Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Mano » ma aug 23, 2021 6:57 am

Steek valt ook naar de grond als een zak aardappelen bij die goal.

Ongeveer alles ging mis!


Ik mis verfrissing. Ik ben bang dat het elftal dat nodig heeft. Het oogt allemaal zo gezapig
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Trab » ma aug 23, 2021 7:23 am

Lionel schreef:
Jöhnk schreef:
zo aug 22, 2021 6:11 pm
Trab schreef:
zo aug 22, 2021 5:34 pm
Ik denk wel dat Blind op het middenveld kan spelen. Dat hebben de wedstrijden vorig jaar tegen Lille en Psv thuis voor de beker wel bewezen. Het gaat er op het middenveld om dat je geen balverlies leidt en onder druk de openingen naar voren vind. Schone was ook niet de snelste. Vde Beek en Martinez (toen ze als controleur spelen) ook niet. Gravenberch is het probleem. Dat is geen rustpunt en hij leidt continu balverlies. Hij is nog jong, maar ik vind hem zwaar overschat. Alvarez is aan de bal ook niet geweldig, maar in combinatie met Blind werkte het wel. Je hebt hem ook nodig aangezien de backs van Ajax continu onderweg zijn. Iemand moet de balans bewaken. Vorig jaar kregen we ook bijna geen kansen tegen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gravenberch is geen rustpunt, nee, maar zwaar overschat? Ik ken weinig middenvelders die zo vaak een tegenstander uitspelen. Hij is dus zeker creatief, en dat is al waardevol. Maar de passing is zijn zwakke punt. Hij wil nog weleens een bal (veel) te hard raken. Helaas zijn de andere middenvelders bij Ajax ook zwak in de passing.
Gravenberch is aan het overcompenseren omdat de rest er weinig van kan (Alvarez) of te diep staat (Klaassen).

Ik roep het al jaren he.. we spelen met vier aanvallers. Afhankelijk van de poppetjes wilde het nog weleens goed uitpakken.
Overcompenseren mijn reet. Op het EK speelde hij met Frenkie en Wijnaldum op het middenveld en bakte hij er ook niks van. Kom niet met drogredenen aanzetten. Hij spiegelt zich graag aan Frenkie omdat hij ook kort kan wegdraaien en een versnelling heeft, maar op dat nivo zit hij nog lang niet. Laat hem eerst eens een rustpunt zijn op het middenveld en de ploeg op sleeptouw nemen. Hij moet veel dwingender aanwezig zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

wimpey
Berichten: 51690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 7:24 am

Mano schreef:
ma aug 23, 2021 6:57 am
Ik mis verfrissing. Ik ben bang dat het elftal dat nodig heeft. Het oogt allemaal zo gezapig
Al die miljoenen zijn in gezapig geïnvesteerd. Die last draagt Ajax de komende jaren met zich mee. Bereid je maar voor op magere jaren.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Lionel » ma aug 23, 2021 8:09 am

Trab schreef:
ma aug 23, 2021 7:23 am
Lionel schreef:
Jöhnk schreef:
zo aug 22, 2021 6:11 pm


Gravenberch is geen rustpunt, nee, maar zwaar overschat? Ik ken weinig middenvelders die zo vaak een tegenstander uitspelen. Hij is dus zeker creatief, en dat is al waardevol. Maar de passing is zijn zwakke punt. Hij wil nog weleens een bal (veel) te hard raken. Helaas zijn de andere middenvelders bij Ajax ook zwak in de passing.
Gravenberch is aan het overcompenseren omdat de rest er weinig van kan (Alvarez) of te diep staat (Klaassen).

Ik roep het al jaren he.. we spelen met vier aanvallers. Afhankelijk van de poppetjes wilde het nog weleens goed uitpakken.
Overcompenseren mijn reet. Op het EK speelde hij met Frenkie en Wijnaldum op het middenveld en bakte hij er ook niks van. Kom niet met drogredenen aanzetten. Hij spiegelt zich graag aan Frenkie omdat hij ook kort kan wegdraaien en een versnelling heeft, maar op dat nivo zit hij nog lang niet. Laat hem eerst eens een rustpunt zijn op het middenveld en de ploeg op sleeptouw nemen. Hij moet veel dwingender aanwezig zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zie hem veel dingen goed doen. En ja, er gaan ook zat dingen fout. Maar hij is met afstand onze beste middenvelder. Zonder hem wordt het qua creativiteit janken.

Blind-Klaassen-Alvarez is horror.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Arthur » ma aug 23, 2021 8:20 am

We kunnen heel dramatisch gaan doen, misschien terecht, maar na al die jaren weten we toch wel dat Ajax altijd matig start en in de 2e seizoenshelft zijn beste voetbal speelt?
Het is vooral zaak om te zorgen dat we in de 1e helft geen onoverkomelijke schade oplopen, dan komt het in de 2e helft wel goed.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Trab » ma aug 23, 2021 8:24 am

Lionel schreef:
Trab schreef:
ma aug 23, 2021 7:23 am
Lionel schreef: Gravenberch is aan het overcompenseren omdat de rest er weinig van kan (Alvarez) of te diep staat (Klaassen).

Ik roep het al jaren he.. we spelen met vier aanvallers. Afhankelijk van de poppetjes wilde het nog weleens goed uitpakken.
Overcompenseren mijn reet. Op het EK speelde hij met Frenkie en Wijnaldum op het middenveld en bakte hij er ook niks van. Kom niet met drogredenen aanzetten. Hij spiegelt zich graag aan Frenkie omdat hij ook kort kan wegdraaien en een versnelling heeft, maar op dat nivo zit hij nog lang niet. Laat hem eerst eens een rustpunt zijn op het middenveld en de ploeg op sleeptouw nemen. Hij moet veel dwingender aanwezig zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zie hem veel dingen goed doen. En ja, er gaan ook zat dingen fout. Maar hij is met afstand onze beste middenvelder. Zonder hem wordt het qua creativiteit janken.

Blind-Klaassen-Alvarez is horror.
We speelden onze beste wedstrijden vorig seizoen (beker thuis tegen psv en Lille uit) met dat middenveld dus hoezo horror? Hij kan wel de beste middenvelder zijn maar het gaat om het team.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Mano » ma aug 23, 2021 8:30 am

Arthur schreef:
ma aug 23, 2021 8:20 am
We kunnen heel dramatisch gaan doen, misschien terecht, maar na al die jaren weten we toch wel dat Ajax altijd matig start en in de 2e seizoenshelft zijn beste voetbal speelt?
Het is vooral zaak om te zorgen dat we in de 1e helft geen onoverkomelijke schade oplopen, dan komt het in de 2e helft wel goed.
Ik beweer niet dat Ajax niet om de titel zal spelen.
Zij gaan zeker om de titel spelen maar in de CL hebben we weinig te zoeken.
alle verrassing is er wel uit. Obligaat rondspelen kan tegen NEC maar niet tegen Roma.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Lionel » ma aug 23, 2021 9:06 am

Trab schreef:
ma aug 23, 2021 8:24 am
Lionel schreef:
Trab schreef:
ma aug 23, 2021 7:23 am

Overcompenseren mijn reet. Op het EK speelde hij met Frenkie en Wijnaldum op het middenveld en bakte hij er ook niks van. Kom niet met drogredenen aanzetten. Hij spiegelt zich graag aan Frenkie omdat hij ook kort kan wegdraaien en een versnelling heeft, maar op dat nivo zit hij nog lang niet. Laat hem eerst eens een rustpunt zijn op het middenveld en de ploeg op sleeptouw nemen. Hij moet veel dwingender aanwezig zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zie hem veel dingen goed doen. En ja, er gaan ook zat dingen fout. Maar hij is met afstand onze beste middenvelder. Zonder hem wordt het qua creativiteit janken.

Blind-Klaassen-Alvarez is horror.
We speelden onze beste wedstrijden vorig seizoen (beker thuis tegen psv en Lille uit) met dat middenveld dus hoezo horror? Hij kan wel de beste middenvelder zijn maar het gaat om het team.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lille uit speelde Tadic in de spits.

Een middenveld met Blind-Alvarez-Klaassen + Haller in de spits is horror. 0 verrassing, snelheid, diepte, creativiteit, of wat dan ook.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door De Dominee » ma aug 23, 2021 9:17 am

wimpey schreef:
ma aug 23, 2021 7:24 am
Mano schreef:
ma aug 23, 2021 6:57 am
Ik mis verfrissing. Ik ben bang dat het elftal dat nodig heeft. Het oogt allemaal zo gezapig
Al die miljoenen zijn in gezapig geïnvesteerd. Die last draagt Ajax de komende jaren met zich mee. Bereid je maar voor op magere jaren.
Precies. Er komen 2 a 3 magere jaren aan. Daarna zit er weer een top lichting aan te komen vanuit de jeugd. Tot die tijd is het sappelen. Jammer dat Ajax (weer!) niet de stap heeft kunnen maken naar het Bayern Munchen van NL.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 23, 2021 9:39 am

Er is nog heel weinig te zeggen van waar het team staat. Leg eerst maar eens een wedstrijd of zes op de mat. Tegen Twente was het de ondergrens, maar het mooie van al de ervaring is dat ze heel goed weten wat er fout ging. Het wordt pas een probleem als je dat niet weet.

Een katachtige keeper als Onana pakt die bal denk ik wel. Als je Tadic niet in de spits zet hoeft hij volgens mij niet noodgedwongen op links, waar hij Neres uit de basis houdt. Bij zijn land heb ik Tadic met prachtige assists zien strooien vanaf achter de spitsen. Dan heb je ook meteen een beter middenveld.

Je hebt nu geen overschot meer aan steekpassen. Als je dan ook nog de twee spelers met de beste pass - Tadic en Blind - aan de zijlijn zet, moet je niet gek staan te kijken als het vastloopt. In een 'spinneweb' van snelle, strakke, en beslissende passes is het middenveld de verbindende spin. Tegen Twente stond daar niemand met een goede pass.

Dan lees je hier dat Gravenberch als groot talent geldt, maar dat zijn passes te hard zijn. Na een opleiding bij Ajax kan hij nog steeds geen pass geven. Dat is dus een slechte voetballer. Een goede voetballer geeft een pass op maat, in de loop, op de juiste snelheid, en op het juiste been. Dat is een basisprincipe. Toch? Niet veel spelers kunnen het. Train dan net zolang totdat je het wel kan. Dan schiet je waarde omhoog voor een elftal. Ik kan me herinneren dat Blind, in zijn eerste periode bij Ajax, na afloop wat lacherig en verbaasd was dat zijn diepe flarrelbal vanaf linksachter een beslissende pass was gebleken. Moet je hem nou zien. Dat is een voetballer die met zijn vak bezig is. Niet voor niks dat Mourinho hem een modelprof noemde.

Klaassen heeft een goede mentaliteit, maar is positioneel altijd zwak geweest. Hij begrijpt de hoeken en afstanden niet goed. Als je de hoeken niet begrijpt, moet je tijdens de training een tijdje op doel gaan staan. Dan kom je er heel snel achter wat 'een stapje naar links of naar rechts' betekent.

Wat maakt een goede buitenspeler? Mannetje uitspelen en voorzet op maat. Tadic kan dat, maar die kan alles. Waarom kan Berghius het niet? Mannetje uitspelen, voorzet op maat. Als je daar goed in wordt, zit je meteen bij de wereldtop, want bijna niemand kan het nog. Het EK gezien? Bij de meeste aan de zijkant doorgebroken spelers vliegen de voorzetten alle kanten uit.

Hoeveel spelers lopen er eigenlijk telkens op nieuwe voetbalschoenen? Dan wordt het schoeisel natuurlijk nooit zo gevoelig als een tweede huid. Voetbalschoenen moet je een half maatje te klein kopen, zodat het zachte leer precies om de voet vormt, en je alles heel nauwkeurig voelt. Hoe ouder, hoe beter. Niet ingespeelde schoenen hebben die feel niet.

Ok, genoeg gezeurd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 23, 2021 11:10 am

Monkey Tonk schreef:
ma aug 23, 2021 9:39 am
Er is nog heel weinig te zeggen van waar het team staat. Leg eerst maar eens een wedstrijd of zes op de mat. Tegen Twente was het de ondergrens, maar het mooie van al de ervaring is dat ze heel goed weten wat er fout ging. Het wordt pas een probleem als je dat niet weet.

Een katachtige keeper als Onana pakt die bal denk ik wel. Als je Tadic niet in de spits zet hoeft hij volgens mij niet noodgedwongen op links, waar hij Neres uit de basis houdt. Bij zijn land heb ik Tadic met prachtige assists zien strooien vanaf achter de spitsen. Dan heb je ook meteen een beter middenveld.

Je hebt nu geen overschot meer aan steekpassen. Als je dan ook nog de twee spelers met de beste pass - Tadic en Blind - aan de zijlijn zet, moet je niet gek staan te kijken als het vastloopt. In een 'spinneweb' van snelle, strakke, en beslissende passes is het middenveld de verbindende spin. Tegen Twente stond daar niemand met een goede pass.

Dan lees je hier dat Gravenberch als groot talent geldt, maar dat zijn passes te hard zijn. Na een opleiding bij Ajax kan hij nog steeds geen pass geven. Dat is dus een slechte voetballer. Een goede voetballer geeft een pass op maat, in de loop, op de juiste snelheid, en op het juiste been. Dat is een basisprincipe. Toch? Niet veel spelers kunnen het. Train dan net zolang totdat je het wel kan. Dan schiet je waarde omhoog voor een elftal. Ik kan me herinneren dat Blind, in zijn eerste periode bij Ajax, na afloop wat lacherig en verbaasd was dat zijn diepe flarrelbal vanaf linksachter een beslissende pass was gebleken. Moet je hem nou zien. Dat is een voetballer die met zijn vak bezig is. Niet voor niks dat Mourinho hem een modelprof noemde.

Klaassen heeft een goede mentaliteit, maar is positioneel altijd zwak geweest. Hij begrijpt de hoeken en afstanden niet goed. Als je de hoeken niet begrijpt, moet je tijdens de training een tijdje op doel gaan staan. Dan kom je er heel snel achter wat 'een stapje naar links of naar rechts' betekent.

Wat maakt een goede buitenspeler? Mannetje uitspelen en voorzet op maat. Tadic kan dat, maar die kan alles. Waarom kan Berghius het niet? Mannetje uitspelen, voorzet op maat. Als je daar goed in wordt, zit je meteen bij de wereldtop, want bijna niemand kan het nog. Het EK gezien? Bij de meeste aan de zijkant doorgebroken spelers vliegen de voorzetten alle kanten uit.

Hoeveel spelers lopen er eigenlijk telkens op nieuwe voetbalschoenen? Dan wordt het schoeisel natuurlijk nooit zo gevoelig als een tweede huid. Voetbalschoenen moet je een half maatje te klein kopen, zodat het zachte leer precies om de voet vormt, en je alles heel nauwkeurig voelt. Hoe ouder, hoe beter. Niet ingespeelde schoenen hebben die feel niet.

Ok, genoeg gezeurd.
Mooie post!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 12:03 pm

Blind en Klaassen zijn overduidelijk onfit. Voor mij onbegrijpelijk dat ze in de basis staan. Nog onbegrijpelijker dat de onfitte Blind op het middenveld de winkel moet redden, terwijl de veel fittere Gravenberch gewisseld wordt. Blind leed enkel nog balverlies. Klaassen was ook dramatisch en liet Pröpper z'n gang gaan. Twee routiniers, gezichtsbepalende spelers die minder fit zijn dan spelers van Twente: hoe dan?

Haller is in niets goed. Noem mij iets waarin Haller uitblinkt. En Berghuis is de 4e statische aanvaller. Rishi's mantra (Klaassen staat veel te diep) klopt. Met 4 statische aanvallers (waarvan 3 technisch zeer beperkte) kun je niet voetballen. Antony liet effe zien dat hij een veel betere speler is dan Berghuis he.

Laat Ten Hag eens beginnen met selecteren op fitheid. Blind en Klaassen out dus. Daarna selecteren op merites. Hij ziet het heel erg zitten in bijv. Labyad, Promes, Haller, Berghuis, Klaiber. Dat is een probleem. Haller en Berghuis out, want die presteren niet. Zonder die 4 zal het een stuk beter gaan. Dan heb je een betere spits, meer snelheid en variatie en meer technisch vermogen op 7, 9 en 10. En je middenveld wordt niet hopeloos overlopen.

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door De Dominee » ma aug 23, 2021 12:09 pm

Als die Daramy een beetje kan ballen zou een voorhoede met hem, Tadic en Antony het meest complementair zijn lijkt me.

Daramy - Tadic - Antony
Berghuis
Gravenberch - Alvarez
Nico - Martinez - Timber - Mazraoui
Gorter

Op termijn. Berghuis op 10 voor de broodnodige creativiteit op het middenveld. Blind, Klaassen, Haller en Stekelenburg op de (dure) bank.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 12:20 pm

Berghuis is geen middenvelder. Leuke speler voor de subtop: naar binnen trekken en uithalen. Dan wel balletje de 16 in slingeren vanaf rechts. Geen niveau Ajax.

Videobandje van Antony als huiswerk meegeven: je moet bewegen, kreng. Aanspeelbaar zijn. Diepte, looplijnen.

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door De Dominee » ma aug 23, 2021 1:07 pm

Berghuis kan in de ED mi prima als 10 functioneren met Gravenberch en Alvarez achter zich. Europees is een andere invulling wellicht slimmer, afhankelijk van de tegenstander.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 1:29 pm

De Dominee schreef:
ma aug 23, 2021 1:07 pm
Berghuis kan in de ED mi prima als 10 functioneren met Gravenberch en Alvarez achter zich. Europees is een andere invulling wellicht slimmer, afhankelijk van de tegenstander.
Het is hopen dat Kudus fit wordt. Voor Berghuis en Klaassen voorzie ik geen plek bij de eerste 11. Als het o.b.v. merites i.p.v. Ten Hagse hersenspinsels gaat tenminste.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 23, 2021 1:30 pm

Just curious; zou het schelen dat we maar 1 wedstrijd in de week spelen, in plaats van ook doordeweeks? De kakkies en psv hebben er al een aantal Europese voorrondes opzitten, hebben dus meer om het echie gespeeld en hebben dus ook meer ritme.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Mano » ma aug 23, 2021 1:41 pm

Ja en Nee,

Twente speelt er ook maar 1 per week en liep wel harder
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Lionel » ma aug 23, 2021 2:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma aug 23, 2021 1:30 pm
Just curious; zou het schelen dat we maar 1 wedstrijd in de week spelen, in plaats van ook doordeweeks? De kakkies en psv hebben er al een aantal Europese voorrondes opzitten, hebben dus meer om het echie gespeeld en hebben dus ook meer ritme.
En Twente dan? Wij hebben zelfs een wedstrijd meer om het echie gespeeld dan Twente.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 23, 2021 2:27 pm

Voor Twente was dit de Wedstrijd Van Het Jaar. Bovendien spelen zijn nauwelijks twee keer per week.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 23, 2021 2:55 pm

Natuurlijk scheelt het dat je nog geen ritme hebt. Logisch.

De wedstrijd werd in de stroop gespeeld. 1-1 is zo slecht nog niet voor zo'n offday.

Hey Wimpey, wat vind jij van Haller?
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Zuidema » ma aug 23, 2021 2:55 pm

AU! :1evil.gif:
Zou het kunnen dat Berghuis ‘bad karma’ heeft meegenomen van Feyenoord naar Ajax?

Hugo Borst 23-08-21, 11:15

Topvoetbal zien is eervol, maar er gaat niets boven een pot flipperkastvoetbal. Onwijs lachen als je als neutrale toeschouwer mag toekijken. Is het omdat het slapstick is, of genieten we stiekem van onkunde, zijn we uit op leedvermaak?

Steeds als iemand de bal wil controleren stuit het ding weg. De bal gaat via schouderbladen, schaambeen, stuitje, rechteroor. Iemand wil ’m op het voorhoofd nemen, maar de bal komt op de ­fontanel. De speler ziet sterretjes en bukt. Het spel blijft heen en weer gaan, de bal vliegt door de lucht. Wie gaat ’m controleren?

Er hangt een meeuw in de lucht, die wacht tot de voetballers zijn vertrokken. Het mollenveld is opengereten door de spits die 110 kilo weegt. Hij blijft vergeefs slidings maken. Er liggen wormen bloot. Was de bal een mens, dan zuchtte en steunde hij. Hij wordt steeds verkeerd geraakt. De wind voert ’m mee.

Hoe meer je erover nadenkt hoe bizarder het is: Feyenoord speelt Ajax-voet­bal

De spelers zijn de schuldigen. Ze zijn incompetent. Ik was er zo een. Ik heb dit voetbal jarenlang gespeeld, in de onderbond van Rotterdam. Het was een slagveld. Ik herinner me een wedstrijd in Ouddorp. Eén doel leunde naar achteren. Het net zat vol gaten. Houten palen met balafdrukken van derby’s van jaren geleden. Waar de nerveuze keeper stond, was blubber. Als je niet oplette, kreeg je een stomp in je maag. De scheidsrechter zag nooit iets.

Kenneth Perez liet bij Dit was het weekend ­stukjes zien van de wedstrijd FC Twente-Ajax. Flipperkastvoetbal. Schouderbladen, schaambeen, stuitje, rechteroor. En daar liepen Tadic, Blind en Gravenberch. Ze bleken incompetente voetballers. Ajacieden die flipperkastvoetbal spelen. Het kon niet waar zijn.

Zou het kunnen dat Berghius, eh Berghuis, bad karma heeft meegenomen van Feyenoord naar Ajax? Bij Feyenoord spelen ze al jaren onderbondwedstrijden met flipperkastvoetbal. En nu ineens niet meer. De Kuip is de Arena. Feyenoord lijkt verlost van een vloek. Heeft Berghuis die vloek met zijn beladen transfer opgeheven?

Hoe meer je erover nadenkt hoe bizarder het is. Maar Feyenoord speelt Ajax-voetbal. De spelers staan ‘hoog’ op het veld, ze zijn optimistisch, ­vrolijk en energiek, ze razen over het veld, ze ­hebben een gezegende techniek, ze denken na, ze winnen, zelfs als ze niet eens top zijn.

Ook raar: in de rust, bij 0-0, geen gefluit omdat de promovendus maar niet wordt bedwongen – nee, een beschaafd applaus. Zo van: kom op jongens, dit komt straks goed.

In welke parallel universum zijn we? Wat is hier aan de hand? De rode baan staat toch echt niet in het midden. We zijn in de Kuip. Er wordt alleen gemopperd op de gezondheidsminister.

Het in de Kuip bekende flipperkastvoetbal wordt in Enschede gespeeld. Perez laat het zien. FC Twente is beter dan Ajax. De 19-jarige Gravenberch mokt als hij wordt gewisseld. Álvarez slaat iemand op zijn achterhoofd.

Ik kijk nog een stukje Ajax. Goh, net Feyenoord, dat Ajax. Hoe loopt dit af?
AD.nl (premium)

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Monkey Tonk » ma aug 23, 2021 3:05 pm

Alleen in NL wordt er zo'n drama gemaakt van een gelijkspelletje.

Een greep uit dit weekend. Barca 1-1 bij Sociedad, Manchester United 1-1 bij Southampton, Real Madrid 3-3 bij Levante, Juventus 2-2 bij Udinese.

Wij hebben in ieder geval de flipperkastgoal van het jaar alvast. Die neemt niemand Haller meer af.

:ajax.gif:
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

wimpey
Berichten: 51690
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door wimpey » ma aug 23, 2021 3:16 pm

Monkey Tonk schreef:
ma aug 23, 2021 2:55 pm

Hey Wimpey, wat vind jij van Haller?
Een beetje vent geeft z'n ongelijk v.w.b. een speler toe. I.p.v. zichzelf voor de gek te houden v.w.b. Kolbeinn II.

GangstaRiB
Berichten: 16756
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door GangstaRiB » ma aug 23, 2021 3:36 pm

Ik heb de wedstrijd niet gezien aangezien ik op vakantie ben. Maar als ik lees dat alvarez een beetje gek deed en Klaassen rood (?) verdiende dan zie ik wel een verontrustende tendens. Als het niet loopt of een tegenstander bied daadwerkelijk tegenstand (niet zoals NEC) dan zijn onze ervaren jongens ineens makkelijk over de kook te krijgen.
Maar goed, dit is puur wat ik van de media meekrijg op dit moment.

Plaats reactie