Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door wimpey » zo aug 15, 2021 7:37 pm

Duo Klaassen, Haller doet me pijn aan de ogen. Technisch zo beperkt. Een van beiden moet verkocht worden.

Dat duo wordt toch in no-time vervangen door Berghuis, Tadic? Antony op rechts, de gewenste aankoop op links.

Neres moet ook exit. Die heeft het wel gezien. Dure problemen: Haller, Klaassen, Neres. Leuk in NL, maar daar begroot Ajax niet op.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Marillion » zo aug 15, 2021 7:50 pm

Zat ik ook aan te denken om Antony weer in het elftal te halen. Berghuis centraal laten spelen ten koste van Klaassen. Zou wel lullig zijn voor Davy want die heeft 'm bij Oranje kennelijk warm gemaakt voor Ajax. :smallgrin.gif:

Met Tadic en Berghuis heb je denk ik twee spelers die elkaar goed kunnen vinden in de combinatie. Klaassen is natuurlijk wel de man van belangrijke doelpunten.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Lionel » zo aug 15, 2021 9:14 pm

wimpey schreef:
zo aug 15, 2021 7:37 pm
Duo Klaassen, Haller doet me pijn aan de ogen. Technisch zo beperkt. Een van beiden moet verkocht worden.

Dat duo wordt toch in no-time vervangen door Berghuis, Tadic? Antony op rechts, de gewenste aankoop op links.

Neres moet ook exit. Die heeft het wel gezien. Dure problemen: Haller, Klaassen, Neres. Leuk in NL, maar daar begroot Ajax niet op.
Klaassen is prima. Haller voldoet gewoon niet.

Antony gaat gewoon op links. Tadic in de spits. Neres de back-up.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Trab » ma aug 16, 2021 8:43 am

Lionel schreef:
wimpey schreef:
zo aug 15, 2021 7:37 pm
Duo Klaassen, Haller doet me pijn aan de ogen. Technisch zo beperkt. Een van beiden moet verkocht worden.

Dat duo wordt toch in no-time vervangen door Berghuis, Tadic? Antony op rechts, de gewenste aankoop op links.

Neres moet ook exit. Die heeft het wel gezien. Dure problemen: Haller, Klaassen, Neres. Leuk in NL, maar daar begroot Ajax niet op.
Klaassen is prima. Haller voldoet gewoon niet.

Antony gaat gewoon op links. Tadic in de spits. Neres de back-up.
Vind ik ook. Niks mis met de techniek van Klaassen. Prima functionele techniek. Ben benieuwd of Antony ook op links goed uit de voeten kan. Speelt zijn hele leven al vanaf rechts. Misschien wordt hij dan gedwongen meer buitenom te gaan en diepte te zoeken. Is het proberen waard!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mr. Ajax
Berichten: 14465
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 16, 2021 10:06 am

Trab schreef:
ma aug 16, 2021 8:43 am
Lionel schreef:
wimpey schreef:
zo aug 15, 2021 7:37 pm
Duo Klaassen, Haller doet me pijn aan de ogen. Technisch zo beperkt. Een van beiden moet verkocht worden.

Dat duo wordt toch in no-time vervangen door Berghuis, Tadic? Antony op rechts, de gewenste aankoop op links.

Neres moet ook exit. Die heeft het wel gezien. Dure problemen: Haller, Klaassen, Neres. Leuk in NL, maar daar begroot Ajax niet op.
Klaassen is prima. Haller voldoet gewoon niet.

Antony gaat gewoon op links. Tadic in de spits. Neres de back-up.
Vind ik ook. Niks mis met de techniek van Klaassen. Prima functionele techniek. Ben benieuwd of Antony ook op links goed uit de voeten kan. Speelt zijn hele leven al vanaf rechts. Misschien wordt hij dan gedwongen meer buitenom te gaan en diepte te zoeken. Is het proberen waard!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Antony heeft vorig seizoen in de CL een paar potjes op links gestaan. Kan ie ook prima, denk ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Mano » ma aug 16, 2021 11:27 am

Wedstrijd was niet representatief voor wat Ajax dit jaar staat te wachten. Na 20min ging voet op de rem.

Psv en Feyenoord heeft meer elan dan vorig jaar. Zij gaan absoluut beter presteren dan afgelopen seizoen.

Ajax oogt wat meer voorspelbaar. Voorin weinig diepgang dus als het een keer stroef gaat, ben ik erg benieuwd hoe Ajax dat ombuigt

Internationaal heb ik 0 verwachtingen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Dubbel » ma aug 16, 2021 11:46 am

Mano schreef:
ma aug 16, 2021 11:27 am
Wedstrijd was niet representatief voor wat Ajax dit jaar staat te wachten. Na 20min ging voet op de rem.
Dit lees ik ook veel in de media. "Ajax vond het na 5-0 wel mooi en ging er niet meer voor".
Maar is dat ook zo?
NEC startte erbarmelijk slecht en Ajax zag er toen dus heel goed uit. Het moment waarop die voet dan op de rem ging was niet geheel toevallig hetzelfde moment dat de NEC trainer wat omzettingen deed en Barello er in bracht. Daarna werden de kansen spaarzaam. Ik neig er eerder naar dat Ajax niet echt een antwoord had op die omzetting dan dat ze er na een half uur geen zin meer in hadden.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34398
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Ramona » ma aug 16, 2021 12:56 pm

Wie? Barreto bedoel je? :hypocrite.gif:

NEC stond ook stijf van de Eredivisie zenuwen... eens kijken hoe ze het er tegen PEC afbrengen.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Lionel » ma aug 16, 2021 1:13 pm

Dubbel schreef:
ma aug 16, 2021 11:46 am
Mano schreef:
ma aug 16, 2021 11:27 am
Wedstrijd was niet representatief voor wat Ajax dit jaar staat te wachten. Na 20min ging voet op de rem.
Dit lees ik ook veel in de media. "Ajax vond het na 5-0 wel mooi en ging er niet meer voor".
Maar is dat ook zo?
NEC startte erbarmelijk slecht en Ajax zag er toen dus heel goed uit. Het moment waarop die voet dan op de rem ging was niet geheel toevallig hetzelfde moment dat de NEC trainer wat omzettingen deed en Barello er in bracht. Daarna werden de kansen spaarzaam. Ik neig er eerder naar dat Ajax niet echt een antwoord had op die omzetting dan dat ze er na een half uur geen zin meer in hadden.
Deels mee eens.

Het aantal kansen nam zeker af. Maar ook na die omzetting waren er voldoende kansen.

Het centrum was echter overvol en dan heb je weinig aan Haller. Of aan Klaassen i.c.m. een Haller voor zich.

Noodzaak was ook niet echt hoog natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door zeux » ma aug 16, 2021 1:18 pm

Lionel schreef:
ma aug 16, 2021 1:13 pm
Deels mee eens.

Het aantal kansen nam zeker af. Maar ook na die omzetting waren er voldoende kansen.

Het centrum was echter overvol en dan heb je weinig aan Haller. Of aan Klaassen i.c.m. een Haller voor zich.

Noodzaak was ook niet echt hoog natuurlijk.
Grappig.

Het is bij jou Haller, Haller, Haller, Haller, Haller, dé monumentale pispaal van dit seizoen, aartsvijand nummer één voor het gros van AT.

Waar ik echter niemand over hoor - ook jou niet - zijn de open kansen die Gravenberch op de rand van de zestien kreeg (waarvan minimaal één kolossaal) en die hij jammerlijk miste met slechte schoten (waarvan één een vuurpijl naar de tweede ring).

Dat maakt het gebeuk op Haller een beetje jammerlijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14465
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 16, 2021 1:25 pm

Hoezo? Gravenberch speelde buiten die verprutste kansen een uitstekende wedstrijd. Haller was ondanks die 1-0 weer erg zwak. Waarom zou dat dan niet genoemd mogen worden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door zeux » ma aug 16, 2021 1:40 pm

Mr. Ajax schreef:
ma aug 16, 2021 1:25 pm
Hoezo? Gravenberch speelde buiten die verprutste kansen een uitstekende wedstrijd. Haller was ondanks die 1-0 weer erg zwak. Waarom zou dat dan niet genoemd mogen worden?
Wat bij de één wordt vergeven, wordt bij de ander extreem aangerekend.

Haller staat in een overvol strafschopgebied, daar komen lang niet altijd bruikbare ballen, alleen moeten die er bij Haller àllemaal in, anders krijgt hij de strontkar over zich heen.

Ik zeg niet dat hij de sterren van de hemel speelt, maar zo walgelijk slecht als hier wordt gedaan was het ook weer niet. Alleen is die nuance op AT onmogelijk te maken, gezien de hate richting Haller.

(overigens zag ik hem ook een keer mooi 'opruimwerk' in de verdediging verrichten bij een uitbraakje van nec, dus het is ook niet zo dat hij nooit meeverdedigt)

Haller staat er als goaltjesdief en als 'kaatser'. Dat eerste heeft ie deze wedstrijd opnieuw gedaan, dat tweede deed hij een aantal maal prima en een paar keer mislukte het. 50/50 speler.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Lionel » ma aug 16, 2021 4:18 pm

Haller is eerder een 05/95 speler.

Die gast zou bij een wedstrijdje hordenlopen met de Ajax selectie als laatste eindigen. Hij heeft klompen om.

Die eerste kans die hij miste en nog een aantal, het niet kunnen kaatsen, het niet kunnen passeren en ga maar door.

Ohja.. iemand hier kwam met een statistiek gewonnen kopduels van Haller. Afgelopen zaterdag won hij er een aantal maar zien de leden van de Haller-fanclub dat tegenstanders hem ook ballen laten winnen omdat hij ze naar niemandsland doorkopt? Wat overigens niet altijd zijn fout is.

Maar ik heb ze zelden zo slecht gezien in de spits bij Ajax. Hij heeft werkelijk niks nuttigs voor dit elftal. Iets wat Alvarez nog wel heeft. Ook het opstellen van Alvarez vind ik armoede maar ik zie ook wel dat hij ballen wint voor ons. Ik ben alleen van mening dat je een vrij beperkte voetballer niet nodig zou moeten hebben.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door wimpey » ma aug 16, 2021 8:10 pm

Op dit moment weinig fiducie in dit seizoen. Ajax-spelers die weg willen zijn niet in trek. Spelers die weg mogen evenmin. Je hebt een voorhoede zonder snelheid en diepgang. Dan heb je nog Onana. En Haller die nog steeds kwakkelt. We hebben concurrenten die wel nieuw elan tonen.

Verzadiging na succesvolle jaren? Te lang gewacht met verversen en doorselecteren?

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door elliquido » ma aug 16, 2021 8:32 pm

5-0 1e wedstrijd
Team nog in fysieke opbouw
Weergaloze aanvallen gezien

Tsja
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Mano » ma aug 16, 2021 8:46 pm

Zeux schreef:
ma aug 16, 2021 1:18 pm
Lionel schreef:
ma aug 16, 2021 1:13 pm
Deels mee eens.

Het aantal kansen nam zeker af. Maar ook na die omzetting waren er voldoende kansen.

Het centrum was echter overvol en dan heb je weinig aan Haller. Of aan Klaassen i.c.m. een Haller voor zich.

Noodzaak was ook niet echt hoog natuurlijk.
Grappig.

Het is bij jou Haller, Haller, Haller, Haller, Haller, dé monumentale pispaal van dit seizoen, aartsvijand nummer één voor het gros van AT.

Waar ik echter niemand over hoor - ook jou niet - zijn de open kansen die Gravenberch op de rand van de zestien kreeg (waarvan minimaal één kolossaal) en die hij jammerlijk miste met slechte schoten (waarvan één een vuurpijl naar de tweede ring).

Dat maakt het gebeuk op Haller een beetje jammerlijk.
Je probeert wat nuance aan te brengen en je bent direct lid van de fanclub van Haller :smallgrin.gif:

Ik ben gestopt met lezen/reageren als het over Haller gaat.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 16, 2021 10:56 pm

wimpey schreef:Op dit moment weinig fiducie in dit seizoen. Ajax-spelers die weg willen zijn niet in trek. Spelers die weg mogen evenmin. Je hebt een voorhoede zonder snelheid en diepgang. Dan heb je nog Onana. En Haller die nog steeds kwakkelt. We hebben concurrenten die wel nieuw elan tonen.

Verzadiging na succesvolle jaren? Te lang gewacht met verversen en doorselecteren?
Ajax speelde tot en met de 4-0 tegen NECl heel fraai voetbal met lekkere combinaties en fel opjagen.

Tegen PSV was het tussen de 0-1 en de rode kaart van Nico ook heel goed. Had echt het idee dat we met 11 man die 0-2 zouden rechtzetten.

Tot nu toe heb ik, kortom, helemaal nog geen slecht gevoel bij het seizoen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 17, 2021 6:56 am

Ik snap die negativiteit ook niet. Kern elftal is in tact, kwaliteit erbij met Berghuis. Gravenberch, TImber, Rench, Antony et cetera gaan alleen maar beter worden. En zoals Cees aangeeft, we hebben al hele goede fases van de wedstrijd gezien.

Er gaat echt nog wel wat gebeuren (transfer technisch). En dat is ook goed. Nieuw bloed is altijd goed. Talent als vervanger van Brobbey zou mooi zijn.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Lionel » di aug 17, 2021 7:05 am

Ik ga ook niet mee in de negativiteit (van Wimpey). Moet Ten Hag overigens wel de juiste mensen gaan opstellen voorin.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door wimpey » di aug 17, 2021 7:27 am

Nou, ik vraag me af of Overmars nog voor Ajax werkt. Die moet in 2 weken toch echt nog een lijst zelf gecreerde problemen oplossen.

Zorgelijk dat hij in deze tijd geen meuk weet te slijten. Laatste uitgaande transfer was Mendez? Een maand geleden?

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Lionel » di aug 17, 2021 7:45 am

Dat snap ik. Maar het eerste elftal staat mijn inziens prima.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Cruijff » di aug 17, 2021 8:36 am

Lionel schreef:
di aug 17, 2021 7:05 am
Ik ga ook niet mee in de negativiteit (van Wimpey). Moet Ten Hag overigens wel de juiste mensen gaan opstellen voorin.

Ja en hoe lang heeft het vorig seizoen in totaal geduurd voordat hij dat eindelijk deed?
En zou wanneer de club niet vergeten was om Haller Europees in te schrijven Tadic uberhaupt ooit nog op zijn beste plek zijn gezet?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Zuidema » di aug 17, 2021 9:13 am

wimpey schreef: We hebben concurrenten die wel nieuw elan tonen. Verzadiging na succesvolle jaren?

Ik vrees dit seizoen vooral dat mentale aspect. Menno Pot wees laatst al op het gevaar van hoogmoed in zijn column:

Van ‘pak schaal’ naar ‘pak slaag’

Menno Pot
10 augustus 2021

Op 1 februari 2019 passeerde Ajax een gênante mijlpaal: duizend dagen geen koploper in de eredivisie. Pas begin april, na 1061 dagen op plaats twee of lager, was het weer lijstaanvoerder en we kunnen stellen dat het sindsdien, ruwweg, koploper is gebleven, bijna 2,5 jaar inmiddels.

Je hoeft geen groot psycholoog te zijn om te kunnen inschatten welke vijand in het struikgewas naderbij sluipt. Inderdaad: Henkie Hoogmoed. Ik hoor zijn stem uit Ajaxmonden om me heen. Ik ageer ertegen. Het nieuwe Ajax beleeft mooie jaren, maar hegemonie is een illusie: Ajax’ voorsprong op PSV is (gelukkig) nooit vanzelfsprekend geweest.

Het beste Ajax sinds 1995 (dat van 2018-2019) verzoop in Eindhoven met 3-0 en deelde pas in april (en niet zonder fortuin) de beslissende tik uit, mogelijk gemaakt door winst op PSV in de Arena, na een controversiële strafschop bij 1-1.

Toen het coronavirus het seizoen 2019-2020 lamlegde, lag het zwalkende Ajax alleen nog op doelsaldo voor op AZ. De worstelingen met PSV waren geëindigd in 1-1 (in Eindhoven) en een taaie 1-0 (in Amsterdam).

Zelfs dit kalenderjaar was het kielekiele, hoe comfortabel de titelwinst uiteindelijk ook was. PSV kwam in januari met één punt achterstand naar het licht bibberende Amsterdam en stond na een halfuur met 0-2 voor. Ajax maakte die achterstand vrij overtuigend goed (2-2), maar zwijnde in Eindhoven met een goedkope strafschop in blessuretijd: 1-1.

Ajax zal de titel alleen prolongeren als het zich realiseert wat Johan Cruijff in een interview in 2014 tegen me zei. Hij verraste me ermee. Het geheim van zíjn Gouden Ajax, rond 1972? “Respect voor de tegenstander. Altijd. Anders functioneert het sowieso nooit.''

Van ‘pak schaal’ naar ‘pak slaag’; het is maar een kleine stap. De aframmeling in de strijd om de Cruijff Schaal (met doelcijfers die PSV vaker tegen Ajax realiseert dan andersom) was het beste dat Ajax kon overkomen.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Lionel » di aug 17, 2021 9:42 am

Ze knalden erop tegen NEC? Hoezo hoogmoed?

Tegen PSV speelden ze toch best prima? Niet zo dramatisch allemaal. Zelfs met Haller in de spits worden we kampioen. Maar als bij PSV iedereen fit blijft hebben ze toch een fantastisch middenveld en aanval? Die zullen ook hun punten gaan pakken. Ajax is pas over een paar weken op volle sterkte, fysiek en wellicht ook mentaal.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - NEC (Eredivisie), zat. 14 augustus

Bericht door Mano » di aug 17, 2021 11:04 am

Het gaat dit seizoen net als alle andere seizoenen erom dat je niet te veel puntjes laat liggen tegen de kleintjes.
Dan maakt het onderlinge duel met psv niks uit.
Ik denk dat Ajax genoeg ervaring heeft om die race in hun voordeel te beslissen.

Daarnaast is EtH ijzersterk in het vormen van een team en zorgt er altijd voor dat ze conditioneel sterk zijn.
Bij Ajax spelen de basisspelers alles en zijn einde seizoen nog fit. Vorig jaar bij PSV werd er continue gewisseld en was men 'op' en dat zonder CL erbij.
Schmidt wisselt veel maar ik denk dat hij niet de selectie heeft om continue goed te presteren door continue te wisselen.
Dat heeft Ajax zelfs niet, daarom dat er zo op conditie wordt gehamerd.

In de CL verwacht ik niets. Ajax mist daarvoor net het niveau. Dat zag je vorig jaar al door belangrijke wedstrijden te falen. Dat is geen pech maar kwaliteit.
De kwaliteit is niet gestegen dus vandaar dat ik geen verwachtingen heb.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie