschikking heeft gehad vanaf juli 2020. Vind ik kwalijk, maar ook tekenend voor EtH dat dat in januari 2021 pas gebeurt.

Ik zie veel waardering voor EtH voorbijkomen en daar ben ik het voor het grootste gedeelte zeker mee eens. Prima zoals het nu gaat. mede dankzij hem. Het bovenstaande leert echter ook, zoals Wimpey al eerder meldde, dat EtH een prima veldtrainer is, maar een matig tacticus/strateeg. De tijd zal het leren, of dat ons ergens nog gaat opbreken. Hopelijk niet.
Want jij verwacht dat AJAX de Champions l. of Europa l. wel even gaat winnen ?.En als dat niet gebeurt dan is dat EtH zijn schuld, gooien we hem buiten en dan komt de trainer die als 1e op jou trainers lijstje staat , Wie dat dan is zou ik graag willen weten ..

Overigens, wat zou er zijn gebeurt als Onana die blunder niet had gemaakt ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, zondag 14 maart 16:45

Bericht door Zuidema » ma mar 15, 2021 11:13 am

999 schreef:
ma mar 15, 2021 10:59 am
Want jij verwacht dat AJAX de Champions l. of Europa l. wel even gaat winnen ?.En als dat niet gebeurt dan is dat EtH zijn schuld, gooien we hem buiten en dan komt de trainer die als 1e op jou trainers lijstje staat , Wie dat dan is zou ik graag willen weten ..
Waar zeg ik dat Ajax dit seizoen de CL of de EL anders zou gaan winnen? Nergens toch, Voets? Wel dat het verdacht lang duurt voordat EtH de boel op de rails heeft door koppig vast te houden aan zijn eigen hersenspinsels. Terwijl hij toch ook moet zien dat bepaalde zaken in de 2e helft 2020 totaal niet lopen of klikken? Hier op AT waren we er geregeld pislink over. Ik vind dat je ondanks de successen van nu je hem dat beslist wel mag verwijten.

Desondanks zie ik voorlopig geen betere voor Ajax. Of een klasbak die haalbaar is voor Ajax. Maar dat er qua tactische/strategische feeling nog het een en ander te verbeteren valt bij EtH lijkt mij vrij duidelijk. Hopelijk komen we straks in de EL niet een coach tegen die dat terrein veel beter beheerst met ook een goede ploeg. Over het algemeen blijkt EtH erg moeizaam te anticiperen op nieuwe ontwikkelingen tijdens een wedstrijd.
Laatst gewijzigd door Zuidema op ma mar 15, 2021 11:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie