Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Zuidema » zo aug 22, 2021 1:30 pm

Goed. Zonder balbezit parkeer je dus twee bussen voor je 16 met een compacte 1-5-4 of 1-4-5, countert rap na balwinst en voor de rest maak je overal flink oorlog in de duels. En Ajax heeft er geen antwoord op met deze spelers. En met deze coach. Heel fijn. :excited.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door wimpey » zo aug 22, 2021 1:31 pm

Zuidema schreef:
zo aug 22, 2021 1:19 pm
Dat is ook een Utrecht-speler uit het ''netwerk'' van EtH? :1evil.gif:
Ajax anno nu. Weer een peperdure aankoop.

Ik ben de verbijstering nog niet boven. Wat was dit? Cafevoetbal. Onfitte spelers. Met Ajax’ enorme begroting. De vrienden uit het oosten hebben iets uit te leggen. Wat heeft ze bijv. bezield om 2 modale aanvallers te halen? :confused.gif:

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Mano » zo aug 22, 2021 1:32 pm

Fijn! Nog een hardloper erbij die binnendoor gaat.
Diepte is zo overgewaardeerd, vooral als je spits niks kan behalve doelpunten maken in 5m gebied :excited.gif:

Ga is op zoek naar een complete midddnvelder :1evil.gif:


Tadic staat met 6 weken gewoon als spits. Je bent, als Ajax, afhankelijk van een 32jarige. Als hij uitvalt is het pure middelmaat
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door mattie » zo aug 22, 2021 1:34 pm

Kan iemand aangeven wie een 6 of hoger verdiende vandaag?...

Na wedstrijd 2 al in de achtervolging..

Koop eens een goeie nr 9..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Dubbel » zo aug 22, 2021 1:35 pm

mattie schreef:
zo aug 22, 2021 1:34 pm
Kan iemand aangeven wie een 6 of hoger verdiende vandaag?...
Timber! Hij haalt altijd een goed niveau.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Mano » zo aug 22, 2021 1:36 pm

mattie schreef:
zo aug 22, 2021 1:34 pm
Kan iemand aangeven wie een 6 of hoger verdiende vandaag?...

Na wedstrijd 2 al in de achtervolging..

Koop eens een goeie nr 9..
Labyad vond ik wel een 6.
Zat niemand in de weg
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Mano » zo aug 22, 2021 1:38 pm

Berghuis, kan niet buitenom. Rechterpoot is er puur om op te staan. Tot nu toe bewijst hij m’n gelijk, nog een paar potjes en zit naast labyad.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door WP_Legend » zo aug 22, 2021 1:40 pm

Nous scoorde goed vandaag! blij dat hij bijtekent!

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Mano » zo aug 22, 2021 1:41 pm

Moet je je voorstellen dat ze zo de CL in gaan 🤭
Obligaat ballen ipv hongerig .


Iedereen staat te schuimbekken om tegen Ajax te ballen en zij willen zomeravondvoetbal.

Ik hoop dat dit een incident is maar ik was bang voor obligaat voetbal wegens te veel oudjes. (Geen honger meer) En het lijkt er helaas wel op.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Zuidema » zo aug 22, 2021 1:43 pm

Dubbel schreef:
zo aug 22, 2021 1:35 pm
mattie schreef:
zo aug 22, 2021 1:34 pm
Kan iemand aangeven wie een 6 of hoger verdiende vandaag?...
Timber! Hij haalt altijd een goed niveau.
Mazza vond ik wel oké. Martinez en Alvarez waren in hun grintawerk ook voldoende imho. Klaassen werkte weer eens keihard. Helaas opnieuw als een kip zonder kop. Maar voor de rest... Pffff...

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Lionel » zo aug 22, 2021 2:05 pm

Alvarez was om te janken aan de bal. Je kan niet voetballen met hem. En bijna rood. Had hem nou verkocht…
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Jöhnk » zo aug 22, 2021 2:26 pm

Martinez was ook een ramp aan de bal.

Grintawerk is leuk, als extraatje, maar voetbal begint bij wat je met de voeten en de bal doet.

Wie haalden een voldoende? Ik kom niet verder dan Timber en Mazraoui.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Marillion » zo aug 22, 2021 2:31 pm

Timber en Mazraoui zou ik inderdaad zeggen.

Weer niet goed uit de startblokken. Ondanks de dikke nederlaag was Ajax in de wedstrijd tegen PSV in een gedeelte nog wel goed en gedreven. Vandaag leek het echt helemaal nergens op. Zorgwekkend.

Gaat het dan weer maanden duren voor het elftal staat?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Lionel » zo aug 22, 2021 2:50 pm

Het ergste was nog het tijdrekken. Om je dood te schamen. Wat triest was dat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Zuidema » zo aug 22, 2021 2:51 pm

Jöhnk schreef:
zo aug 22, 2021 2:26 pm
Grintawerk is leuk, als extraatje, maar voetbal begint bij wat je met de voeten en de bal doet.
oh ja, zeker mee eens. Topprioriteit. Maar weerbaarheid/grinta is ook een belangrijk onderdeel. Vind ik beslist geen extraatje. En-en. Het is nou eenmaal geen zaalvoetbal met ideale schoonzonen. Anders waren we met die agressiviteit van Twente waarschijnlijk weer eens afgebluft vanmiddag. Neeskens, Lerby, Wouters en Davids had ik niet graag willen missen indertijd. Jammer genoeg faalde Ajax ''groots en meeslepend'' op andere terreinen, waardoor ternauwernood 1 puntje resteerde.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Alexander » zo aug 22, 2021 2:53 pm

Wat deed Steek eigenlijk bij die goal? Het is een prima keeper, je mag alleen niet meer in de hoeken schieten. Hoor veel goede verhalen over die nieuwe jongen, is het niet een idee om met hem aan de slag te gaan?

Alvares is ook niet veel he? Was Ajax er nou zoveel slechter van geworden door hem voor 20 miljoen plus te verkopen en Taylor op die positie te zetten?
Laatst gewijzigd door Alexander op zo aug 22, 2021 2:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 22, 2021 2:53 pm

Ajax weet echt nog wel hoe het moet. Verleden jaar zag je, met Haller, vaak de voorassist naar de punt van het doelgebied (zowel hoog als over de grond), en vanaf daar teruggelegd voor een makkelijke kans. Dat kwam in de plaats van het steekpassenbal, en werkte prima. Maar je moet het wel blijven doen en verbeteren.

Geen probleem met dit puntverlies. Wel met de invulling. Antony voor Berghuis en Blind naar het centrum. En speel vaker met een Neres - Tadic - Antony voorhoede, zodat je dat niet alleen in Europa uit de hoge hoed tovert. Haller is tot nu toe prima voor de punten in NL, maar in Europa is Ajax veel sneller en onvoorspelbaarder met de andere variant. Je had daarmee iets heel speciaals, en het is eigenlijk niet te geloven dat je daar niet verder op borduurt. Maar het is ook te begrijpen, want de voorraad aan splijtende passes is natuurlijk niet dezelfde zonder Ziyech en Beek (en Frenkie in mindere mate). Ik zal denk ik nooit een fan worden van Gravenberch. Daar win je de oorlog niet mee, in ieder geval. Kunnen we Beek niet terughalen van ManU, a la Blind?

Wedstrijd gauw vergeten, en vooruit kijken. Antony staat uiteraard in de basis, en Berghuis is voor de bank gehaald. Neres is het slachtoffer van Haller, en heeft baat bij veel meer speeltijd. In Europa zet je Tadic wel in de spits. Lekker terug naar de steekpassvariant.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo aug 22, 2021 2:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Zuidema » zo aug 22, 2021 2:58 pm

Marillion schreef:
zo aug 22, 2021 2:31 pm
Ondanks de dikke nederlaag was Ajax in de wedstrijd tegen PSV in een gedeelte nog wel goed en gedreven. Vandaag leek het echt helemaal nergens op. Zorgwekkend.
Psv inspireerde de heren wel. Nec bleek een ideale tegenstander voor een gedreven rehabilitatie na de 4-0. Werd toen trouwens ook al opmerkelijk moeizamer, nadat er bij Nec defensief wat orde op zaken was gesteld. Deze wedstrijd toont wat mij betreft vooral aan dat op dynamiek, positiespel en samenhang nog erg veel rammelt. Om over lef vanmiddag maar te zwijgen. Fijn dat we zo goed aan de conditie werken. Over een paar weken kunnen we het echte Ajax verwachten. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 22, 2021 3:05 pm

Bring Donny Home!


Do worry a bit
About every little thing
And the whole thing
Is gonna be alright

Verder graag het derde tenue als uit-tenue. Blauwe strepen vloeken bij Ajax.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Trab » zo aug 22, 2021 3:12 pm

Monkey Tonk schreef:Ajax weet echt nog wel hoe het moet. Verleden jaar zag je, met Haller, vaak de voorassist naar de punt van het doelgebied (zowel hoog als over de grond), en vanaf daar teruggelegd voor een makkelijke kans. Dat kwam in de plaats van het steekpassenbal, en werkte prima. Maar je moet het wel blijven doen en verbeteren.

Geen probleem met dit puntverlies. Wel met de invulling. Antony voor Berghuis en Blind naar het centrum. En speel vaker met een Neres - Tadic - Antony voorhoede, zodat je dat niet alleen in Europa uit de hoge hoed tovert. Haller is tot nu toe prima voor de punten in NL, maar in Europa is Ajax veel sneller en onvoorspelbaarder met de andere variant. Je had daarmee iets heel speciaals, en het is eigenlijk niet te geloven dat je daar niet verder op borduurt. Maar het is ook te begrijpen, want de voorraad aan splijtende passes is natuurlijk niet dezelfde zonder Ziyech en Beek (en Frenkie in mindere mate). Ik zal denk ik nooit een fan worden van Gravenberch. Daar win je de oorlog niet mee, in ieder geval. Kunnen we Beek niet terughalen van ManU, a la Blind?

Wedstrijd gauw vergeten, en vooruit kijken. Antony staat uiteraard in de basis, en Berghuis is voor de bank gehaald. Neres is het slachtoffer van Haller, en heeft baat bij veel meer speeltijd. In Europa zet je Tadic wel in de spits. Lekker terug naar de steekpassvariant.
We hebben vorig jaar in de Europa League met een voorhoede Neres-Tadic-Antony gespeeld. Dat was ook geen succes. Tegen Roma bijna geen kansen gecreëerd.
Het probleem zit toch in de opbouw. Die gaat veels te traag met Timber en Martinez.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 22, 2021 3:27 pm

Trab schreef:
zo aug 22, 2021 3:12 pm
Monkey Tonk schreef:Ajax weet echt nog wel hoe het moet. Verleden jaar zag je, met Haller, vaak de voorassist naar de punt van het doelgebied (zowel hoog als over de grond), en vanaf daar teruggelegd voor een makkelijke kans. Dat kwam in de plaats van het steekpassenbal, en werkte prima. Maar je moet het wel blijven doen en verbeteren.

Geen probleem met dit puntverlies. Wel met de invulling. Antony voor Berghuis en Blind naar het centrum. En speel vaker met een Neres - Tadic - Antony voorhoede, zodat je dat niet alleen in Europa uit de hoge hoed tovert. Haller is tot nu toe prima voor de punten in NL, maar in Europa is Ajax veel sneller en onvoorspelbaarder met de andere variant. Je had daarmee iets heel speciaals, en het is eigenlijk niet te geloven dat je daar niet verder op borduurt. Maar het is ook te begrijpen, want de voorraad aan splijtende passes is natuurlijk niet dezelfde zonder Ziyech en Beek (en Frenkie in mindere mate). Ik zal denk ik nooit een fan worden van Gravenberch. Daar win je de oorlog niet mee, in ieder geval. Kunnen we Beek niet terughalen van ManU, a la Blind?

Wedstrijd gauw vergeten, en vooruit kijken. Antony staat uiteraard in de basis, en Berghuis is voor de bank gehaald. Neres is het slachtoffer van Haller, en heeft baat bij veel meer speeltijd. In Europa zet je Tadic wel in de spits. Lekker terug naar de steekpassvariant.
We hebben vorig jaar in de Europa League met een voorhoede Neres-Tadic-Antony gespeeld. Dat was ook geen succes. Tegen Roma bijna geen kansen gecreëerd.
Het probleem zit toch in de opbouw. Die gaat veels te traag met Timber en Martinez.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
O ja, Roma uit. De wedstrijd waarin Gravenberch verdronk. In mijn top drie van profvoetballers die een wedstrijd spectaculair verdwaald rondlopen. Op 1 staat uiteraard Dolberg thuis tegen Spurs. (Toch raar dat beiden onder EtH's speurende blik gebeurden).

Het was begin vorig jaar duidelijk dat met het vertrek van Ziyech en Beek het blik aan steekpassen niet meer achteloos opengetrokken kon worden. Het gaat ook niet veel worden in Europa dit jaar. Niet goed genoeg voor hoge ogen in de CL, niet echt geinteresseerd in de EL.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Mano » zo aug 22, 2021 3:30 pm

In 2019 had je wel een paar serieuze toppers in je selectie.
Bij elke verkoop wordt er middelmaat teruggehaald.

Haller, berghuis dat is geen CL niveau dan liggen je ambities er niet om potten te willen breken in de CL.

Middenveld is niet lekker. Gravenberch, ik weet eerlijk gezegd niet wat hem een goeie middenvelder maakt. Hij is average is alles.
Klaassen is leuk voor de aansluiting voorin en alvarez is nodig omdat onze achterhoede een extra man nodig heeft.

Ik zou daar de een versterking proberen te halen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 22, 2021 3:35 pm

Mano schreef:
zo aug 22, 2021 3:30 pm
In 2019 had je wel een paar serieuze toppers in je selectie.
Bij elke verkoop wordt er middelmaat teruggehaald.

Haller, berghuis dat is geen CL niveau dan liggen je ambities er niet om potten te willen breken in de CL.

Middenveld is niet lekker. Gravenberch, ik weet eerlijk gezegd niet wat hem een goeie middenvelder maakt. Hij is average is alles.
Klaassen is leuk voor de aansluiting voorin en alvarez is nodig omdat onze achterhoede een extra man nodig heeft.

Ik zou daar de een versterking proberen te halen.
Gravenberch wordt constant de hemel in geschreven (door journalisten die bijna op een premie uit lijken te zijn bij een grote transfer). Hij zou, zo wisten ze te vertellen, deze zomer de grote openbaring van het EK worden! Het is gewoon een afwachtende voetballer die niet dwingend kan of durft te spelen, en daarom niet in staat is om zijn stempel op een wedstrijd te drukken. Niet des Ajax dus.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door wimpey » zo aug 22, 2021 3:50 pm

Jöhnk schreef:
zo aug 22, 2021 2:26 pm
Wie haalden een voldoende? Ik kom niet verder dan Timber en Mazraoui.
Antony bewees met een korte invalbeurt dat Berghuis een onzinnige aankoop is.

Wake up call tegen de brainies was blijkbaar van korte duur. Tegen NEC was het een uur niets, vandaag 1,5 uur niets. Dat verbaast me niet, want het is peperduur allemaal, maar kwalitatief matig. Met Klaassen en Haller op 10 en 9 kun je in de kleine ruimte niet voetballen. Sowieso kun je met deze eenzijdige selectie weinig kanten op.

Ten Hag maakt er (zoals doorgaans begin seizoen) een potje van. Blind was Ajax' zwakste, Gravenberch werd gewisseld. Vanaf toen had Twente vrij spel op het middenveld. Omdat Blind het niet belopen kan, niets nieuws. Niemand voelde zich ook geroepen om Pröpper voor de voeten te lopen. Ik denk trouwens dat Onana die bal had gehad. Klemvast.

Berghuis, Blind, Klaassen oogden ronduit onfit. Twente oogde ronduit fitter dan Ajax. Voor mij onbestaanbaar. Die 3 en Haller hebben (dus) amper een bal goed geraakt. Voetbal speel je vanuit beweging. Met 4 van die statische, trage, onfitte figuren in je team krijg je zoiets stroperigs. En mijn god, wat kost die stroop Ajax een geld. :blush.gif:

Eigen schuld dus. Falend leiderschap, gebrekkig inzicht. Oplossing: 12M kapot slaan op een ventje uit Denemarken. :excited.gif: Symptoombestrijding.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Fc Twente - AFC Ajax zo 22 aug 12:15

Bericht door Yopii » zo aug 22, 2021 4:26 pm

Trab schreef:
zo aug 22, 2021 3:12 pm
We hebben vorig jaar in de Europa League met een voorhoede Neres-Tadic-Antony gespeeld. Dat was ook geen succes. Tegen Roma bijna geen kansen gecreëerd.
Het probleem zit toch in de opbouw. Die gaat veels te traag met Timber en Martinez.
Alvarez en Klaassen hebben een matige handelingssnelheid. Alvarez pikt wel eens een bal op, maar eerlijk gezegd vind ik hem daar ook niet uitzonderlijk in. KLaassen heeft maar één grote kwaliteit, en dat is dat hij dodelijk is voor het doel. Verder een beperkte speler.

Blind heeft een goede inspeelpass, wat je niet moet verwarren met creativiteit. Hij kan zich niet met een actie vrijspelen en dan in een split second een beslissende pass geven, daar is hij te traag en te voorspelbaar voor.

Cruijff zei altijd: 'Je moet het middenveld in handen hebben, anders win je de wedstrijd niet.' Het middenveld van Ajax is gewoon niet goed genoeg. Tegen sterke teams ga je dat merken.

Achterin heeft Ajax wel aardige spelers, Timber en Rensch zijn grote talenten. Die spelers maken daarentegen geen sterke achterhoede. Niet complementair, beetje onervaren, enz. Met Blind achterin heb je in het centrum veel kracht, lengte en duelkracht nodig. Hebben we dus niet.

Ik vind het doodzonde dat Rensch niet speelt. Verpats Tagliafico en zet Devyne op links, daar kan hij ook uit de voeten. Blind op links vind ik geen optie, dan is hij te kwetsbaar met ruimte in de rug.

Plaats reactie